Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

XENONY,DIODY - OGÓLNIE DODATKI OŚWIETLENIOWE !


Gość whitemonster
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Założyłem u siebie żarówki Philips BlueVision. Barwa światła zrobiła na mnie wrażenie wyostrzając widoczność na drodze, ale żywotność okazała się wielką porażką. Wytrzymały 11.000 km / 2,5 miesiąca. Przepaliła się jedna, ale po wyjęciu drugiej okazało się, że żarnik sypnie się za moment, więc wymieniłem obie na fabryczne. Może macie jakieś doświadczenia z zarówkami, które warto polecić. Chodzi mi głównie o czyste światło, nie o bajery i większe moce w niehomologowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę coś od siebie do tematu: założyłem xenonki i zaraz zdjąłem xenonki. Były to Bixenony z elektromagnesem 6000K. Lampa w Navarze poprostu nie nadaje się. Światła stają się oślepiające dla jadących z przeciwka i to dosyć mocno. Świecąc na ścianę widać wyraźnie oprócz właściwego promienia z obu lamp - dodatkowy refleks, odbłysk w górę, którego nie powinno być, a który oślepia. Mam dwa inne auta z xenonami oryginalnymi i widać ewidentnie, że odbłyśnik lamp Navary źle odbija światło z takich xenonków. Pojeździłem z nimi ok miesiąca i sporo się nasłuchałem na CB od mobilków z naprzeciwka :) Poza tym sama jakość światła też bez rewelacji. Szczególnie długie naprawdę słabiutko. Moje długie wspomaga kilka dodatkowych lamp na rurach z przodu i cztery na dachu na relingu - bez nich nie ma jazdy w nocy na tych xenonkach. Aktualnie przerobiłem troche zestaw i zamontowałem w motorze, a drugi żarnik będzie na zapas. Generalnie nie polecam montowania tego typu xenonków do fabrycznych lamp w Navarze. Przetestowane na własnej skórze. Założyłem Osram Nightbraker i jest o wiele widniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak - to prawda..

Apropo's żarówek, rzeczywiście żywot Philipsów to cienka sprawa. Mam Teraz Hellę - Blue Light. Cena - połowa Philipsów, żywot już jest dłuższy, bo po takim czasie Filipek już nie palił i jeszcze jedno - na oko, jak się popatrzy na lampę, to jest barwa bardziej żółta, niż w Filipku, a po zmroku na drodze lepiej widać. Być może ta barwa bardziej pasuje do mojego wzroku. Tak czy inaczej, kupiłem jedną parę na zapas, jakiś czas przy nich zostanę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość blackmonster

Muszę się zgodzić z wami moi drodzy.

Po przejechaniu 30tys km na tych pseudo xenonach mam podobne odczucia i wszystkim ( przyszłym ) użytkownikom odradzam.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blackmonster:

ŚWIATŁO POEZJA temp 6000k piękny niebiesko biały BLASK widoczność 100% lepsza.

 

Niebawem pokaże swoje zdjęcia .

W sumie za 700pln mam z montażem ładne xenonki

 

Gwarancje mam na 12miesięcy , żywotność to około 2000tys godzin - żarniki można potem wymienić za "grosze".

 

Polecam ! Auto prezentuje się o niebo lepiej.

 

Napisz, jakie masz odczucia. Wcześniej chwaliłeś takie rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja wrzucilem "Hid'y", kosztowalo mnie to 550 zl i swiatelka bajka.

Mam bi xenon, dlugie zalaczaja sie na elektormagnez.

Sprawdzaja sie przy kazdej pogodzie, droga oswietlona rownomiernie, swiatlo biale i bardzo jasne (6000k).

Nie oslepiaja, nikt nie mrugal, a przejechalem na nich min. 5000 km (duzo w nocy).

Montaz banalnie prosty. Po zamontowaniu bylem w Serwisie, nic nie mowili na przerobke :)

Nie wspomne o wygladzie, auto nabralo ekskluzywnego wygladu, super !!

Dorzucilem jeszcze pozycje diodowe i ladnie sie te lamki komponujz z xenonami.

Naprawde polecam !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ksenon mieści się pod ta przesłoną, która jest w lampie, czy może trzeba rozbierać lampę i wyjąć tą blaszkę. ?

 

Jak wygląda sprawa gumowych wieczek, czy trzeba to jakoś rozcinać, aby zmieścił się korpus żarnika ksenonowego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem zamiane zwyklych halogenowych zarowek na xenony w przypadku soczewek - tam odciecie swiatla jest realizowane za pomoca przeslony, wiec jak sa dobrze ustawione to nie beda razic, ale w zwyklych odblaskochych lampach to podobnie do tego podchodze jak biernik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mowie, ze to u mnie dziala to tak jest. Glupka ze mnie robicie. Jezdze caly czas nikt nawet nie zwrocil na to uwagi. Linia swiatla jest wyraznie odcieta, nic nie bije w gore. Zakres swiatel jest dokladnie taki sam jak przy zwyklej H4, tyle tylko, ze swiatlo jest biale i o wiele jasniejsze.

Zarowka miesci sie swobodnie, zadnych przerobek. Guma uszczelniajaca dala sie nalozyc bez zadnego rozcinania.

Nie jestem osamotniony w takich przerobkach. Kuzyn zalozyl Hidy w Golfie III, a sasiad w Pasku. Wszedzie efekt jest taki sam. Czyli BARDZO DOBRY!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem zestaw xenonowy w sklepie i korpus żarówki xenonowej z którego wychodzą kable był grubszy niż standardowej żarówki, a sprzedawca twierdził, że trzeba rozciąć otwory w gumach, aby to przeszło.

 

Jeśli możesz, to proszę zrób pare fotek lampy od przodu i od strony silnika jak to u Ciebie wygląda.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu, jak znajde czas jutro pstrykne fotki i zamieszcze na forum :)

Gumy poprostu nalozyly sie na zarowke i powstal stozek, bez rozcinania i nadal sa szczelne..

Trzeba poprostu ruszyc glowa, Ci w sklepach ida na latwizne, mi mowili to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mowie, ze to u mnie dziala to tak jest. Glupka ze mnie robicie. Jezdze caly czas nikt nawet nie zwrocil na to uwagi. Linia swiatla jest wyraznie odcieta, nic nie bije w gore. Zakres swiatel jest dokladnie taki sam jak przy zwyklej H4, tyle tylko, ze swiatlo jest biale i o wiele jasniejsze.

Zarowka miesci sie swobodnie, zadnych przerobek. Guma uszczelniajaca dala sie nalozyc bez zadnego rozcinania.

Nie jestem osamotniony w takich przerobkach. Kuzyn zalozyl Hidy w Golfie III, a sasiad w Pasku. Wszedzie efekt jest taki sam. Czyli BARDZO DOBRY!!

 

Nie widzę, aby ktoś z Ciebie robił "głupka" i na pewno działa tak dobrze, jak mówisz. Sądzę jednak, że nie rozumiesz tematu - to, co dla Ciebie dobre, niekoniecznie jest dobre dla innych, którzy Cię wymijają lub jadą przed Tobą !! I tak jest również na pewno !! - a to, że Ci nie zwrócił nikt uwagi, o niczym nie świadczy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie xenony mogą oślepiać, nawet oryginalne. Zależy to przede wszystkim od Twojej subiektywnej oceny, ustawienia lamp w samochodzie jadącym z naprzeciwka oraz jakości drogi. :036:

 

@Marcin_sk napisał:

Linia swiatla jest wyraznie odcieta, nic nie bije w gore. Zakres swiatel jest dokladnie taki sam jak przy zwyklej H4, tyle tylko, ze swiatlo jest biale i o wiele jasniejsze.

 

 

Kolego @cieniu, chcesz ganić wszystkich co montują sobie xenony i robić off-top w tym temacie ? Nie rozumiem, po co ta dyskusja. :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja woczraj zamontowałem taki zestaw bixenon http://moto.allegro.pl/item427541697_zesta...zka_gratis.html

wszytsko świecji elegancko, ale jak wpadne w jakiś dołek to przestaje świecić jedna lampa i mam ptanie do osób które to zakładały u siebie, czy może się spotkały z czyms takim? Mam wrażenie że coś musi się poruszać i dlatego przestaje świecić. Bo jak wyłącze światła i włacze znowu to jest OK. Mam wrażenie że to wina przetwornic która jest niby mocn przykcona, ale przez to że wisi na jednej śrubie i jest mocowane w jednym miescu ma możliwość poruszania się. Może coś innego wam przyjedzie do głowy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja woczraj zamontowałem taki zestaw bixenon

 

no to wypada życzyć szczęścia i zdrowia... wszystkim co montują takie zestawy.

 

Dobre wieści:

NIGDZIE ale to NIGDZIE w kodeksie ani w warunkach dopuszczenia do ruchu nie jest napisane że nie wolno wymieniać lamp z H4 na xenony. Wszelkie wymogi homologacyjne (moce, spryskiwacze...itd) dotyczą samochodów WYPRODUKOWANYCH z xenonami.

 

 

Złe wieści:

w wielu miejscach kodeksu i warunków dopuszczenia do ruchu oraz sposobu wykonywania badań technicznych pojazdów oraz kryteriów oceny jest napisane czego nie wolno.

 

A nie wolno:

- zmieniać źródła światła w lampie głównej pojazdu na inne niż została homologowana. czyli jak masz lampę na H4 to możesz tam wsadzić tylko H4 i to nawet nie jakieś 100/110W czy 90/100W bo takie homologacji nie mają. tylko standard 55/60W. Niestety wstawienie palnika xenonowego jest taką wymianą źródła. Nawet na tych gównianych Angel Eyes nie ma oznaczeń, że mogą w nich być palniki lamp wyładowczych. Pomijając to że w ogóle zapewne mają DOT/SAE i razem z tymi tajwańskimi gównianymi soczewkami nadają się na śmietnik albo na jazdę po USA.

 

- dokonywać niefachowych i niehomologowanych przeróbek w instalacji elektrycznej pojazdu - zwłaszcza w elementach krytycznych dla bezpieczeństwa (hamulce, światła) . A podpięcie przetwornic xenonów w obwód świateł niewątpliwie taka przeróbka jest.

 

 

 

za te dwie rzeczy (a właściwie wystarczy jedna z nich) NIEZBĘDNE do uzyskania xenonów w samochodzie który ich fabrycznie nie miał spokojnie można zabrać dowód rejestracyjny... i są zabierane.

 

- wymiana źródła światła (zamiana żarnikowej żarówki na palnik lub soczewke z palnikiem lub soczewkę) powoduje utratę homologacji na lampę

 

- utrata homologacji może być powodem zabrania dowodu, możne być powodem wycofania się ubezpieczyciela z wypłaty odszkodowania bo: pojazd miał elementy niedopuszczone do ruchu >> wiec nie miał ważnego dopuszczenia do ruchu >> nie powinno go być na drodze bo stanowi zagrożenie. Ale był i jako ten którego nie powinno być spowodował wypadek. Warunkiem wypłaty odszkodowania jest to ze pojazd był sprawny. W pojęciu prawa: ten nie był.

 

- homologacji oprócz samego źródła światła podlega też instalacja elektryczna lampy, w tym wypadku jest przerobiona i NIE MA żadnego kwitu oprócz zapewnień montującego że zrobiono to bezpiecznie (sa bezpieczniki i np w razie dzwona i zwarcia przepala się bezpieczniki a nie zajmie się instalacja).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja już jednego w Golfie III pozbawiłem (w pewnym sensie) dowodu rejestracyjnego i "wysłałem" na lawecie do domu... za właśnie takie bi-xenony.

gość zarysował mi delikatnie dostawczaka... a że mocno się rzucał wezwałem drogówkę i zasugerowałem policjantowi, ze samochód jest "niezgodny z obowiązującym prawem"... i nawet nie musiałem mocno się starać. Pan policjant szybko to załatwił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis wywaliłem te xenony z auto i odesłałem sprzedawcy. Działały jak chciały, radz działały Ok, innym razem nie chciały się włączyć, czasem świecił tylko jeden. Wszytsko podłaczone jak w instrukcji a świeci jak chce. Ogolnie mówica nie polecam tych zestawów, szkoda roboty i zabawy z montarzem a potem demontarzem. Założyłem żarówki Philips Blue Vision, efekt zbliżony i mam pewność że wszytsko działa tak jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj mój znajomy przeszczepił lampy z bixenonami od Pathfindera LE....

 

Nie wyszło tanio jak wieśniackie HID'y z allegro ale.... jest to najlepsze z dostępnych rozwiązań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...