Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

[P10/W10] Odpowietrzenie układu chłodzenia w 1.6


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_marmor

Gość_marmor
  • Goście

Napisano 30 kwiecień 2007, 15:31

Witam.
Przymierzam się do wymiany chłodnicy. I tu mam mały problem. Obejrzałem w miarę dokładnie przewody i nie znalazłem kurków do odpowietrzenia układu (szukałem w okolicy i za filtrem powietrza)
Czy możliwe jest, że fabrycznie ich nie było ? Czy jest sposób odpowietrzenia układu w inny sposób ?
Mam P10 GA16DS z 91 roku, bez klimy.
Pozdrawiam.
  • 0

Reklama

#2 jarkk

jarkk

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 2033 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 30 kwiecień 2007, 15:35

AFAIK jest śruba, która stanowi odpowietrznik. Stojąc przodem do silnika jest umieszczona w prawej górnej części silnika. Na kluczyk 10 o ile mnie skleroza nie myli ;)
  • 0

#3 Gość_maniek129

Gość_maniek129
  • Goście

Napisano 30 kwiecień 2007, 17:16

Dokładnie tak jak kolega pisze jest tam śruba na 10 kluczyk, a drugi jest na wężu do nagrzewnicy. Tylko nie wiem kiedy układ jest całkowicie odpowietrzony, czytałem posty z tym związane i tam piszą że odpowietrzanie może trwać pare godzin, ja w sobote wyciągałem chłodnice i po założeniu nalałem płynu odkręciłem wspomniane śrubki pokazał sie tam płyn zakręciłem i to wszystko, chyba że coś zrobiłem żle to prosze mnie poprawić, nawet zrobiłem trase 150km. i nic sie nie stało. Pozdrawiam
  • 0

#4 jarkk

jarkk

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 2033 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 01 maj 2007, 09:10

.

po założeniu nalałem płynu odkręciłem wspomniane śrubki pokazał sie tam płyn zakręciłem i to wszystko

Tak samo zrobiłem, jak wyleje się przez wyżej położoną śrubkę to jest OK.
  • 0

#5 mas444

mas444

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 302 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Warszawa

Napisano 02 maj 2007, 10:45

U siebie wymieniałem płyn i nie było odpowietrzników na przewodach do nagrzewnicy. Dodatkowo nie mogłem odkręcić śruby odpowietrzającej w bloku.
Zrobiłem tak:
Odkręciłem czujnik temperatury i zalałem tamtędy płynu na max. Potem zalałem do pełna chłodnicę i uruchomiłem silnik. Oczywiście otwarty musi być zawór na nagrzewnicy i odkręcony korek chłodnicy.
Początkowo wariuje wskaźnik temperatury dopóki nie otworzy się termostat. Potem przez otwór w chłodnicy widać płynący płyn. Po przegazowaniu i dolaniu płynu zakręcam korek chłodnicy i dolewam do zbiorniczka wyrównawczego.
Przez kilka dni będzie się układ sam odpowietrzał, na co wskazuje ubywanie płynu w zbiorniczku. U mnie trwało to około 40 - 50km. Potem poziom się ustabilizował.
  • 0

#6 Gość_sheff

Gość_sheff
  • Goście

Napisano 08 kwiecień 2008, 11:12

Mam taki silnik jak za zdjęciu GA16DE i pytanko gdzie są w tym silniku korki odpowietrzające. Poniżej zamieściłem zdjęcia z moimi podejrzeniami, proszę o podpowiedź.

Silnik z przodu
http://sheff.wrzuta....s04oWp/dscf7894
Chyba korek ale nie jestem pewny
http://sheff.wrzuta....A1TTvg/dscf7887
I następne zdjęcia
http://www.wrzuta.pl...FLhdED/dscf7891
http://www.wrzuta.pl...PiM0o3/dscf7892
  • 0

#7 dzingis

dzingis

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 238 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Sanok
  • Model:Tino 1,8

Napisano 08 kwiecień 2008, 16:22

Na zdjęciu nr. 2 masz odpowietrznik na węzu do nagrzewnicy, to jest ta nakrętka z ząbkami na obrzeżu, .

http://sheff.wrzuta....A1TTvg/dscf7887

[ Dodano: Wto 08 Kwi, 2008 17:23 ]
To ten link.
  • 0