Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Jakich obrotów nie przekraczac na zimnym silniku?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 august200

august200

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 70 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Suwałki

Napisano 12 listopad 2007, 15:23

Szukałem na forum czegos na ten temat ale nie znalazłem niczego interesującego.Ciekawi mnie przy jakich obrotach zmieniac biegi na zimnym silniku ja w swoiej benzynowej primerce staram się nie przekroczyc około 3 tys obr a zazwyczaj zmieniam przy 2.7 tys obr druga sprawa to zawsze po agresywnej jezdzie z przyzwyczajenia nie gasze odrazu silnika około minute pracuje na wolnych obrotach poprzednie moje auto miało turbinke więdz dawałem troche czasu na schłodzenie turbinki i zmniejszenia obrotów dla wirnika.Robie to samo w swojm nissanku chodz bez turbo zwykłe 2.0 16v.Powiedzcie mi czy nie jestem przewrazliwiony na tym pukcie,jestem młodym kierowcą więdz dopierow wszytskiego sie ucze .Pozdrawiam
  • 0

Reklama

#2 Gość_Cronos

Gość_Cronos
  • Goście

Napisano 12 listopad 2007, 15:55

Powiem Ci tak: lepiej żebyś był przewrażliwiony, niż olał sprawę i katował silnik na zimno i gasił od razu po dynamicznej jeździe. Silnikowi wolnossącemu stanie minutę na biegu jałowym może i nie pomoże (nic nie zmieni), ale na pewno nie zaszkodzi. Co najwyżej stracisz tą minutę. ;)

W kwestii zimnego silnika, to 3.000 obrotów, jak dla mnie jest to nieco za dużo. Bardziej tak 2.200-2.500. Ale jak piszesz, że zmieniasz około 2.700 to myślę, że Primerce to nie zaszkodzi. ;)
  • 0

#3 misiek_83

misiek_83

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 714 postów
  • Gadu-Gadu:

Napisano 14 listopad 2007, 09:17

Po odpaleniu czekam kilka minut i wyjezdzam dopiero.Maksymalnie do 2.200 wciskam na zimnym.Te auta bardzo szybko sie rozgrzewaja,wielki plus za to.
  • 0

#4 pawel_p10

pawel_p10

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 179 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:P10 2.0 SLX, P10 GT, P11 GT

Napisano 14 listopad 2007, 15:37

Ciekawi mnie przy jakich obrotach zmieniac biegi na zimnym silniku ja w swoiej benzynowej primerce staram się nie przekroczyc około 3 tys obr a zazwyczaj zmieniam przy 2.7 tys obr

Przy 3000rpm może być; przy mniej niż 2,200rpm, hmm ciekawe co na to korby... Ważne jest obciążanie silnika, czyli delikatnie z przepustnicą i do 3000rpm - to powinno wystarczyć.
Radzę też nie pałować od razu po uzyskaniu optymalnej temp. cieczy - warto odczekać (odjechać) jeszcze kilka km. Np. u mnie wskaźnik ciśnienia oleju pokazuje optymalne jego ciśnienie (ok. 4,2 bara/3000rpm) parę km później od uzyskania optymalnej temp. płynu w chłodnicy. Wcześniej ciś. oleju jest większe i mocne obciążanie motoru raczej nie wyjdzie mu na dobre.
  • 0

#5 august200

august200

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 70 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Suwałki

Napisano 14 listopad 2007, 17:38

Ja zawsze odpalam wyjde zapale papierosa i dopiero jade od odpalenia mija jakies 3-4 min i wskaznik juz sie podniusł ruszam i wkręcam do około 2.6tys/obr po jakis 3 kkm wskaznik stoj troche ponizej połowy czyli tak jak ma byc ale i tak nie wkrecam wyzej nisz 3tys/obr,czekam jeszcze jakis czas i dopiero ogien :one:
  • 0

#6 Bombel

Bombel

    Nissanmaniak

  • nissanzone
  • 7714 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Myślibórz/Sz-n/ Wawa
  • Model:N13, K11, P11.144
  • Nr rejestracyjny:ZMY

Napisano 14 listopad 2007, 17:48

1. CZekanie na rozgrzanie silnika bez jazdy niszczy katalizator :)
2. Do 2.500 obrotów jest ok.
3. Czekanie po zgaszeniu jest dobre, ale zbyt długie daje taki sam efekt jak w pkt. 1
  • 0

#7 Domiss

Domiss

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1140 postów
  • Skąd:Rybnik

Napisano 14 listopad 2007, 19:45

Ja zawsze przed odpaleniem wyciągam silnik i wkładam do drewnianej skrzyni wypełnionej wiórami i/lub pakułami, żeby przypadkiem nie zużył mi się odrobinę bardziej... Po powrocie wyciągam z tej skrzyni i wkładam z powrotem do samochodu - dzięki temu silnik to nówka nieśmigana... :kosci:

Chłopaki bez przesady, wiadomo, że na zimnym silniku nie ma co za bardzo szaleć, ale przecież to silnik, a nie jajko... Ja na zimnym silniku nie przekraczam 2 tysięcy ale w dół i staram się nie przekraczać 3 tys w górę, ale z tym to już różnie bywa... :D. A i uważam, że jak wskazówka temperatury osiągnęła 1/4 skali, tzn. że silnik już się nagrzał odpowiednio, żeby jeździć zupełnie normalnie (choć nadal bez szaleństw).
  • 0

#8 Maras

Maras

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 571 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk/Wrocław
  • Model:FFI 1.8 TDCi ;)

Napisano 14 listopad 2007, 22:27

Już nie raz różnej maści specjaliści wypowiadali się, że silnik najlepiej rozgrzewa się podczas jazdy a nie na postoju. Ja po prostu odpalam, czekam parę sekund aż olej wszędzie dotrze, wrzucam bieg i jazda. Potem staram się nie przyciskać mocniej niż ponad 3 tys obr, aż temperatura nie osiągnie normalnego poziomu. A jeśli mam ochotę "popałować" to mam w pamięci fakt przytoczony przez pawla_p10, że olej trochę później "dochodzi" niż woda ;)
  • 0

#9 Misiek_nx

Misiek_nx

    Grupa Stołeczna

  • Użytkownicy
  • 836 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:100 Nx
  • Nr rejestracyjny:WW

Napisano 14 listopad 2007, 22:39

obroty orotami, ja odpalam, tocze sie do bramy, otwieram brame, wyjezdzam, zamykam brame a potem do momentu zagrzania do 2tys rpm i tempo emeryckie... zreszta teraz i tak nie ma pogody na "pałowanie"
  • 0

#10 Krzysiek

Krzysiek

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 417 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Siedlce
  • Model:Primera P11 144
  • Nr rejestracyjny:WS

Napisano 15 listopad 2007, 10:55

Benzynką do 3 000rpm a dieslem do 2,2 000rpm - oba chodzą jak szwajcarskie zegareczki.
  • 0

#11 misiek_83

misiek_83

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 714 postów
  • Gadu-Gadu:

Napisano 15 listopad 2007, 14:58

Te 3000 to aby nie za duzo?

[ Dodano: Czw 15 Lis, 2007 14:58 ]
Przy -15 troche tak glupio wciskac.
  • 0

#12 Pawcior

Pawcior

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 353 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łowicz
  • Model:Micra 1.3 GX ;99
  • Nr rejestracyjny:ELC

Napisano 15 listopad 2007, 20:36

Generalnie staram sie nie przekraczać 2600 obrotów, no chyba,że jade polonezem kumpla, to wtedy albo on albo ja pałujemy gaz juz przy odpalaniu :diabel:
  • 0

#13 smeru

smeru

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 214 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Góra Kalwaria
  • Model:P11.144 SR20DE
  • Nr rejestracyjny:WPI

Napisano 16 listopad 2007, 11:43

W książeczce od P11 (tej z forum, po polsku) jest napisane:
Zalecane prgdkoSci zmiany biegów
Podane poniiej prgdkosci zmian biegów na wyższe naleiy traktować jako minimalne. Zostały oszacowane ze wzglgdu na parametry pojazdu i ekonomikę zużycia paliwa. Mogą one by6 wyisze w zależności od aktualnych warunków drogowych, atmosferycznych lub indywidualnych upodobań:
Zmiana biegu kmlh
z 1 n a 2 przy 25
z 2 na 3 przy 40
z 3 na 4 przy 65
z 4 na 5 przy 75.
Odnośnie zimnego silnika jest tylko napisane żeby ostrożnie wrzucać.
Jeśli się do tego zastosujemy to nigdy nie powinniśmy mieć mniej niż 2000 rpm (oprócz hamowania i biegu jałowego). Mniejsze wartości są niewskazane dla silnika.
  • 0

#14 Gość_Cronos

Gość_Cronos
  • Goście

Napisano 16 listopad 2007, 11:59

Ostrożnie wrzucać? :zdziw: :D :D :D ;) Co oni przez to rozumieją? :D ;)
  • 0

#15 pawel_p10

pawel_p10

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 179 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:P10 2.0 SLX, P10 GT, P11 GT

Napisano 16 listopad 2007, 13:59

Zmiana biegu kmlh
z 1 n a 2 przy 25
z 2 na 3 przy 40
z 3 na 4 przy 65
z 4 na 5 przy 75.

Właśnie zajrzałem do instrukcji mojej P10 i to, co napisał smeru dotyczy także wszystkich P10 bez GT. Dla GT jest:
1. -> 2. - 25
2. -> 3. - 45; 50*
3. -> 4. - 75; 80*
4. -> 5. - 90; 110*
* - ja zmieniam przy takich prędkościach, gdy jadę powoli.
Swoją drogą to ciekawe, gdyż GT ma krótszą skrzynię.
  • 0

#16 Gość_Quattro

Gość_Quattro
  • Goście

Napisano 19 listopad 2007, 11:28

Po odpaleniu czekam kilka minut i wyjezdzam dopiero.Maksymalnie do 2.200 wciskam na zimnym.Te auta bardzo szybko sie rozgrzewaja,wielki plus za to.


To dopiero musi bolec twojego nissana....

ile masz obrotow na nastepnym biegu? 1600? 1700?
  • 0

#17 Bombel

Bombel

    Nissanmaniak

  • nissanzone
  • 7714 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Myślibórz/Sz-n/ Wawa
  • Model:N13, K11, P11.144
  • Nr rejestracyjny:ZMY

Napisano 19 listopad 2007, 11:53

To dopiero musi bolec twojego nissana....


Jak ktos lubi robić rozrzad i prostować wałki, to tak traktuje auto :)
  • 0

#18 porcupine

porcupine

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 219 postów
  • Skąd:Pniów / Stalowa Wola

Napisano 19 listopad 2007, 15:07

Nie będę sie rozpisywał, ogólnie staram sie nie przekraczać 2100 - 2200, jedynie przy zmianie z 4 na 5 dochodzę tak do 2300, wtedy na 5 mam niecałe 2000 i można powoli się toczyć aż sie silnik rozgrzeje ;) Dodam że jeżdżę diesel'em.
  • 0

#19 august200

august200

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 70 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Suwałki

Napisano 19 listopad 2007, 16:03

Ja własnie sie staram nie jedzic ponizej 2tys obr moj ojciec mowił ze to na dobre nie wychodzi taka oszczednosc.Ja sie staram nie przekraczac 2.6tys/obr na zimnym
  • 0

#20 Gość_Pati112

Gość_Pati112
  • Goście

Napisano 20 listopad 2007, 12:40

A ja mam pytanie, jeżeli auto praktycznie gubi obroty jak zimne, gaśnie. Bardzo dziwnie chodzi jak się go zapala jeżeli po stoi całą noc. Po rozgrzaniu się jest już ok. Tylko jak jest zimny dziwnie pracuje, czy to może być wina ssania, czy obrotów? Ssanie jest automatyczne.
  • 0