Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wadliwe silniki w D22


Gość Guners
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym zapytać czy wada dotyczy wszystkich silników D22 czy tylko z określonych roczników? Zamierzam kupić autko z 1998-2001 roku i po przeczytaniu tych postów mam obawy. Proszę o pomoc.

 

pozdrawiam

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do promecom: kolego jezeli chodzi o Nissana pick-up d22 rocznik 98-01 to sie nie martw tam jest calkiem inny silnik, 2.5tdi 103kM. wada silniki dotyczy d22 po face liftingu z silnikami 2.5di rocznik 01-05.

 

u mnie 2.5tdi spisuje sie znakomicie, zadnych paskow rozrz. tylko kola zebate(potega) ;)

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Jestem posiadaczem Navary D22 z 2003r od 2004 roku do niedawna byłem zadowolony , ale teraz to się zmieniło silnik klekocze , na zimnym silniku kontrolka ciśnienia oleju gaśnie po 5-8 sek. , brak mocy na 3 biegu po miedzy 2500 a 3200 obr , jakbym wpadł w dziurę zaczynam wątpić że to jest produkt Japoński . Chyba że Japończyk stał z kijem nad Chińczykiem a ten strugał silnik z bambusa.

Po pojawieniu się w/wym objawów silnika , wiedząc że gwarancja mi się skończyła postanowiłem usunąć usterkę więc najpierw był rozrząd i górny napinacz nic nie dało ,następnie pompa oleju , a jak już silnik był na wierzchu to były jeszcze panewki jakieś sworznie na korbach wał - co kopytko dalej to samo a i uciekło mi parę zeta.

Reanimacja silnika ( poza ASO u normalnego mechanika) trwała od jesieni 2008 do wiosny 2009 i nie tylko z winy mechanika ponieważ każdy posiadacz Navary musi być twardy bo na części w ASO (bo gdzie indziej nie kupisz ) czka się i czeka od 7 do 24 dni roboczych i tylko jak coś jest dostępne od ręki.

No i wymiękłem pojechałem do ASO w Krakowie i ostatnia deska ratunku przecież nie wymieniłam jeszcze samej kontrolki ciśnienia oleju.

Po wypłakaniu się bardzo miłemu pracownikowi ASO on powiedział że jest kampania wymiany silników ponieważ zdarzają sie wadliwe , to już myślałem że Pana Boga za nogi złapałem i zostawiłem Auto na 3 lub 4 tygodnie.

Dzwoniłem między czasie , a to czasu nie mają a to myślą ,no i wróciłem na ziemię powiedzieli że kampania dotyczy aut do 60 miesięcy i do 15000km , ja mam 118000 km i 66 miesięcy - próbowałem że przecież 8 miesięcy temu kupowałem części u nich , nic nie dało.

oddali mi auto zapłaciłem prawie 1000 zl i powiedzieli nawet napisali mi na fakturze ciśnienie oleju w silniku dobre , kompresja dobra , wtryski dobre na moje pytanie dlaczego klekocze i kontrolka oleju późno gaśnie powiedzieli że nie wiedzą , ale mogą sprawdzić tylko muszę im zapłacić 5000 zł ponieważ mają zdjęcie - pewnie z centrali dostali jak powinien wyglądać cylinder porysowany a jak to zobaczą to powiedzą co się z autem dzieje , ja na to panowie ale zrobiłem remont silnika 3000 km temu i wątpię żeby już były rysy na cylindrze.

W ASO pracują bezmyślne dzieci robotów które nie myślą tylko przed każdą odpowiedzią czytają w procedurze jaką im napisali , co mają odpowiedzieć , ehhh.. szkoda pisać powinni ich zwolnić a ich miejsce postawić automaty do Coli i wszyscy byliby zadowoleni , a i Nissan czy tam Renault by zaoszczędził.

Teraz żałuję że nie dołączyłem do forum wcześniej , wiedziałbym ja postępować.

Jestem nowy więc przepraszam jeżeli kogoś znudziłem ilością tekstu , ale jakoś się dużo tego zrobiło.

Może od Ludzi z Forum czegoś się dowiem ,których jeszcze raz witam i pozdrawiam. Artur41

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Nissan d22

Kolejny Nissan 61 tys.przebiegu. Serwis chce wymienic panewki itd. Ale nie mam ksiazki serwisowej mimo że w komputerze maja wpis o ostatniej wymianie tarcz przy 53tys. Niestety poprzedni właściciel zgubił książke. Poinformowano mnie że silnik objęty jest gwarancją na 150 tys. lub 5 lat. Chyba będe wymieniał na własny koszt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, ja nareszcie pozbyłem się problemu z silnikiem ;) kupiłem w ciemno za 2500zł dół silnika i okazało się, że nie jest z tej usterkowej serii ;) samochód jeździ już od czerwca i na dzień dzisiejszy ma już zrobione na tym silniku ponad 30tys(czyli jest jeżdżony dość intensywnie) i (nie zapeszając) wszystko jest w porządku ;) tylko lampka ciśnienia oleju gaśnie po jakiś 3 sek od odpalenia, czy wiecie co to może być?

Edytowane przez wyspa911
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam pytanie odnośnie informacji o przedziale wadliwych silników?

Mam jednego pickupa z 2002 roku - no i chwycił silnik na panewkach... ale naszczeście nic więcej się nie stało:)

Kupiłem drugiego z 2004 roku - no i nie wiem czy wymieniać panewki czy nie ruszać?

 

Z góry dzięki za info

Pozdrawiam

Kuba

Edytowane przez kubcies
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ostatnio słyszałem , że powodem tej usterki jesy brak tłumika drgań gdzieś przy rozrządzie a nie wina wadliwych panewek.

Wie ktoś czy jest to prawdą?

 

Ostatnio rozgrzebałem z mechanikiem dwa silniki z navary...

Pierwszy z mojego pickupa d22 a drugi z navary 2007 rok.

No i to DCI to nie jest żadne dci z Renault... a różnice w silnikach są minimalne... w zasadzie tylko inny układ wtryskowy...

 

No i nie wiem o co chodzi Nissanowi bo w navarach dci problem z wychodzeniem korb bokiem nie występuje?

Może w końcu by się przyznali o co chodzi, co zmodyfikowali i co wymienić, żeby użytkować pickupy D22.

Rozumiem, że polityka nissana, chyba służy zmuszeniu klientów do zakupu nowej... ale powiem, że jak w końcu nie powiedzą to na pewno moim kolejnym autem nie będzie nissan...

 

ps. jutro wrzucę zdjęcia panewek, które wyjąłem z motoru który odmówił posłuszeństwa, ale na szczęście się nie rozsypał...

a w przyszłym tygodniu zdjęcia panewek z silnika z kolejnej navary z przebiegu 92000 km i jak nie nissanowi to komuś uda się ustalić gdzie jest problem.

Edytowane przez kubcies
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam mieszkam w uk i jestem posiadaczem D22 2,5 DI z 2005r. zrobiłem nim 9 tys.km metaliczny stukot z przody silnika pojawił się niedawno znajomy mechanik stwierdził napinacz łańcuszka . po wymianie jedynie uszczelki w napinaczu oleju i filtra oleju-co i tak musiałem zrobić problem znikną ale nie na długo po około 400km.-600km. znów to samo myślę o wymianie napinacza albo wizyta w serwisie ? jestem laikiem proszę o radę !!! sam napinacz to koszt około 75 funtów a nie wiem z jakimi kosztami wiąże się wizyta w serwisie ?? co robić ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ,

u mnie tez padł silnik :(

przebieg 85tk, zaczęło się od kopcenia : wymienili na gwarancji turbinę i intercooler , potem komplet wtrysków.....

Jak nie pomogło sprawdzili dopiero silnik i co ..... wtedy powiedzieli że nie mam jednego przeglądu i mogę spadać.

 

Tylko płakać.

Jeśli ktoś opracuje sprawę do sądu jestem na zawołanie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie padł elektrozawór na pompie, w serwisie powiedzieli ze jest on zintegrowany z pompom i trzeba wymienić u nich całą pompę.

Od razu koleś kazał mi sobie poszukać kogoś kto to zrobi bo pompa do d22 kosztuje, napisze słownie bo nie uwierzyćie, dwadzieścia sześć tysięcy złotych

Dobre co.

No i następny problem w navarach jest pompa denzo i nie moge znaleść nikogo kto robi te wynalazki nikt na śląsku nie robi tego, podobno ktoś w warszawie właśnie szukam :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie padł elektrozawór na pompie, w serwisie powiedzieli ze jest on zintegrowany z pompom i trzeba wymienić u nich całą pompę.

Od razu koleś kazał mi sobie poszukać kogoś kto to zrobi bo pompa do d22 kosztuje, napisze słownie bo nie uwierzyćie, dwadzieścia sześć tysięcy złotych

Dobre co.

No i następny problem w navarach jest pompa denzo i nie moge znaleść nikogo kto robi te wynalazki nikt na śląsku nie robi tego, podobno ktoś w warszawie właśnie szukam :(

 

witam czy oto ci chodzi ?:rolleyes:item867595947_pompa_cr_denso_nissan_navara_pathfinder_cabstar.html

item867595947_pompa_cr_denso_nissan_navara_pathfinder_cabstar.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Ktoś już wcześniej wspominał na temat pasującego do D22 silnika z Terrano 3.0 Diesel.

Chciałem spytać czy on tak bez problemu pasuje pod skrzynię?

I jak ma się sprawa do silnika 2.7,tego również z Terrano?

Od dziesięciu lat jeżdże tylko terenowymi Nissanami i to się nie zmieni.Trzy ostatnie modele to właśnie pick-upy i wiem że w D21 bez problemu pasował 2.7 z Terrano.

Ale jak ma się to do tych nowszych.Teraz mam D22 z 2004r i korbowód mi przez blok wyszedł.

Dużo czytałem że to wada fabryczna i wolałbym go wymienić na inny...

ale na który?

Dziękuje z góry za odpowiedż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krystian

Z tego co wiem, mniej lub bardziej pasuja silniki 1. Silnik 3litry diesel 150km bez intercoolera taki byl montowany w d22 na rynki Australi,

z tego co wiem skrzynie wtedy trzeba zmienic na Terrano II

2. Silnik 3.2TD (QD32T) pasuje rowniez i nie wiem szczegolow, ale ten silnik ma ok 110km i jest jednym z najlepszych pod wzgledem wytrzymalosci i dlugowiecznosci silnikiem jaki Nissan zrobil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Chyba muszę wrócić do tematu bo ostatnio zapaliła mi się kontrolka silnika (2 razy), ale niestety nie odczytałem błędu lub go przez przypadek skasowałem (0505: NO DTC IS DETECTED). Jednocześnie wiem, że mój silnik jest w grupie "zagrożonych" i przebieg (108k) też jest "odpowiedni". Samochód kupiony używany i sprowadzony wiec nie mam co liczyć na ASO. Nie jestem zawodowym mechanikiem choć się "co nieco" orientuje . Praktycznie go rozłożyłem i złożyłem (wymiana ramy) i o dziwo jeździ i jest w pełni sprawny :).

Mam wiec kilka pytań do fachowców - mechaników.

- Czy wymiana panewek zmniejszy lub wyeliminuje ryzyko "rozpadu" silnika

- Czy trzeba wyjmować silnik aby je wymienić.

- Czy oprócz samej wymiany nie trzeba robić jakiś szlifów i na co trzeba zwrócić uwagę?

 

 

Pozdrawiam

 

C.D.

 

Sygnalizowany błąd (DTC) to 0707 i jest związany ogólnie z pompą wtryskową i paliwem. Wypale ze zbiornika to co mam sprawdzę filtr paliwa i zatankuje ON z jakieś renomowanej stacji. Jeżeli minie to OK, jeżeli nie to chyba trzeba będzie się podłączyć pod komputer i poznać więcej szczegółów.

Wracając do podstawowego wątku, czy nikt z grypowiczów nie może mi coś podpowiedzieć?

Liczę po cichu na OFF-ROADER-a

 

Ok. problem błędu DTC wyjaśniony - paliwo. Po zatankowaniu "w miarę pewnego" paliwa błąd ustąpił (200km).

 

Problem panewek nie :(. Zajechałem do ASO i po krótkiej rozmowie dowiedziałem się, że wymiana samych panewek niekoniecznie wyeliminuje problem. Ogólnie jest to problem złożony i może obejmować wał, panewki i układ smarowania.

Teraz wiem, że nic nie wiem :(

 

Pozdrawiam

 

P.S.

Na razie rozmawiam sam z sobą.

Edytowane przez Aleksx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Krystian.

Rozumuje więc że jeśli do 3.0 trzeba zmienić skrzynię na Terranowską

...to 2.7 pod skrzynie D22 nie spasuje. :(

A właśnie wolałbym ten 2.7.

Boje się wrzucić znów ten oryginalny 2.5.

Nigdy z silnikami w Nissanach nie miałem problemu ale ten w D22 133KM to faktycznie jakaś pomyłka.

Autko stoi a ja nie mam pojęcia co robić.Myślałem ze ze spasowaniem 2.7 nie będzie problemu.

W D21 zrobiłem to w 1.5 godz.

Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest w 100% problem paliwa.

Mnie odholowała autopomoc na chate w serwisie stwierdzono awarie elektrozaworu.

Dałem auto koledze porozkręcał wyczyścił cały układ paliwowy wlał jakiegoś przepalacza i auto odżyło. kazał mi tylko tankować V POWER i jest ok. zatankowałem raz verve i kontrolka silnika się zapałiła znowu na jakiś czas.

Dodam wam że w Passacie miałem podobnie zatankowałem gówno i auto nie chciało jeździć.

 

Tak więc może i każde paliwo jest dobre ale do momentu aż się nie zaczną problemy. Teraz wolę dołożyć i jeździć na czymś dobrym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik YD25 w D22 ma ta wade, ale Nissan wydal kampanie i ekstra gwarancje do 60 miesiecy lub 150 000 km. Oficjalna siec dilerow musi wymienic wadliwa jednostkenapedowa jesli miesci sie w kryteriach kampani.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość koncepcja

silnik 3.0 od terrano do D22 to horror, ktory ciagnie sie 2-3 miesiące. Odradzam,masa przerobek!!

Z doswiadczenia zastanowilbym sie nad wsadzeniem nawego 2,5 od D40 ze skrzynia 6stopniowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...