Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

[N15] Obroty biegu jałowego - jakie?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_edmondo

Gość_edmondo
  • Goście

Napisano 20 marzec 2008, 20:13

Witam.

Jak są prawidłowe obroty biegu jałowego, na rogrzanym silniku?

U mnie wychodzi ok. 800-900 przy włączonych światłach i nawiewie.
Jakieś 600 przy wyłączonych - wtedy przy gwałtownym depnięciu w gaz (na postoju), lekko się jakby krztusił - chyba tak być nie powinno.

Po wrzuceniu luzu (dojeżdżanie do świateł) spadaja do ok. 600 i zaraz wskakują na 800-900.

Falowania brak.

Chyba będę musiał przejrzeć silniczek krokowy i prepustnicę, ale najpierw chciałbym wiedzieć, jakie są książkowe obroty.
  • 0

Reklama

#2 Gość_hoduck

Gość_hoduck
  • Goście

Napisano 21 marzec 2008, 20:28

Przy manualnej 700 (+/- 50), w automacie 800 (+/- 50). U mnie przy zimnym wynosza ok. 1100, na rozgrzanym ok. 700 (przy swiatlach i nawiewie)
  • 0

#3 Mariuszz

Mariuszz

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 38 postów
  • Skąd:Warszawa

Napisano 21 marzec 2008, 20:38

U mnie lekko ponad 1000 (+-) 50 na benzynie i silnik pracuje rwelka, a na LPG ok 800
  • 0

#4 maniek

maniek

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 757 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:N15
  • Nr rejestracyjny:DW

Napisano 21 marzec 2008, 21:05

Prawidłowy poziom obrotów na rozgrzanym silniku benzynowym powinien wynosić 850 RPM
  • 0

#5 Gość_sushi333

Gość_sushi333
  • Goście

Napisano 26 marzec 2008, 18:30

Na benzynce przy rozgrzanym silniku to 900 obrotow natomiast na gazie troszke mało bo jakies 700 i tak troszke pierdzi :) wiec trzebaby bylo troszke je podkrecic. A tak nawiasem zna ktos gazownika w Krakowie lub w okolicach ktory zajmuje sie regulacja instalacji holenderskich (fabrycznych nissana)

[ Dodano: Czw 12 Cze, 2008 00:04 ]
No i przeszkadzało mi to pierdzenie na gazie na biegu jałowym (700 obrotów i czasami gasł przy hamowaniu). Pojechałem do gazownika i sie okazało że jeden wtrysk do cylindra był walnięty. Przy wymianie wtrysku dodatkowo według zaleceń gazownika zgodziłem sie na wyczyszczenie przepustnicy, filtry przewody itp. i od tamtej pory mam obroty 1500-2000 :( ale przynajmniej juz nie gaśnie :) tylko ze jak stoje w korku to wyje jak samolot gotowy do startu :) Z zapewnień gazownika taka sytuacja miała mieć miejsce przez kilka dni lub paredziesiąt km, niestety :( za mną 15, miesiąca, przejechałem około 3000 km i bez zmian. Chyba będę musiał odwiedzić ten zakład jeszcze raz na regulacje. Tak dla informacji było to w Krakowie warsztat Fugazi, jak narazie nie mam na ich temat zdania, wygladają na dość profesjonalny team. A może macie jakiś super sprawdzony warsztat w Krakowie, będę wdzięczny za info.
Aha i jeszcze jedno muszę zmienić butle bo straciła ważność :( gdzie się da to dobrze i tanio zrobić w Krakowie.

[ Dodano: Czw 19 Cze, 2008 23:30 ]
I pojawiłem sie ponownie w FUGAZI w Krakowie. Stwierdzili że zaczyna reduktor przepuszczać gaz, naszczęście jeszcze nie jest tak źle i ustawili mi obroty w granicach 900-1000, wiec nie jest najgorzej. Czasami zdarzy się że przy nie nagrzanym dobrze silniku przy hamowaniu lub wciśnieciu sprzega spadną mu obroty i zgaśnie, ale dzieje sie tak tylko przy nierozgrzanym silniku :) Ludzie w FUGAZI są naprawde godni polecenia :)
  • 0

#6 Tomasz Łącki

Tomasz Łącki

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 24 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Model:SAAB 900 2.0turbo i Almera N15 1.4
  • Nr rejestracyjny:PO

Napisano 24 luty 2012, 22:40

U mnie wygląda to tak.
Wszystko gra i trąbi. Obroty ok. tylko rozrusznik mnie denerwuje.

  • 0

#7 fuzer

fuzer

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Koszalin
  • Model:[N15] GA14DE
  • Nr rejestracyjny:ZK

Napisano 26 luty 2012, 20:46

Panowie przypnę się do tematu bo widzę że mam podobny problem. N15, 1.4 benzyna.

Mianowicie jestem po czyszczeniu przepustnicy.

W chwili obecnej przy zimnym silniku mam ok 1500 rpm, jak się trochę nagrzeje to ok 1100 - 1200 rpm, a na ciepłym ok 800 rpm, z tym że czasami trzeba mu trochę przygazować żeby spadły do tej wartości.
Niby ok, ale wcześniej na zimnym miałem ok 1000 rpm.

Jak to wygląda u was.
  • 0

#8 Virgo_

Virgo_

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 103 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Model:Almera N15 1.6 SR '96
  • Nr rejestracyjny:ZS

Napisano 26 luty 2012, 21:06

Panowie przypnę się do tematu bo widzę że mam podobny problem. N15, 1.4 benzyna.

Mianowicie jestem po czyszczeniu przepustnicy.

W chwili obecnej przy zimnym silniku mam ok 1500 rpm, jak się trochę nagrzeje to ok 1100 - 1200 rpm, a na ciepłym ok 800 rpm, z tym że czasami trzeba mu trochę przygazować żeby spadły do tej wartości.
Niby ok, ale wcześniej na zimnym miałem ok 1000 rpm.

Jak to wygląda u was.


U mnie po czyszczeniu przepustnicy jest identycznie i poki co nie udalo mi sie nic z tym zrobic. Są głosy, ze tak ma byc.

Użytkownik Virgo_ edytował ten post 26 luty 2012, 21:08

  • 0