Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Klimatyzacja auto i manualna


mariusz19690
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

marekmarecki-jeśli spręzarka stała otwarta-jak piszesz rok-zapomnij!!!!

W środku jest kuuuupa rdzy.Wydasz kasę i stracisz nerwy.To nie będzię śmigać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No maacieq.Rurkę się namiejscu dorobi.Może nie będzie tak pięknościowa jak oryginał ze sklepu ale będzie groszowa:)Wymontuj starą,zaślep układ i atakujemy:)

 

[ Dodano: Nie 27 Maj, 2007 16:28 ]

marekmarecki-myślę,że stała bez ciśnienia.Nie da się wyciągnąć klimy z auta bez rozpięcia układu freonowego.Sądzisz,że ktoś te wszytkie bebechy wyciągnął ,skręcił jako całość,odessał powietrze i choćby azotem nabił?Mocno wątpię.Jednak jeśli jesteś przekonany,że jest ten układ sprawny to można brać.

 

[ Dodano: Nie 27 Maj, 2007 16:31 ]

Jeszcze jedno-jaka jest kwota za ten sprzęt?Jeśli grosze to warto się pobawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko odnośnie klimy w P10. Parę dni temu na wolnych obrotach , przy włączonej klimie sprężarka zaczęła wydawać piskliwe dźwięki. Po przegazowaniu nie piszczy , tylko na wolnych. Chodzi i chłodzi tak jak wcześniej (czyli dobrze :) ) Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jurgenik
Mam pytanko odnośnie klimy w P10. Parę dni temu na wolnych obrotach , przy włączonej klimie sprężarka zaczęła wydawać piskliwe dźwięki. Po przegazowaniu nie piszczy , tylko na wolnych. Chodzi i chłodzi tak jak wcześniej (czyli dobrze :) ) Co to może być?

Najczęściej powód jest banalny i naprawa również - takie dźwięki wydaje często zbyt mało napięty pasek. Nie jest to typowy pisk paska, tylko takie sporadyczne dźwięki przyponinające metaliczną czkawkę. Zacznij od tego - powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maacieq

no w przyszłym tygodniu juz to zamierzam ogarnąć, pomysł z miedzianą rurką zamiast spawanej jest co najmniej dobry :) trza nawalić azotu i odczekać jak znam życie jeszcze gdzieś sie znajdzie dziursko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem w końcu tą klimę kompletną z 2Litrówki. Nie pasuje tylko łapa kompresora ale już jest w drodze ;) Podobno klima trzymała całe co najmniej 2 lata i wszystko chodziło. Auto dachowało i kolo sprzedaje furę na części. Ja wziąłem klimę, chłodnicę wody z wentylatorami, wachacze górne, płytkę oporową od nawiewu, panel sterowania nawiewem i felgi stalowe. Rozmontować musiałem kilka łączeń tej klimy żeby ją zabrać i nie wiem czy teraz jak będę składał czy trzeba dać nowe te gumki - oringi co są na przewodach, czy podczas skręcania złączenia smaruje się jakąś pastą :?: :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oringi koniecznie trzeba wymienić!!!!Co do pasty to ja nie stosuję ale zdania są podzielone tak jak przy elektryce jedni skrętki,inni kostki.Zaslepiłeś rurki po rozpiąciu układu?Klima panicznie boi się wilgoci!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie zwiazane wlasnie z klimatyzacja. Napelnilem uklad trzy miesiace temu

i do tej pory bylo wszystko w porzadku, gdy jakis czas temu zauwazylem ze przy wlaczonej klimatyzacji uklad nie jest tak wydajny tzn. chlodzi ale bardzo delikatnie i przy tym slychac szum cos jak syczenie. Gdy wszystko dzialalo ok rury przy sprezarce byly- dolna goraca gorna-lodowata teraz dolna-ciepla, gorna-lekko chlodna. Dodam ze moje auto to nissan primera p11 1.6.Moze ktos mial podobna sytuacje? Czy obowiazuje jakas gwarancja na tego typu usluge? Za wszelkie rady bede wdzieczny. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to freonix Ci pewno zwiał.Co do gwarancji nic raczej nie wydębisz bo zawsze Ci powiedzą,że rozszczelnienie nastąpiło po wykonaniu usługi.

Może na zaworach Schroedera puszcza?To takie wentylkijak przy kołach.

Sprawdź czy na łączeniach rur freonowych nie ma śladów oleju.To są miejsca nieszczelności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz. Tak czy inaczej pozostaje serwis i tyle chyba moge zrobic jesli chodzi o naprawe. Sprawdzalem polaczenia rur, ale nie widac zadnych nieszczelnosci.Zanim przestal dzialac mylem silnik, wiec byloby widac jakikolwiek wciek oleju. No moze tylko te plastikowe nakretki na zaworach Schrodera maja troszeczke wilgoc na uszczelce gumowej. Nie wiem jak bardzo powinno to byc widoczne, bo zauwazylem to po odkreceniu ich. Uklad pracuje chyba ok, po wlaczeniu sprezarka dziala dolna rura jest goraca,silnik dostaje wyzszych obrotow, cienka rurka doprowadzajaa freon do zbiornika wyrownawczego zimna tylko ta gorna zamiast lodowata jest leko chlodna. Mam tylko nadzieje, ze to nie bedzie rozpruwajaca kieszen naprawa.Poza tym przydalaby sie klimatyzacja w tym okresie zwlaszcza ze przede mna dluga podroz. Moze to beda polaczenia gdzies w desce rozdzielczej? Moze cos ze sprezarka? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MARIUSZ, część obwinąłem folią tak aby tylko tam się kurz nie dostawał a tak szczelnie to nie uszczelniałem. Mam nadzieję że przez te klika dni wilgoci nie złapało, bo niektóre były nie uszczelnione :/ no ale w żadnej piwnicy to też nie leżało.

Czy te rurki aluminiowe są bardzo delikatne :?: czy boją się naprężeń :?: bo tak idealnie to one nie pasowały :/

Czy freon zostawia np. na rękach plamy :?: Ostatnio po przykręceniu kompresora (wymagało przeróbek - podkładki poszły pod niego i został przesunięty w bok) mam żółte plamy na rękach :P

Jaki ten freon tankować :?: Czy przed napełnieniem poprosić o sprawdzenie szczelności i odgrzybianie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej chłonie wilgoć- parę wodną z powietrza.Nie trzeba tam wody nalewać.Tak jak piszesz to na bank masz wodę w układzie.Plamy to pewno z oleju.

Rurki to jak nie załamiesz to nic im nie ma.Co do wilgoci to wymień olej,pompa próżniowa na 24 godziny i powinno być ok.Sprawdzenie szczelności nabić azotem ok.16 bar i na dobę zostawić.Sprawdzanie próżnią to metoda jakiegoś nędznego amatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz napisałem do ciebie na PW kilka pytań, żeby nie zaśmiecać postu ale chyba do ciebie nie doszło. może masz pełną skrzynkę :?: Jak możesz to daj na siebie jakiś namiar.

Jak się wymienia olej w kompresorze :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj w sklepie motoryzacyjnym jak zapytałem o olej do kompresora powiedzieli mi, że to się tak nie wymienia tylko dodaje się do freonu i on razem z gazem śmiga po układzie :zdziw:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trzeba ich było spytać co się robi z tym który został w sprężarce)

Część oleju jest rozprowadzana przez freon ale to jest zło konieczne.

Kilka %

Reszta smaruje sprężarkę.

Jak są tak mądrzy to niech do końca wytłumaczą!!!:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli kupić olej, spuścić stary i zalać nowy (jak znajdę jakieś korki w tym kompresorze).

Jeszcze takie pytanie: nie bardzo mam możliwość podłączenia pompy próżniowej na 24h, ba nawet nie wiem gdzie w ogóle mógłbym się podpiąć do takiej pompy. No i nie ma możliwości przynajmniej u mnie w okolicy nabicia układu 16bar azotem. Czy da się to zrobić jakoś inaczej albo czy to jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania klimy :?:

Doradziłeś mi żeby wymyć parownik (tą chłodniczkę :?: ) czym to wymyć - wodą przepłukać :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mylem parownik plynem do czyszczenia silnikow woda i szczotką żeby brudy wyczyscić, weź wąż ogrodowy i przepłucz, tylko ja to robiłem jak miałem zdjęty parownik :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parownik można myć jak pisał Robo_c.

No jak nie masz pompy ,azotu to nie wiem.Próżnię to bezwzględnie musisz zrobić.

Nie wpadnij na pomysł nabijania układu sprężonym powietrzem!!!!!!

Woda wlezie.

Nabijanie azotem to jest próba szczelności.

Jeśli nie spadło ciśnienie to wiesz ,że masz szczelny układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno te podciśnienie też sprawdzi układ w tym kierunku (szczelności). Dzisiaj podokręcałem, pozakładałem wszystkie pozostałe elementy i mam zamiar jutro się wybrać na sprawdzanie szczelności i ewentualne nabicie. Powiem, żeby mi wpuścili "kontrast" i się okaże co i jak. Najbardziej mnie martwi ta wilgoć w układzie bo jak się okaże, że jest to nie mam pojęcia jak ją usunąć. Pompy próżniowej na 24 h nikt mi nie da :/ Co do wymiany oleju to też nie wiem bo korków w mojej sprężarce żadnych nie ma poza łączeniami rurek. Jestem zielony :029:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwierz mi że podciśnienie nie daje prawie nic, czasami uszczelki puszczają tylko przy nadciśnieniu. itd. ja miałem dziurawą rurę uleciał czynnik a na podciśnieniu przez 20 min wynik był że jest ok. Jak z Mariuszem jej szukaliśmy to dziura się powiększyła i czynnik pooooszedł z białym dymem dosłownie . dlatego jakoś na dniach dorobieniu rurki nabije się azotem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...