Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

Jak ustawić pompę wtryskową?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Ruda

Ruda

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 346 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Warszawa - Natolin
  • Kraj:POLAND
  • Model:P11 2,0TD
  • Nr rejestracyjny:ERW
  • :

Napisano 11 październik 2007, 16:42

Witam,

Mam "malutki" problem z autkiem, a mianowicie:
pompa po naprawie, zamontowana na fabryczne oznaczenia a auto nie odpala. W związku z tym mam pytania:

Jak powinien być ustawiony tłok I-ego cylindra (w TDC czy niżej?)

Czy koło pompy przy takim ustawieniu ma pasować na blokadę?

Pozdrawiam,
Ruda
  • 0

Reklama

#2 Gość_daro-mobil

Gość_daro-mobil
  • Gość

Napisano 11 październik 2007, 17:56

jaki to motor
  • 0

#3 OFFLINE   slayer17

slayer17

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 936 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bieszczady/Lesko
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano
  • Nr rejestracyjny:RLS
  • :

Napisano 11 październik 2007, 18:40

W temacie pisze. Sławetny 3.0 :D
  • 0

#4 Gość_B12

Gość_B12
  • Gość

Napisano 11 październik 2007, 19:34

Witam.
Jeśli była wyciągana tylko pompa, to nie powinno być problemu. Jak Ci wiadomo ( tak zakładam), odpada tu ustawianie początku wtrysku, bo pompa ma stałe położenie. Trzymamy się znaczków "C", które mają być odpowiednio zgrane. W tym położeniu TDC dla 1 tłoka wychodzi samo. No i pozostaje jeszcze odpowiednie założenie łańcucha między pompą a wałkami. No, to już według oznaczeń na ogniwach.
Kliknij
  • 0

#5 OFFLINE   Ruda

Ruda

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 346 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Warszawa - Natolin
  • Kraj:POLAND
  • Model:P11 2,0TD
  • Nr rejestracyjny:ERW
  • :

Napisano 12 październik 2007, 08:04

Witam,

Pompa ustawiana była na znaki fabryczne i dokładnie tak jak piszesz a auto i tak nie odpalało.
Dziś okazało się, że koło pasowe było przestawione (klin był ścięty).

Zobaczymy, czy coś się zmieni.

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam,
Ruda

[ Dodano: Pią 12 Paź, 2007 18:08 ]
Koło wymienione, autko odpaliło! ale z jakim bólem :| Strasznie długo trzeba było kręcić. Może ktoś ma jakiś pomysł, co jeszcze może być nie tak?

Za to jeździ jak burza :D (jak już odpali :/ )
  • 0

#6 OFFLINE   slayer17

slayer17

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 936 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bieszczady/Lesko
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano
  • Nr rejestracyjny:RLS
  • :

Napisano 12 październik 2007, 18:27

Ale cały czas tak cieńko pali? Czy tylko za pierwszym razem?
  • 0

#7 OFFLINE   Ruda

Ruda

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 346 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Warszawa - Natolin
  • Kraj:POLAND
  • Model:P11 2,0TD
  • Nr rejestracyjny:ERW
  • :

Napisano 12 październik 2007, 19:44

Ale cały czas tak cieńko pali? Czy tylko za pierwszym razem?


Za każdym razem :|
  • 0

#8 Gość_B12

Gość_B12
  • Gość

Napisano 12 październik 2007, 20:25

Dziś okazało się, że koło pasowe było przestawione (klin był ścięty).

Samo się nie przestawiło. Musiało być niedokręcone. A jeśli tak było, to... podejrzewam, że koło rozrządu na wale też jest przestawione i to nie jest jakieś nowum. Kwestia tylko w tym , czy silnik z poluzowanym kołem długo chodził. Wystarczy niecały ząb przestawienia i już będą anomalia. W końcu jest dokręcone tą samą śrubą. Na upartego, żeby się upewnić to jakby zdjąć koło pasowe i ewentualnie uszczelniacz, to szło by tam zajrzeć.
  • 0

#9 OFFLINE   Ruda

Ruda

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 346 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Warszawa - Natolin
  • Kraj:POLAND
  • Model:P11 2,0TD
  • Nr rejestracyjny:ERW
  • :

Napisano 16 październik 2007, 14:17

Rozrząd jest ok.
  • 0

#10 Gość_B12

Gość_B12
  • Gość

Napisano 16 październik 2007, 17:41

To tylko odpala ciężko? Czy chodzi też nie za bardzo? Z tym kołem porządek został zrobiony? Weź pod uwagę, że koło robi z czujnikiem wału.
  • 0

#11 OFFLINE   Ruda

Ruda

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 346 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Warszawa - Natolin
  • Kraj:POLAND
  • Model:P11 2,0TD
  • Nr rejestracyjny:ERW
  • :

Napisano 17 październik 2007, 08:47

Tylko ciężko odpala. Baardzoo cięężkoo ..
Chodzi jak ta lala. Jak już odpali to nic mu nie brakuje.
Z kołem posprzątane.
  • 0

#12 Gość_B12

Gość_B12
  • Gość

Napisano 17 październik 2007, 18:54

Jak już odpali to nic mu nie brakuje.

Pierwsze co mi przychodzi to świece. Pompa może mieć problem ze wstępnym ciśnieniem. Przewód przezroczysty i obserwacja czy ciągnie.
  • 0

#13 OFFLINE   Ruda

Ruda

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 346 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Warszawa - Natolin
  • Kraj:POLAND
  • Model:P11 2,0TD
  • Nr rejestracyjny:ERW
  • :

Napisano 18 październik 2007, 12:04

Świece oczywiście zostały sprawdzone. Są ok.

I jeszcze jedno: gdy już odpali to z wydechu wylatuje chmura białego dymu.
Teraz wtryskiwacze poszły do sprawdzenia.
  • 0

#14 Gość_B12

Gość_B12
  • Gość

Napisano 18 październik 2007, 20:22

gdy już odpali to z wydechu wylatuje chmura białego dymu.

A co powiesz na pękniętą głowicę lub uszczelkę? To się zdarzało i nie było typowego bąblowania do wyrównawczego jak np. w CD20. Przebieg? Tylko, żeby stwierdzić ubytek płynu trzeba trochę kilometrów zrobić.
  • 0

#15 OFFLINE   Ruda

Ruda

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 346 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Warszawa - Natolin
  • Kraj:POLAND
  • Model:P11 2,0TD
  • Nr rejestracyjny:ERW
  • :

Napisano 19 październik 2007, 09:13

Masz rację, ale autko ma równą kompresję na wszystkich cylindrach, co raczej nie byłoby możliwe przy uszkodzonej głowicy.

Co śmieszniejsze, znam podobny przypadek, takie samo autko, taka sama kompresja, tak samo ustawiona pompa, rozrząd i inne, a pali z półobrotu .. za to nie ma mocy :D
  • 0

#16 Gość_B12

Gość_B12
  • Gość

Napisano 19 październik 2007, 19:15

Wtryski OK? Na nie bym nie stawiał.

Co śmieszniejsze, znam podobny przypadek, takie samo autko, taka sama kompresja, tak samo ustawiona pompa, rozrząd i inne, a pali z półobrotu .. za to nie ma mocy :D

To już inny temat i chyba nie taki podobny.
  • 0

#17 OFFLINE   Ruda

Ruda

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 346 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Warszawa - Natolin
  • Kraj:POLAND
  • Model:P11 2,0TD
  • Nr rejestracyjny:ERW
  • :

Napisano 25 październik 2007, 16:21

Wtryski OK? Na nie bym nie stawiał.

chyba jednak coś jest z tymi wtryskami, narazie nie wróciły, ale ..

Co śmieszniejsze, znam podobny przypadek, takie samo autko, taka sama kompresja, tak samo ustawiona pompa, rozrząd i inne, a pali z półobrotu .. za to nie ma mocy :D

To już inny temat i chyba nie taki podobny.

.. przełożyli "moje" wtryski do tamtego i przestał palić, za to chodzi jak burza.
  • 0

#18 Gość_B12

Gość_B12
  • Gość

Napisano 25 październik 2007, 18:45

.. przełożyli "moje" wtryski do tamtego i przestał palić, za to chodzi jak burza.

No to teraz wypada przełożyć z tamtego do Twojego i będzie więcej wniosków i pewności.
  • 0

#19 OFFLINE   Ruda

Ruda

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 346 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Warszawa - Natolin
  • Kraj:POLAND
  • Model:P11 2,0TD
  • Nr rejestracyjny:ERW
  • :

Napisano 26 październik 2007, 10:13

.. przełożyli "moje" wtryski do tamtego i przestał palić, za to chodzi jak burza.

No to teraz wypada przełożyć z tamtego do Twojego i będzie więcej wniosków i pewności.

Teraz czekamy na decyzję, czy wtryski wracają czy zamawiamy nowe.
Jak coś będę wiedziała to napiszę.
Mam nadzieję, że w końcu się wyjaśni.

Pozdrawiam,
Ruda
  • 0

#20 Gość_B12

Gość_B12
  • Gość

Napisano 26 październik 2007, 18:13

czy wtryski wracają czy zamawiamy nowe.

Nowe, to znaczy kompletne (kasy a kasy!) czy końcówki?
  • 0