Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

Olej płyny i inne smary niezbędne w eksploatacji


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
289 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   Stefanopulus

Stefanopulus

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 197 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Kraków'n'okolice
  • Kraj:POLAND
  • Model:R20
  • Nr rejestracyjny:KM
  • Time Online: 50m 7s

Napisano 13 maj 2008, 21:40

Po kolei ;)
74jarek: Też mi się 3 litry mało wydawało ale... to tylko cyfra na papierze, a rzeczony chaos mógł być tego przyczyną. Teoria ta jest piękna aczkolwiek nie wszędzie jej implementacja przynosi ten tego "plusy dodatnie" ;)

Co do ewentualnego przelania to po 40km na ciepło wyglądało że jest przelany niż niedolany tak więc zostawiłem go na równym do odstania i wystygnięcia na godzin 24 ale dziś sam od kilu miesięcy byłem w domku i nie dałem rady sprawdzić :D niah niah

slayer17: Czyli wg. Ciebie wskazówka jak na obrazku jest ok? No to kolejny powód do świętowania! Na konkurencyjnym forum4x4.pl dostałem do myślenia bo goście stwierdzili, że motor niedogrzany. Powiem tak w terenie jakoś nie jeździłem przejechałem 400km średnio 100km/h potem teścik na prostej 160 Tytus poszedł i było jeszcze miejsce ale wskazówka cały czas w tym samym położeniu (jak wyżej)

p.s rozumiem że Waszmościowie do rodzaju oleum nie mają zastrzeżeń? :kosci:

ave
  • 0

#22 OFFLINE   74jarek

74jarek

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 52 postów
  • Płeć:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II 2.7 TDI 2000 r.
  • Nr rejestracyjny:RK
  • :

Napisano 14 maj 2008, 10:03

U mnie wskazówka stoi tak jak u Stefana (śledziłem wątek na forum4x4). Nawet jak ostro dostanie nie pójdzie do pionu. W zimie szybo ciepełko leciało z nawiewów, teraz idzie do lata więc nie będę dłubał. Wymieniłem tylko płyn chł., bo makarony mogli wlać rozmajony za bardzo (u nich inne temperatury bywają). Mam w planie początkiem czerwca przewieźć się do Frankfurtu, zobaczę jak sie auto sprawi w trasie <- -> ok. 2200km
  • 0

#23 OFFLINE   Stefanopulus

Stefanopulus

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 197 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Kraków'n'okolice
  • Kraj:POLAND
  • Model:R20
  • Nr rejestracyjny:KM
  • Time Online: 50m 7s

Napisano 15 maj 2008, 17:41

Siemano,

slayer17: nie wiem jakim cudem ale chyba mi przelali. Tytus postał 2 dni a na bagnecie grubo powyżej maxa! :(
Mierzyłem kilka razy i jest powyżej tego "zawijsa" na bagnecie. Po za tym jak wyciągam bagnet to jest bardzo uciorany w oleju prawie do połowy no może 1/3 długości co chyba jest wystarczającym dowodem że przelali. Co robić? Można takim jeździć?

cholera :<

74jarek: to nie zapomnij zdać tu relacji ;)

[list]Rzeczywiście był przelany, a dokładniej, to stary olej nie został spuszczony i dolali nowego. Pięknie! Dopełniając całości nie zmienili mi też oleju w mostach. (Omijajcie szerokim łukiem ten zakład sieci q-service Kraków ul. Powstańców.)

Na wszelki wypadek wszystkie płyny zostały spuszczone i zalane raz jeszcze u znajomego w warsztacie. Tym razem olej silnikowy to Elf 10W40, który polecam.[list]
  • 0

#24 OFFLINE   dzemik

dzemik

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1497 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Śląsk
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Navara D40 2,5DCI 174 KM
  • Time Online: 3d 3h 26m 35s

Napisano 15 maj 2008, 18:17

Ściągnij strzykawką z rurką olej przez otwór na bagnet. Nie wiem jak w Terrano ,ale w innych samochodach są rózne konstrukcje - w VW nadmiar oleju jest spalany.
  • 0

#25 OFFLINE   slayer17

slayer17

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 936 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Bieszczady/Lesko
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano
  • Nr rejestracyjny:RLS
  • Time Online: 2s

Napisano 15 maj 2008, 18:22

No jak mu nie kopci na niebiesko to nie spala :D

Raczej ściągnąć wężykiem, albo bardziej hardcorowo - poluzować deko śrubę od spuszczania oleju - ale to wariant dla kogoś kto się lubi brudzić albo poparzyć :D
;)
Wężyk jest higieniczniejszy - bezpieczniejszy ;)
  • 0

#26 OFFLINE   74jarek

74jarek

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 52 postów
  • Płeć:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II 2.7 TDI 2000 r.
  • Nr rejestracyjny:RK
  • :

Napisano 03 czerwiec 2008, 12:15

Stefanopulus: Nic nie wyszło z trasy. Ale kiedyś (zaraz o zakupie) poleciałem z Krosna do W-wy <--> 700km. Wyszło, że spalił ok. 8 l (do W-wy spokojnie 90-100 km/h, z było szybciej, do 140).

Planuję zakupić komplecik opon. Biorę po uwagę Goodyear Wrangler AT/R i General Grabber AT2. Macie może jakieś dobre/złe doświadczenia z tymi kapciami?
  • 0

#27 OFFLINE   Yanko

Yanko

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 26 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Poznań
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II
  • :

Napisano 23 wrzesień 2008, 09:08

Witam wszystkich,
Dziś byłem na wymianie oleju w moim Tyranie II (R20 - 93r.) według wszystkich informacji na necie powinienem zalać 7,2 l oleju - klient zalał mi 5,5 i stan oleju jest o.k. (na bagnecie jest na połowie tej blaszki na końcu), i tu moje pytanie czy mam dolewać czy tez jest coś nie tak z moim silnikiem ???
  • 0

#28 OFFLINE   dzemik

dzemik

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1497 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Śląsk
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Navara D40 2,5DCI 174 KM
  • Time Online: 3d 3h 26m 35s

Napisano 23 wrzesień 2008, 15:55

Może takie głupie pytanie: Filtr oleju zmieniałeś oczywiście?
  • 0

#29 OFFLINE   Stefanopulus

Stefanopulus

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 197 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Kraków'n'okolice
  • Kraj:POLAND
  • Model:R20
  • Nr rejestracyjny:KM
  • Time Online: 50m 7s

Napisano 24 wrzesień 2008, 00:25

Yanko: Ktoś gdzieś na tym forum pisał, że niekoniecznie musi zejśc całość oleju z układu.
  • 0

#30 OFFLINE   Yanko

Yanko

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 26 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Poznań
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II
  • :

Napisano 24 wrzesień 2008, 06:46

Jasne że zmieniałem - dziś rano sprawdziłem i chyba cały olej nie zszedł ...
Na bagnecie widoczne były 2 warstwy oleju stary czarny na dole i nowiutki czyściutki na górze ...
Czy będzie to miało wpływ na pracę silnika ??? Może teraz wcześniej wymienić olej np. po 8 tyś ?
  • 0

#31 OFFLINE   74jarek

74jarek

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 52 postów
  • Płeć:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II 2.7 TDI 2000 r.
  • Nr rejestracyjny:RK
  • :

Napisano 24 wrzesień 2008, 10:31

Może przód zbyt mocno klapnięty :?:

Na bagnecie widoczne były 2 warstwy oleju stary czarny na dole i nowiutki czyściutki na górze ...

Widok zaraz po wlaniu świeżego, czy cały czas :?:
  • 0

#32 OFFLINE   74jarek

74jarek

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 52 postów
  • Płeć:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II 2.7 TDI 2000 r.
  • Nr rejestracyjny:RK
  • :

Napisano 24 wrzesień 2008, 12:14

Uściślij co zrobiłeś z zawiechą. Podkręcałeś na drążkach?

Yanko: Co miałeś wcześniej wlane a czym zalałeś teraz?

Nawet stara breja powinna wymieszać się z nowym olejem dając pośredni "kolor". Jeżeli jest inaczej tzn. olej rozwarstwia się może oznaczać, że ktoś wlał jakiś wynalazek. Statutowo można mieszać oleje tej samej lepkości i klasy. Da się również pomieszać oleje różnych klas, lepkości jak i minerele, semi i stynth. ale nie jest to zalecane.
  • 0

#33 OFFLINE   Yanko

Yanko

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 26 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Poznań
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II
  • :

Napisano 24 wrzesień 2008, 14:30

Wcześniej i teraz mam Castrola Magnateca 10W40 więc pewnie się wymiesza ;)

Co do zawieszenia to wymiana drążków + amorki i ogólna kosmetyka po 15 latach (na drążkach nie podkręcałem) - i tak trochę się podniósł na przodzie bo wisiał nosem przy ziemi :(
  • 0

#34 OFFLINE   erp.

erp.

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 92 postów
  • Płeć:
  • Skąd:WPR
  • Kraj:POLAND
  • Model:TERRANO R20 2,7tdi
  • Time Online: 2h 21m 24s

Napisano 25 wrzesień 2008, 06:50

Slay: Dokładnie tak, wskazówka nie dochodzi do połowy skali, jak w załcązniku.


potwierdzam po wymianie termostatu w moim r20 2.7tdi też troche brakuje do połowy skali a na termostacie było napisane 82st producent stachl stary miał opis 88st myślałem że będzie kiepsko ale narazie jest oki zobaczymy zimą ?
  • 0

#35 Gość_sew

Gość_sew
  • Gość

Napisano 26 wrzesień 2008, 18:17

Zimą też bedzie dobrze, wskaźnik nie dochodzi do połowy bo woda w chłodnicy jest lodowata, i trmostat gdy wpusci to zaraz wykrywa spadek pemperatury i sie znuw zamyka, a wiskoza za ten czas zrobi swoje, wiec u mnie tez nie dochodzi do połowy skali, gdy termostat znów zacznie przepuszczać to zacznie otwierac na coraz dłuzej, auto bedzie sie dłuzej grzało i wskaźnik w chłodne dni zacznie dlochodzic do połowy skali, a puźniej zacznie sie za długo nagrzewac i znów wymiana :kosci: za to latem jak macie wiskozy jak moja ze juz sie nie sprzęga to bedzie sie przegrzewał :028:

Pozdrawiam :D
  • 0

#36 OFFLINE   slayer17

slayer17

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 936 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Bieszczady/Lesko
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano
  • Nr rejestracyjny:RLS
  • Time Online: 2s

Napisano 27 wrzesień 2008, 16:25

Ja tam mam 88 stopni i się nic nie dzieje :D

Nawet w zimie w terenie, a do roboty czasami dojeżdżam tak, że pod górką 200m wciskam gaz w podłogę i nie odpuszczam aż nie wjadę. Tylko kierą nadrabiam.

Ale teraz kupię oponiszcza i będzie lepiej. Na pół gazu :D
  • 0

#37 Gość_abarth360

Gość_abarth360
  • Gość

Napisano 02 październik 2008, 14:20

Czołem,

Bardzo proszę o polecenie mi jakiejś marki/typu oleju zarówno do silnika jak i do mostów itd.

skrzynia reczna gl-5 80w90 4l
przedni most j.w 1,3l
reduktor j.w 1.4-2.2l
tylny most lsd 80w90 gl-5 ls 2.8l
  • 0

#38 OFFLINE   Stefanopulus

Stefanopulus

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 197 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Kraków'n'okolice
  • Kraj:POLAND
  • Model:R20
  • Nr rejestracyjny:KM
  • Time Online: 50m 7s

Napisano 14 październik 2008, 23:37

Yanko: A masz babelki na oleju na bagnecie?

Nie bardzo rozumiem tych "warstw" przecież Diezlowskie oleje są czarne (no chyba, ze cos pomieszalem)
  • 0

#39 OFFLINE   slayer17

slayer17

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 936 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Bieszczady/Lesko
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano
  • Nr rejestracyjny:RLS
  • Time Online: 2s

Napisano 15 październik 2008, 18:02

Przez pierwsze kilometry jest jeszcze normalny, żółty :D
  • 0

#40 OFFLINE   Yanko

Yanko

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 26 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Poznań
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II
  • :

Napisano 16 październik 2008, 13:14

No jak pojeździsz to robi się czarny ;)
Z olejem już jest o.k. wymieszał się nowy ze starym,
na bagnecie jest czarny, ale jak się rozsmaruje w paluszkach to widać że był wymieniany ;)

Chyba następnym razem jak będę wymieniał olej to będę musiał coś pokombinować aby zeszło w miarę wszystko ...
  • 0




 
x

Reklama

OK Wyjdź