Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

Jak sprawdzić ładowanie alternatora


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Fer

Fer

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 584 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice

Napisano 06 styczeń 2008, 14:15

Czy mając miernik elektryczny (taki ze sklepu elektrycznego) można samemu sprawdzić czy alternator ładuje dobrze ?

Czy potrzebna jest do tego specjalna aparatura czy takim mierniczkiem spokojnie można sprawdzić ? http://www.allegro.p...i_t_ut33d_.html


To jest to jak się fizyke olewało :) Jaki prąd (V) ?/natężenie (A) ? powinien podawać alternator ? No i gdzie trzeba przytknąć mierniczkiem :?: :)
  • 0

Reklama

#2 Gość_Mariano_85

Gość_Mariano_85
  • Goście

Napisano 06 styczeń 2008, 14:32

Czy mając miernik elektryczny (taki ze sklepu elektrycznego) można samemu sprawdzić czy alternator ładuje dobrze ?

Czy potrzebna jest do tego specjalna aparatura czy takim mierniczkiem spokojnie można sprawdzić ? http://www.allegro.p...i_t_ut33d_.html

To jest to jak się fizyke olewało :) Jaki prąd (V) ?/natężenie (A) ? powinien podawać alternator ? No i gdzie trzeba przytknąć mierniczkiem :?: :)




Tym mierniczkiem da sie zmierzyć czy alternator ładuje!!

Zaciski do + i - na zapalonym powinien wskazywać ok 14,5 - to alternator jak nówka :D
Ale jak bedziesz miał ok 14 to znaczy że dobrze ładuje!!
Pozdro
  • 0

#3 peryskop

peryskop

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 306 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:tarnów
  • Model:P11,144 2.0 HB
  • Nr rejestracyjny:KT

Napisano 06 styczeń 2008, 14:36

można samemu sprawdzić czy alternator ładuje dobrze ?


podjedz sobie do byle jakiego serwisu co sprzedają akumulatory,oni mają takie cosik do mieżenia pod obciążeniem i Ci sprawdzą akumulator kompleksowo , do tego( u mnie tak było) za darmo :D pozdro
  • 0

#4 Fer

Fer

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 584 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice

Napisano 06 styczeń 2008, 14:41

podjedz sobie do byle jakiego serwisu co sprzedają akumulatory,oni mają takie cosik do mieżenia pod obciążeniem i Ci sprawdzą akumulator kompleksowo , do tego( u mnie tak było) za darmo pozdro


Ja nie mam problemu narazie z alternatorem i aku, ale będe kupował drugiego Nissana i chce wiedzieć na miejscu czy alternator jest ok, bo jak nie to urywam z ceny i tyle
  • 0

#5 bodek_n14

bodek_n14

    DŻITIAJJJJJJJ

  • Użytkownicy
  • 1749 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:zielony Ursynów
  • Model:N14 GTI
  • Nr rejestracyjny:WN

Napisano 06 styczeń 2008, 14:43

Tak, można takim sprawdzić. Napięcie ładowania przy średnich obrotach powinno wynosić ok. 14,4V. Ustawiasz na pomiar napięcia stałego, ustawiasz odpowiedni zakres, podłączasz miernik do akumulatora, plus do plusa, minus do minusa, i odczytujesz napięcie.
Napięcie samego, naładowanego akumulatora powinno wynosić powyżej 12V (12,4-12,8)

pzdr

[ Dodano: Nie 06 Sty, 2008 14:49 ]
możesz też sprawdzić czy nie ma zwarcia i czy coś nie rozładowuje akumulatora.

Ustawiasz miernik na Ampery, zdejmujesz klemę ujemną, wyłączasz wszystkie odbiorniki w aucie i podłączasz miernik do klemy minus i minusa w aku. Wskazanie powinno wynosić 0 ale dopuszczalne jest kilka miliamperów (może to być np. zegarek pokładowy).
  • 0

#6 Fer

Fer

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 584 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice

Napisano 06 styczeń 2008, 15:00

Mariano_85, bodek_n14, dzięki :one:
  • 0

#7 bodek_n14

bodek_n14

    DŻITIAJJJJJJJ

  • Użytkownicy
  • 1749 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:zielony Ursynów
  • Model:N14 GTI
  • Nr rejestracyjny:WN

Napisano 06 styczeń 2008, 16:09

:diabel:
  • 0

#8 Gość_wiesiek

Gość_wiesiek
  • Goście

Napisano 07 styczeń 2008, 00:00

Niestety ale zwykłym miernikiem można sprawdzić napięcie ładowania, natomiast zalecane jest sprawdzenie także prądu ładowania przy różnych obrotach (producent podaje wartości), tyle, że zwykłe mierniki wytrzymują do max. 10A (te lepsze) a to jest za mało. :029:
Tyle mówi teoria elektrotechniki samochodowej - w praktyce jak prosiłem kilku elektryków o sprawdzenie PRĄDU ładowania (nie mam odpowiedniego miernika), to podawali mi napięcie. Dla "fachowców" różnicy między napięciem a prądem widać nie ma .... ;)
  • 0

#9 p_flori

p_flori

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1159 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Kraków

Napisano 07 styczeń 2008, 00:20

Prąd ma mniejsze znaczenie. Chodzi o to, by generalnie pracujący alternator ładował aku a nie odwrotnie. Temu służy regulator napięcia alternatora. I faktycznie napięcie powyżej 14 V wystarcza by prąd płynął od alternatora do aku. Amperaż prądu zależny jest od oporu aku - rozładowany - więcej amperów płynie (znaczy się - większe natężenie prądu ładowania), naładowany - mniej, z padniętą celą - wcale nie płynie, choć napięcie nawet pzekroczy 15 V.
Generalnie - wzrost napięcia po odpaleniu silnika + zgaszenie lampki ładowania aku świadczy, że alternator działa i ładuje aku. Wartości mierzone na mierniku nie zależą od jakości alternatora lecz od stopnia wysterowania regulatora napięcia alternatora. Zaś prąd ładowania od oporu wewnętrznego akumulatora.
  • 0

#10 Snafu

Snafu

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 963 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Ostrzeszów

Napisano 07 styczeń 2008, 09:17

wszystko się zgadza lecz jeśli włączysz zbyt dużo odbiorników może się nagle okazać iż alternator daje 25A zaś odbiorniki zabierają 30A i akumulator będzie rozładowywany.
Więc sprawdzenie maksymalnego prądu ładowanie też ma duże znaczenie.
Ja zaopatrzyłem się w specjalny przewód pomiarowy dzięki któremu można zmierzyć pobór prądu od 0,1A do 400A więc prąd rozruchowy też mogę mierzyć :) przez co stan rozrusznika i połączeń przewodów też da się określić :)
  • 0

#11 mas444

mas444

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 302 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Warszawa

Napisano 07 styczeń 2008, 15:06

wszystko się zgadza lecz jeśli włączysz zbyt dużo odbiorników może się nagle okazać iż alternator daje 25A zaś odbiorniki zabierają 30A i akumulator będzie rozładowywany.
Więc sprawdzenie maksymalnego prądu ładowanie też ma duże znaczenie.

Chodzi Ci znaczy o wydajność prądową alternatora? Tu jednak voltomierz w zupełności wystarczy. Jeśli alternator będzie mocno obciążony to nie zdoła doładować aku. co zasygnalizuje spadek napięcia ładowania na wskaźniku.

ja zaopatrzyłem się w specjalny przewód pomiarowy dzięki któremu można zmierzyć pobór prądu od 0,1A do 400A więc prąd rozruchowy też mogę mierzyć :) przez co stan rozrusznika i połączeń przewodów też da się określić

A to dobry patent :)
  • 0

#12 Szymeq

Szymeq

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 2555 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 08 styczeń 2008, 13:02

Przy pomiarze prądy należy pamiętać aby w multimetrach przepiąć przewód z V i ohm na Ampery - znaczy wtyknąć w inną dziurkę :D
  • 0

#13 qwasar

qwasar

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 784 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Model:P10 GT
  • Nr rejestracyjny:LUB

Napisano 24 styczeń 2008, 10:47

Sprawdziłem elektrykę w/g Waszych pomysłów i utknąłem w martwym punkcie. Konkretnie: wyłączone wszystkie eletryczne rzeczy (zdemontowałem radio, odłączyłem alarm i immobilaiser) i miernik pokazał pobór prądu na poziomie 70mA. Co może ciągnąć tyle prądu (bo chyba nie zegarek w obrotomierzu)? Rezystancja karoserii 13kOhm.
  • 0

#14 jarkk

jarkk

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 2033 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 24 październik 2008, 11:07

Ostatnio zauważyłem że coś mało kwasu w aku, kupiłem wode destylowaną, pouzupełniałem w każdej celi i zaczęło wylewać (chyba gotować) przez otwory w górnej części akumulatora.
Jako całkowity laik w sprawach elektrycznych postanowiłem sprawdzić sam :D
Podpiąłem tak jak napisał bodek_n14 z tym że sprawdzałem na wolnych na wolnych obrotach silniku (z wyłączonymi światłami i wszelkimi odbiornikami prądu) plus pod plus i minus pod minus i napięcie było 14,31-14,32 V znaczy regulator dobry ?
Chciałem również sprawdzić cze coś nie pobiera prądu i tu jest problem bo niby wetknąłem tak jak pisał Szymeq w inną dziurke ale z zakresami nie wiem za bardzo o co biega :diabel:
Posługiwałem się takim wynalazkiem Dołączona grafika
Jak tym czymś sprawdzić czy coś nie rozładowuje akumulatora, który kabelek do której dziurki i na jaki zakres :D

I zastanawiam się dlaczego po dolaniu wody tak sie podziało
  • 0

#15 bodek_n14

bodek_n14

    DŻITIAJJJJJJJ

  • Użytkownicy
  • 1749 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:zielony Ursynów
  • Model:N14 GTI
  • Nr rejestracyjny:WN

Napisano 24 październik 2008, 12:15

Wody dolewamy tyle, żeby przykryła wkłady, nie pod korek. Może dlatego wypłynął nadmiar.

W mierniku czarny kabel w dolne wejście (masa), czerwony w środkowe wejście. Wejście górne służy do pomiaru większych prądów.
  • 0

#16 jarkk

jarkk

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 2033 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 24 październik 2008, 13:55

Fakt wody dolałem pod korek :) - z przyzwyczajenia :diabel:
czarny w dolne, czerwony w środkowe - a zakres jaki ?

[ Dodano: Pią 24 Paź, 2008 16:02 ]
Dobra, udało sie. Wyszło 9,1 mA czyli wszystko w porządku, ale aku i tak do wymiany bo leje kwasem niemiłosiernie
  • 0