Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Świece w GA16DE N15


Kotlet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam myly Państwo

 

Dobrałem się dziś do wymiany świec (po poprzednim właścicielu) i moim oczom ukazał się następujący widok:

 

http://img253.imageshack.us/img253/1030/picture15rx7.jpg

 

Wymieniłem BKR5E v-line na te same i się tak zastanawiam: skąd się wziął ten nalot na zewnętrznej stronie świecy (świeca w tle), oraz o nagar na końcu (po stronie cylindra silnika). Jeszcze trapi mnie kolor nalotu: biały z niewielką ilością rdzawego.

 

Zaznaczam, że nie wiem ile Jurgen wyhasał na nim km :566:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurna zapomniałem od czego google: już mam- może się komuś przyda.

 

"9. Efekt koronny

 

Niekiedy na używanych świecach na izolatorze tworzy się brązowy nalot, który mogłoby się wydawać powstaje na wskutek przedostawania się gazów między metalową obudową, a izolatorem. W rzeczywistości to zabarwienie, zwane efektem koronnym tworzą znajdujące się w powietrzu cząsteczki oleju, które naładowane elektrycznie zbierają się na izolatorze, to zabarwienie nie ma żadnego wpływu na funkcjonowanie świecy zapłonowej."

 

przydatny link:

http://www.ngkntk.republika.pl/zobacz.htm

 

ale jeszcze nasuwa mi się kwestia czystych rąk: dotknięcie izolatora i w ogóle świecy łapą ma wpływ na jej szybsze zużycie, bo troche tłustych odcisków zostawiłem i nie wiem czy przeczyścić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biale i rdzawy nalot - jest OK , ewentualnie szarawe albo brazowawe czy kawa z mlekiem i dzawy nalot wszystko OK

najgorzej gdyby byly biale - uboga mieszanka albo zaolejone - niestety pierscienie na tlokach do wymiany

jesli czarne to za bogata mieszanka

 

jest jeszcze wiele "modeli" zle pracujacych swiec

 

ten nalot na izloatorze od strony zacisku WN jest jak najbardziej normalny i jest wynikiem i tu skleroza :) ale w artykulach ponizej jest napisane

 

na stronie turbokillers jest bardzo bogaty opis swiec oraz na stronie NGK poczytaj

 

http://www.turbokillers.com/content/view/49/53/

http://www.ngkntk.pl/Szkolenia_techniczne.1297.0.html

 

moja swieczka przy zasilaniu LPG

swiecauq1.jpg

 

milej lektury

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no może tak być ale to w zimnej porze raczej, i naprawdę krótkie odcinki.

 

Kiedyś jak miałem jeszcze oryginalny filtr zaślepiłem wlot do filtra ten co wprowadza powietrze z nad kolektora wylotowego, a przewód podciśnienia odłączyłem żeby ssal tylko z za lampy powietrze no i okazało sie ze to było zepsute i cały czas otwarte czyli ssalo z nad kolektor a ja ten otwór szczelnie zaślepiłem, no nawet nie odpaliło auto, ale za to jakie spaliny były czarne jak heban :D, świece to samo i było to na LPG :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mrówka 27
jesli czarne to za bogata mieszanka

 

Też jak samochód jeździ tylko na krótkich trasach ppo mieście może być czarna oczadzona świeca.

Ja śmigam głównie na krótkich odcinkach( do pracy ma 3km) i po mieście i nalocik na świecach jest delikatnie rdzawy, świece wymieniam co 30tyś/km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam wszystkich :) (to moj pierwszy raz na forum ;P )

Zastanawiam sie nad wymiana swiec i kabli zaplonowych w mojej almerce (1996 N15 1.6 SRi 73kW w standardzie). I tutaj poajwia sie moje pytanie, bo niestety nie znalazlem tego nigdzie na forum. Czy ktos uzywa "sportowych" kabli zaplonowych? Czy moze jakies polecic (odradzic?) Zastanawiam sie nad wyborem pomiedzy kablami K1-racing a magnecore i do tego swiece NGK iridium IX

Czy ktos moglby sie wypowiedziec na ten temat?? ponizej zamieszczam linki.

 

http://www.k1racing.uk.com/construction.htm

http://www.magnecor.co.uk/technicalinfo.htm

http://www.streetandcircuit-shop.biz/index...productid=10329

 

Z gory dzieki za szybka odpowiedz:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

jaki masz cel kupowania takich swiec?

 

ja bym wzial kable i swiece przewidziane nie jakies ulepaszane za ktore pewnie trzeba slono zaplacic

kable NGK ok 200 zl w gore

swiece NGK BKR5E (albo 6E nie pamietam) ok 10-15 zl sztuka

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos uzywa "sportowych" kabli zaplonowych? Czy moze jakies polecic (odradzic?)

 

Sportowe kable dobiera się od tego samego producenta co magnetyzer, świece i ich ciepłotę pod rodzaj strumienicy i odległość od zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm w takim razie wyglada na to, ze bede musial poszukac kabli NGK -jak narazie to nie znalazlem ich wogole;P w UK najlatwiej dostac kable bosha albo championa, NGK kurcze nie moge nigdzie dorwac, a moze szukam za slabo hehe A niebieskie kable ktore widac u niektorych klubowiczow pod maskami na zdjeciach to nie sa czasem NGK z serii performance?? ja nazwalem je "sportowe" (tylko podalem linki do innych producentow K1 Magnecore) o takie kable wlasnie sie pytalem.

http://www.ngkpromotions.com/products/wire...es.asp?mode=nml

 

Czy ktos odczul jakas poprawe osiagow jak to reklamuja producenci? lepsza elastycznosc? przyspieszenie? bo jesli nie to faktycznie nie ma co ich kupowac. Kiedys mialem takie kable z serii performance NGK do 8zaworowego clio na gazniku i tam obr. wkrecaly sie szybciej, po ich zalozeniu. Nie wiem jak to bedzie z 16Valmery i komputerem sterujacym procesem spalania, ale moze ktos wie.

 

Swiece irydowe chcialem zakupic ze wzgledu, na to ze maja bardzo wyskoa temperature topniecia. Chcialem wymienic swoje swiece na swiece o cieplocie mniejszej o jeden stopien niz te oryginalne (1bo chicalem przyspieszyc zaplon 2czesto pojawiaja sie u mnie obroty w okolicach 5,5-6,5 tys a czasem do odcinki;P na biegach 1-3 a i na 4 wysoko krece - a moze to nie jest powod do zmiany swiec na zimniejsze?) Problem w tym ze i tak nie wiem jak powinna by cieplota swiec oryginalnych;P (teraz mam BKR6 i zatanawiam sie nad 7) a jak bym zamontował swiece irydowe to moze nie musialbym kombinowac ze stopniami cieploty tylko kupil standardowe (wlasnie tylko jakie w skali ngk to bedzie 5 albo 6 ale nie wiem ktore), a ze maja bardzo wyskoa temperature topnienia to i tak nic im sie nic nie stanie (np. nie stopi sie elektroda).

Chcialem tez przyspieszyc zaplon ale Coobcio gdzies napisal, ze wyrzucony EGR i przyspieszony zaplon nie ida w parze (jesli klamie to sorrki) wiec zostane przy standardowo ustawionym zaplonie.

 

http://www.ngkpromotions.com/products/spar...ix.asp?mode=nml

 

Co o tym sadzicie? i napiszcie prosze o niebieskich kablach NGK (gdzie je kupiliscie i czy jest sens to montowac do almery 1.6) bo bym z checia sobie takie zamontowal a cos mi sie wydaje ze producent nie tylko kolor "ulepszyl" ale i wlasciwosci przewodnie - tylko czy to ma jakis wplyw...

a tu artykul o swiecach zamieszczony przez jednego z klubowiczow http://www.turbokillers.com/content/view/49/53/

No to wypracowanie prawie wyszlo;) ale nie wprawiony jescze w forach jestem to i pisze za duzo pozdr ;) a i jescze jedno czy kable zaplonowe do almery i sentry to te same kable??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sentra z motorem GA16DE ma te same kable czyli te same co w alnerach n15 primerach P10 100NX co maja motor GA16DE/DS

 

do motorow GA16DE, GA16DS z gaz ster elektr standardy to BKR6E i ja takie mam teraz,

ja mam zaplon pchniety mocno do przodu, tzn wywalony egr aiv i pochlanicz par paliwa, polowa tych przewdow bo nie posiadam juz seryjnego filtra cyzli conajmniej 3 elementy ktore byly sterw podcisnieniem wyrzucenie ich oznacza ze boost sensor wlasciwie "dostaje podcisnienie tylko na siebie" czy tam "wykrywa" a co za tym idzie mocno daje po zaplonie

u mnie gdy dam aparat zaplon max do przodu do zaplon jest tak wyprzedzony ze auta wogole ledwo zbiera sie, mieszanka zdecydownaie za wszesnie sie zapala

 

tez auto krece b czesto 6-6,5 zdarzy sie i 7tys szczegolnie 1 i 2 ale 3 tez czesto

i swiece sa w jak najleszym stanie, gdzies na forum dawalem foty

 

mozna by sprobowac i zmienic cieplote i testami dojsc co bedzie lepsze

 

co do niebieskich kabli u forumowiczow to zdecydowanie wiekszosc to mega zajebis... kable Janmora, angielskie kable (silikonowe - niebieski kolor) a zaciskane w polsce,

mio pare razy wyrwaly sie kable z zatrzaskow i je wyjebalem i zalozylem stare jakies japonskie nie pamietam nazwy i sa OK :)

 

a tak apropo to Ty masz LPG czy PB ze chcesz zaplon wyprzedzic?

 

[ Dodano: Czw 07 Cze, 2007 15:18 ]

najwazniejsze jest aby stuku nie bylo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki hermoll za info apropo sentry i reszty

tak myslalem ze to te same ale nie bylem pewny a na stronie NGK np. w wyszukiwarce czesni nie ma almery tylko wlasnie sentra.

 

piszesz ze ma wywalony erg aiv i pochlaniacz par paliwa

tez mam wywalony egr ale nie mam pojecia co to jest aiv i co da wywalenie pochlaniacza par paliwa i jak to zrobic

moglbys jakies foty zamiescic

albo jak bys zamiescil to na innym forum i podeslal mi do linka to bylbym wdzieczny:D

 

a teraz dosc wazna odp na twoje pytanie -jezdze na pb 98 a zastanawiam sie nad tankowaniem 99 v-powerki bo roznica na pelnym baku to 15zl tylko :P

 

czy w zwiazku z tym ze jezdze na pb odradzasz przysp zaplonu?? dal mnie wazna jest kazda czesc sekundy w 0-100 bo mierze sie z kumplem a on ma celice 172 kuce tylko w automacie (inaczej to nie mailbym za duzo do powiedzenia;), niby jakis sportowy ten automat i pelno roznych opcji ma (import z jap.) Poprawie osiagi na przyspieszonym zaplonie i pb?

 

Piszesz ze to janmory Hmm nie znalazlem na angielskich stronach ale te kable o ktroe wczesniej pytalem to tez angielskie kable (silikonowe) i ponoc zajebist... Nie znam danych tech. janmorow ale moze moglbys rzucic okim na linki do k1-racing i magnecore i porownac do janmora

 

I na koniec jescze jedna sprawa co takiego zajebist.. jest w tych kablach janmora (co daja i czy wplywaja na osiagi) pozdro i dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mega zajebi... znaczy ze sa do d*py, chodzi o zlozenie ich masakra z poparaniem

 

jesli lejesz PB o wiekszej liczbie oktanow to nalezy przyspieszyc zaplon,

tak samo jest z LPG

gaz ma duzo wieksza liczbe oktanow ponad 100 niz PB i dlatego przy gazie jest to b wskazane

 

generalnie przyspieszenie zaplonu poprawia dol ale gora slabnie :/

 

w Twoim przypadku gdzie auto ciagniesz i tak do odcinki i zmiana biegu na wyzszy skutkuje i tak juz wysokimi obrotami silnika - wnioske prosty przyspieszenie zaplonu pogorszy czas

bo auto bedzie caly czas na wys obrotach a gora w wyniku przyspieszonego zaplonu bedzie slaba

na Twoim miejscu ewentualnie nieznacznie bym przyspieszyl zaplon zeby dostosowac do PB 98 tylko zakladam pewnie ze w Polsce Pb 98 ma 95 oktan ;) a 95 pewno z 93 hehe to niewiem czy jest sens musisz popprostu potestowac

 

ludzie czesto przyspieszaja zaplon aby auto bylo bardziej elastyczne w codziennen jezdzie i ciaglo z nizszych obrotow

 

poprostu musisz potestowac i zobaczyc co bedzie najlepsze

 

co do kabli NGK w klubie ktos zbieral skladki i mieli zamawiac skads nie pamietam ale jakos kupuajcy sie ormsylili i nie doszlo do skutku a cena byla ok 190 zl jakos

 

co do kabli tych to wies poki nie sprawdzisz to nie bedzie wiadomo :)

 

AIV to jest takie ustrojstwo jak EGR tylko dziala w druga strone

a pochlaniacz par paliwa pochlania opary z paliwa z baku ja wyjeb... bo przeszkadzalo tylko ;) a AIV - po co czyste powitrze ma isc do kol wydechowego szkoda go ;)

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki jescze raz hermoll

Napisalem ze jezdze na98 ale tak naprawde to jest 97 bo jezdze w UK a tu taka sprzedaja za to v-power juz ma normalnie 99. no nic musze jeszcze poczytac troche poszukac i zobacze moze sie zdecyduje na te kable (alternatywa to bosch albo champion) bo i tak mam je do wymiany. jak cos to dam znac. a o aiv i pochlaniaczu par paliwa to musze jescze poczytac. pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to dobry pomysl zeby sprawdzic ta predkosc...

ale to i tak nie bylo wazne w tamtej probie, napisalem ze byl to wyscig od 0 do 100 zeby kazdy wiedzial o co chodzi a scigalicmy sie po prostu od zera na pewnym odcinku gdzie przy ok130km/h przyhamowalem zeby sobie przez otwarte okno pogadac i nacieszyc sie sukcesem ;)

Niedlugo ponowimy wyscig (moze bedzie dluzszy) Wiem ze moj kumpel wykreca juz czasy 9,4do100 w 2os. tkaze do 100 rowno a dalej moze byc lipa :/ ale co tam ;)

Wtedy tez jechalem na standardowych kapciach185/65/14 bo wczesniej palilem gumy (ale nie na maxa bo to 1 raz jak palilem kapcie ;) -mam filmik jak ktos chce 19,5MB)

Oryginalne gumy wiec nie powinno byc przekalaman na liczniku.

Nastepna proba bedzie na 205/40/17 jakie mam teraz :D -tez nie powinno byc przeklaman duzych. Sprawdzcie sami http://www.alloywheels.com/TyreCalc.asp

wedlug tego kalkulatora roznica w srednicy kola to tylko 0,05% czyli przy 70mph na liczniku, powienienem miec rzeczywista predkosc 69,97mph. Zamierzam tez zrobic testy z gpsem 100km/h i zobaczyc jaka predkosc wskazuje GPS a moze cos sie da wykombinowac z pomiarem czasu 0-100 zobaczymy musze sie pobawic tym gpsem i zobaczyc jakie ma opcje pozdro!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...