Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Rozruch w zimie 2.0 D - problem z rozrusznikiem


Gość Ketjow

Rekomendowane odpowiedzi

Przy próbie uruchomienia silnika mam taki problem, że rozrusznik nie zasprzęgla tak jak by bendiks nie działał poprawnie. Za którąś próbą załapuje lecz po 2 - 3 obrotach rozsprzęla i słychać jak wirnik rozrusznika wchodzi na wysokie obroty. Czy to objaw zniszczonych trybów, czy też wada bendiksa. Takie działanie rozrusznika uniemożliwia mi uruchomienie silnika, a wiem że silnik jest ok!. Przy temp. 8-10 stopni działa w zasadzie normalnie, czasami tylko rozsprzęgli rozrusznik. Czy ktoś miał takie dziwne objawy. W czym może być problem? Zprzeczytanych na forum wypowiedzi na podobny temat nie znalazłem sensownych odpowiedzi. Czy jest to może jakieś zabezpieczenie w rozruszniku mające na celu uchronić go przed spaleniem. Może da się to regulować? :?: :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo u siebie, podejrzewam ze bendiks siada powoli, za ktoryms razem dopiero zaskoczy i zapali moja primerka, na poczatku myslalem ze to jakies zabezpieczenie rozrusznika :( ale dopytalem sie tu i owdzie.Jak zrobi sie troche cieplej to musze sie tym zajac o ile wczesniej nie padnie juz do konca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dżodżo

Bendiks najczesciej zawodzi przy niskich temperaturach.Patrzac na pogode mysle ze nie bedzie juz mrozow i byc moze uda sie wam przejezdzic do przyszlej zimy.Lecz jak nadal bedzie sie tak dzialo to radzilbym wymienic ten bendiks gdyz wtedy moga sie popsuc inne czesci i naprawa bedzie drozsza.Dodam tez ze wymiana bendiksa nie jest bardzo skomplikowana i mozna to samemu zrobic.Po co placic za robocizne.Ja sobie sam takie rzeczy robie.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dżodżo

Dodam jeszcze ze warto przy okaji wymienic tulejki i przeczyscic rozrusznik sprezonym powietrzem, a takze dokladnie wyczyscic styki.W przypadku samochodu z silnikiem diesla w okresie zimowym przy niskich temperaturach silnik potrzebuje wiekszej predkosci na rozruch.Przy temp -25 akumulator traci okolo 50% mocy, rozrusznik na odpalenie tez pobiera okolo 50% mocy akumulatora.Wiekszosc niedomagan przy odpaleniu wynika wlasnie z winy rozrusznika.Jesli on pobiera za duzo pradu to nawet nowy akumulator moze tego nie wytrzymac.Wroce jeszcze do tych tulejek, gdyz one sa bardzo wazne.Jesli wirnik ma w tyc tulejkach z duzy luz, to wirnik przy kreceniu sie troszke sie "ukosuje" i dlatego rozrusznik stawia wiekszy opor.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

może pomóc tutaj sama wymiana tulejek i poprawne wyosiowanie wirnika

jak skreci się nierównomiernie z kazdej str to sie caciera stawiąc opór

(tak miałem w fordzie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...