Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki akumulator do N15 1.4 55 KW?


Gość Gotrek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, potrzebuję rady. Pół roku temu sprowadziłem z niemiec Almerkę jak w temacie. Zamontowany był akumulator 55ah bodajże 420. Padł mi jednak i w sklepie, gdzie sprzedawca zajmuje się wyłącznie akumulatorami polecił 45 ah 390. Póki co nie mam żadnych zastrzeżeń, ale czy wystarczy? czy nie będzie problemów w zimie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, potrzebuję rady. Pół roku temu sprowadziłem z niemiec Almerkę jak w temacie. Zamontowany był akumulator 55ah bodajże 420. Padł mi jednak i w sklepie, gdzie sprzedawca zajmuje się wyłącznie akumulatorami polecił 45 ah 390. Póki co nie mam żadnych zastrzeżeń, ale czy wystarczy? czy nie będzie problemów w zimie?

 

50AH/420A - takiego szukaj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba wymienię ten swój na większy :) Za dopłatą 30 zł mogę mieć 55AH MOLL'a, co Ty na to?

 

Tu nie chodzi o cenę.Zastanów się,czy 55AH będzie doładowywana........Ludzie robią podstawowy błąd przy wyborze akumulatorów.Myślą,że czym większy tym lepszy a akumulatory powinno się dobierać wgł.zastosowania.Jakbyś miał miejsce pod maską to wsadziłbyś 110AH?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem w swojej 64Ah Bosh Silver 2 lata temu przy -35 na dworzu odpalał za pierwszym razem, w górach stał tydzień mrozy po -25 w nocy również za pierwszym razem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja włożyłem 60 i nie zauważyłem żeby się nie doładowywał. Z resztą np Centra przewiduje w katalogach do N15 model CP14, który posiada właśnie taką pojemność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja włożyłem 60 i nie zauważyłem żeby się nie doładowywał. Z resztą np Centra przewiduje w katalogach do N15 model CP14, który posiada właśnie taką pojemność.

 

 

Centra

60Ah 390A

a Bosch jak widzę

60Ah 420A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś z Was planuje zakup akumulatora przed sezonem zimowym to proponuje jak najszybciej, ceny są już zabójcze, a powodem jest ogólnoświatowy wzrost cen ołowiu.

 

No ja kupiłem jeszcze przed podwyżką 40% (300 sztuk akumulatorów) i teraz czekam na mróz oraz kolejną podwyżkę pod koniec Pażdziernika (około 15% jeszcze :( ) :D

 

A tak na marginesie to słyszał z Was ktos o Japońskich akumulatorach marki YUASA?

Zobaczcie tutaj -> http://www.yuasa-battery.co.uk/automotive/products.asp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A tak na marginesie to słyszał z Was ktos o Japońskich akumulatorach marki YUASA?

Zobaczcie tutaj -> http://www.yuasa-battery.co.uk/automotive/products.asp

 

Nie wiem jak w Polsce, ale w Anglii sa one bardzo popularne (ze wzgledu na cene), kosztuja 10- 20 £ mniej niz Bosch'a.

 

Swoja Primere kupilem z padnietym akumulatorem, wiec nie mialem za bardzo wyboru i kupilem pierwszy jaki mi sie trafil w Halfordsie (z logo Halfordsa, z 3 letnia gwarancja) za 57 £. Taki sam Yuasa kosztuje 45 £ i tez ma 3 lata gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Tu nie chodzi o cenę.Zastanów się,czy 55AH będzie doładowywana.......

Podłączając się, w książce obsługi napisano , zę to powyższego silnika jest 60 Ah

Jestem przed wymianą Aku i zastanawiam się czy właśnie brać te 60 Ah (prąd rozruchu 600A) czy jak stoi w książce czy wystarczy 54 Ah o prądzie rozruchu 520 A ??

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość mapeciontko

a ja mam w swoim 62Ah ale nie pamietam jaki prad rozruchowy. Aku mi zostal o mojej starej toyoty ktora niestety odeszla ale za to w jakim stylu :). Nigdy nie mialem problemu z odpalaniem chociaz aku ma juz 4 lata spalanie w normie 6l wiec pozostalem przy nim :] silnik 1.4 z kolektorem 74CH :/

 

P.S jak ten padnie to napewno wejdzie 50Ah bo nie ma sensu wiecej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem aku hmmn ... 4 lata temu. Zadzwoniłem do 3 różnych ASO i wszędzie otrzymałem odpowiedź że aku ma być 61 Ah, wartości prądu rozruchowego nie pamiętam.

Jednocześnie w katalogu Centry podawali coś około 50 Ah.

 

Uwierzyłem ASO i założyłem Centrę 62Ah prąd 540A - przez 4 lata nie miałem z nią praktycznie żadnych problemów.

 

Nie odpaliła tylko raz przy -30C (w zimie 2005/06), sytuacja była nieco dziwna - zakręciłem pierwszy raz , ale silnik nie zaskoczył. Odczekałem kilkanaście sekund i zakręciłem 2 raz , po chwili coś brzęknęło i rozrusznik zaczął kręcić się "na luzie" - najwyraźniej bendiks rozłączył się samoczynnie. Zdziwiony tym wyjąłem kluczyk ze stacyjki i moje zdziwienie jeszcze wzrosło :zdziw: , bo rozrusznik nadal pracował !

Pobiegłem do domu po klucz 10 i gołymi rączkami przy -30 i w swietle gwiazd (była 6 rano styczeń) po c.a 10 minutach odkręciłem klemy, ale do tego czasu aku było już "dead" ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...