Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Hamulce.ABS i klima


Gość Leśnik

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem po raz pierwszy terenówkę terrano II z 1997 roku z silnikiem 2.4 benzyna. Autko jest super serwisowane z niemiec i I wł. Pojawił sie jednak problem z ABS-em kontrolka świeci na stałe a koła na szutrze się blokują. Hamulce bardzo dobre i zastanawiam się czy to poważny problem. Mam też klime manual, która po załączeniu nie działa. Czy prawdą jest że teraz przy takich temp. nie sprawdze działania agregatu? Dioda na kokpicie świeci a agregat nie startuje. Napiszcie czy to normalne bo mam też auto w climatronikiem i bez problemu moge ją odpalić pow. 5 stopni. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym ABS-em to masz troszkę mniejszy problem. Ciesz się, że ci blokuje, a nie jedzie dalej :D

 

Niemniej coś jest z nim nie halo - wypadałoby posprawdzać wszystkie kable do czujników, czy jakiś nie jest ułamany. Dobrze by było też pojechać do jakiegoś zdolnego, sprytnego mechaniora, co by to szybciutko sprawdził i mniej więcej zdiagnozował.

 

Co do klimy, to niech się bardziej doświadczeni wypowiedzą :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy niskich temperaturach ciężko sprawdzić czy klima działa bo z nawiewów leci cały czas zimne powietrze. No chyba, że ktoś ma wrażliwe dłonie które wyczują różnicę.

Jedyne (chyba) rozwiązanie to próba w ogrzewanym garażu.

 

Klima manual nie działa w Terrano jeżeli nie włączysz nawiewu przynajmniej na 1. Włączysz wiatrak i powinna zapalić sie kontrolka na włączniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka się pali klima nie chodzi. Nie trzeba mieć wrażliwych dłoni. Wydaje mi się, że agregat po załączeniu wyraźnie słychać w audi nawet spadną na chwilke obroty. Tak, że zauważył bym działanie agregatu a tu nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy temp ok 10 stopni na zewnątrz, bez problemu mozna odczuć czy klima działa czy nie, wystarczy ze nagrzejesz w środku, włączysz nadmuch na 1 i klime 2 minuty i powinno być chłodno. jesli agregat sie nie włącza moze to być wina sprzęgiełka, a jeśli agregat się załącz a nie chłodzi to trzeba zacząć od sprawdzenia ciśnienia gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spadek obrotów powinieneś usłyszeć od razu po włączeniu klimy, więc agregat musi być walnięty albo odpięty.

 

Co do ABS - masz prawdopodobnie strzelone czujniki. Tak było w moim, przy czym poprzedni właściciel uprzedził. Teraz poluję na używki, nowe w ASO to ok. 400 zł za sztukę.

 

Przygotuj się też na to, że prędzej czy później sypną się automatyczne sprzęgiełka w przednich piastach. Tutaj też można znaleźć używki, ale trzeba sprawdzić w jakim są stanie żeby problem nie powtórzył się zaraz po wymianie. Wiele osób wymienia automaty na ręczne.

 

Jeśli auto jest świeżo kupione to proponuję w dobrym serwisie sprawdzić wszystkie luzy na łożyskach i zawieszenie z przodu. U mnie (też 1997) poza tym przetarł się jeszcze wężyk od sprzęgła i samo sprzęgło zaczęło słabnąć, co skończyło się wymianą łożyska i docisku.

 

Taki wiek, że wszystko zaczyna się sypać :) Ale pocieszające jest to, że w ubiegłym roku przejechałem nim 7000 km po Rosji i naprawy w trasie ograniczyły się do wymiany filtrów oraz podspawania gałek przegubów przed drogą powrotną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...