Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sprawdzanie i kasowanie kodów usterek Almera Primera


Gość holender
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość holender

Sprawdzanie kodów usterek

Znalazłem 2 sposoby na wyświetlenie kodów usterek

 

I Bez zwory

 

1. Pedał gazu puszczony

2. Włącz zapłon (nie uruchamiaj silnika)

3. Poczekaj 3 sek.

4. Wciągu kolejnych 5 sek. pięć razy naciśnij pedał gazu do oporu.

5. Odczekaj 7 sek.

6. Wciśnij do oporu i przytrzymaj pedał gazu. Po około 10· sek. kontrolka "Check Engine" zacznie świecić.

7. Zwolnij pedał gazu. 4-cyfrowe kody usterek zostanie wyświetlony poprzez kontrolkę "Check Engiine"

 

Wiecej na temat tego sposobu jest tutaj, ale u mnie to nie działało.

 

II Ze zworą

Radzę wykonać prostą zworkę przy pomocy kawałka kabla i przełącznika ON/OFF dostęp do złącz nie jest raczej niewygodny a nie wiem jaki może być efekt pomyłki przy połączeniu złych styków.

 

Wszystko poniżej jest opisane właśnie dla takiej zwory.

 

Złącze powinno znajdować się albo w skrzynce bezpieczników albo pod kierownicą u mnie jest nad sprzęgłem (anglik) to w Polsce pewnie nad gazem.

 

1. Podłączyć zworę do styków "IGN" oraz "CHK"w 14 stykowym złączu diagnostycznym

3996d36672b750bf.jpg

lub do styków 1 i 8 w 16- stykowym złączu typu OBDlI

8ee76185a85902da.jpg

2. Włączyć zapłon (nie uruchamiać silnika).

3. Zwora na ON i odczekać 2 sekundy.

4. Zwora OFF.

5. Kontrolka "Check Engiine" wyświetli kody usterek

 

Radzę wykonać prostą zworkę przy pomocy kawałka kabla i przełącznika ON/OFF dostęp do złącz jest raczej niewygodny a nie wiem jaki może być efekt pomyłki przy połączeniu złych styków.

 

Wszystko powyżej jest opisane właśnie dla takiej zwory.

 

Złącze powinno znajdować się albo w skrzynce bezpieczników albo pod kierownicą u mnie jest nad sprzęgłem (anglik) to w Polsce pewnie nad gazem.

 

 

Usuwanie kodów usterek

 

I Bez zwory

Powtórz wszystko jak wyżej od 1-7 a następnie:

8. Wciśnij do oporu pedał gazu na ponad 10sek.

9. Po zwolnieniu pedału gazu kontrolka "Check Engine"powinna wyświetlić kod 0000.

 

II Ze zworą

 

Powtórz wszystko jak wyżej od 1-5 a następnie gdy kontrolka Check Engine"zacznie wyświetlać kod usterki:

 

6. Zwora na ON i odczekać 2 sekundy.

7. Zwora OFF.

8. Wyłączyć zapłon

 

Kody usterek powinny być skasowane.

 

 

4 cyfrowe kody usterek http://www.megauploa.../pl/?d=KRN7F2CC

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

nie mogę znaleźć zakładki z kodami co oznaczają poszczególne mignięcia może można by było je tu przekleić o ile gdzieś są ? byłby komplet - jestem nowym użytkownikiem jeszcze się nie połapałem co i gdzie jest więc przepraszam za spam :)

 

acha kody znalazłem są przy drugim sposobie ... jest ich tam ok 40 wypisanych

 

 

ps.

1-wszy sposób także nie zadziałał

 

2-gi sposób nie sprawdzałem bałem się ze się coś spali

 

 

błąd

nr 50 - występuje po odcięciu zapłonu przez alarm - miałem to wystarczy skasować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

holender sposób na zworke działa i to bardzo dobrze sprawdzenie sondy nie zabardzo bo przy ciepłym silniku kontrolka już mryga po około 30 sekundach a co zadaptacja przepustnicy i silniczka krokowego bo ten opisany wcześniej nie działa z góry dziekuje za poradę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Almere sprzedałem (zamiana na fokusa ) ale poszukam tych opisów nie wiem czy mi sie to pisać będzie chciało ale przynajmniej zeskanuje to, bo mnie cholera bierze że serwis tyle kasy może wziąść za 10 m pracy.

Postara się wrzucić na RS w tygodni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z góry dziękuje za fatygę ale w tej chwili wszystko wariuje raz jest super a innym razem obroty skakaja jak w silniku wyścigowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość levy 83

super sprawa 2 sposob dziala almerka na zworke mignela 10 razy w wolniejszym tempie i 3 3 5 razy w troszke szybkim tempie czyli wychodzi 0 335 komp u diagnosty pokazal tez kod bledu 0335 :D eh zlapac tylko kody bledow i pieniazki w kieszeni :) tylko gdzie spis kodow :?: :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość holender
a no właśnie gdzie tego szukać,bo co nam z tego że poznamy numer kodu jak nie wiemy co

on :027: oznacz

Wrzuciłem, te kody żeby nie było że niema :D

 

w temacie jest reset kompa a nie doczytałem tego w postach kto wie jak to się robi :?:
za wysokie progi jak dla mnie :) ale temat może poprawie jak dam radę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

II sposób primerka:

autodiagnostyka jak najbardziej, działa, kasowanie błędów też działa, wyskakuje kod 55 czyli "brak błędów".

Dobrze, że jest to forum, bo chyba bym zbankrutował na tego Japończyka ;)

Pozdrawiam Nissanmaniaków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Kasowanie błędu AIR BAG-mruga kontrolka poduszek

 

 

przekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi,

1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek)

2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gasnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala

3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie :P )

4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz

5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, usmiechamy sie do siebie :sylwester: i

8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i

9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR bAG jak nowy po 7 sekundach gaśnie :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Kasowanie błędu AIR BAG-mruga kontrolka poduszek

 

przekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi,

1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek)

2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gasnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala

3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie :P )

4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz

5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, usmiechamy sie do siebie :sylwester: i

8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i

9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR bAG jak nowy po 7 sekundach gaśnie :one:

 

W mojej almerce wlasnie wczoraj wyskoczyl problem z migajaca kontrolka AIR-BAG. Wieczorem przy odstawianiu na parking bylo ok, a rano kontrolka zaczela migac (jednostajnie).

 

Wyprobowalem Twoj sposob, po 3 probach wlaczania i wylaczania zaplonu kontrolka zaczala migac inaczej tzn: najpierw jedno dluzsze zapalenie a potem osiem szybszych, i tak na zmiane. Po powrocie do pozycji OFF i potem znowu ON, kontrolka nadal miga tym samym rytmem.

 

Sprawdzalem polaczenia przewodow pod siedzeniami ale wszystko wydaje sie byc w porzadku. Czy podlaczenie autka pod komp pokaze konkretna tresc usterki?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dziala sposob z zworka mam

16- stykowe złączu typu OBDlI

zworka zrobiona elegancko (bez przelacznika) robie wszystko wg instrukcji

przekrecam kluczyki na ON (wszystkie kontrolki sie pala)

wkladam zworke na 2s nastepnie wyciagam i NIC ://

 

napewno stykam dobre zworki moj styk wyglada identycznie jak na obrazku.

 

check engine caly czas sie pali (nie miga) ...

 

 

moje pytanie czy ta zworke wpycham gleboko czy wystarczy ja lekko wlozyc styki sa glebiej czy z brzegu??

 

probowalem tak i tak i nie dziala ktos ma jakis pomysl co moze byc przyczyna ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

almera n16 2003r. po fl sposób bez zworki dział bardzo dobrze, należy jednak pamiętać że te 5 wciśnięć pedału należy wykonać w ciągu 5 sekund. wyskoczyło mi 10 długich, 3 krótkie, 4 krótkie, 10 krótkich. nie jestem tylko teraz pewien jak to zamienić na liczby. 10 długich to jak 100 no bo 10-tkami liczymy, 3 krótkie to 3. analogicznie 4 krótkie to 4 i co z 10 krótkimi? czy to będzie 10. Coś musiałem pokręcić bo w związku z powyższym wyszedł by kod 1003410. ktoś może mnie naprowadzić jak to poprawnie odczytywać? nie chodzi mi o rozszyfrowanie kodu tylko poprawne przełożenie błysków na liczby. pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc....

 

dzis moja furka ni stad ni zowad zapalila check engine

 

znanym juz chyba wszystki sposobem (na zworek) sprawdzielm kod usterki

 

i tu zaskoczenie.....

 

10 dlugich, 10 krotkich, 10 krotkich 10 krotkich - taka oto sekwencja....

 

czy ktos ma pomysl jaki to blad??

 

pls help, dzieki

Bartto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie sprawa wyglada tak: auto po osiagnieciu 2000 odlacza turbine, caly czas swieci sie kontrolka sprobowalem sposob w pedalem gazu i otrzymalem 5 kodow 1272, 1273, 0093 i tych dwoch nie pamietam.po skasowaniu bledow konrolka engine zgasla ale na jakis czas.

Teraz mam tylko jeden kod 0093. nigdzie na forum ani w spisach kodow, tego znalezc nie moge. Co to jest za kod? 0093

 

 

 

moje auto ALMERA 2,2 13? koni rocznik 93 km 500,000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam, ostatno zapalil mi sie check engine. po chwili zgasl. postanowilem odczytac sobie kod bledu. sposb z pedalem gazu nie zadzialal, wiec sprawdizlem sposob na zwore. podlaczylem wszystko tak jak powinno byc. ale kontrolka miga tylko jak zwora jest wlaczona, 5dlugich 5krotkich, fajnie taki kod w n15 oznacza ze jest wszystko ok, ale ja mam n16 2.2di 2000r wiec spodziewalem sie 4cyfrowej sekwencji? n16 odpowiada jak n15 czy cos skopalem?

 

Pozdrawiam. Seba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasowanie błędu AIR BAG-mruga kontrolka poduszek

 

 

przekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi,

1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek)

2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gasnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala

3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie :P )

4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz

5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, usmiechamy sie do siebie :sylwester: i

8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i

9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR bAG jak nowy po 7 sekundach gaśnie :one:

 

 

 

 

kasowanie poduszek za pomocą kluczyka działa u mnie perfekcyjnie na 100%(obwody poduszek muszą być sprawne jeśli nie kasowanie nie będzie działać)

 

PoZdRo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...