Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Klimatyzacja - co wchodzi w skład/kompendium wiedzy


_Janusz_
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość rysuchom

Janusz ja myślałem ze nic nie trzeba wycinać tylko wywalić ten tunel i włożyc oryginalny parownik z obudową który dostałem.

 

[ Dodano: Pon 19 Maj, 2008 23:00 ]

Ten filtr kabinowy trzeba będzie skombinować bo szybko zatkamy parownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rysuchom rzuć mi foty albo na maila albo na PW to Ci powiem czy musisz ciąć, w ogóle rzuć mi foty wszystkich gratów do klimy które masz.

 

Co do filtra kabinowego to Cię zmartwie, bo jest on za parownikiem, ale na podszybie coś trzeba wkleić, jeszcze przed dmuchawą. Filtr kabinowy ma oznaczenie KE278-70J00, ale idąć do sklepu nie zdziw się jak sprzedawcy zrobią wielkie oczy jak o tym usłyszą - stwierdzą, że P10 nie miało kabinówki :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rysuchom

Cześć Janusz,nie wyślę fotek bo dzisiaj zamontowałem parownik.Poszło łatwiej niż myślałem.Góra tunelu wyszła sama ,dół odciąłłem wzdłuż perforacji,wszystko OK.Jutro montuję sprężarkę i wiatraki.Pozostanie jeszcze panel sterowania i tu mam obawę czy znajdę ten kabelek od wyłącznika klimy,może wiesz gdzie go szukać i jak rozpoznać.Mam jednak kłopot ze znalezieniem przekażnika Air Con i rezystorem dmuchawy.Pozdrawiam i pytam jak działa Twoja klimka? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do parownika to podpiąłeś czujnik - na belce powinien być przewód z wtyczką na 3 bolce. Taki sam jest do włącznika - jak wyciągniesz ten plastik przedni powinieneś znaleźć bez problemu - on musi tam gdzieś być. Panel możesz w spokoju zostawić swój nie musisz zmieniać nic. Wystarczy wyjąć zaślepkę przycisku, wszadzić ten co masz i podpiąć. Rezystor dmuchawy widziałem osttnio na allegro, ale czy dalej jest tego nie wiem. Jakby co z sunnego N14 podejdzie. Przekaźnik to możesz wstawić zielony jak nie znajdziesz niebieskiego. Szukaj części z sunnego spokojnie podejdą. Kompresor to mam nadzieję, że masz odpowiedni dla swojego silnika i przystosowany do czynnika R134a

 

Moja klima działa doskonale, elegancko chłodzi. Tylko muszę jakieś filtry pozakładać,bo nie mam zamiaru drugi raz prać parownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przekaznik z jakiegos Forda ;-) Zielony. Miał o jedna noge w srodku za duzo to ja ukrecilem ;-)

 

Janusz, jak zmontujesz jakiegos filtra to strzel fotki, tez mysle ze powinienem cos takiego cmontowac tylko nie mam pomyslu specjalnie jak sie do tego zabrac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rysuchom

dzisiaj zakończylem montaż klimy,wszystko tak jak trzeba,czynnik też się zgadza.Niestety nie mam przekaznika.Po weekendzie jade napełniać . Radość z końcowego efektu podzielę z Januszem, który bardzo mi pomógł.WIELKIE DZIEKI JANUSZ.Dzieki Tobie uwierzyłem w to ,że chcieć to móc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Artur83

Witam Panowie, jako że także noszę się z zamiarem założenia klimy chciałby zapytać jak ta operacja wygląda w Almerze N15 98 r. Czy też jest tak jak u was w P10, że jest niemalże plug and play czy trzeba mocno rzeźbić, wymieniać nagrzewnice i inne duperele? znalazłem już kompletną klimę za rozsądne pieniądze, ale nie wiem czy podołam. Jak czytam wasze posty to wygląda to bardziej na rzecz pracochłonną a nie skomplikowaną, orientujecie się może jak jest w N15? Byłbym wdzięczny za odpowiedz. Pozdrawiam Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rysuchom jeśli nie masz jeszcze płytki pisz do kolegi bun który ma w dziale części P10 z klimą na części. To samo Raf4rb możesz sobie wypruć przewody wysokiego ciśnienia do klimy i być może chłodnice.

 

Artur83 sądzę, że wszystko będzie plug&play, pod jednym warunkiem - nie będzie to anglik. Choć z anglika podejdzie Ci kompresor, chłodnica i wiatraki - cała resztaodpada. Tak się zastanawiam, czy parownik z P10 nie będzie pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płytka może być, tylko będzie tak jak wcześniej pisałem. Na poszczególnych biegach (1, 2, 3) będzie słabiej wiać, bo sią inne wrtości oporników.

Też się zdziwiłem jak po założeniu parwonika włączam dmuchawę na 2, a tu cienko wieje, żeby nie powiedzieć bardzo cienko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rysuchom

Janusz a jak tam z Twoim filtrem.Ja kupiłem filtr fizelinowy do okapu ale uważam , że jest zbyt gruby ,mogą parować szyby,położylem więc na na wejściu do tunelu wentylatora na podszybiu kawałek drobnej siatki plastykowej aby syf nie wpadał do wentylatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Artur83

Artur83 sądzę, że wszystko będzie plug&play, pod jednym warunkiem - nie będzie to anglik. Choć z anglika podejdzie Ci kompresor, chłodnica i wiatraki - cała resztaodpada. Tak się zastanawiam, czy parownik z P10 nie będzie pasować.

 

A co z tym anglikiem może być nie tak? Szkoda, bo właśnie znalazłem ogłoszenie gdzie facet sprzedaje kompletną klimę, ale z anglika i twierdzi, że wystarczy tylo przespawać rurki. Myślisz Janusz, że tylko te rurki mogą być problemem czy coś jeszcze na bank nie podpasuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lotosik148

ja tez sie zastanawiam nad klimą w mojej primerce p10 2.0d i jestem dobrej myśli bo zdaje mi sie ze u mnie chyba już była montowana chłodnica klimy bo wystają aluminiowe rurki i mam ten przycisk A/C a mówicie że to od klimy jak myślicie czy duży będzie problem u mnie to zamontować i ile by nie wyszły koszty chłodnicy i całego zestawu wielkie dzięki pozdrawiam :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rysuchom operacja filtr chwilowo stoi w miejscu. Ale ja jak będę wstawiał to taki czarny węglowy do okapów

 

Artur83 dobra wszystko pięknie ładnie tylko co z tego jak parownik i jego obudowa niebędzie pasować. Na 50% parownik od P10 powinien pasować, ale nic nie dam sobie uciąć, że będzie. Od gościa możesz kupić kompresor - (pod waruniem, że pasuje do Twojego silnika), chłodnice wraz z osuszaczem i przewodem łączącym kompresor-chłodnica no i oczywiście wiatrak oraz płytka, włącznik, przekaźnik i tyle. Parownik wraz z obudową, rurkę wysokiego i niskiego ciśnienia szukaj z europejczyków. Choć oczywiście można dorobić takie rurki. Co do spawania to musi być dobry spawacz, co umie spawać aluminium

 

lotosik148 jak możesz to strzel foty spod machy. Zamontowanie klimy to nie problem. Na allegro widziałem kompresory do diesela. Chłodnice, wiatraki, kompresor, przewód kompresor-chłodnica możesz spokojnie rwać z anglika. A jak nie masz podpiętej klimy i masz parownik to weź go sobie wyciągnij i wyczyść - najlepszy patent to zwilżamy zasypujemy proszkiem do prania lekko pryskamy wodą i zostawiamy - potem dokładnie wypłukujemy i tak kilka razy. A jak nie chce odejść to woda do wanny (najlepiej gorąca lub ciepła) tak żeby sporo go zakryło. Jak się naleje tyle co potrzba bierzemy parownik poziomo i potrząsamy nim w wodzie - tak, żeby woda przepływała pomiędzy listkami wypłukując brud i osad. Można pójść na łatwizne i kupić jakieś środki do czyszczenia npp WURTH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rysuchom

Witaj Janusz,klima napełniona szczelność OK ale jest problem bo wyłącznik w kabinie załącza tylko wiatraki a nie załącza sprężaeki. Kiedy wyjmę przekażnik i styki zmostkuję drutem ,wtedy sprężarka się załączy ale wyłącznik jej nie wyłącza.Nie wiem co jest nie tak,czy to wina przekażnika ,wyłącznika a może jakiegoś czujnika bo chyba nie sprężarki???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rysuchom a masz podpięty czujnik przy parowniku w kabinie? A może przekaźnik masz uwalony? Tam powinien być niebieski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rysuchom jak masz halogeny to spróbuj podmienić przekaźniki i zobacz czy działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rysuchom

Panowie wymieniałem kilka przekazników i nic,czujnik podpięty a jednak,elektryk stwierdził,ze jakiś kabelek w wiązce nie łączy i dlatego przekażnik nie załącza sprężarki.?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rysuchom hmmm dziwne, klima załącza się tylko wtedy kiedy włączony jest nadmuch inaczej nawet nie ruszy. Takie głupie pytanie włożyłeś bezpiecznik w tej skrzynce koło nogi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rysuchom

Witaj Janusz,to znowu ja,tym razem mam dwie wiadomości :dobrą i złą elektryk coś pogrzebał przy komputerze i sprężarka załącza się razem z wiatrakami.Teraz ta zła:klima pracuje ale chłodzenie jest mizerne chociaz odczuwalne. Rura ta od niskiego ciśnienia jest chłodna a przecież powinna być bardzo zimna.Jest czasem nawet ciepła.Nie wiem jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy, może coś doradzisz albo ktoś z Kolegów podpowie co robić aby było OK ????? Pozdrawiam wszystkich Kolegów z Forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rysuchom jak wiatraki załączają się razem z klimą to bardzo dobrze, bo musli być wstępne schłodzenie chłodnicy. Podczas jazdy nie będą się załączać bo pęd powietrza zrobi swoje. Do do nawiewu to czy masz płytkę do wiatraka od wersji z klimą? Jak nie to pisz do kolegi bun w dziale z częściami ma P10, która miała klimę na części. Włącz klime podaczas jazdy i zobacz jak działa - wentylator na 4 bieg i ognia XD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...