Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zakup. Terrano II - roznice miedzy 2.7 a 3.0


Gość Eric
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

2.7 to TD a 3.0 to benzyna więc już jest różnica...

poza tym temat już był...

 

Nie moge sie z Tobą zgodzić.

Nissan w Terrano montował diesla 3.0di.

Co do awaryjnosci to nic nie powiem, ale mój szef ma ten silnik i bardzo sobie chwali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.0 di diesel jest silnikiem z Patrola. Wiele Patroli miało ten silnik wymieniany na gwarancji. Wybuchały głowice. Wiecej informacji nt silników znajdziesz na

Zależy na jaki egzemplarz trafisz.

Polecam 2,7 tdi. Silnik sprawdzony. Ma łańcuch rozrządu.

Ja jeżdżę z 2,7tdi. Wymieniam tylko filtry i płyny. Niskie koszty eksploatacji

 

Silnik ma 134KM i jest wystarczający do tego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.0 di diesel jest silnikiem z Patrola. Wiele Patroli miało ten silnik wymieniany na gwarancji. Wybuchały głowice. Wiecej informacji nt silników znajdziesz na

Zależy na jaki egzemplarz trafisz.

Polecam 2,7 tdi. Silnik sprawdzony. Ma łańcuch rozrządu.

Ja jeżdżę z 2,7tdi. Wymieniam tylko filtry i płyny. Niskie koszty eksploatacji

 

Silnik ma 134KM i jest wystarczający do tego samochodu.

Wlasnie o taka informacje mi chodzilo aby sie upewnic ktory motor,ale tak jak mowisz lepsze to co sprawdzone tzn 2,7TDI.Od dwoch lat pracuje w Irlandii(w gorach chrabstwa Kerry) i jeep'ow jest tu cale mnostwo a takie Terrano jest zaprzegane np do dwuosiowych przyczep do przewozenia po dwa koniki naraz i nie tylko.Mysle ze ci ludzie nie moga sie mylic co do Terrano.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki 3.0 Di były montowane tylko w końcu produkcji Terrano II. Wiekszość jeżdżących Tyranów ma silniki 2.7 tdi . Myślę , że w Irlandii tak jak i w Wielkiej Brytanii ten model Nissana jest bardzo popularny i nie będziesz miał żdanego problemu z kupnem dobrego egzemplarza.

Ceny tych samochodów są tam bardzo przyzwoite.

 

Chciałem kiedyś ściągnąc z wysp samochód do Polski , ale koszty przeróbek z ruchu lewo- na prawostronny mnie położyły na łopatki.

 

Powodzenia Eric

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam 2,7 tdi. Silnik sprawdzony. Ma łańcuch rozrządu.

Ja jeżdżę z 2,7tdi.

 

Silnik ma 134KM i jest wystarczający do tego samochodu.

 

wg mnie nie ma ani paska ani łańcucha

 

2,7 miały 100 albo 125 KM, o 134 nie słyszałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pajero sport jest też samochodem godnym polecenia.Też jest na ramie. Ma wszystko to co powinien mieć samochód terenowy. Jest nie do zajechania Wez pod uwage ze ma troche mniej konikow niz Tyran i jest wiekszy no i ciezszy. Nie wiem jaki ma rozrząd.

 

Może tego nie powinienem pisac na tym forum ale na pewno gdyby cena była taka sama przy takim samym roczniku i przebiegu to ja zdecydowałbym się na Pajero. Zmieniłbym mu chipa , wtedy ma 136 KM. Koszt chipa w Polsce to ok 2500 zl.

 

Ja decydowałem się na Tyrana bo jest wąski, idealnie się wpasowuje w gorskie drogi , wawozy. Wchodzi tam gdzie furmanka z koniem. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość maciejka_sz

Ma ktos u nas w klubie terrano II z silnikiem 3.0? Jak sie tym jedzi w porownaniu do 2.7? Duzo to to pali? Ogolnie prosilbym o jakies plusy i minusy tego silnika i calej reszty ktora tyczy terrano II - zwieszenie, uklad przenoszenia napedu itp.. itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam T2 3.0 w automacie. Pali w mieście bez szaleństw na 2H 10 l, w trasie 2H do 140 km/h 10-11. Silnik jest super wymaga czystego dobrego paliwa.

2.7 pali więcej i jest dużo starszą konstrukcją, dynamika bez porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

wlasnie 2.7 pali gdzies 10-12l a nawet i wiecej jak sie go cisnie w miescie i wydaje mi sie ze moc 125KM jest lekko niewystarczajaca do tego pojazdu.

Skoro piszesz o dobrym paliwie czy to oznacza ze 3.0 jest na commonrailu? czy to zwykly TDi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

No jeśłi mamy drążyć temat tutaj to dodam że do silnika 3.0 nie ma "nadwymiarów" czyli jak coś klęknie w układzie korbowo tłokowym to .... silnik do wymiany. Oczywiście to przypadek ekstremalny. Ja bym sie ani jedego ani drugiego silnika nie bał:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.0 jest na common railu, "wybuchały" inne motory w patrolach z powodu przegrzania (nie pamietam dokładnie ale chyba 2.8) ale nie 30 tdi.

Mój ma 154 konie i nie ma w żadnym momencie braku mocy czy odejścia. Maksymalny moment osiąga przy 1600 obr/min (na jałowych ma 700o/min) więc wystarczy dotknać gazu a auto rusza nawet z ciężką przyczepą ( 2,5 tony).

Jeżdziłem 2,7 i naprawdę nie ma porównania. Spalanie, awaryjność, nowoczesność, dynamika, głośność wszystko przemawia za 3.0 nawet inna jest wydajność klimy.

Na forum 4x4 nikt nie wspomina o kłpotach z 3.0. W serwisie nissana też nie (mam kolegę).

Po prostu jest to normalny silnik nie tolerujący opału i kiepskiego paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma porównania z mocą, 2.7 jest starszy i słabszy, ale w nawet w terenie te 125KM daje sobie doskonale radę. Ten sam silnik ma pickup i załadujesz tonę na pakę , 5 osób i wjedziesz wszędzie. Uważam że 2.7 nie należy skreślać. A w przeciwieństwie do 3.0 możesz wlać wszystko. Kolega latem leje OR i silnik to toleruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TD25 to jest silnik 2,5 litra jaki mam np. w D22, a wcześniej był w terrano - tym roboczym (lata 80/90), jeszcze bez turbo.

Potem zrobili z terrano osobówkę ale silnik był już 2.7 - niestety nie wiem czy to była modyfikacja TD25 czy coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potem zrobili z terrano osobówkę ale silnik był już 2.7 - niestety nie wiem czy to była modyfikacja TD25 czy coś innego.

 

Myślę, że to nie jest tak jak było ze 125p - oryginalnie był 1300, za jakiś czas nasi zrobili 1500, a później jeszcze mądrzejsi 1600, że pomiędzy cylindrami został wąski kawałek ścianki. Poważni producenci z góry zakładają kilka wersji pojemnościowych tego samego typu silnika, np. GA, czy VQ od 2.0 do 4.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma porównania z mocą, 2.7 jest starszy i słabszy, ale w nawet w terenie te 125KM daje sobie doskonale radę. Ten sam silnik ma pickup i załadujesz tonę na pakę , 5 osób i wjedziesz wszędzie. Uważam że 2.7 nie należy skreślać. A w przeciwieństwie do 3.0 możesz wlać wszystko. Kolega latem leje OR i silnik to toleruje.

 

No pewnie że 2.7 napedza terrano w wystarczającym stopniu w każdych warunkach. Znam dwie osoby które maja terrano z tymi motorami i sa zadowoleni. Znam też jedna osobę która jest bardziej zadowolona ale ona ma 3.0 ;)

Wystarczy przypomnieć Toyotę LC 90 prado. Miała diesla 3.0 o mocy 125 KM, a potem wszedł D4D 160 KM. Pickup Hilux do niedawna miał 102 KM (muł jakich mało) a teraz ma 120 KM. Wszystkie te auta jeżdżą na całym świecie i w każdych warunkach.

 

[ Dodano: Sro 31 Sty, 2007 19:17 ]

Widzę że macie Navarry. Czy któś może wie jakie są różnice w rozwiązaniu napędów Terrano II / Navarra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica w napędach jest taka , że Navara dodatkowo ma blokadę tylnego mostu.

 

Reszta to samo.

 

O sorry ... napędy zapina się pokrętłem ! O jak nowocześnie ! Nie ma wajchy :029:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dżemik a czy blokada tylnego mostu jest 100% owa czy LSD (ja mam lsd), i czy prawda jest co powiedzieli mi w nissanie (super spece ;) że Navara może w tyrbie 4H bez ograniczeń jezdzić po czarnym? (T2 niby nie może).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...