Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[Serena] - nawiew


Gość poker
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość czopochrup

em ? opornik sterownia nawiewem ? chodzi ci o predkosci nawiewu ? nie dziala ci przelacznik ?:F to prawdopodbnie dzial tak jak w mikrze... a jak i nie dzial to ci sie mogla sciezka przepalic/zetrzec trza to bedzie wymieinc/odnowic :>

 

//nie wie mczy trafilem bo za malo info ocb z tym opornikiem :D caly uklad to jest na tym pokretle od predkosci nawiewu to dziala jak potencjometr o ile sie nie myle... :S a moge sie mylic pozdro :D jakby co to mnie nie czytaj xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie w serenie jest ten cały opornik od sterowania nawiewem,i jak on wygląda

 

Jest wkręcony w obudowę silnika nawiewu, czyli pod maską. Żeby było łatwiej proponuję odkręcić silnik wycieraczek. Płytka oporowa jest taka sama jak w N14.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czopochrup

no czyli trza zrobic metoda jak ktos w dziale mikra opisal albo dorobic na plytce styki albo wymienic cala plytke :x najlepiej kupic z jakiegos zlomu rozwalonego... :S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poker a gdzie słyszysz wentylatorek podający powietrze?? Płytka powinna sie znajdować przy nim

wentylator znajduje się pod maską ale rezystor[opornik ]tam się najprawdopodobniej nie znajduje,jeżeli ktoś ma kontakt z serwisem nissana to mógłby się zapytać,napewno powiedzą ja w pobliżu nie mam serwisu,i mam problem.na tylnych siedzeniach wentylator działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wentylator znajduje się pod maską ale rezystor[opornik ]tam się najprawdopodobniej nie znajduje

 

A właśnie, że się ku...a znajduje. Nie dawno miałem przyjemność wydobywać go z tamtąd. Idź po kablach, przecież do niego musi być podłączona wtyczka. A poza tym dlaczego go szukasz pod schowkiem. To jest rzecz, która musi być schładzana, a więc zawsze jest na drodze nawiewu, przynajmniej w Nissanach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie, że się ku...a znajduje. Nie dawno miałem przyjemność wydobywać go z tamtąd.

No no to sie zajęcie szykuje na weekend ,lekko niebedzie ,ciekawe gdzie ona sie znajduje

u mnie w wersji slx jest własnie pod maską w silniczku wentylatora. tam gdzie idzie wiązka przewodów. wystarczy odkrecic dwie srubki na klucz 10 i wyjmuje sie tą płytke. auto bez klimy i ogrzewanie tylko na przód
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wentylator znajduje się pod maską ale rezystor[opornik ]tam się najprawdopodobniej nie znajduje

 

A właśnie, że się ku...a znajduje. Nie dawno miałem przyjemność wydobywać go z tamtąd. Idź po kablach, przecież do niego musi być podłączona wtyczka. A poza tym dlaczego go szukasz pod schowkiem. To jest rzecz, która musi być schładzana, a więc zawsze jest na drodze nawiewu, przynajmniej w Nissanach.

sprawdziłem,i naprawiłem,tak jak pisałeś rezystor znajduje się pod maską,przy wentylatorze,żeby się do niego dostać musiałem zdemontować silniczek wycieraczki,zdjełem osłonę wentylatora i na dwóch śróbkach jest on zamocowany,styki obwodu drukowanego połączyłem drucikiem przylutowując z jednej strony i z drógiej strony narazie chodzi niewiem jak długo będzie działać,ale dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

Temat został zamknięty przez moderatora, ale moim zdaniem niesłusznie.

Zastosowałem się do rad kolegów i przejrzem posty w tej sprawie (chyba wszystkie).

Otrzymałem sporo informacji ale żadna nie zamknęła tematu do końca. Najbliższy rozwiązania był kolega piszący o wierceniu otworów i dodaniu blaszki i mocowania jej przy pomocy wkrętów. Tylko jeden drobiazg, nie dając tulejek izolacyjnych robimy po prostu zwarcie poprzez blachę na jakiej to wszystko się znajduje. Ponadto naprawić i to tylko czasowo możemy tylko jedną ścieżkę. Dając tulejki i dodając kawałek ścieżki z blaszki stalowej mam nadzieję że trochę to pochodzi. Jeśli blaszka się nie sprawdzi dam drut oporowy.

Mogę zapewnić że żadne lutowanie nie pomoże. Ten napylony metal ciężko polutować. Jeśli ktoś chce się zabrać za naprawę podpowiem, że trzeba sporo się "nakombinować". Niecierpliwcom doradzę kupić inną sprawną płytkę. W przypadku przepalenie się najcieńszej ścieżki oporowej naprawa będzie jeszcze bardziej trudna.

Dodam, że aby dobrać się do dmuchawy trzeba wymontować silnik wycieraczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dziś działa bezbłędnie.

 

[ Dodano: Wto 06 Maj, 2008 21:37 ]

Wczoraj padło. Po rozebraniu wyszło na to że, utleniła się powierzchnia i nie było styku. Zastosowałem "zębate" podkładki takie jakie często daje się do wkrętów przykręcanych do masy. Poczekam na efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam

A czy w Serenie jest jakis filtr powietrza (tego od nawiewu)?

Tylna dmuchawa chodzi aż miło, a przednia na najwyższych obrotach (i słychać że wentylator naprawdę mocno sie kręci) ledwie produkuje delikatny powiew.

Jeżeli nie ma filtra to chyba coś mam zatkane.

Mikołaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą być w zasadzie dwie prostrze przyczyny. Pierwsza to ustawienie obiegu zamkniętego powietrza w kabinie. Daje to właśnie podobny efekt. I drugie to ustawionu nawiew tylko na przednią szybę. A może jedno i drugie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna przyczyna to zapchany filtr kabinowy. Niestety nie mogę tego sprawdzić bo ... nie moge go znaleźć. Próbowałem szukać tam gdzie w innych Nissanach - za schowkiem ale tam jest komputer, filtra nie ma.

Gdzie go szukać?

Czy ktoś z Was wymieniał kiedyś ten filtr?

 

Pozdrawiam

MM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w serenie nie ma filtra kabinowego.Myślę ,że zepsuł się przełącznik nawiewu kabina/powietrze zewnętrzne albo przełącznik rodzaju nawiewu [nogi ,szyba itd].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam nie ma filtra kabinowego w Serenach. Przełącznik musi być zepsuty. Trzeba poszperać i zobaczyć.

 

[ Dodano: Sob 17 Sty, 2009 11:35 ]

I mnie dopadła ta przypadłość. :/ Nawiew działa tylko na 4 biegu. Płytkę już wyjąłem. Nie jest nigdzie popalona, ale gdzieś przerwa jest. Teraz będę sprawdzał. Potwierdzam, aby wyjąć płytkę trzeba wymontować silnik wycieraczek, aby wyjąć boczną pokrywę wentylatora.

ps. Czy we wszystkich serenach i Vanetkach rezystor jest taki sam?

 

Zrobione. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 lata później...

No dobrze. U mnie nie działają 2 i 3 bieg.

Rozbebeszyłem wentylator dmuchawy i wyjąłem coś co z wcześniejszych opisów najbardziej przypominało płytkę "sterującą".

Zdjęcia poniżej.

post-85747-0-52759400-1409489712_thumb.jpg

post-85747-0-95046800-1409489719_thumb.jpg

Płytka jest już po umyciu izopropanolem bo troszkę brudna była.

Widać ścieżki idące po górnej stronie płytki, oraz dwa PADy z cyną na nich.

Płytka przy połączeniu z plastikową obudową jest uszczelniona silikonem - nie wiem czy to fabryczne czy może ktoś już coś robił przy niej.

Nie bardzo wiem czego mam szukać.

Może jakaś podpowiedź?

 

W międzyczasie wyczyszczę sobie wentylator :-)

Edytowane przez maciejbilu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie pamiętam czy u mnie też było tak zasilikowane. Generalnie płytka nie wygląda źle. Trzeba sprawdzić ścieżki czy nie zrobił się tzw zimny lut. Potem np. przelutować, zacynować, pokryć ścieżkę specjalnym preparatem itp. Pomysłów dużo. U mnie wystarczyło nagrzać ścieżkę lutownicą i po robocie. Tu jeden ze sposobów:

http://www.nissanklub.pl/zrob-to-sam/12-primera-p10/28-naprawa-plytki-sterowania-dmuchawy.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Silikon wygląda na nieoryginalny. Może pod nim coś nie tak ?

A może już naprawione ? :-) Jeśli, to pochwal się co zrobiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Trochę to zajęło, no ale:

Miałem plan aby rozwiązać to na sterowniku impulsowym... ale zabawa z eliminacją buczenia na uzwojeniach doprowadziła mnie do przekonania,  że szkoda czasu.

Kupiłem więc rezystorki 10W z myślą , że wsadzę je na płytkę, podetnę trochę dziurę w obudowie wentylatora aby weszły do środka i po kłopocie.

Ale jak rozebrałem płytkę - oddzieliłem aluminium od plastiku ujawnił się problem. Przerwane ścieżki, których nie widziałem jak PCB była w obudowie.

 

Na zdjęciu poniżej zlutowane połączenia dla biegów 2 i 3.

Oraz dla potomności - oporności poszczególnych biegów. Bieg 4 to bezpośrednie zwarcie z GND akumulatora.

post-85747-0-70653300-1418558376_thumb.jpg

post-85747-0-44020000-1418558428_thumb.jpg

Edytowane przez maciejbilu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...