Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Uruchamianie Patrola zimą


Gość archAdaM
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem nowicjuszem. Nie wiem jak uruchamiać patrola przy niskiej

temperaturze - w "starszych płaskich" dieslach zimą przekręcałem kluczyk,

zapalała sie kontrolka świec, gasła, ja wyłączałem kluczyk, jeszce raz

przekrecałem, jeszcze raz czekałem aż zgaśnie, potem trzci raz - i

wiedziałem że świece nagrzały co trzeba i silnik odpali po 2-3 obrotach

rozrusznikiem. W patrolu kontrolka zapala sie na krótką chwilkę, a po

kolejnych próbach kluczykiem nie zapala sie wcale. A przy rozruszniku krecic

trzeba długo, wali chmurę z rury, łapie pierw jeden garnek, później drugi...

dopiero wtedy mogę puścic kluczyk.

 

Jak zapalać? czy wielokrotne przekręcanie kluczyka ponownie uruchamia

świece, pomimo braku zapalanej kontrolki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź najpierw świece żarowe i kompresje na garkach. Normalnie powinno zapalać nawet przy -25 stopniach od pierwszego kopnięcia rozrusznika. Przynajmniej tak mam u siebie w Terrano, jeszcze mi się nie zdarzyło grzać na dwa razy, poza tym to żre strasznie dużo prądu i może nie kręcić tak jak trzeba.

 

Masz 2 fazy grzania świecami: 1 faza grzeje połowe cylindrów "na szybko", a następnie 2 faza dogrzewa resztę. Jak będziesz grzał na pare razy to wyczerpiesz tylko akumulator :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na niesprawne świece.

 

Rozepnij listwę na świecach - potem weź przewód odizolowany na obu koncach. Jeden koniec na "+" w akumulatorze , drugi końcem lekko dotknij styku świecy.

 

Ta która nie iskrzy nie działa - u Ciebie nie działają przynajmniej dwie . Ja stawiam na 3 padnięte świece. :<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby zalecana jest wymiana wszystkich - bo niby te które nie padły jeszcze to za chwilę padną - ale ja tego nie stwierdziłem , wymieniam tylko padnięte.