Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Klimatyzacja - co wchodzi w skład/kompendium wiedzy


_Janusz_
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Raf4rb chodziło mi o tą płytkę co jest zaraz koło silnika dmuchawy tą w tunelu. Bo panel to jest to samo. Ja u siebie też nie zmieniałem tej płytki co jest na panelu. Jak chcesz to mogę Ci zrobić jeszcze jakieś zdjęcia tylko napisz. Jak możesz to podrzuć jakieś fotki od siebie to Ci coś pomogę i podpowiem - jak będę wiedział. A rurki aluminiowe można spawać. Są ludzie, którzy się tym trudnią - chwała im za to.

Skraplacze widziałem na allegro. Komplet rurek za 250 też w dodatku jeszcze chłodnice oleju wspomagania się dotaje XD.

A co do sprężarki to może ona nie ma czynnika i dlatego nie chce się kręcić. W razie czego w oryginalnym manualu (tym po angielsku) masz cały opis kompresora co jak składać i rozkładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Raf4rb

No nie wiem co z tą sprężarką, koleś twierdzi, że do końca klima działała, chociaż nie wiem jak można było z takim wyjącym łożyskiem jeździć. Płytki z rezystorami też nie przekładałem bo moja dmuchawa była jak nówka przy tamtej więc została. Zdjęcia prześlę Ci zaraz na maila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rysuchom

Witajcie koledzy od klimy.Własnie podjąłłem decyzję aby zamontować ją w mojej P10 ,2.0 benzyna z 93r.Mam wiele pytań ale na początek jedno,czy klima z P11 będzie pasować do mojej P10.Chodzi o mocowanie sprężarki, parownika i inne detale .Pomijam panel sterowania bo musi być oryginalny.Bardzo proszę doświadczonych kolegów o pomoc.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Raf4rb

No właśnie też się nad tym zastanawiałem bo na allegro jest kompletna klima z P11 za 700zł, widzę że sprężarka jest taka sama jak w P10 ale czy reszta podpasuje to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc sprężarka i chłodnica napewno będą pasować. Parownik odpada bo wyprowadzenia są zupełnie inaczej - w P10 są poziomo a w P11 pionowo. Trzeba byłoby poprostu dorawać jakieś foty i tyle. Z rurkami też może być ciekawie. Rurka kompresor-chłodnica powinna pasować bez bólu z reszta niekoniecznie. Choć może rurka parownik-kompresor by podeszła. Na allegro jest gość ma tylko, że z 1.6 - to z niego wyrwać wszystko oprócz kompresora. W 1.6 jest chyba inny kompresor - na osobnym pasku

http://moto.allegro.pl/item347930588_nissa...agrzewnica.html

 

Raf4rb podmień sobie płytki (5min roboty) różnica w nawiewie jest, zwłaszcza na 2 biegu :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Raf4rb

Jak pisałem wyżej zostałem przy starej płytce i jest dobrze, teraz już Cię nie rozumiem, to która lepsza, ta od klimy czy bez, zresztą dziwne, że się różnią, kiedyś sprawdzę. Wiem że to pięć minut bo już to rozbierałem, wczoraj na torze w Lublinie zmokłem, dzisiaj znowu pada, normalnie nie chce mi się wychodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Daffka

Witam, ja również zastanawiam się nad montażem klimy w mojej primerce ale zastanawiam się jak to będzie w dieslu no i czy będzie różnica między p10 a w10, może wiecie coś więcej na ten temat ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daffka pomiędzy P10 a W10 to raczej nie będzie różnicy. Różnica pojawia się w przypadku silnika.

Raf4rb trzeba było mi napisać, że będziesz w Lublinie, to bym zobaczył na to Twoją klime :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daffka z benzynika powinno podejść wszystko oprócz kompresora. Może być taka sytuacja, że kompresor w Dieselu jest taki sam jak w 1.6. Choć coraz bardziej zastanawiam się czy to nie jest tylko różnica w podstawach kompresora.

 

Popatrzyłem sobie na allegro i zobaczyłem, że kompresor do diesela jest inny niż w benzynówkach. Ale cała reszt będzie pasować. W zasadzie możesz brać wszystko od benzyniaka oprócz kompresora. Kompresor można nawet wyrwać z P11 w dieselu. Bo prędzej znajdzie z P11 niż P10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przypuszczam ze poza innym kompresorem będą też inne rurki.

 

U mnie w 1.6 są zupełnie inne niż w 2.0 (no może nie tak zupełnie ale inne)

 

Kupiłem zestaw od 2.0 i do kompresora w 1.6 trzeba było je ciąc i spawac.

 

Spawanie rurek jak robiłem u goscia od klim, to czesta naprawa i kazdy powinien to robic.

 

Z kompresorami koledzy jest tak ze w kazdej wersji jest niestety inny. 2.0, 1.6, diesel , zawsze inny.

 

1,6 i 1,4 (np. sunny) - te są takie same.

 

Co do kostek przy osuszaczach to jest tak że mogą się różnic, w zaleznosci od rocznika auta.

 

Chodzi o stosowany w instalacji gaz. Do któregos roku byl stosowany gaz ktorego sie juz dzisiaj nie stosuje. W raz z nowym gazem w nissanach pojawily sie inne osuszacze wraz z innym czujnikiem. - Zanim przerobicie upewnijcie sie czy macie odpowiedni osuszacz (jesli bedzie nie odpowiedni to z tego co pamietam bedzie szybko ubywalo gazu i co rok trzeba bedzie nabijac)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rysuchom

Witajcie koledzy od klimy,powiedzcie proszę czy nagrzewnica klimy jest taka sama jak ta od ogrzewania ,kóra już mam w aucie a możee ma ktoś fotkę ???? Pozdrówko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rysuchom ta nagrzewnica jest ta sama nie trzeba jej zmieniać. Wyciągasz tylko łączówkę tą co jest pomiędzy nagrzewnicą a obudową wiatraka nadmuchu. Zamiast niej podstawiasz parownik z obudową. Z fotką to nie wiem może jutro mi sę uda cykąć coś.

 

No u mnie montaż klimy zakończony jutro chwila prawdy - jedziemy nabijać :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Raf4rb

Dzisiaj zrobiłem sekcje zwłok sprężarki, oto efekty:

klima1.JPG

klima2.JPG

klima3.JPG

klima4.JPG

klima5.JPG

klima6.JPG

 

Wczoraj dzwoniłem do gościa, twierdzi że, klima do końca działała a według mnie to już dawno się nie kręciła, zresztą brakuje nawet tarczy sprzęgła, szrot, mam nadzieję że, jakoś się z nim dogadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raf4rb jak chcesz mam książkę o klimach m.in jest tam o kompresorach. Tylko, że książka po angielsku jest. Z resztą nawet w Service Manualu do Sunnego jest opisany kompresor. W SM do P10 też, aczkolwiek nie jestem pewien. Musiałbym zobaczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Raf4rb

Nie potrzebuję, konstrukcja dość prosta, zresztą ten kompresor już się do niczego nie nadaje, skorodowany jest strasznie, może jak by się uparł to coś by z tego wyszło ale podejrzewam że ciężko będzie znaleźć łożyska i uszczelnienia, poszukam jakiegoś w lepszym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raf4rb spróbuj tego poskładac do kupu jak należy, zawsze to jakiś poligon doświadczalny będzie, będziesz bogatszy w wiedze, którą będziesz mógł się z nami podzielić. A nóż może zadziała.

Zadzwoń pod te nr. tel co Ci podesłałem na PW może tam będą coś mieli. Ten gość z Piask to jak się do niego przyjedzie i pomarudzi to może być coś taniej, bo wie że jak jest klient to trzeba sprzedać :]

 

Raf4rb, tak sobie jeszcze raz popatrzyłem na te zdjęcia co mi podesłałeś i doszedłem do wniosku, że ty masz chyba kompresor przystosowany do czynnika R12 czyli do freonu. Wioskuję to po przewodzie od wysokiego ciśnienia, który jest gumowy!

 

 

U mnie klima już nabita wszystko poszło za pierwszym razem, bez żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rysuchom

Witaj Janusz-lublin, zamontowałem właśnie wspornik sprężarki,skraplacz z osuszaczem,przewody-węże i mam problem bo do osuszacza znalazlem kabeki przy obu reflektorach takie same ale wtyczki są inne i nie pasują w gniazdo osuszacza a może to nie te? ale innych tam nie znalazlem.Do sprężarki kabelek jest prawidłowy. Poradż coś jeśli możesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rysuchom na ile kabli są te wtyczki, bo jeżeli na 4 lub więcej to są do wycieraczek reflektorów. Do osuszacza jest na dwa przewody - zielono-czarny i zielono-czarno-czerwony (albo biały) - tego drugiego nie jestem pewien. Wtyczki szukaj gdzieś przy kierunkowskazie - może być, tak, że przewód będzie za krótki i trzeba dosztukować - tak było u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rysuchom

Janusz-lublin -cholera są na 4 a wtyczka jakaś niespotykana nie wiem co robić innych kabelków nie moge znależć .

 

[ Dodano: Pią 16 Maj, 2008 18:42 ]

przy wiatraku który już jest nie ma kostki tylko złączka i jak wpiąć ten drugi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rysuchom szukaj musi być ta kostka - dokładnie przegrzeb wszystko po prawej (stojąc przodem do samochodu) - ja też trochę czasu zmarnowałem, zanim się doszukałem. Te co znalazłeś to sa na 100% od wycieraczek reflektorów.

Wiatrak wpinasz do tej kostki co już masz w masz - tylko nie pamiętam czy na górę kostki czy na dół. Chyba, że masz wiatrak dwubiegowy wtedy wtedy nie ma problemu. Jak mi się uda to popatrze u siebie. Jak możesz wrzuć foto kostki tego dodatkowego wiatraka do klimy co masz to lookne i może coś więcej podpowiem. Bo Jak ja dostałem wiatrak to były ucięte przewody od oryginalnego drugiego i nie miałem problemu. Co jak i gdzie. Wyciągnąłem przewody z kostki od tego co miałem i przełożyłem do kostki od dodatkowego wiatraka - wszystko śmiga aż miło - oba wiatraki załączają się naraz i jest cacy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rysuchom jak mi się jutro uda to rozpisze Ci jak idą kable w kostce i podam, przy okazji zrobie fotoi wstawie - będzie dla potomnych :], ale to dopiero prawdopodobnie pod wieczór będzie.

 

Niestety foty beznadziejne wychodzą więc lipa, ale rozpiasałem kostke - to jest ta co jak się wypnie jest razem z wentylatorem. Ten taki śmieszny prostokąt to jest zapinka, co to ją się przyciska, żeby rozpiąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rysuchom

Janusz jestem b.wdzięczny za pomoc.Dzisiaj dostałem wiatraki oba , połączone,chciałem je sprawdziić , podłączyłem zasilacz 12V taki od radia ale one nawet nie drgńęłły. ale niemożliwe aby były zepsute.Dostałem też parownik w oryginalnej obudowie i myślę że teraz nie muszę wycinać tunelu tylko go wywalić i w to miejsce włożyć ten co dostałem.Co ty na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rysuchom uu taki od radia to za mało. Zasilacz co tego wiatraka musi mieć min te 2A na wyjściu. Jeśli możesz wrzuć fotki wiatraków.

Jak będziesz montował parownik to tylko dolną część tunelu musisz ciąć górna sama wyłazi - przynajmniej ja miałem taką wersje :].

Moja rada jest taka wyciągnij sobie fotel (jest dużo łatwiej). Wykręć dmuchawę i dolną część jej obudowy - trzeba się trochę nagimnastykować żeby poodkręcać śruby z tyłu, ale warto. Przytniesz sobie idealnie i będzie cacy. Góra tak jak mówię powinna sama wyjść bo ie jest na stałe. Mam nadzieję, że płytkę z rezystorami do dmuchawy masz od wersji z klimą, a jak nie to na allegro widziałem za 90zł do wersji z klimą.

 

Ja się jeszcze zacząłem zastanawiać na montażem filtru kabinowego - oryginalnego rzecz jasna, oraz takiego węglowego, czarnego jak w okapach kuchennych. Przykleić na silikon do podszybia zaraz za plastikową osłoną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...