Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

[N16] Pompa wtryskowa VP44 - informacje dla posiadaczy 2.2 D


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
63 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Teres

Teres

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Kraj:POLAND
  • Model:Almera N16 2.2Di
  • Nr rejestracyjny:KT
  • :

Napisano 23 listopad 2007, 01:40

Dla chętnych do poczytania o problemach z pompami tutaj znalazłem parę linków:
http://www.dodgeram....eliability.html
http://www.dodgeram....sl/ISB/Vp44.htm
http://www.bluechipd...m/VP44INFO.html
http://www.bluechipd...mpfailures.html
http://streetracing....pic.php?p=55686

Fajnie ujął to Masters:

Aparatura wtryskowa a w szczególności pompy są czułe na wode w paliwie i inne zanieczyszczenia. Ponadto psuje sie elektronika tych pomp. Nie mam tu na myśli komputera pompy który wykonany jest w technologii hybrydowej, lecz czujnik obrotu wałka systemu synchronizacji kątowo czasowej. Jeśli >wysra< sie ten czujnik motor jest martwy. Srodkiem zaradczym jest wymiana kompletnej pompy która w servisie kosztuje bagatela 10tys zł. Jeśli takie auto zjedzie do warsztatu problem ma nie tylko użytkownik ale i warsztat. Biorąc pod uwage wysoka cene pompy nie każdego uzytkownika stac na jej kupno---i tu zaczyna sie >rzeźbiarstwo<
Ponadto zacierają sie głowice tłoczace---pompa do wymiany
uszkodzona pompka przetłaczająca---pompa do wymiany
zatarty przestawiacz wtrysku---pompa do wymiany
uszkodzony zawór sterujący--pompa do wymiany




Drobna uwaga, tak wygląda to w samochodach Dodge, sprawdzę za jakiś czas czy u nas jest pompa ssąca(tłocząca) przed pompą wtryskową.
Dobra postanowiłem trochę dopisać, może kogoś zainteresuje.
Generalnie układ zasilania paliwem jest zbudowany następująco:
bak --> filtr paliwa --> pompa wtryskowa VP 44 --> wtryskiwacze.

Problemy z pompą
[list]

The housings on the VP44 wear out due to low fuel pressure from weak lift pumps causing damage to the diaphragm in the front of the VP44 pump. This failure causes the steel timing piston to vibrate in the aluminum bore of the main pump housing and the result in a short time is the housing wears to the point that fuel bypasses the piston and full advance cannot be accomplished which causes the code 216. This explains why, as 24 valve trucks get older, the fuel mileage goes down steadily, and when we replace the injection pump with one that has a new housing we get the mileage back! In a typical competitor's rebuild, if the case isn't worn out completely then it passes the test and a partly worn out case gets to the customer, just to fail sooner. It should also be pointed out that the replacement housings we use, have a STEEL insert for the timing piston, which the original housings did not have. The code 216 only tells you that the housing is worn out, but please understand, this failure does NOT cause any driveability issues, other than lost power and fuel mileage. As these symptoms come on slowly the driver isn't aware of the change until they drive one of our replacement units and get back the power and mileage.

Problemy sprawiają uszczelnienia (osłabiające podciśnienie na wejściu pompy), niszczące się ze względu na słabe ciśnienie pompy ssącej (ang. Lift pump). Jej zadanie to wytworzyć niewielkie ciśnienie paliwa (ok. 15PSI ~=1bar) na wejściu pompy wtryskowej. Spadek ciśnienia następuje już na filtrze paliwa, zwłaszcza jeśli jest brudny. Jeżeli ciśnienie spada dalej, początkowo nic nie wskazuje na awarię, co najwyżej mogą pojawiać się problemy z odpalaniem/przyspieszaniem. Póki co VP44 ciągle daje radę przejmując zadanie pompy ssącej. Niestety takie warunki pracy są dla niej niekorzystne. Cylindry w których pracują tłoczki pompy zaczynają się coraz bardziej rysować. Wszystko to wpływa na spadek ciśnienia, które tworzy pompa. Daje to błąd 216 mówiący o zużyciu uszczelniaczy. W efekcie stare ciężarówki mają coraz gorszą ekonomię, aż przychodzi czas na wymianę pompy, ekonomia wraca do normy. (później w tekście jest mowa o wymianie i naprawie)
[ Dodano: Pon 3 Gru, 2007 11:01 ]
U nas prawdopodobnie tego nie ma, pomy te stosuje się w autach, które mają długie przewody paliwowe oraz dużą różnicę wysokości pomiędzy zbiornikiem paliwa a silnikiem. Ma to zastosowanie w pickupach, ale nie u nas. Także chyba ten temat odpada. Ale i tak filtr paliwa lepiej mieć czyściutki.


[list]

The other component that causes almost all of the drivability issues is the computer on the top of the injection pump. The computer gets intermittent because of too many heat cycles. When you shut the truck off the latent heat in the engine heats up the computer and after many heat cycles the solder that holds the electrical components to the circuit board of the computer becomes crystalline and no longer makes a good electrical connection, causing intermittent drivability issues, such as "dead pedal", intermittent hard cold start, intermittent hard hot start and white smoke. These drivability issues usually get so bad that the customer finally takes the truck in for diagnosis, only to find none of these issues create a diagnostic code or a so called DTC. This makes it hard for the inexperienced mechanic to advise the customer honestly or accurately. The computer cannot be replaced with the pump on the truck and the pump needs to be calibrated to the mechanical parts of the pump on the$200,000 test bench at Bosch. This has never been a viable alternative for a rebuilt unit, as there are always other components in need of replacement.

Kolejne typowe uszkodzenie w pompach to elektronika na górze pompy. Uszkodzenia biorą się z temperatury jakiej jest on poddawany. Problem dotyczy lutów, luty się krystalizują i przestają przewodzić. Może to powodować takie problemy jak: sporadyczny efekt "martwego pedału gazu", sporadyczne problemy z odpalaniem zimnego silnika, sporadyczne problemy z odpalaniem gorącego silnika oraz dymienie. Problemy robią się tak uciążliwe, że kierowca decyduje się na diagnostykę auta. Niestety problemy komputera nie dają się kodów błędów, dlatego nie można ich wykryć. Komputer może być naprawiany tylko razem z wyjętą pompą z pojazdu. Po wymianie komputera całość należy skalibrować na stole probierczym.

Hamowanie silnikiem - wpływ

What is known, of failures on Diesel fuel, suggest a lubrication issue of the distributor rotor similar to the Lucas/CAV series. In common with the Lucas pumps, Fuel and hence lubrication is cut off to the rotorhead during conditions of overrun (engine braking)

To już prawdę mówiąc nie mieści mi się w głowie. Nawet hamowanie silnikiem może skracać żywotność pompy, ponieważ nie ma wtedy przepływu paliwa przez pompę, a tłoczki w pompie cały czas pracują. :kosci: Z drugiej jednak strony, czytałem, że to nie jest tak do końca, że jednak smarowanie jest, był tylko dopisek że problem może wystąpić jeśli np. wciągamy przyczepę autem, a po długim wzniesieniu zaczynami hamować silnikiem i wtedy chłodzenie może okazać się nie wystarczające. Mam nadzieję, że co najwyżej w grę wchodzi druga opcja. :/

Jakość (smarność) paliwa - wpływ na pompę

The most common MECHANICAL problem with the VP44 pump is that the rotor seizes in the distributor section of the pump. I should note here that all previous rotary style pumps have had this potential problem, to varying degrees. The most common cause and most accepted reason for this failure on rotary pumps is lack of lubrication due to running out of fuel or the lower lubricity of the newer low sulphur fuels.

Kolejna przyczyna awarii to zmniejszone smarowanie ze względu na paliwa niskosiarkowe.
Cytat ze strony http://www.tribologi...t/kaj/kaj27.htm

Wiele krajów wprowadziło ścisłe ograniczenia ilości szkodliwych substancji zawartych w spalinach. W głównej mierze dotyczy to prekursorów kwaśnych deszczy (SO2, NOx) oraz cząstek stałych. Spełnienie tych wymagań możliwe jest dzięki ulepszeniu konstrukcji silników oraz poprawie jakości paliw. W odniesieniu do oleju napędowego wymagania te wymusiły drastyczne zmniejszenie zawartości siarki oraz węglowodorów aromatycznych, a także gęstości i temperatury oddestylowania 95% paliwa [l]. Przyjęta w krajach UE norma EN 590 określa górną granicę zawartości siarki w oleju napędowym na poziomie 350 ppm. Od 2005 roku limit ten zostanie obniżony do 50 ppm. Przodująca pod tym względem Szwecja już w 1991 roku wprowadziła ograniczenie zawartości siarki w paliwie City Diesel Class I do 10 ppm i aromatów do 5% v/v, zaś w paliwie City Diesel Class II do 50 ppm siarki i 20% v/v aromatów.
Przy pierwszym zastosowaniu olejów napędowych o bardzo niskiej zawartości siarki (w Szwecji) zaobserwowano radykalne zmniejszenie trwałości pomp wtryskowych [2]. Analiza problemu doprowadziła do wniosku, że przyczyna tkwi w procesie wytwarzania oleju: zastosowanie procesów hydrokrakingu, hydroodsiarczania i hydrodearomatyzacj i powoduje usuwanie z paliwa naturalnych substancji polarnych. Są to przede wszystkim związki tlenu, azotu i siarki oraz poliaromaty [3, 4]. Usunięcie z paliwa substancji zdolnych do adsorpcyjnego lub chemisorpcyjnego tworzenia warstewek ochronnych na powierzchni metalu drastycznie pogarsza smarność oleju napędowego, co pociąga za sobą obniżenie trwałości elementów smarowanych paliwem, w szczególności pomp wtryskowych. Smarność paliwa można poprawić wprowadzając do niego odpowiednie dodatki.

Wg polskiej normy PN-EN 590 współczynnik smarności oleju napędowego(wielkość skazy) to 460µm, normy zachodnie mówią o 400µm, normy amerykańskie nie określają tego współczynnika co w efekcie powoduje, że to oni mają największe problemy z tymi pompami.


Chiptuning a żywotność pompy

Often people have said that increased pressure from add-on devices cause the failure. This statement only indicates their lack of knowledge, because, unlike most pumps, the VP44 pump does not create more fuel delivery by increasing pressure. The VP44 creates more fuel delivery by holding the fuel bypass solenoid closed longer. Fuel delivery pressure is controlled by the "pop off pressure" of the injector.

The reason any aftermarket device that hooks up to the solenoid wire is blamed for the failure is that the failure 99 times out of 100 (honest numbers here) the pump fails within 20 minutes of installing and running with power enhancement. The reason this happens is because the fuel solenoid is held closed longer, therefore using more length of the slot in the rotor. The slot in the rotor overlaps a hole in the distributor to allow for different timing and amounts of fuel to be delivered to the injector and when the solenoid holds the bypass solenoid closed longer, then the high "pop off" pressure is still there when the middle of the slot overlaps the hole. The middle of the slot is the weakest area and therefore deflects, interferes with the distributor and seizes. Pump failure with fuel enhancement devices is not CAUSED by the enhancement device, but PRECIPITATED by the device.
The other side of the coin is, honestly, if your truck is still running 20 minutes after the installation you have a 99% chance your pump will last forever. Adding a power enhancement device that hooks to the solenoid wire can give you peace of mind that you can depend on the pump.


Ludzie zwykle sądzą, że dodatkowe urządzenia (powerboxy oraz chiptuning) są przyczyną awarii pompy. Świadczy to tylko o ich braku wiedzy, w przeciwieństwie do większości pomp, pompa VP44 nie umożliwia zwiększania dawki paliwa poprzez zwiększanie ciśnienia. VP44 umożliwia zwiększenia dawki paliwa dzięki dłużej zamkniętemu zaworowi zwrotnemu. Ciśnienie paliwa, jest kontrolowane przez wtryskiwacz. Powód dla którego dodatkowe urządzenia (powerboxy oraz chiptuning) są obwiniane, to fakt, że w 99% przypadków awaria następuje w pierwszych 20 minutach po montażu. Dzieje sie tak, ponieważ... (nie chce mi się już tego opisywać) generalnie chodzi o jakość wykonania. Z drugiej strony jeśli nic się nie stanie przez pierwsze 20 minut po montażu, to nie grozi nam już ten rodzaj uszkodzenia. W pewnym sensie chiptuning może zapewnić nam spokojny sen o pompę.

[ Dodano: Sob 24 Lis, 2007 23:37 ]
Mała uwaga na koniec dot. awarii:
"W tych pompach siada zawor dawkowania ktory znowu sie zaciera od zlej jakosci paliwa a jak sie juz zatrze to pali elektronike,do naprawy tej pompy nie jest konieczne wyjecie jej na zewnatrz i targanie po stolach probierniczych"

[ [b]Dodano
: Sob 24 Lis, 2007 23:41 ]
Niech każdy robi jak chce, ale ja od tego tygodnia zaczynam lać Dołączona grafika http://www.hil.pl/sm...iesla-p-39.html Tutaj znalazłem najtaniej. Podejrzewam, że inne środki uszlachetniające olej napędowy też się nadadzą.

[ [b]Dodano
: Nie 25 Lis, 2007 05:01 ]
Aha i raczej niech każdy się pogodzi z tym, że prędzej 100tys.km czy później 200tys.km czeka go regeneracja pompy :(
  • 0

Reklama

#2 Gość_chedar

Gość_chedar
  • Gość

Napisano 25 listopad 2007, 13:36

Dzięki bardzo, może się przydać.
  • 0

#3 Gość_gregorrr1

Gość_gregorrr1
  • Gość

Napisano 26 listopad 2007, 22:31

Pompa z mojej klamery jest juz w warsztacie jutro diagnoza orientacyjnie koszt naprawy ocenili na 2,2tys zł
Po rozkręceniu okazało się że w pompie WODA -zatarty tłok , spalona elektronika ,mechanik twierdzi ze ostatnio jest duży wysyp awarii tych pomp w nissan opel [jestem trzeci z kolei z almerą]Pompe naprawił zakład w Skrobowie koło Lubartowa polecam facet jest konkretny
  • 0

#4 OFFLINE   Teres

Teres

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Kraj:POLAND
  • Model:Almera N16 2.2Di
  • Nr rejestracyjny:KT
  • :

Napisano 26 listopad 2007, 22:37

Z gwarancją ? I co masz elektronikę czy mechanikę do robienia ?
  • 0

#5 OFFLINE   sadam

sadam

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 108 postów
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 27 listopad 2007, 17:47

Aha i raczej niech każdy się pogodzi z tym, że prędzej 100tys.km czy później 200tys.km czeka go regeneracja pompy

swietnie :/
czyli reasumujac tankowanie na dobrej stacji ON bezsiarkowe tez szkodzi :?:
to w czym to paliwo jest lepsze :|
  • 0

#6 OFFLINE   Teres

Teres

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Kraj:POLAND
  • Model:Almera N16 2.2Di
  • Nr rejestracyjny:KT
  • :

Napisano 27 listopad 2007, 17:59

Poczytaj to http://www.tribologi...t/kaj/kaj27.htm wynika z tego, że przy produkcji paliwa bezsiarkowego są tracone naturalne dod. smarujące i producent nie zawsze ma ochotę je uzupełnić.

Postaram się wkleić wykres z Boscha ilustrujący zużycie pompy w zależności od smarności paliwa.

[ Dodano: Wto 27 Lis, 2007 18:07 ]
Tutaj plik pdf http://www.arb.ca.go...022003bosch.pdf
A tutaj wspomniany wykres:
Dołączona grafika

[ Dodano: Wto 27 Lis, 2007 18:10 ]
I jeszcze odpowiedź serwisu Boscha

Co do awaryjności to najczęciej ulega tłok przestawiacza kąta wtrysku i sterownik.


  • 0

#7 OFFLINE   sadam

sadam

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 108 postów
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 27 listopad 2007, 20:11

"Badania tribologiczne czterech niskosiarkowych bazowych olejów napędowych przeprowadzone za pomocą aparatu HFRR nie wykazały decydującego wpływu zawartości siarki na smarność tych olejów. Zawartość siarki w paliwie nie jest więc parametrem opisującym smarność paliwa. Właściwości przeciwzużyciowe oleju napędowego zależą także od zawartości innych substancji, w tym polarnych związków tlenu i azotu, które usuwane są z paliwa razem ze związkami siarki. Ponieważ w pracy [16] stwierdzono, że właściwości smarne wąskich (ok. 10-procentowych) frakcji z destylacji bazowego paliwa węglowodorowego o zawartości siarki 76 ppm nie zależą od lepkości i temperatury wrzenia frakcji, to można wnioskować, że głównym czynnikiem determinującym właściwości smarne niskosiarkowych olejów napędowych są same węglowodory i/lub obecne w nich związki tlenowe"

bardzo fajny artykol, dziekiTeres,

wynika z tego, że przy produkcji paliwa bezsiarkowego są tracone naturalne dod. smarujące i producent nie zawsze ma ochotę je uzupełnić.

dlatego chcesz dodawac ten specyfik.juz rozumiem teraz.ale czy akurat awaryjnosc tej pompy jest regula?czy raczej jest to przyczyna zlego paliwa, zlej ekploatacji, zapchanego filterka?
  • 0

#8 OFFLINE   Teres

Teres

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Kraj:POLAND
  • Model:Almera N16 2.2Di
  • Nr rejestracyjny:KT
  • :

Napisano 27 listopad 2007, 23:23

dlatego chcesz dodawac ten specyfik.juz rozumiem teraz.ale czy akurat awaryjnosc tej pompy jest regula?czy raczej jest to przyczyna zlego paliwa, zlej ekploatacji, zapchanego filterka?

Tak, właśnie dlatego. Co do awaryjności pompy to poczytaj forum Vectry http://forum.vectraklub.pl/ są tam podpięte tematy dot. padających pomp, ich regeneracji itd. Oni mają w tym większe doświadczenie :|
  • 0

#9 Gość_dkaminski

Gość_dkaminski
  • Gość

Napisano 28 listopad 2007, 17:01

pompa to jedno, mnie tam w almerze 2.2Di poleciał rozrząd :/
  • 0

#10 OFFLINE   Teres

Teres

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Kraj:POLAND
  • Model:Almera N16 2.2Di
  • Nr rejestracyjny:KT
  • :

Napisano 28 listopad 2007, 18:06

Łańcuch :?: :zdziw: :galy:
  • 0

#11 OFFLINE   sadam

sadam

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 108 postów
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 28 listopad 2007, 18:39

pompa to jedno, mnie tam w almerze 2.2Di poleciał rozrząd :/

no wlasnie czemu?bede mial taka almere na dniach wiec chce zajrzec i porobic wszystko to co najwazniejsze :/
a tak w ogole to temat proponuje podkleic, bo jest bardzo istotny dla posiadaczy almer 2.2DI
ja postaram sie przekleic z forum vectry adresy gdzie i za ile regeneracja

[ Dodano: Sro 28 Lis, 2007 20:47 ]
Gdzie, co, jak i za ile naprawic, zapozyczone z forum vectry, chyba sie chlopaki nie obraza ;)

Firma-GRAJ
Miejscowość-Popów gm.Popów
Województwo-Śląskie
Koszt-2200zł
Tel:694155718

Firma-GÓRA
Miejscowość-Czestochowa ul.Bugajska
Województwo-Sląskie
Koszt-3000zł
Tel:034 363-69-24

Mototronik. Serwis elektroniki samochodowej
tel. 0 22 615 21 35
04-773 Warszawa, Rogatkowa 10
507419859

"Lucas DIESEL service" Józef Włoch
Skrobów 88, 21-100 Lubartów
tel./fax (0-81) 855-42-24, kom 0-506-046-008
-Regeneracja wszystkich typów wtryskiwaczy i pomp wtryskowych
-Diagnostyka pomp elekronicznych
-Naprawa pomp wtryskowych
-Pełna diagnostyka silnika diesla
-Naprawy bieżące i główne
-Naprawa i wyważanie wałów napędowych
-Części samochodowe
Zapraszamy od 8.00 do 17.00, w soboty od 8.00 do 14.00

Pełna regeneracja pompy ok. 2500 zł
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Zakład Mechaniki Pojazdowej
REG-STAR S.C.
Malinie 535a k/Mielca
39-331 Chorzelów
tel. (017) 585 36 25
0 502 59 87 48

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Sama naprawa elektroniki w Lublinie
Tel. 600975099
koszt 900 zł

"Bosch Serwis" Ludwik Śmietana
43-210 Kobiór
Kobiórska 77
woj. śląskie powiat pszczyński gmina Kobiór


TFX (32) 2188616
Koszt 2500zł.Rok gwarancji.
Czas naprawy 1-2 dni.
Naprawa sterownika +regeneracja i kalibracja pompy

Gdańsk
http://www.pezal.com.pl/auto.php
500zł diagnostyka
2500zł naprawa, jak samemu sie wymontuje i dostarczy pompę

WARSZAWA
DIESEL SERWIS
UL. MYSIKRÓLIKA 5
TEL. 0-22 644-38-76
KOSZT: 1850 ZŁ Z GWARANCJĄ
NAPRAWA W 2 DNI


http://www.wachowiak.pl/index1.htm


Białoczewski
Bronoszczewice 38
koło Gozdowa
cena: około 1000zł.

Diesel Serwis. Pompy wtryskowe, wtryskiwacze, diagnostyka komputerowa
tel/fax. 0 71 364 58 77
52-428 Wrocław, Kowalskiego 5
pow.Wrocław, woj. dolnośląskie

DIESEL SERVICE
WACHOWIAK
KROTOSZYN
Ul. Osadnicza 30
63-700 Krotoszyn
Tel/fax. 062 725 35 65

Naprawa pomp wtryskowych
ul. Ośniańska 15 c
69-110 Rzepin
numer 512-583-200
cena 1200 zł elektronika


Autoryzowana Stacja BOSCH DIESEL CENTRUM
Wierzchowiska Drugie 105
21-050 Piaski, woj. Lubelskie
Tel. 601 29 8282 / (0-81) 58-10-781
Email: service@wolinski.com.pl
www: Bosch Diesel Centrum

Naprawa/Regeneracja pomp wtryskowych VP44
Cena naprawy 2000 zł brutto
Kaucja za starą pompę 800 zł
W przypadku naprawy pompy w firmie montaż de-montaż 250 zł
Czynne od pon. do pt. od 8:00 do 17:00
Pompa posiada 12- miesięczną gwarancje.


Woliński Tadeusz
Skrobów 27
21-400 Lubartów
0-81 855 44 26


PHU Diesel
Naprawa Pomp wtryskowych i wtryskiwaczy
Pompy mechaniczne BOSCH
wtryskiwacze Common Rail
sterowniki EDC i HDK
pompowtryskiwacze
naprawa wtrysku paliwa

Opoczno
ul.Piotrkowska 53
tel. 0 500 503 062
garaż 57 za sklepem Lewiatan


W kujawsko pomorskim pompy. wtryskiwacze, turbiny naprawia diagnozuje
Bosch Service Banacki Ul: Grochowa 28 ;88-100 Inowrocław tel. 052 3530712
  • 0

#12 OFFLINE   Teres

Teres

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Kraj:POLAND
  • Model:Almera N16 2.2Di
  • Nr rejestracyjny:KT
  • :

Napisano 30 listopad 2007, 18:30

Kontakt:
e-mail: trzebniak@bosch-service.pl
dstrzebniak@e7.pl

Adres:
naprawa pomp wtryskowych i wtryskiwaczy

Diesel Service Trzebniak
Grzegorz Trzebniak
66-200 Swiebodzin
ul. Poznanska 26
tel 0 68 3822381. 0 68 3828231
Fax: 0 68 3820812
Tel kom. 603 074 331
  • 0

#13 OFFLINE   grzesis

grzesis

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 50 postów
  • Skąd:woj kieleckie
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 01 grudzień 2007, 20:23

Pytam tak na wszelki wypadek, czy w świętokrzyskim jest jakiś warsztat naprawiający te pompy?
  • 0

#14 Gość_dkaminski

Gość_dkaminski
  • Gość

Napisano 02 grudzień 2007, 10:50

no wlasnie czemu?bede mial taka almere na dniach wiec...


ehhh.... nie nacieszyłem sie długo almerką :<
Już mówię co i jak... (tutaj już pisałem )
Kupiłem sobie almerkę jakieś 2,5 miesiąca temu. Samochód był lekko uszkodzony z przodu(dojechany) i po atrakcyjnej cenie. Silnik palił i nic nie wskazywało na to że coś będzie nie tak. Jednak jak już wyremontowałem samochodzik i zacząłem jeździć to słyszałem takie chrobotanie tuż pod pokrywą zaworów po prawej stronie(stojąc przed silnikiem), z tego co sie dowiedziałem to tam jest "vacum pump", ta pompa jest napędzana łańcuchem z wałka rozrządu i prawdopodobnie on stał się powodem wszystkich problemów(polecam sprawdźcie sobie!!!!!).
Tak sobie gdybam, bo na 100% nie jestem pewien, ale chyba łańcuch był za luźny i przy zmianie biegów jakoś podskoczył, zablokował się z pokrywą zaworów(przy okazji wybijając dziurę) i zerwał łańcuch.
Nie rozbierałem głowicy więc do końca nie wiem jakie spustoszenia zostały zrobione, ale jak można sie domyślić to jest nieciekawie. Poza tym z częściami jest ciężko, a jak już są to są drogie :/

Na razie próbuje sprzedać tak jak stoi za 16tyś (na allegro), jak sie nie uda to będę probował remontować, bo samochodzik bardzo mi sie podoba, tyle że wolałbym go oglądać nie tylko w garażu.

Jeżeli możecie jakoś pomóc(namiary na części lub sprawdzone silniki) to byłbym wdzięczny.
  • 0

#15 OFFLINE   Teres

Teres

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Kraj:POLAND
  • Model:Almera N16 2.2Di
  • Nr rejestracyjny:KT
  • :

Napisano 12 luty 2008, 23:47

Coś takiego znalazłem:

Witam,
Prowadzę w Krakowie warsztat DIESEL-SERVICE
Zakres świadczonych usług:
- komputerowa diagnostyka silników Diesla,
- naprawa i regulacja pomp wtryskowych na stole probierczym (pompy rozdzielaczowe VE mechaniczne i EDC, pompy rozdzielaczowe LUCAS, pompy rzędowe do aut dostawczych i ciężarowych)
- diagnostyka pomp VP29/30/44 - odczytywanie kodów błędów w sterowniku pompy
- naprawa i regulacja wtryskiwaczy (tradycyjne i dwusprężynowe TDI)
- naprawa pomp wysokociśnieniowych Common Rail,
- naprawa wtryskiwaczy Common Rail

Istnieje również możliwość realizacji zleceń wysyłkowo.

Więcej informacji:
DIESEL-SERVICE
ul. Wadowicka 8i
30-415 Kraków

tel. 0 608 037 921

email: dieselkrakow@gmail.com


  • 0

#16 Gość_Spulchniator

Gość_Spulchniator
  • Gość

Napisano 16 luty 2008, 20:38

http://www.eko-diesel.com.pl/

Eko-Diesel
Serwis Sp. z o.o.
Andrzejów Duranowski 1A
96-500 Sochaczew
NIP: 837-16-63-816
REGON: 015586758
KRS - 0000183427
Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy
XXI Wydział Gospodarczy KRS
ul. Barska 28/30
02 - 315 Warszawa

Tutaj robiłem sterownik pompy i rozwalony zawór zwrotny. Gwarancję na osobę prywatną dają na 2 lata na swoje części.

Pozdrawiam
  • 0

#17 OFFLINE   Frodman

Frodman

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 51 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Kraj:POLAND
  • Model:Almera N16 YDDT
  • :

Napisano 22 luty 2008, 22:18

Ja zaczalem lac depresator shella do paliwa.Mam nadzieje ze pompa mi nie wysiadzie.
Za to po 91,400 km walnela mi uszczelka pod glowica koszt 2,5 tys zł.
Przestaje wierzyc w bezawaryjnosc japoncow.
2.2 di XI 200r.
  • 0

#18 OFFLINE   Tolo74

Tolo74

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1035 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mielec
  • Kraj:POLAND
  • Model:Tino 2.2
  • Nr rejestracyjny:RM
  • :

Napisano 14 listopad 2008, 22:33

Wg mnie depresator głownie zapobiegnie wytracaniu parafiny podczas mrozu i tym samym zapychaniu filtra paliwa, choc niewykluczone że pompie tez moze to pomoc.
Podobno Bosch zaleca srodek STANADYNE. Sam osobiscie leje 0,1% oleju syntetycznego do dwusowow Castrol na zbiornik paliwa.
  • 0

#19 OFFLINE   sleepyhead

sleepyhead

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 142 postów
  • Skąd:Będzin
  • Kraj:BELGIUM
  • :

Napisano 16 listopad 2008, 00:01

Hmm, lektura bardzo fachowa oraz "lekko" przerażająca.
Może nasuwać się wniosek, że u mnie (przebieg 246 000km) pompa już była naprawiana albo za niedługo padnie i trzeba będzię ją naprawić. Dodam, że taka wizja mi się nie podoba :| bo mam raczej orginalną pompę.

Z drugiej strony ojciec miał starego sunny z '83 1.7D i nawet jak go czołowo rozwalił o jakąś Kia'ję to mu silnik nie zgasł (a auto poszło do kasacji bo sie podłuznice pogieły:) ) Więc wiem, że japońskie silniki potrafią działać po 25 lat :D i tym się pocieszam.
  • 0

#20 OFFLINE   Tolo74

Tolo74

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1035 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mielec
  • Kraj:POLAND
  • Model:Tino 2.2
  • Nr rejestracyjny:RM
  • :

Napisano 16 listopad 2008, 10:34

tez nie miałbym zastrzeżeń do japonskich silnikow, ale jest jedno ALE -pompa wtryskowa nie jest niestety japońska w silnikach 2.2 lecz niemiecka co nie powinno zmieniac rzeczy, ale niestety podobno jest awaryjna
  • 0