Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

Wadliwe silniki w D22


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
148 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_Guners

Gość_Guners
  • Gość

Napisano 14 sierpień 2007, 00:37

posiadam D22 z 2004 roku 96 500 km przebiegu ,właśnie wróciłem z wakacji po Europie i niestety musiałem odstawić samochód do warsztatu.W czasie podróży silnik zaczął wydawać z siebie dziwny klekot .Próbowałem zidentyfikować skąd dochodzi dziwny dźwięk ale niestety nic nie znalazłem.Po przyjeździe odwiedziłem 5 warsztatów samochodowych w tym dwa ASO w Trójmieście i nikt po wstępnej diagnozie nie potrafił mi powiedzieć nic konkretnego oprócz tego że dziwny dźwięk dobiega z 3 cylindra.(muszę dodać że samochód od początku serwisowany był ASO nigdy nie było żadnych usterek.)Obecnie samochód stoi w warsztacie u byłego mechanika z ASO Nissana (polecony przez znajomych).On powiedział przed rozkręceniem silnika że te silniki są wadliwe i albo korbowód wychodzi bokiem albo się zaciera na 2 i 3 cylindrze.Na drugi dzień podejrzenia potwierdziły się ,silnik zacierał się na 2 i 3 cylindrze.
Sam to oglądałem i cylindry wyglądały jak by ktoś je gwoździem porysował.
Co mnie najbardziej zdziwiło to to że wszyscy chwalili te silniki i nigdzie nie znalazłem negatywnych wypowiedzi na temat tego silnika.Może ktoś miał podobne zdarzenie albo może ktoś wie jaki inny silnik pasuje do tego modelu.
  • 0

#2 Gość_FUX

Gość_FUX
  • Gość

Napisano 14 sierpień 2007, 07:15

To się ciesz, że cało wróciłeś i jeszcze na gwarancji masz auto.
Nissan-Renault to zło. Japonia rządzi..... :D
  • 0

#3 Gość_Ryży Koń

Gość_Ryży Koń
  • Gość

Napisano 14 sierpień 2007, 07:43

Powiedział co wiedział i poszedł. Silnik w D22 tak jak w D40 jest w 100% japoński
  • 0

#4 Gość_FUX

Gość_FUX
  • Gość

Napisano 14 sierpień 2007, 18:30

Powiedział co wiedział i poszedł. Silnik w D22 tak jak w D40 jest w 100% japoński

I przypływa z Japonii?
  • 0

#5 OFFLINE   OFF-ROADER

OFF-ROADER

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 772 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Wawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:Patrol TD42 , Patrol V8
  • Time Online: 3m 25s

Napisano 15 sierpień 2007, 17:18

To się ciesz, że cało wróciłeś i jeszcze na gwarancji masz auto.
Nissan-Renault to zło. Japonia rządzi..... :D

Całe D22 przychodzi z Japonii
Silniki od D40 robi Renault

[ Dodano: Sro 15 Sie, 2007 18:20 ]

posiadam D22 z 2004 roku 96 500 km przebiegu ,właśnie wróciłem z wakacji po Europie i niestety musiałem odstawić samochód do warsztatu.W czasie podróży silnik zaczął wydawać z siebie dziwny klekot .Próbowałem zidentyfikować skąd dochodzi dziwny dźwięk ale niestety nic nie znalazłem.Po przyjeździe odwiedziłem 5 warsztatów samochodowych w tym dwa ASO w Trójmieście i nikt po wstępnej diagnozie nie potrafił mi powiedzieć nic konkretnego oprócz tego że dziwny dźwięk dobiega z 3 cylindra.(muszę dodać że samochód od początku serwisowany był ASO nigdy nie było żadnych usterek.)Obecnie samochód stoi w warsztacie u byłego mechanika z ASO Nissana (polecony przez znajomych).On powiedział przed rozkręceniem silnika że te silniki są wadliwe i albo korbowód wychodzi bokiem albo się zaciera na 2 i 3 cylindrze.Na drugi dzień podejrzenia potwierdziły się ,silnik zacierał się na 2 i 3 cylindrze.
Sam to oglądałem i cylindry wyglądały jak by ktoś je gwoździem porysował.
Co mnie najbardziej zdziwiło to to że wszyscy chwalili te silniki i nigdzie nie znalazłem negatywnych wypowiedzi na temat tego silnika.Może ktoś miał podobne zdarzenie albo może ktoś wie jaki inny silnik pasuje do tego modelu.

Kuźwa :(:
A już myślałem że tylko w Patrolu jest ten problem :029:
  • 0

#6 Gość_B12

Gość_B12
  • Gość

Napisano 15 sierpień 2007, 19:58

silnik zacierał się na 2 i 3 cylindrze.


I co dalej? Szlif z nadwymiarami? Czy bez szlifu na dobrych tłokach?
  • 0

#7 Gość_fiooolka

Gość_fiooolka
  • Gość

Napisano 01 marzec 2008, 16:30

Witam,

piszę z nicka mojej dziewczyny bo nie chce mi się rejestrować a jestem pierwszy raz na tym forum.

To fakt silniki w D22 są wadliwe a dokładnie pompa olejowa. U mojego ojca przy 60 000 tys km obróciła się panewka na 4 korbowodzie. Problemy zaczęły się już wcześniej i było wszystko zgłaszane na przeglądach. Poranne stuki zaczęły robić się coraz głośniejsze oraz kontrolka oleju świeciła się coraz dłużej. Wszystkie te fakty były zgłaszane w serwisie, ale oni twierdzili, że tak ma być. No i po tym wszystkim jadąc do kołobrzegu o 22:00 silnik padł 10 km przed kołobrzegiem. Nie chce mi się opisywać dokładnie całej akcji serwisowej która ciągnęła się bite 3 miesiące (auto na gwarancji). Auto było naprawiane w Koszalinie przez serwis nissan'owski - nie polecam nikomu. Został wymieniony korbowód oraz nowy wał + wtryski (ale to kolejna historia ;) ) Wszelkie asistanse i auta zastępcze to o d*pę otrzeć ;) Jeśli chodzi o jakieś skargi i zażalenia to tylko infolinia przez którą za dużo się nie dowiecie. Nam udało się wysłać listownie skargę do Budapesztu gdzie jest główna siedziba Nissana ;) Aha woźcie zawsze ze sobą wszystkie książeczki gwarancyjne jaki tylko macie bo bez tego to pomoc drogowa nie przyjedzie ;)
Także na przyszłość jeśli coś stuka w silniku a macie gwarancję to gaz do dechy :!: niech korbowód wyjdzie bokiem i nie będzie tyle problemów ;) wtedy się nie ciećkają i wymieniają cały silnik a nie zepsute podzespoły.

Myślę, że to na tyle i odświeżyłem stary temat ;)
Pozdrawiam Bartek
  • 0

#8 Gość_boliniak

Gość_boliniak
  • Gość

Napisano 01 marzec 2008, 17:21

To się ciesz, że cało wróciłeś i jeszcze na gwarancji masz auto.
Nissan-Renault to zło. Japonia rządzi..... :D

Całe D22 przychodzi z Japonii
Silniki od D40 robi Renault

[ Dodano: Sro 15 Sie, 2007 18:20 ]

posiadam D22 z 2004 roku 96 500 km przebiegu ,właśnie wróciłem z wakacji po Europie i niestety musiałem odstawić samochód do warsztatu.W czasie podróży silnik zaczął wydawać z siebie dziwny klekot .Próbowałem zidentyfikować skąd dochodzi dziwny dźwięk ale niestety nic nie znalazłem.Po przyjeździe odwiedziłem 5 warsztatów samochodowych w tym dwa ASO w Trójmieście i nikt po wstępnej diagnozie nie potrafił mi powiedzieć nic konkretnego oprócz tego że dziwny dźwięk dobiega z 3 cylindra.(muszę dodać że samochód od początku serwisowany był ASO nigdy nie było żadnych usterek.)Obecnie samochód stoi w warsztacie u byłego mechanika z ASO Nissana (polecony przez znajomych).On powiedział przed rozkręceniem silnika że te silniki są wadliwe i albo korbowód wychodzi bokiem albo się zaciera na 2 i 3 cylindrze.Na drugi dzień podejrzenia potwierdziły się ,silnik zacierał się na 2 i 3 cylindrze.
Sam to oglądałem i cylindry wyglądały jak by ktoś je gwoździem porysował.
Co mnie najbardziej zdziwiło to to że wszyscy chwalili te silniki i nigdzie nie znalazłem negatywnych wypowiedzi na temat tego silnika.Może ktoś miał podobne zdarzenie albo może ktoś wie jaki inny silnik pasuje do tego modelu.

Kuźwa :(:
A już myślałem że tylko w Patrolu jest ten problem :029:



Silniki w D40 są w 100% japońskie, nawet osprzęt jest japoński więc nie siej dezinformacji..
są prowadzone przymiarki do wymiany osprzętu na francuski....No taak osłona silnika ma
napisane dCi i w związku z tym wszyscy twierdzą, że francuski.

[ Dodano: Sob 01 Mar, 2008 17:24 ]

Powiedział co wiedział i poszedł. Silnik w D22 tak jak w D40 jest w 100% japoński

I przypływa z Japonii?


Nieee koleją transyberyjską przyjeżdża i tam ma pierwsze dotarcie...
  • 0

#9 OFFLINE   slayer17

slayer17

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 936 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Bieszczady/Lesko
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano
  • Nr rejestracyjny:RLS
  • Time Online: 2s

Napisano 02 marzec 2008, 10:24

Jest jedna rada na to - zrobić swapa na 4,2TD albo 2.7 TD.

A tak szczerze to współczuję i krew mnie zalewa jakie sobie teraz jaja robią producenci. Sypią się wszystkie auta po kolei wszystkich marek. Tylko Nissan jakoś kiepsko wyliczył bo się sypią jeszcze na gwarancji, na szczęście
  • 0

#10 Gość_RafałK

Gość_RafałK
  • Gość

Napisano 17 kwiecień 2008, 14:01

Witam , szukam właścicieli Nisannów Navara wersja z silnikiem 2,5.
W których uległ awarii silnik , ( panewki na 3 tłoku) , z tego co mówią sprzedawcy cześci zamiennych jest to standard w tym modelu. Podobno w UK uznano to za wadę fabryczną.
Samochód miał przejechane 71 000 km. Mam zamiar tą sprawą zainteresować TVN turbo.
Proszę o kontakt.
  • 0

#11 OFFLINE   KUBUś PUCHATEK

KUBUś PUCHATEK

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 14 postów
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 11 styczeń 2009, 11:50

posiadam D22 z 2004 roku 96 500 km przebiegu ,właśnie wróciłem z wakacji po Europie i niestety musiałem odstawić samochód do warsztatu.W czasie podróży silnik zaczął wydawać z siebie dziwny klekot .Próbowałem zidentyfikować skąd dochodzi dziwny dźwięk ale niestety nic nie znalazłem.Po przyjeździe odwiedziłem 5 warsztatów samochodowych w tym dwa ASO w Trójmieście i nikt po wstępnej diagnozie nie potrafił mi powiedzieć nic konkretnego oprócz tego że dziwny dźwięk dobiega z 3 cylindra.(muszę dodać że samochód od początku serwisowany był ASO nigdy nie było żadnych usterek.)Obecnie samochód stoi w warsztacie u byłego mechanika z ASO Nissana (polecony przez znajomych).On powiedział przed rozkręceniem silnika że te silniki są wadliwe i albo korbowód wychodzi bokiem albo się zaciera na 2 i 3 cylindrze.

W moim po przejechaniu 112tys. (PICKUP D22) korbowód wyszedł bokiem,był serwisowany w ASO i tam dowiedziałem się , że jest to wina wadliwych panewek czyli wada fabryczna do której nissan nie chce się przyznać.drążę temat bo sprawę trzeba nagłosnić w mediach ,ponoć na zachodzie przedłużyli gwarancje chociaż przy wadzie fabrycznej nie ma to znaczenia - nissan powinien usunąć na swój koszt tą wadę lub w wypadku zniszczenia silnika przez tą wadę-całego silnika.Jest już zbyt dużo doniesień o tych awariach.Proponuję zebrać siły poszkodowanych i wywalczyć swoje od nissana.Koszt naprawy-(dane z ASO)-ZA TZW "MAŁY SILNIK" dół bez głowicy to 32000 zł a całość z robocizną - ponad 50tys. zł :)
  • 0

#12 OFFLINE   OFF-ROADER

OFF-ROADER

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 772 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Wawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:Patrol TD42 , Patrol V8
  • Time Online: 3m 25s

Napisano 13 styczeń 2009, 22:36

W moim po przejechaniu 112tys.

... a jak z gwarancją :?:
  • 0

#13 OFFLINE   KUBUś PUCHATEK

KUBUś PUCHATEK

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 14 postów
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 14 styczeń 2009, 07:58

uważam , że gwarancja nie ma tu nic do rzeczy bo jest to wada fabryczna , przed zakupem auta byłem w ASO aby zrobili przegląd i sprawdzili auto , nissan wiedział o tych awariach ale nic nie zrobił w tym kierunku żeby ostrzegać klientów.Dziś zasłaniają sie przedłużoną gwarancją ale nie uznano mi jej ze względu na brak przeglądu na 40tys. mimo że zrobiłem przegląd dalszy.Dziś po fakcie informują mnie że mogę sobie kupić silnik używany oni zmienią w nim te wadliwe panewki , sprawdzą całość i dadzą jakąś tam gwarancję .To nie można tego było zrobić albo dać znać jak byłem u nich wcześniej z tym autem?

[ Dodano: Nie 18 Sty, 2009 17:48 ]
proszę wszystkich poszkodowanych (awarie układu korbowo tłokowego w nissanie pickup D22) o nadsyłanie danych - rocznik , przebieg , nr. silnika -spróbujemy coś z tym zrobić aby nissan uznał wadę fabryczną , Na razie piszemy do redakcji czasopism 4x4, potem porady prawne i monitowanie.
  • 0

#14 Gość_wyspa911

Gość_wyspa911
  • Gość

Napisano 01 luty 2009, 17:09

Witam latem zeszłego roku kupiłem Nissana Navare d22 z 2003r na liczniku było 133tys km po miesiącu silnik się zatarł... ale miałem szczęście i koszty remontu silnika pokrył komis w którym kupiłem samochód i wyremontowali silnik u swojego mechanika. Lecz odebrałem go dopiero listopadzie. Miałem jeszcze wadę napinacza łańcuszka rozrządu i łańcuszek walił o obudowę dzień po odebraniu samochodu od mojego mechanika po przejechaniu ok 200km na drugi dzień przejechałem samochodem ok 6-7km i coś zaczęło walić w silniku łomot był podobny do ursusa 3p i po przejechaniu jeszcze ok 1 km silnik się zablokował. Po dźwiękach wydobywających się z silnika mechanik uznał że najprawdopodobniej pęk wał. Panowie z komisu uznali że i tym razem pokryją koszty lecz nie w całości. Obecnie szukam silnika do tego samochodu lecz boje się że kolejny będzie taki sam. Po przeczytaniu między innymi tego forum chyba zgłoszę się do nissana co oni powiedzą o tym problemie. Myślę też że dobrym pomysłem będzie zainteresowania o tej sprawie tvn turbo.
NISSAN to nie jakieś daewoo, więc powinni dbać o prestiż marki a nie robić samochód "do pracy" który wytrzymuje 4 lata eksploatacji.
  • 0

#15 OFFLINE   OFF-ROADER

OFF-ROADER

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 772 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Wawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:Patrol TD42 , Patrol V8
  • Time Online: 3m 25s

Napisano 01 luty 2009, 17:20

Mam nowe 3.0 150 koni prosto z Japonii ;) [ 6 szt ]
Te silniki były wkładane do D22 na Australię
Wrzucam do jednego ze swoich D22
Nie mylić z 3.0 Patrolowskim
Teraz je montują w Cabsterach i innych małych ciężarówkach

Dołączona grafika

Zainteresowanych na PW zapraszam
  • 0

#16 Gość_biernik

Gość_biernik
  • Gość

Napisano 08 luty 2009, 19:31

właśnie padł mi d22. i sie zagrzałem jak sie dowiedziałem że w angli uznali to za wade fabryczną a u nas nissan sie wypina na tą sprawe.no to co,grupowy pozew ich odmuli.ja sie pisze na to,a wy

W tamtym tygodniu pisałem o tym że polacy też uznają tą wadę i pomimo skończenia się gwarancji, na tą wadę akurat gwarancja jest przedłużona.

Jedź po prostu do nissana i zagadaj z jakimś znającym się w temacie kolesiem i daj znać!!
  • 0

#17 OFFLINE   OFF-ROADER

OFF-ROADER

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 772 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Wawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:Patrol TD42 , Patrol V8
  • Time Online: 3m 25s

Napisano 09 luty 2009, 01:00

Sprawdz czy na FV masz wpisywany numer VIN , ponieważ brak tego numeru oznacza utratę gwarancji.

Faktury przeslane przez Pana równiez nie udawadniaja wykonania przegladów okresowych, ani wykazu czynnosci obslugowych ze wzgledu na brak na nich numeru VIN.

Serwisowałeś w ASO :?:
  • 0

#18 Gość_Krystian

Gość_Krystian
  • Gość

Napisano 15 luty 2009, 13:31

Hej!
w UK tez nie jest kolorowo z uznaniem tego na gwarancji chodz jakies pewnie 100razy latwiej. Generalnie jest to jako wada silnika, ale nie bylo zadnego wzywania do serwisow itp. Dopiero jak juz sie ktos zglosil to rozpoczynala sie procedura uznania naprawy na gwarancji wraz nawet z przedluzeniem na ta wade silnika. w jednych serwisach robia to "od ręki" w innych szef serwisu udaje glupa ze o zadnych wadach silnika d22 2,5Di nie slyszal;) i trzeba troszki sie na meczyc. choc z reguly dosyc szybko to klient wygrywa. Czego zapewne nie mozna powiedziec o polskich warunkach.
  • 0

#19 OFFLINE   KUBUś PUCHATEK

KUBUś PUCHATEK

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 14 postów
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 15 luty 2009, 16:28

właśnie padł mi d22. i sie zagrzałem jak sie dowiedziałem że w angli uznali to za wade fabryczną a u nas nissan sie wypina na tą sprawe.no to co,grupowy pozew ich odmuli.ja sie pisze na to,a wy

W tamtym tygodniu pisałem o tym że polacy też uznają tą wadę i pomimo skończenia się gwarancji, na tą wadę akurat gwarancja jest przedłużona.

Jedź po prostu do nissana i zagadaj z jakimś znającym się w temacie kolesiem i daj znać!!



[ Dodano: Nie 15 Lut, 2009 16:29 ]
witam ! taki sam przypadek opisałem na forum i zachęcam do zebrania koalicji,kolega z forum ma już nagraną sprawę w TVN TURBO i szuka jak najwięcej danych i tego typu przypadków, będzie też ekspertyza od biegłego rzeczoznawcy,a dalej jak nie pomoże to prawnik i pozew. Zapraszamy
  • 0

#20 Gość_klek1

Gość_klek1
  • Gość

Napisano 16 luty 2009, 20:43

w kwesti pozwu czy ktoś prowadzi jakieś postępowanie (D22).bo już usłyszałem w serwisie że gdybym serwisował go po gwarancji to może może nowy silnik a tak to mnie tylko spienili izagrzali .tagże trzeba coś ztym zrobić (silnik od bmw 4litry.i lekka modyfikacja.i jest gićo) żarcik.jak coś tojasie pisze na pozew..
  • 0