Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Zmiana kluczyka


bertw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym do kupic kluczyk do mojej primerki 2000r tylko zastanawiam się czy klucze z nowszych modeli będą pasowały, chodzi o czestotliwość sygnału z pilota.

Zastanawiam się nad tym kluczem

http://www.allegro.pl/item300993694_nissan...ki_nissana.html

Ponadto wiem że trzeba będzie przeprogramować pilota jak i chip w kluczyku.

Prosze nie tagować ze względu na powtarzający się temat, bo tego typu pytania nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się tanio. Ciekawe ile kosztuje przeprogramowanie chipa immobilizera w kluczyku. Ja mam taki kluczyk NATS z czerwoną kostką bez przycisków i zastanawiam się czy ten mógłby służyć za zamiennik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dorabiałem kluczyk do mojej wcześniejszej primery bo był już bardzo wytarty. Za dorobienie i zaprogramowanie zapłaciłem 120 złotych. To było w punkcie dorabiania kluczy, a nie w serwisie. Z tego co wiem do któregoś roku (samochodu) można bez problemu dorobić klucz do każdego samochodu,a później jest problem z zakodowaniem bo oni nie mają kodów. Tak przynajmniej było w punkcie gdzie ja dorabiałem klucz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Marek Góralczyk

Witaj BERTW.

Ja mam ten sam problem. Mam taką samą Primerkę, jak Ty, tylko z 2001roku i także muszę dorobić zapasowy kluczyk. Kupiłem już używany od handlarza na Allegro (ten, który pokazujesz na załączniku jest chyba do kitu). My mamy inne kluczyki. Poszukałem na Allegro, kto handluje częściami z rozbiórki do naszych Primer, zadzwoniłem do niego i dogadałem się upewniając że chodzi o identyczny z oryginalnym. Przysłał mnie za zaliczeniem pocztowym, a zażyczył sobie 150zł. U człowieka od zamków samochod. za 70zł dorobiłem nowy grot osadzony w oryginalnej obsadce plastikowej (ma takie). Wczoraj byłem w serwisie Nissana, gdzie za dorobienie chipa immobilizera chcą 165zł, a te chipy można zaprogramowć tylko u nich. Pojadę tam na dniach. I teraz rzecz najważniejsza, PROSZĘ WSZYSTKICH CZYTAJĄCYCH O INFORMACJĘ!: Czy ktoś z klubowiczów z sukcesem zaprogramował używanego pilota NATS-SIEMENS od Primery po face liftingu (ponoć takie same kluczyki mają też ostatnie Almery). Oczekując informacji równocześnie myślę, że odrobinę pomogłem również Tobie. Poczekaj jednak na informację od kolegów na temat pilota, bo spotkałem się ze zdaniami (fachowców?), że naszych pilotów (używanych) nie można przeprogramować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U człowieka od zamków samochod. za 70zł dorobiłem nowy grot osadzony w oryginalnej obsadce plastikowej (ma takie)

 

Czy grot w naszych kluczykach idzie bez problemu wymienić? Oglądałem to i jest to dość ciasno osadzone. Nie rozklekocze się to po takiej wymianie?

W oryginalnym kluczy mam na grocie napis Valeo. Rozumiem że w punkcie dorabiania grot będzie bez napisu czy mają też takie?

 

że naszych pilotów (używanych) nie można przeprogramować.

 

Piloty da się programować bez problemu tylko oczywiście trzeba zaprogramować oba razem. Jak kupiłem moją Primę to jeden pilot wogóle nie jarzył. Wymiana baterii nic nie dała. Na szczęście szło kluczykiem auto odpalić czyli immu był ok. Zrezygnowany i z niedowierzaniem spróbowałem przeprowadzić procedurę kodowania kluczyków - zakończona pełnym sykcesem - kluczyk ożył i działa do dziś.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie chcę działać zbyt pochopnie, ale chciałbym samodzielnie wymienić baterie w kluczyku do nissana primera p11.144. Ten kluczyk jakoś się otwiera, trzeba chyba od spodu podważyć wkrętakiem, robie tak, ale otworzyć się nie chce, zbyt dużo siły spowoduje pęknięcie czegoś, wiec.... pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz podważyć tak jak piszesz i pociąnąc za grot napewno wyjdzie. W miejscu do podważenia jest ząbek, trochę siły i wyczucia a wszystko będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy mamy te samy kluczyki, ale u mnie wystarczy wsadzic plaski srubokret, delikatnie nacisnac i przekrecic srubokret w lewo lub w prawo. Ale nic na sile, bo jak zlamiesz zaczep to masz po kluczyku :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie takie kluczyki jak my mamy (WP 11 11.144) ma tez patrol z tego samego roku

co do programowania programuje sie samemu ale tylko centralny i alarm

po wyjeciu baterii czasami po wymoanie akumulatora

a immo ma swoja kośc taki plasticzek niebieski w kluczyku i z tego co sie orientuje tego się nie da przeprogramować (znaczy mozna zaprogramować ten kluczyk z immo do kompa naszego samochodu) nie wiem na 100 % ale tak mi sie wydaje

a co do kluczyka tez szukam 2 ale tylko dla naklejki NISSAN z tyly bo mnie gdzieś wcieło :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam.

 

Mam jeden kluczyk do mojego auta P11 97r. Mam pytanie:

 

Jaki jest koszt w innych miejscowościach dorobienia kluczyka?

 

U mnie chcą za dorobienie kluczyka z immobilizerem 250zł (bez pilota).

Wydaję mi się, że trochę drogo.

 

Zapytałem sie a jeśli przyniosę gotowy klucz w którym trzeba będzie dorobić grot i zaprogramować immobilizer cena niezmienna 250zł.

 

Jak jest cenowo w innych miastach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noarjedż na Lubkin Piłsudskiego 10 do Wojtka Plisa tel 601 238 583, 81 534 99 88.

Nie znam lepszego fachmana od kluczy w lubelskim. Ja mam dorabiany przez niego ( poprzedni właściciel), z pilotem i wszystko gra. Cen nie znam. Ponoć sam bez pilota to 120.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie znalazłem jasnej odpowiedzi na mój problem ten temat wydaje mi się najbardziej zbliżony więc się do niego podłączę.

Mam kluczyki z wbudowanym pilotem - primera 99r.

Jeden z nich to szrot bo ma wyłamany jeden włącznik

drugi ledwo żyje (zniszczony- nie bateria)

nie używam obecnie żadnego z pilotów otwieram ręcznie

w serwisie wołają za piloty 370zł szt + programowanie 100zł

ceny kosmiczne

czytając różne wypowiedzi nasuwa mi się myśl że mógłbym kupić dwa piloty tego typu od innego samochodu lub modelu i zaprogramować je do mojego systemu.

Poprawcie mnie jeżeli się mylę.

Czy ktoś już coś podobnego wykonał z sukcesem? Jeżeli tak to niech opisze.

Czy jestem w stanie zrobić coś takiego opierając się na instrukcji którą widziałem w tym wątku

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...amowanie+pilota

z góry dziękuję za odpowiedzi

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiytam!

Poczytaj tutaj:

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=31308

 

Jest tam opisane jak zreanimować klucz. Programowanie oczywiście możesz wykonać samodzielnie. Jak umiesz lutować to mikrostyki też przelutujesz albo ktoś Ci to zrobi.

Powinno się udać.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość rogerowaty

zamiana kluczyka to pojęcie mechaniczne ... dorobi każdy tokarz po zawodówce ale klucz będzie służył JEDYNIE do mechanicznego otwarcia zamka/zamków

 

wymiana pilota czy to zintegrowanego czy nie, umożliwia otwieranie pilotem zamka centralnego, oczwiście przeprowadzając wczesniej procedurę programowania przywołaną w linku wcześniej NIE MA TO NIC WSPÓLNEGO Z URUCHOMIENIEM pojazdu

 

autor miał zapewne na myśli jak zaprogramować transponder do immo ... no i tu jest sedno wątku i problemu :)

- mając zniszczony własny klucz wszystko chyba jasne

- mając uszkodzony transponder - wymiana tegoż na taki sam od "dawcy" i procedura programowania immo (TEGO WSZYSCY SZUKAJĄ)

- brak drugiego klucza - kompilacja dwóch wyżej

 

nie sztuką otworzyć samochód ... sztuką jest go uruchomić :)

więc mała to satysfakcja kiedy sami sobie wprogramujemy pilota do centralki zamka bo to już chyba każdy potrafi (przynjamniej te co sie da ogólnieznaną procedurą)

 

:?: czy jest możliwość programowania nowego klucza do immo bez użycia zewnętrznych urządzeń poza własnym działającym kluczem (coś jak programowanie pilotów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marek Góralczyk

Artur! Nie napisałeś jaki masz kluczyk. Jeśli masz kluczyk bez pilota, to zaprogramowanie immobilizera rzeczywiście nie nastręcza wiele kłopotów i kosztów. Zrobi to każdy dorabiacz kluczyków za parę groszy. Problem z kościami immo zaczyna się w kluczykach z pilotami centalzamka SIEMENS-NATS. Bo to jakaś nowa technologia chipów i nasi dorabiacze kluczyków nie mają odp. sprzętu do ich kodowania. Kto kupił Primerę od uczciwego i przykładnego Niemca, to dostał od niego komplet dokumentów i jest w posiadaniu kodu immo. Jeśli nie, to jest problem i bez serwisu się nie obejdzie i to pod warunkiem posiadania jednego oryginalnego kluczyka lub chociaż oryginalnego chipa z kluczyka od własnego auta. W srewisie w jakiś nieznany mnie sposób zczytują jednak kod orginalnego chipa i są w stanie przeprogramować używanego nawet chipa wyjętego z kluczyka tego samego typu ale kupionego od innego auta (vide: ja). Możecie nie wierzyć, ale ja to przerabiałem w serwisie we Wrocku. Za 165zł wraz z kodowaniem pilota przy okazji.

Skandal! Kup dwa kluczyki od handlarza części z demontażu. Szukaj na Allegro takiego, co się chwali, ze posiada części z demontażu całego samochodu. Dzwoń i kup kompletne kluczyki bo to taniej wyjdzie. Do wykorzystania masz z nich piloty, a groty wraz z chipami immo z gracją wrzucasz za trzy punkty do kosza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca tak jest że w Primerach po lifcie jest problem z zakodowaniem immo.

Ja mam WP11.144 z 1999 roku i mam chip koloru czerwonego czyli prawdopodobnie taki sam jak w P11 czy N15 a po 2000 roku zaczęli dawać chip'y niebieskie i tutaj chyba zaczyna się problem. Czerwonego podobno idzie dorobić zczytując kod z istniejącego natomiast żeby zaprogramować niebieskiego obiło mi się o uszy zemuszą mieć oba klucze i chyba auto do dyspozycji bo kod jest zmieniany we wszystkim - obu kluczykach i kompie z auta. Zaznaczam jednak że głowy za to nie daję. Mam natomiast na zbyciu niebieski chip bo kupiłem grot z niebieskim a mam czerwony więc nie jest mi praktycznie potrzebny.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marek Góralczyk

Rzeczywiście u mnie w kluczyku(kach) był chip koloru niebieskiego i jak latałem po dorabiaczach kluczyków to każdy głową tylko kręcił i odsyłał do serwisu. Ale te niebieskie da się przeprogramować tyle że w serwisie. Być może (Polak przecież potrafi) już teraz co poniektórzy mają odp. urządzenia bo ja z tym problemem walczyłem na wiosnę.

W każdym razie nie ryzykujcie posiadania tylko jednego kluczyka. Jak jego zgubicie to wydatek już kilka kilkanaście tysięcy, bo centralka immobilizera jest w jednostce sterującej silnika a z niej ponoć nie można odczytać kodu immobilizera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym razie nie ryzykujcie posiadania tylko jednego kluczyka. Jak jego zgubicie to wydatek już kilka kilkanaście tysięcy, bo centralka immobilizera jest w jednostce sterującej silnika a z niej ponoć nie można odczytać kodu immobilizera.

 

Kod jest zaszyty w VIN i naklejce naklejonej na NATS. Serwis z tych 2 rzeczy jest w stanie odczytać kod imo, tyle teoria. Praktyke za jakis czas sprawdze.

 

Czy po odłączeniu akumulatora są jakieś problemy z NATS albo z centralnym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...