Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

JAKI PłYN CHłODNICZY


Gość
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM FORUMOWICZOW.

MAM DOSC NISKI POZIOM PLYNU W ZBIORNICZKU WYRONAWCZYM (BLISKO MINIMUM) I CHCIALBYM TAM COS DOLAC ALE NIE WIEM CO. PLYN PODOBNO BYL NIE TAK DAWNO WYMIENIANY ALE NIE WIEM NA JAKI I NIE CHCIAL BYM COS NAMIESZAC. CO RADZICIE?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość misiek_83
WITAM FORUMOWICZOW.

MAM DOSC NISKI POZIOM PLYNU W ZBIORNICZKU WYRONAWCZYM (BLISKO MINIMUM) I CHCIALBYM TAM COS DOLAC ALE NIE WIEM CO. PLYN PODOBNO BYL NIE TAK DAWNO WYMIENIANY ALE NIE WIEM NA JAKI I NIE CHCIAL BYM COS NAMIESZAC. CO RADZICIE?????

Wlej petrygo.Moim zdaniem jest to dobry plyn chlodniczy.Przypadkiem nie uzywaj borygo,kiepski wybor i rdzewieje uklad chlodniczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja też mam zielony zalany w austri co to może być nie ma żadnej karteczki

 

[ Dodano: Sro 03 Sty, 2007 13:31 ]

kupiłem borygo EKO na bazie glikolu i też jest zielony mam zamiar nim uzupełnić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sciagnij troche plynu z chlodnicy wymieszaj z tym co kupiles 1 do1 najpierw zagotuj potem do zamrazalki jak nie zamarznie to znow na ogien jak sie nic z nim nie stanie osad kluski to mozesz zalac tylko kup do aluminium

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delikatnie podpowiem, że płyn chłodniczy podobnie jak wszystkie płyny w samochodzie podlega starzeniu, więc może to doskonała okazja do wymiany?

 

Koszt niewielki w porównaniu z np zamuloną chłodnicą lub osadem w kanałach płynu chłodniczego w głowicy.

 

Dodam tylko, że przydatność płynu (jego krzepliwość i czystość) wynosi od 2 do 3 lat.

 

Jako ciekawostkę podam, że płyny Petrygo, Borygo i inne lane w naszych rafineriach pomimo posiadanego w swoim składzie i głoszonego na etykietach glikolu nie wykazują wartości krzepliwości z opakowania. Warto zatem sprawdzić po zalaniu testerem do jakiej temperatury płyn pozostaje płynem by się podczas tęgich mrozów nie zdziwić. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sięzastanawiam nad tym copiszecie....

 

przecież zbiornik wyrównawczy jest po to żeby nadmiar płynu z układu chłodzenia mial gdzie się zgromadzic...

więc do zbiornika wyrównawcczego (!!) nie ma co lać płynu tylko do chłodnicy bezpośrednio ...

 

co do rodzaju płynu ja mam zielony z firmy K2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież zbiornik wyrównawczy jest po to żeby nadmiar płynu z układu chłodzenia mial gdzie się zgromadzic...

więc do zbiornika wyrównawcczego (!!) nie ma co lać płynu tylko do chłodnicy bezpośrednio ...

Jeśli dobrze zrozumiałem to ze zbiornika wyrównawczego nigdy nie będzie ubywać płynu.

Teraz pytanie.

 

Dlaczego w instrukcji obsługi pod KONTROLA POZIOMU PŁYNU CHŁODZĄCEGO napisali:

 

Poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym należy sprawdzić przy zimnym silniku.

Dolać płynu do "MAX".

 

Jeśli zbiornik jest pusty należy sprawdzić poziom płynu w chłodnicy.

Uzupełnić do poziomu otworu wlewowego, a poziom płynu w zbiorniczku uzupełnić do "MAX"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz jeszcze płyn w zbiorniku wyrównawczym to śmiało możesz do niego dolać.Jeżeli już tam nic nie ma to najpierw do chłodnicy (oczywiście na zimno)-żeby ja odpowietrzyć a następnie po jej zamknięcu do zbiornika wyrównawczego.Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...