Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

* * * * * 1 głosy

Układ Dolotowy, Filtry Stożkowe oraz CAI


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1316 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Coobcio

Coobcio

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 10489 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa - Grochów
  • Kraj:POLAND
  • Model:350Z
  • Silnik:VQ4073ccm
  • Time Online: 39d 21h 47m 39s

Napisano 09 styczeń 2005, 22:00

Dobże dobrany Filtr sotożkowy dodaje moc po przez to ze poweitrze przez niego przechodzi o wiele łatwiej jak przez tradycyjny papierowy, to tak jakby zaciągać strzykawką płyn i zaciagać ten sam plyn po nalozeniu igly n strzykawe, waidomo ze przez igłe idzie ciezej i trzeba włozyć w zaciąganie wiecej energi, wnioski nasówją sie same...

Sam filtr to poł sukcesu, montują go w miejscu seryjnej puszki zmniejszamy pojemność ukaldu dolotowego i pogarszamy moc w zakresie niskich prędkosci obrotowych, ważne jest takze oddzielnie go od cieplego silnika, bo jak wiadomo im powietrze zimneijsze tym zawiera więcej tlenu.
Dlatego najlepiej montować filtr w nadoklu tam temperatura praktycznie nigdy nie przekracza 25*C a pod maska dochodzi nwaet do 65-70*C. Własnie tak jest skonstruowany Cold Air Intake

A o to zdjęcia u mnie pod maską:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

A tu przykład w Maximie 3.0
Dołączona grafika

More Power i ten sound...
Na CAI można zwiększyć moc miejścową ok. 5-6 % to wystarczy żeby poprawić czas do setki o 0,5sek a niekiedy 1sek.

Ponadto niesamowicie zmienia sie dzwięk - zaden wydech takiego nie zapewni. W przeciwnienstwie od wydechu dzwięk robi sie bardzo rasowy i co najwazniejsze że wydobywa sie on tylko przy wcisnietym gazie do podłogi a nie przy normalnym uzytkowaniu :wink:

UWAGA
Bardzo ważne jest zeby filtr przed montarzem naoliwić specjalnym olejkiem do tego przenaczonym, w przeciwnym wypdku, bardzo słabo on filtruje pwoeitrze i po ok 10 tyś km może się tak zdarzyć ze trzeba będzie wymeinaićpierścienei tak jak miało to miejsce u GRE...

Dlaczego doloty CAI są najlepsze?
Taki ciekawy artykół dorwałem na tej stronce: http://www.ecu-performance.com.pl/new/

Wiadomo ze stożek czy stożek na rurze zawsze daje moc, dlatego my prócz testu na hamowni chcemy sprawdzić jego odporność na temperaturę. średnio co wzrost temperatury w dolocie o 5`C towarzyszy spadek mocy maksymalnej o ok. 2-5km, w zależności od warunków, auta itp.

CO za tym idzie , dolot wypada dobrze na hamowni, gdzie jest przewiewnie, maska jest otwarta , a my robimy parę pomiarów.... zupełnie inne warunki spotykają nas na drodze. Nawet chwilowy postój, powoduje ze niezabudowany filtr znajdujący się w komorze silnika podnosi temperaturę powietrza o ok. 10-15stopni, a w lato może to być 20-30stopni. Bardzo ważną sprawa jest także efektywność dolotu jeśli chodzi o schładzanie nagrzanego powietrza. tzn. ile czasu potrzebujemy aby po postoju i nagrzania powietrza w dolocie np. do 40`C moc schłodzić powietrze do 15`C. Jedne doloty potrzebują na to ok. 180sekund inne tylko 60sekund. Wiadomo ze najszybciej zrobi to dolot który ma jak najlepszy dostęp do zimnego powietrza, a także który jest dość nisko, wiadomo ze cieple powietrze idzie do góry... Te wlaściwości wywołują mnóstwo kontrowersji w USA i na świecie na temat sensowności testowania dolotu na hamowni... niema naturalnego przepływu powietrza ,i po drugie dolotowi dostarczamy powietrze tak zimne, jak nigdy później... I NIKT NIE ZWRACA uwagi ze potem taki filtr zalożony na rurke np. typu homemade (lub jakiś markowy dolot w stylu short) który na hamowni dal XX KM, na drodze okazuje się gorszy od seryjnej puszki która stanowi znacznie lepsza izolacje termiczna..."


CAI w SR20De - Primera P10 Lukasa (Projekt No.2 - seria + wałki Świątek GT)
Krótki dolot u Lukasa:
Dołączona grafika

CAI u Lukasa:
Dołączona grafika
Porównanie obu tych dolotów na hamowni:
Dołączona grafika

Jak widać różnica jest kolosalna na korzyść CAI
  • 0

#2 Gość_ROBAS

Gość_ROBAS
  • Gość

Napisano 12 styczeń 2005, 02:48

w jakiejs "bardzo madrej" gazecie wyczytalem ze nasze pupilki nie kochaja stozkow i innych przerobek dolotu, a tu wszyscy chwala stozki- czy do tego potrzeba jakis przerobek wydechu?
  • 0

#3 Gość_Przemo78

Gość_Przemo78
  • Gość

Napisano 12 styczeń 2005, 10:24

Ostatnio tez to znalazłem ale jak widac COOBCIO juz obalił ten mit, nie trzeba wcale stosować przy stozku wydechów przerobionych
  • 0

#4 OFFLINE   Coobcio

Coobcio

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 10489 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa - Grochów
  • Kraj:POLAND
  • Model:350Z
  • Silnik:VQ4073ccm
  • Time Online: 39d 21h 47m 39s

Napisano 12 styczeń 2005, 18:34

TO było badojrze napsaine w Tuninhu albo w GT... ze nissany i chyba mazdy są ciezko poprawne...

Bzdura totalna moje 200Nm obala te mity zimny dolot dodaje kupe kucy jak ktoś nie wierzy to niech zerknie na to albo niech poszyka mojego wykresu z hamowni.

Fakt faktem ze przyrost mocy nie jest rónomierny w ca;lym zakresie no ale osaigi potrawia i to jak :!:

Dołączona grafika

Jeszcze gdzieś miałem linki do SR20DE...
  • 0

#5 OFFLINE   VQPower

VQPower

    Turbo Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 3070 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Kraków-Chicago [USA]
  • Kraj:UNITED STATES
  • :

Napisano 12 styczeń 2005, 20:26

Tak jest. Coobcio ma absolutna racje. CAI duzo daje. Ja swoja maxima 99 z CAI (fabrycznie 190 HP) wziolem maxime 2001 (222 HP)
  • 0

#6 OFFLINE   VQPower

VQPower

    Turbo Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 3070 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Kraków-Chicago [USA]
  • Kraj:UNITED STATES
  • :

Napisano 25 styczeń 2005, 23:23

A u mnie intake wyglada tak.

Dołączona grafika

Dołączona grafika
  • 0

#7 OFFLINE   Coobcio

Coobcio

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 10489 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa - Grochów
  • Kraj:POLAND
  • Model:350Z
  • Silnik:VQ4073ccm
  • Time Online: 39d 21h 47m 39s

Napisano 25 styczeń 2005, 23:43

A poprawa osiągów mowi sama za siebie, 6,2 sek do prawie 100km/h tylko dizki takiemu dolocikowi oraz usunieciu kata i zastopeniem go puszka. A zapomanilem jeszce o dwu rurce łaczącej koelktory wydehcowe ale samochod poprostu wymiata i to Automat jest :roll:
  • 0

#8 OFFLINE   VQPower

VQPower

    Turbo Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 3070 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Kraków-Chicago [USA]
  • Kraj:UNITED STATES
  • :

Napisano 26 styczeń 2005, 03:27

Tutaj zalaczam wydruk z chamowni. (nie moj)

Dołączona grafika

Wyraznie widac wzrost mocy w gornym zakresie obrotow.
Podany wykres nie przedstawia mocy silnika!! tylko moc jaka samochod ma na przednich kolach.
  • 0

#9 Gość_Andry

Gość_Andry
  • Gość

Napisano 26 styczeń 2005, 14:55

No, nieźle to wygląda. Coobcio, czy taki zestaw (chodzi mi o pierwsze foto, na samej górze) można kupić gotowy? Czy jest to samoróba, lub zrobione na zamówienie? Jeśli są gotowe to w jakiej cenie i gdzie to można dostać. Pozdrawiam.
  • 0

#10 OFFLINE   Coobcio

Coobcio

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 10489 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa - Grochów
  • Kraj:POLAND
  • Model:350Z
  • Silnik:VQ4073ccm
  • Time Online: 39d 21h 47m 39s

Napisano 26 styczeń 2005, 17:07

Najprosciej to kupic w STANACH ale cena zapbujcza po doliczeniau przesylki nie pozostaje nic innego jak robic indywidualnei na zmoawnie.

My z Bortem bedizemy tego typu uklady narazie do Almery 1.4 i 1.6 wykonane z polerowanej neirdzewki robić w dobrych cenach całę KITY !!
  • 0

#11 Gość_Andry

Gość_Andry
  • Gość

Napisano 27 styczeń 2005, 00:00

Coobcio, a Ty ten swój robiłeś sam, czy właśnie kupowałeś w USA? bo wygląda na dopracowany.
  • 0

#12 OFFLINE   Coobcio

Coobcio

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 10489 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa - Grochów
  • Kraj:POLAND
  • Model:350Z
  • Silnik:VQ4073ccm
  • Time Online: 39d 21h 47m 39s

Napisano 27 styczeń 2005, 00:05

Robiłem po częsci sam i po częsci byla to robota El-teca :D
  • 0

#13 Gość_mrówa

Gość_mrówa
  • Gość

Napisano 27 styczeń 2005, 10:44

no słuchajcie mam problem jak montowac nalepiej dolot do k 11 widzialem róznie ale najdziwniej wygloda poprowadzony nad silnikiem do atrapy ja muslałem zeby zrobic podobnie jak kuba a powietrze doprowadzac do stozka rowniez dolotem z róry a powietrze do niej bedzie wpadac prze wlot na boku zderzaka co o tym myslicie to ma sens :?: roboty sporo nie powiem :!:
  • 0

#14 OFFLINE   Coobcio

Coobcio

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 10489 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa - Grochów
  • Kraj:POLAND
  • Model:350Z
  • Silnik:VQ4073ccm
  • Time Online: 39d 21h 47m 39s

Napisano 27 styczeń 2005, 11:52

Pokaż zdjęcie to CI wszytko poweim co i jak ja widzę :lol:
  • 0

#15 Gość_Cysio

Gość_Cysio
  • Gość

Napisano 19 luty 2005, 17:02

zimny dolocik w dieslu ?? (wiem ze staje sie juz nudny z ciaglymi postami odnosnie diesela ale chce nieco go usprawnic )

sprawdzi sie ten patent ??
i gdzie najlepiej wypuscic rure ?
i jeszcze jedna sprawa .... zachlysniecie woda w dieslu moze prowadzic do zniszczenia silnika wiec musi to byc jakies sensowne miejsce
  • 0

#16 OFFLINE   Coobcio

Coobcio

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 10489 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa - Grochów
  • Kraj:POLAND
  • Model:350Z
  • Silnik:VQ4073ccm
  • Time Online: 39d 21h 47m 39s

Napisano 19 luty 2005, 18:04

masz zdjecia masz materjaly wiec probuj testuj i daj znać :)
  • 0

#17 OFFLINE   greg76

greg76

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1344 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:prosto z tjuningu
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 21 luty 2005, 23:12

ja teraz planuje robic dolot. jesli ktos ma jakies sugestie, to chetnie wyslucham. interesuje mnie tez jak dokladnie wyglada opcja z wycieciem otworu w nadkolu. mysle ze, w marcu sie przyloze i bedzie gotowy. fajnie by bylo spotkac sie jeszcze wczesniej na g-techa i zrobic pomiar!
  • 0

#18 OFFLINE   Coobcio

Coobcio

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 10489 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa - Grochów
  • Kraj:POLAND
  • Model:350Z
  • Silnik:VQ4073ccm
  • Time Online: 39d 21h 47m 39s

Napisano 21 luty 2005, 23:29

najblizsza okazja bedize 4go marca :)

Dolot no problem, dziure w nadkolu sie poszerza kameiniami i wiertarką...
opisalem juz madyfikacje dolotu i sa nawet fotki - poszukaj w nissan power team
  • 0

#19 Gość_Cysio

Gość_Cysio
  • Gość

Napisano 22 luty 2005, 10:13

witam
wiec chce zmowic sobie :
-stozek jacky 85 pln
-rura , zwezka i 2 kolanka z nierdzewki 85 pln
-olejek i szampon do stozka 35 pln

i teraz kieruje do Was pytanka:
1. czy filterki z jacky sa jakies w miare znosne czy lepiej w kn zainwestowac
2.czy po zalozeniu zimnego dolotu bede mogl jeszcze swobodnie rozmawiac w kabinie ?? (wiadomo diesel)
3.gdzie najlepiej wyposcic stozek ? czy tak jak zrobil u siebie WielkiWac-za chlodnica , czy moze wyposcic calkiem przed chlodnice za atrapa (badz zderzakiem) , czy moze jeszcze lepiej ciac nadkole i tam zamontowac ??

dzieki za wszelkie sugestie
wole najpierw sie dowiedziec anizeli siedziec caly dzien w garazu i rzucac miesem jak cos nie bedzie chodzic
  • 0

#20 OFFLINE   Coobcio

Coobcio

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 10489 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa - Grochów
  • Kraj:POLAND
  • Model:350Z
  • Silnik:VQ4073ccm
  • Time Online: 39d 21h 47m 39s

Napisano 22 luty 2005, 12:05

Najlepsze mozliwe rozwaizanie w Primerach P10, P11 jest w nadkoly za zderzakmiem trzeba jedynie odkrecić zderzak oraz taka czarna azmknietą puszke co tam siedzie, miejsce jest THE BEST.

Nie ma ciepla od chlodnicy, nie zasłania sie chlodnicy... jest idalnie odzilone od komory silnika.

Czekam na jakieś foto z przebiegu prac oraz na odczucia po jazdzie probnej :D

Ps. Filtry Jacky są znośne warto go dobrze naoliwić przed montarzem
Ps2. co do głośności bedzie minimalnie glosniej - nadkole robi swoje ale bedzie bardziej rasowo.
  • 0