Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wadliwe silniki w D22


Gość Guners
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam 

 

wczoraj zakupiłem Navarę z 2005 roku i jako nowy użytkownik tej marki zacząłem czytać forum 

 

jestem  przerażony tymi silnikami z opisem tych awarii

 

nie wiem czy już mam się bać ?

 

samochód z 2005 roku jak wspomniałem , przebieg 156 000 km 

 

nr vin JN1CPUD22U0806459

 

Proszę o jakieś rady co zrobić dopóki jest w porządku - wracałem ponad 900 km z zakupu i jest dobrze = tylko jak długo jeszcze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@piotr880 - wadliwe są wszystkie silniki od numeru 030003 do 831727 jest to końcówka numeru VIN więc Twój się łapie. 

Szansę daje wymiana panewek - oczywiście przed wielkim bum - później praktycznie tylko wymiana silnika. 

​Dobrym rozwiązaniem jest też wymiana silnika na silnik z terrano - legendarna już niemal jednostka 2.7 TD ewentualnie 2.7TDi który z chipem daje ponad 150KM - koszt takiego przeszczepu u nas (w sensie okolicy) 4-7 tysięcy na gotowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pany fajne rady ale , auto u mnie jest 3ci dzień wiec pakiet startowy musze zrobic , oleje , może opony mam szajsowe kostki ktore na zimę wywalę lub one mnie wywalą , deko opłat a kasy nie przybywa 

 

zacznę odkladać ale powolutku , ktos wspomniał o 2,7 z cipem , co to za wydumka ?pojeździ te 300 000 lub więcej kilometrów ?


wymieniłem póki co olej w silniku na Motul 5W40  co sądzicie ? , mniejszy stresik czy szkoda roboty .

 

wkład filtra oleju oczywiście też 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilnuj poziomu oleju i jak jesteś wierzący to zdrowaśka przed jazdą nie zaszkodzi ;)

Co do 2.7 to kolega jak wymieniał silnik to miał 700 tyś i co istotne to zabił go sam zaciągniętą do silnika wodą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość wollframus

Witam 

Posiadam Navare model D22 z silnikiem 2.5 i oczywiście korba wyszła bokiem.

I tu moje pytanie co mam z tym zrobić czy uderzać do ASO, robić remont (szukałem bloku ale nie udało mi sie nic konkretnego dorwać),

czy może swap ? Co do tego ostatniego myślałem nad silnikiem od Terrano II 2.7TD. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, jest może ktoś na forum kto ma przerobioną navarkę na 2.7 TDI ? Chciałbym sie dowiedzieć jak to na co dzień się sprawuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pany fajne rady ale , auto u mnie jest 3ci dzień wiec pakiet startowy musze zrobic , oleje , może opony mam szajsowe kostki ktore na zimę wywalę lub one mnie wywalą , deko opłat a kasy nie przybywa 

 

zacznę odkladać ale powolutku , ktos wspomniał o 2,7 z cipem , co to za wydumka ?pojeździ te 300 000 lub więcej kilometrów ?

wymieniłem póki co olej w silniku na Motul 5W40  co sądzicie ? , mniejszy stresik czy szkoda roboty .

 

wkład filtra oleju oczywiście też 

 Lepszy byłby jakiś 5W60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

i doczekałem , wczoraj korbowód wyszedł bokiem 

od zakupu zrobione 22 000 km 

 

pomoże ktoś jak to teraz naprawić 

 

kupić sam blok i inne i składać ?

 

 

kupić/przełożyć z terano II - ale słyszałem że one są paliwożerne ?

 

co robić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

panowie , nie jestem kolekcjonerem złomu , szukam opcji wymiany silnika który pojeżdzi 


będzie zamontowany 2,7 tdi z tyrana II 


auto odebrane po zmianie silnika na 2,7 tdi , teraz okaże się co to warte , oraz fachowość warsztatu , aczkolwiek do warsztatu po przejechaniu tych 500 km , na razie nie mam za wiele do zarzucenia, zainteresowanym mogę opisać coś więcej po jakimś czasie , na razie wsio to ,, świeżonka ,, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi gdzie w końcu robiłeś przekładkę? i może jakie koszty - dla przyszłych pokoleń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bielsko Biała 

 

koszt po negocjacji 8 000 zł 

 

silnik z lekka mułowaty - widocznie już swoje ma , będę chyba reklamował 

 

spalanie 12 +

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem na poprzedniej stonie i juz mialem pytac czy silnik daje rade w sensie mocy, bo slyszalem ze nie i mam odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze tak naprawdę auto nie zapinałem do przyczepy - rębak 2 tony , wtedy okaże się co toto warte 

 

póki co są upały i wolę poczekać coby udaru od ciepła nie dostać podczas pracy 

 

pod koniec tygodnia opiszę coś więcej 

 

w każdym razie włączając napędy kontrolka od 4x4 mruga - też nie jest to poprawnie zrobione ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem ale 15 000 zł  nie na moją kieszeń


kilka razy auto ciągało przyczepę , na równym w miarę , wzniesienia różnie , orginał żeby nie zdychał to bym ponownie zakładał , z tyrana lipa ale trza się z tym pogodzić , spalanie też za duże , o dobre 3 litry więcej z 2,7 tdi niż z D22 2,5 tdi - w podobnych warunkach jazdy

 

SZAŁU NIE MA  !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze to jest silnik starszej generacji - więcej pali, jest słabszy, ale przez to dużo bardziej żywotny i niezawodny - coś za coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wiem 

 

tylko nawet vitarka v6 2,0 lepiej chodziła z rębakiem o L200 nie wspomnę 

 

jak dla mnie to nie wina marki i generacji a po prostu wciśnięto mi szrota - muszę ten złom kręcić powyżej 4 000 dopiero cokolwiek jedzie 

 

13/100 ++ to przesada i to duża , nie wspomnę o wcześniejszym widzeniu byle wzniesienia szybciej ode mnie 

 

mój błąd ale za to dobre rady dla innych - tylko czemu ja to odczuwam na kieszeni ?wymieniając i exploatując 

 

polecam kupić jeśli ju ktoś musi robić wymianę silnika , silnik samemu = np zgnitego na wylot angolka z małym przebiegiem - są takie i dopiero dawać na wymianę 

 

 

 

dzisiaj wskaźnik temperatury zaczął wariować - po zrobieniu 2 000 km od wymiany silnika !!!!!!!!!!!!-

 

napisałem do warsztatu to fochy i odpis że może silnik wyjąć - mój oddzew że nie ma problemu ale po zwrocie kasy !!!


po kilku miesiącach coś więcej napiszę o zamontowanym w navarze silniku z tyrana - 

 

 

SZKODA NA TEN SZROT KASY 

 

lepiej zrobić od podstaw oryginalny silnik i cieszyć się jazdą 

 

z rębakiem 2 tony nie jedzie 

 

pali ok 15/100 

 

przyspieszenie - maluch miał lepsze

 

kopci jakby opalany był mazutem lub węglem 

 

sprawdzone wtryski - są sprawne , będę jeszcze sprawdzał wydajność pompy wtryskowej i może turbo

Edytowane przez piotr880
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajedź do kogoś kto zna te silniki i niech oceni co jest nie tak - wielu ludzi tutaj z forum jeździ tymi silnikami terrano w longu i nikt się w sumie nie skarży więc coś ewidentnie jest nie tak z nim - biorąc pod uwagę że te silniki są bardzo wytrzymałe - może to być jakaś pierdoła - być może sprawdzenie pompy lub turbo tak jak pisałeś coś wyjaśni 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

turbo zostało podkręcone , jest deczko lepiej , spalanie w trakcie holu przyczepy wynosi ok 16/100 ON ! - ba żeby toto przynajmniej się zbierało - gdy potrzebuję z przyczepą cofać , bez reduktora niskiego można sprzęgło spalić , więc coś z tym mułem jest nie tak 

 

jestem umówiony z mechanikiem , zobaczymy 

 

NIGDY WIĘCEJ TAKIEGO ZŁOMU  !!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...