Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Olej płyny i inne smary niezbędne w eksploatacji


Gość bercik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne forum. Niedawno kupiłem Nissana Terrano 3,0 i postanowiłem wymienić wszystkie płyny, warsztat w którym to zrobiłem wydawał się wiarygodny. Żeby nie było niespodzianek, dostarczyłem również instrukcję obsługi samochodu. w której jest dokładnie napisane jakich materiałów i w jakich ilościach należy użyć. Niestety, warsztat ten okazał się wielką pomyłką , samochody obsługują tam uczniowie, i to chyba bez nadzoru, bo płynu chłodniczego nalano mi pełen zbiornik ( dosłownie trzy centymetry od góry ! ) , oleju do silnika 8 litrów ( wykazane na fakturze ) i faktycznie tyle było, bo na wskaźniku było znacznie powyżej maxa. Z tymi problemami już sobie poradziłem, tylko nie wiem co zrobić z tylnym mostem, bo nalali mi tam oleju Shell Spirax AX 80W/ 90 , i mechanik twierdzi, że to jest odpowiedni olej, bo ma wymagane parametry, natomiast o olejach do przekładni LSD nigdy nie słyszał. Nie wiem, czy mogę na tym oleju jeździć , czy powinienem pojechać do serwisu Nissana i wymienić ? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja pozornie opanowana , bo pojechałem do serwisu nissana wymienić ten olej , przejechałem na nim jakieś 100 km, więc chyba jeszcze wszystko ok. Za to wynikły inne komplikacje , według faktury od mechanika było tam 2,6 litra oleju, a w serwisie nissana spuścili tylko 1,5 litra , i tyle wlali właściwego do przekładni z LSD, i ci co to robili twierdzą , że tyle tam wchodzi, wiedzą bo przecież to robią. Za to facet w biurze serwisu ze swojego kompa podał mi , że tam powinno wejść 2,8 litra oleju. Dane w serwisie nissana w Gdańsku mają takie same , bo właśnie dzwoniłem. Pogubiłem się w tym wszystkim, chyba mam na razie dość japońskich samochodów. Gdyby ktoś mógł mi wiarygodnie podać , ile oleju wchodzi do przedniego mostu, tylnego mostu, oraz skrzyni biegów, to byłbym bardzo wdzięczny. ( właśnie tych danych nie ma w instrukcji obsługi ) Jest to Nissan Terrano 3,0 diesel( R 20 ) z 2004 roku, manualna skrzynia biegów. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwyraźniej były 2 typy mostów.

 

Sam poziom oleju w skrzyni i mostach sprawdza się paluchem wsadzonym w korek służący do wlewania i sprawdzania poziomu oleju.

 

MA być na równo - nie wylewać się, ale też nie za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

To co doradzicie mi jak olej mam wlać do swego 2.7 TD z 94 r, z przebiegiem podobno 170 tys( podobno stał pare lat bez kół pod jakimś drzewem ), nie ma żadnej nalepki o oleju jaki był ostatnio lany, właściciel od którego odkupiłem auto ściągnąl go z włoch i nie pamieta jaki olej wlał. I teraz ja nie wiem co mam wlać. Dzięki z góry za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie jak to właściwie jest ze skrzyniami biegów w terrano, można je zalewać olejami GL-5 czy tylko i wyłącznie GL-4. Krążą opinie iż olej o specyfikacji GL-5 może uszkadzać synchronizatory. Ma ktoś w tym temacie jakieś doświadczenia albo wiarygodne informacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich.Od miesiąca mam terrano 2 2,4 ostatnio wymieniałem olej w tylnym moście LSD to co wypłyneło z mostu ciężko nazwac olejem czarna maz,opiłki i kawałki metalu(chyba)oczywiscie blokujac jedno koło drugim mozna obracac z dużym oporem ale mozna :( mam pytanie czy z uszkodzonym LSD można jeżdzic czy odrazu trzeba naprawiac??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo o olejach przekładniowych z dodatkiem LS słyszeli i używają w bardzo dużych ilościach mechanicy z serwisów nowoczesnych maszyn rolniczych tam gdzie znajduą sie różnego rodzaju sprzęgła cierne(przeważnie przednie mosty w ciągnikach rolniczych ), a dodatek ten zapobiega sklejaniu tarczek, a co do oleju do skrzyni biegów i mostów to polecam- Silnik FUCHS TITAN CARGO 10W40

Skrzynia + reduktor FUCHS TITAN HYDRAMOT 10W40(olej wielofunkcyjny silnikowo-hydrauliczno-przekładniowy)a do tylnego i przedniego mostu FUCHS TITAN GEAR LS90 na tych olejach ciężarówki przejerdżają setki tys kilometów tak samo sprzęt rolniczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Sprawa dotyczy D21 czyli prawie terrano, mam takie pytanie. Gdzieś czytałem że skrzynia ma taką wadę że trzeba nalewać oleju ponad korek wlewu, bo ja sie naleje normalnie to coś tam się nie smaruje jak trzeba. Czy ktoś może wie coś więcej w tym temacie. Czy faktycznie to pomaga i ile wlać i jak wlać ponad korek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co mi sie tez to obilo o uszy ale jak kupilem auto to w skrzyni bylo duzo mniej oleju niz powinno, a obecnie mam tyle ile trzeba i jakos na razie nie mam problemu ze skrzynia (odpukac :)) wiec odpuscilem temat i nie przelewam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kolego, nie olej a płyn "hamulcowy" o symbolu DOT-4, dostaniesz go w każdym sklepie motoryzacyjnym lub na stacji benzynowej. Zapewne nie wiesz jaki masz w zbiorniczku bo ktoś wcześniej mógł dolać coś innego więc radzę abyś zmienił cały płyn. Ze zbiorniczka wyciągnij strzykawką resztki starego płynu albo odkręć (tylko poluzuj) przy skrzyni na wysprzęgliku hydraulicznym zaworek odpowietrzający, a płyn sam zleci. Najlepiej to nie spuszczaj go do końca lecz tylko ze zbiorniczka. Następnie wlej świeży płyn DOT-4 do zbiorniczka i zacznij odpowietrzać układ, a to po to aby nowy płyn wypchnął stary. Po to też aby cały układ odpowietrzyć bo piszesz, że nie masz sprzęgła z powodu braku płynu więc prawdopodobnie jest już układ zapowietrzony. Aby układ odpowietrzyć postępuj tak jak przy odpowietrzaniu układu hamulcowego. Do odpowietrzenia będzie potrzebna druga osoba chyba, że dysponujesz specjalistycznym przyrządem do odpowietrzania. Jeśli będziesz miał jeszcze jakieś pytanie to pisz.

Zapomniałem - sprawdź przed tymi czynnościami czy nie masz gdzieś w układzie wycieków bo przecież płyn sam nie zniknął z układu.

 

Powodzenia

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to faktycznie Valeo to jest dobra cena. Sprawdź tylko dokładnie czy na pewno będzie pasować do Twojego modelu. Ja bym zmieniał cały komplet bez najmniejszego zastanawiania się chyba że lubisz ciągle grzebać przy swoim samochodzie. Czy chcesz wracać do tej samej roboty w niedługim czasie? Jeśli zleciłeś wymianę mechanikowi to przelicz sobie ile zaoszczędzisz dzisiaj, a ile zapłacisz za ponowne wyciąganie skrzyni w najbliższej przyszłości aby wymienić resztę części sprzęgła lub nawet ponownie wszystko. Poza tym stare łożysko oporowe może szybciej uszkodzić nowo założony docisk więc sobie to przekalkuluj czy warto wymieniać tylko sam docisk.

Decyzja i tak należy do Ciebie.

A na forum z lewej strony pod swoją nazwą użytkownika uściślij jaki masz model, wtedy będzie łatwiej i szybciej coś ci doradzić w przyszłości.

 

Powodzenia

Andrzej

Edytowane przez azm-61
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Dżem.

 

Ja stając przed dylematem jakie sprzęgło mam wybrać w podobnych cenach to bym się skłaniał akurat do firmy Sachs. Valeo jest często montowane w samochodach jako fabryczne części, to podane przez "scorpionpl" jest jakieś podejrzane choć z napisem Valeo - może Made in China lub na rynek azjatycki ale też powinno pochodzić. Zależy od tego jak będzie eksploatowane.

Ale ile osób tyle różnych opinii.

 

Andrzej

Edytowane przez azm-61
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Dżem.

 

Ja stając przed dylematem jakie sprzęgło mam wybrać w podobnych cenach to bym się skłaniał akurat do firmy Sachs. Valeo jest często montowane w samochodach jako fabryczne części, to podane przez "scorpionpl" jest jakieś podejrzane choć z napisem Valeo - może Made in China lub na rynek azjatycki ale też powinno pochodzić. Zależy od tego jak będzie eksploatowane.

Ale ile osób tyle różnych opinii.

 

Andrzej

 

Może to właśnie po chińskich podróbkach powstała taka opinia o Valeo. Sachs wiadomo cieszy się lepszą opinia ale Luk-a mam o 100zł taniej ceny około 650zł-750zł tych sprzęgieł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość scorpionpl

Decyzja zapadła kupiłem ten komplet z alegro , firmy Valeo.

Cena mi też niepodpada, u mnie w sklepie ten komplet kosztuje okolo 800 zl . Zobaczymy jak to będzie działało . Dzięki za podpowiedzi skłoniliśćie mnie do wymiany całego kompletu nie chce mi sie za miesiąc wyciągać znowu skrzyni :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość kraqsek

witam.

Posiadam terrano 2,7 TDi z 97r.

 

Za niedługo zabieram się za wymianę płynów. Powiedzcie czy to dobry wybór:

- silnik: mobil 10w40 s2000 diesel pół syntetyk

- skrzynia biegów i reduktor: castrol ep 80w90 api gl-4

- most: castrol saf-xj 75w140 api gl-5

 

A może polecacie inne oleje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość EBR 49EJ

Jestem dziadkiem i kupiłem sobie Terrano 2z 1996/młodzieniaszka pietnastoletniego/ 2,4 benz.+ gaz i nie wiem jaki mam stosować olej do silnika.Od dwóch dni przeszukuję forum i nie mogę znaleść odpowiedzi.Proszę pomóżcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem dziadkiem i kupiłem sobie Terrano 2z 1996/młodzieniaszka pietnastoletniego/ 2,4 benz.+ gaz i nie wiem jaki mam stosować olej do silnika.Od dwóch dni przeszukuję forum i nie mogę znaleść odpowiedzi.Proszę pomóżcie.

 

Witam,

 

 

Jeśłi chodzi o oleje, płyny i pojemności to wszystko jest tu:

 

Oleje, płyny i pojemności.pdf

 

Generalnie z olejem do silnika to jest najmniejszy problem. Zabawa zaczyna się przy pozostałych miejscach które trzeba pozalewać. Jeżeli przebieg jest niski i silnik w dobrym stanie oraz poprzedni właściciel nie stosował oleju o gęstości 15W/40 to jedynym słusznym wyborem będzie 10W/40, czyli dowolnej firmy olej półsyntetyczny.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

Powoli się przymierzam do wymiany olejów w przekładniach więc po przeszukaniu allegro wyszukałem dla siebie takie oto propozycje:

 

Skrzynia biegów FS5R30A - wymagania GL4 80W/90 - Valvoline DuraBlend 75W/90 GL4 29zł/l

 

Skrzynia rozdzielcza TX10A - wymagania GL4 80W/90 - Elf Tranself EP 80W/90 GL4 15zł/l

 

Most przedni R180A - wymagania GL5 80W/90 - Elf Tranself B EP 80W/90 GL5 15zł/l

 

Most tylni LSD typ H233B - wymagania GL5 80W/90 olej LS (Limited Slip) - Valvoline HP Gear Oil 80W/90 LS GL5 - 30zł/l

 

Powyższe propozycje olejów wydają mi się dobre i najtańsze. Wszelkie sugestie i uwagi bardzo mile widziane.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...