Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

* * * * * 4 głosy

[TINO] Nissan Almera Tino


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1864 odpowiedzi w tym temacie

#701 OFFLINE   benio36

benio36

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 155 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:wawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:TINO 2,2 DCI
  • :

Napisano 08 październik 2008, 20:22

Dziś zrobiłem sprawdzenie kodów usterek w komputerze mojego tino(według porady z forum),i o dziwo udało mi się je odczytać jak i wykasować.Jeśli ktoś chciałby spróbować to poniżej podaję procedurę postępowania.

- silnik nie pracuje(na zimnym) , stacyjka off

1. Nie wciskamy pedału gazu
2. Stacyjka w pozycje on(wyłączmy radio i inne urządzenia) - czekasz 3 sek
3. następnie 5 razy wciskasz i puszczasz pedał gazu (w ciągu 5-ciu sek) i przy piątym wciśnięciu trzymasz pedał gazu przez 7 sek.
4. po 7-miu sekundach puszczasz pedał gazu
5. ECU wchodzi w tryb serwisowy - kontrolka "Check Engine" zacznie migać (kody migowe błędów,w ręku kartka i długopis-liczymy mrugnięcia i zapisujemy)

dalsza część procedury;Kasowanie błędów
1. naciśnięcie pedału gazu powyżej 10 sek i ponowne go puszczenie spowoduje wykasowanie błędów z ECU.
2.Stacyjka w pozycję off
3. Powtarzamy procedurę od pkt 1 do 5 i sprawdzamy jeszcze raz mrugnięcia kontrolki "Check Engine"

W moim tino to zadziałało,wyświetliło mi kod 1614.A odczytuje się następująco,mrugania kontrolki następują po sobie szybko np;jedno (lub więcej max do dziesięciu) szybkich mrugnięć i dwie sekundy przerwy pomiędzy kodem i znowu szybkie mrugnięcia.Kod usterek składa się z 4-ech cyfr,z czego dziesięć szybkich mrugnięć oznacz zero czyli brak błędu.Po wykasowaniu usterek u mnie wyświetliło 0000(czyli cztery serie po dziesięć szybkich mrugnięć w odstępach dwu sekundowych). Od razu zaznaczam,że nie w każdym tinozaurze może to zadziałać i każdy robi to na własną odpowiedzialność.Ja się zdecydowałem choć muszę się przyznać,że nie bez obaw.Podaję jeszcze stronę gdzie można pobrać wykaz kodów usterek,http://www.megaupload.com/pl/?d=KRN7F2CC
Z tego co wyczytałem w internecie to odłączenie akumulatora na 24 h ponoć również resetuje komputer z błędów,ale tego nie sprawdzałem.

Pozdrawiam i życzę powodzenia.
  • 0

Reklama

#702 OFFLINE   Rob083

Rob083

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 238 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:NRW - Niemcy
  • Kraj:GERMANY
  • Model:Almera Tino 2,2 DI
  • :

Napisano 08 październik 2008, 22:03

2. Stacyjka w pozycje on(wyłączmy radio i inne urządzenia) - czekasz 3 sek
3. następnie 5 razy wciskasz i puszczasz pedał gazu (w ciągu 5-ciu sek) i przy piątym wciśnięciu trzymasz pedał gazu przez 7 sek.
4. po 7-miu sekundach puszczasz pedał gazu


Benio chłopie, toć to szwajcarska precyzja. Jak tyś to wszystko zdołał wyliczyć i wykonać - Gratulacje!
Mnie to się nie przyda, bo moje Tino jest bez wyświetlacza i bez błędów - czyli jeżdżąca doskonałość :D
  • 0

#703 OFFLINE   Tolo74

Tolo74

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1035 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mielec
  • Kraj:POLAND
  • Model:Tino 2.2
  • Nr rejestracyjny:RM
  • :

Napisano 09 październik 2008, 07:44

Własnie nie wiem czy to dotyczy tylko autek z komputerem czy starszych bez wyswietlacza rowniez.
  • 0

#704 OFFLINE   benio36

benio36

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 155 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:wawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:TINO 2,2 DCI
  • :

Napisano 09 październik 2008, 09:10

2. Stacyjka w pozycje on(wyłączmy radio i inne urządzenia) - czekasz 3 sek
3. następnie 5 razy wciskasz i puszczasz pedał gazu (w ciągu 5-ciu sek) i przy piątym wciśnięciu trzymasz pedał gazu przez 7 sek.
4. po 7-miu sekundach puszczasz pedał gazu


Benio chłopie, toć to szwajcarska precyzja. Jak tyś to wszystko zdołał wyliczyć i wykonać - Gratulacje!
Mnie to się nie przyda, bo moje Tino jest bez wyświetlacza i bez błędów - czyli jeżdżąca doskonałość :D


Witam. Masz rację z tą precyzją ,mi się udało dopiero za drugim razem,ale i z tym problemem można sobie poradzić,wystarczy poprosić kogoś o pomoc w notowaniu.Mój tino jest z wyświetlaczem,a ta procedura była stosowana do silnika 2,2 di,ale u mnie zadziałało.Podobnie zastosowałem procedure wejścia w menu serwisowe na wyświetlaczu [ procedura równierz zaczerpnięta z forum (primery) ]w celu skasowania informacji o wymaganym przeglądzie (bardzo denerwująca informacja),Pozdrawiam.
  • 0

#705 OFFLINE   Rob083

Rob083

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 238 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:NRW - Niemcy
  • Kraj:GERMANY
  • Model:Almera Tino 2,2 DI
  • :

Napisano 09 październik 2008, 21:37

Najważniejsze Benio, że się udało. Każdego buduje fakt, że w zamyśle czasami dziwny eksperyment przynoszą pożądane efekty. Twój post z instrukcją, zachowałem bo i mnie może być pomocny. Pozdrawiam i dziękuję :gitara:
  • 0

#706 OFFLINE   Tolo74

Tolo74

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1035 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mielec
  • Kraj:POLAND
  • Model:Tino 2.2
  • Nr rejestracyjny:RM
  • :

Napisano 10 październik 2008, 21:54

Nie jest zawsze tak kolorowo. Dziś wyskoczyła mi podczas jazdy kontrolka silnika. Dopiecie akku na pol godziny nie skasowało jej, zastosowanie metody opisanej wyzej (mimo kilku prob0 też, wiec pojechałem do serwisu dowiedziec sie co jest grane. Okazało sie że bład (jak narazie) był jednorazowy i w drodze do domu nie wyskoczyl mi -P4 zawór przelewowy HIS.
Zobaczymy co bezie dalej -z tego co wiem to pewnie ma cos wspolnego z pompa.
Wczoraj bak był zalany jak zawsze ropą ze stacji Shella, zobaczymy co bedzie dalej.

Moze znacie inne maetody kasowania bledow, oprocz opisanej powyzej?
Pozostanei jeszcze odpiecie akumulatora na 24h co w weekend jeszze wchodzi w gre (zwlaszcza na 18h).
  • 0

#707 OFFLINE   Rob083

Rob083

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 238 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:NRW - Niemcy
  • Kraj:GERMANY
  • Model:Almera Tino 2,2 DI
  • :

Napisano 11 październik 2008, 23:59

Kasowanie błędów? A może to stan faktyczny? Nie wymyślono komputera w aucie jako utrudnienie i zmorę dla kierowców, tylko po to aby zasygnalizować problem. Aby kasować błędy, trzeba się najpierw upewnić, z czy mamy odczynienia!
  • 0

#708 OFFLINE   benio36

benio36

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 155 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:wawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:TINO 2,2 DCI
  • :

Napisano 12 październik 2008, 09:45

Kasowanie błędów? A może to stan faktyczny? Nie wymyślono komputera w aucie jako utrudnienie i zmorę dla kierowców, tylko po to aby zasygnalizować problem. Aby kasować błędy, trzeba się najpierw upewnić, z czy mamy odczynienia!


Witam,gdybyś się dobrze wczytał w mój post to zauważył byś,że podałem również link do strony gdzie za darmo można pobrać tabele z dokładnym opisem występujących błędów oraz ich oznaczeniem kodowym(jest to tabela używana w serwisach nissana).Pozdrawiam.
  • 0

#709 OFFLINE   Rob083

Rob083

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 238 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:NRW - Niemcy
  • Kraj:GERMANY
  • Model:Almera Tino 2,2 DI
  • :

Napisano 12 październik 2008, 16:49

OK Benio, ja kierowałem to do ostatniego postu Tolo.
  • 0

#710 OFFLINE   Tolo74

Tolo74

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1035 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mielec
  • Kraj:POLAND
  • Model:Tino 2.2
  • Nr rejestracyjny:RM
  • :

Napisano 12 październik 2008, 20:15

tak, wiem, nie chodzilo mi tylko o skasowanie bledu ale dowiedzenie sie o jego przyczynie (myslalem ze moze to jakis wymagany przeglad serwisowy).

Ale zauwazylem pewna niescislosc w opisie wywolania kodow usterek -wiec najlepiej faktycznie poczytac w oryginalnym poscie do ktrego zostal podany link. Sprobuje tego raz jeszcze po niedzieli.

Wczoraj zrobilem prawie 100km i pocieszylem sie bo blad nie pojawil sie, jednak az takim optymista nie jestem zeby sadzic ze nie wystapi. Moze to tez kwestia naszych dziur na drogach.
  • 0

#711 OFFLINE   Elmark

Elmark

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 164 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecinek
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Almera Tino 2.2Di 2002r
  • Nr rejestracyjny:ZSZ
  • Time Online: 1h 26m 31s

Napisano 14 październik 2008, 18:07

witam serdecznie uzytkowników Tino
jestem tu po raz pierwszy i prosze mi wybaczyc głupie pytania
forum nissana tino bardzo mi pomogło w rozwiazaniu problemu
a mianowicie dziura w obrotach 1300-1800 obr/min
zaslepienie wężyka od pomy podcisnieniowej rozwiązało niesamowity problem z którym walczyło kilka pseudo warsztatów i nie tylko(serwis Boscha)tez
wielkie dzieki
mysle ze jeszcze nie raz forum mi pomoze
pozdro
  • 0

#712 OFFLINE   dzingis

dzingis

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 238 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Sanok
  • Kraj:POLAND
  • Model:Tino 1,8
  • Time Online: 4m 4s

Napisano 14 październik 2008, 18:18

Witam użytkowników Tino, noszę się z zamiarem kupna tego samochodu, z roku 2001 do 2003, proszę o wszelkie rady w tym temacie.
Pozdrawiam.
  • 0

#713 OFFLINE   Elmark

Elmark

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 164 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecinek
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Almera Tino 2.2Di 2002r
  • Nr rejestracyjny:ZSZ
  • Time Online: 1h 26m 31s

Napisano 14 październik 2008, 18:19

witam ponownie
aż sie boję ale bardzo bardzo proszę o instrukcje w jęz ojczystym
oczywiscie jeżeli to możliwe
elmark@wp.pl
pozdro
  • 0

#714 OFFLINE   Rob083

Rob083

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 238 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:NRW - Niemcy
  • Kraj:GERMANY
  • Model:Almera Tino 2,2 DI
  • :

Napisano 14 październik 2008, 22:48

Witam użytkowników Tino, noszę się z zamiarem kupna tego samochodu, z roku 2001 do 2003, proszę o wszelkie rady w tym temacie.
Pozdrawiam.

Najlepsza rada, to przeczytanie na forum wszystkich wątków dotyczących Tino - ja przeczytałem i kupiłem.
Moje subiektywne odczucia co do tego auta (Tino 2,2 Di):
Główne zalety - ładne nadwozie, wygodne, przestrzenne, dobrze zaprojektowane wnętrze.
Główne wady - głośna praca silnika, przenoszenie przez układ kierowniczy wszelkich drgań przy złym stanie tarcz, wyważeniu kół oraz złej nawierzchni.
Co do kupna, radzę kupować zagranicą, najlepiej prywatnie, bo można negocjować cenę na umowie, a to jest b. ważne przy tej pojemności! Cena tych roczników w Niemczech, to ok. 5500 - 7500 Euro. Różnica w kupowaniu w kraju i zagranicą jest ogromna ze względu na stan dróg (w tym również ich czystość), jakość paliwa i serwisowania!
Przy okazji tego tematu, mam info dla zainteresowanych, że w przyszłym roku chcę sprzedać moje Tino (auto zarejestrowane w Polsce i używane 95% w Niemczech) - cena ok. 6000EUR
  • 0

#715 OFFLINE   Tolo74

Tolo74

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1035 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mielec
  • Kraj:POLAND
  • Model:Tino 2.2
  • Nr rejestracyjny:RM
  • :

Napisano 15 październik 2008, 06:19

Elmark -jakby s przeczytał forum dot. Tino -to zobaczylbys ze co chwile jest podawany link do instrukcji: http://webfile.ru/2255847
Rob -Ciebie informauje ze cena umowy nie ma obecnie (chyba) znaczenia. Urzad celny bierze kwote od ceny EUROTAXy średnio ustalonej w zwiazku z notorycznymi zanizeniami.
Można sobie samemu ustalić wycene przez eksperta, ale on sam kosztuje ok 300zl.
W zwiazku z powyzszym praktycznie ceny naszych aut zarejestrowanych w Polsce wzrosły srednio o ok 1000zł.

Ja też chyba sprzedam Tino na rzecz zwykłej almery z jednego prozaicznego powodu:
Autko jest za szerokie, a za czesto jezdze ja i moja żonka po mieście w zwiazku z czym parkowanie jest często utrudnione (głownie waski i krety wjazd pod domowa wiate).
  • 0

#716 OFFLINE   Elmark

Elmark

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 164 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecinek
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Almera Tino 2.2Di 2002r
  • Nr rejestracyjny:ZSZ
  • Time Online: 1h 26m 31s

Napisano 15 październik 2008, 20:51

dzieki Rob za instrukcje
troszke mi rozjasniło w głowie
pozdro
  • 0

#717 OFFLINE   Rob083

Rob083

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 238 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:NRW - Niemcy
  • Kraj:GERMANY
  • Model:Almera Tino 2,2 DI
  • :

Napisano 15 październik 2008, 23:19

Tolo, majaczysz! Mam tino z 2002 roku, na umowie mam napisane, że auto posiada wadę silnika, dlatego został zakupiony za 1500EURO. Ja sobie naprawiłem we własnym zakresie, przyjechałem do kraju i chce sobie je zarejestrować, a kto mi nie wierzy, niech mi moje kłamstwo udowodni, a jak nie to nos w d..... :fuckyou:
  • 0

#718 Gość_ponczopanda

Gość_ponczopanda
  • Gość

Napisano 16 październik 2008, 15:18

potrzebuje numer oryginału zaworu egr do almera tino 2002r 2.2 di
  • 0

#719 OFFLINE   Elmark

Elmark

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 164 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecinek
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Almera Tino 2.2Di 2002r
  • Nr rejestracyjny:ZSZ
  • Time Online: 1h 26m 31s

Napisano 16 październik 2008, 20:13

czy może ktoś z szanownego grona wie jak zdemontować gałke z lewarka zmiany biegów chcę wymienic mieszek a nie chce cos przy okazji spieprzyć :/
  • 0

#720 OFFLINE   Rob083

Rob083

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 238 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:NRW - Niemcy
  • Kraj:GERMANY
  • Model:Almera Tino 2,2 DI
  • :

Napisano 16 październik 2008, 20:33

czy może ktoś z szanownego grona wie jak zdemontować gałke z lewarka zmiany biegów chcę wymienic mieszek a nie chce cos przy okazji spieprzyć :/


Też zmieniałem mieszek na nowy (skórzany) i miałem kłopot ze ściągnięciem gałki. Okazało się, że gałkę się normalnie wykręca. Jeżeli nie uda się odkręcić ręką, to pozostaje pociągnąć gałkę do góry i jak odsłoni się metalowa tulejka to trzeba chwycić ją kluczem zaciskowym i odkręcić. Należy przy tym uważać aby nie zerwać połączenia masy gałki z tulejką.
  • 0