Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

[N15] pali sie lampka ciśnienia oleju!!!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_goover

Gość_goover
  • Goście

Napisano 18 maj 2008, 22:36

po wymianie oleju kiedy silnik jest zimny lampka potrafi nie gasnąć nawet przez 8 sekund!!! dwukrotnie wymieniałem olej i filtr oleju. jak silnik ciepły to lampka gaśnie momentalnie. silnik pracuje równo i nie kopci. pomocy!!! bo każde odpalenie rano przyprawia mnie o zawał serca
  • 0

Reklama

#2 klajgus

klajgus

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 330 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Berlin

Napisano 18 maj 2008, 23:28

fil

dwukrotnie wymieniałem olej i filtr oleju

a na jaki filter??. Ja radze zastosować markowy to znaczy np, MAN ta "operacja" prawie zawsze pomaga na długo świecąca sie kontrolkę ciśnienia oleju .
  • 0

#3 Darek

Darek

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 270 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Leszno k.Wawy
  • Model:P11 1.6 97r , Fabia 1.2HTP

Napisano 19 maj 2008, 06:49

Słusznie kolga klajgus sugeruje. Ale jeśli filterek jest z dobrej półki (Mann, Knecht) to może sugerować że, "sypie się" czujnik ciśnienia oleju. Ja miałem wymieniony oryginał nissanowski na jakiś zamiennik z JC i kontrolka ciśnienia zapalała się "ni z tego ni z owego". Zamieniono na inny egzemplarz z JC i znów to samo, dopiero po włożeniu orygniału Nissana wszystko wróciło do normy.
  • 0

#4 Nitram

Nitram

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 342 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wa-wa

Napisano 20 maj 2008, 07:37

goover, a jaki olej lejesz :?: półsyntetyk :?:
  • 0

#5 Gość_goover

Gość_goover
  • Goście

Napisano 22 maj 2008, 16:23

fil

dwukrotnie wymieniałem olej i filtr oleju

a na jaki filter??. Ja radze zastosować markowy to znaczy np, MAN ta "operacja" prawie zawsze pomaga na długo świecąca sie kontrolkę ciśnienia oleju .

filtr pomógł lampka pali sie już tylko 3-4 sekundy jak zimny.
Nitram: wlewałem lotos,castrol a teraz mam mineralny mobil diesel 15W40, nie wiem jaki był lany przedtem :/
zastanawiam sie czy jeszcze grzebać? czy dać sobie spokój?
  • 0

#6 Gość_goover

Gość_goover
  • Goście

Napisano 23 maj 2008, 21:57

minerał??? nie dziwne że długo się pali, lej 10W40 no chyba że silnik bierze olej, jaki masz przebieg?


kolejne pytanie: ot tak mam sobie wlać półsyntetyk?? ja sie tam za dużo nie znam ale z mineralnego na półsyntetyk?? przebieg 200tys.km ale silnik pracuje wzorowo, nie bierze oleju.... naprawde wlac 10w40??
  • 0

#7 Nitram

Nitram

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 342 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wa-wa

Napisano 23 maj 2008, 23:41

zostań już przy mineralu, ale lej jakiś dobry, nie castrol ani lotos ;)
  • 0

#8 Nitram

Nitram

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 342 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wa-wa

Napisano 25 maj 2008, 12:12

blue_daba_dee, zgadzam sie, ale w silnikugoover'a, były już wcześniej lane różne oleje i jak już przeszedł na mineralny to lepiej niech zostanie przy takim jak wlał tzn mineralnym ale dobrym. Takie jest moje zdanie.

Dokładnie ja używam VALVOLINE MaxLife 10W40 i taki wleje w przyszłym tygodniu ;)

co do olei Castrol, Shell i Lotos z własnego doświadczenia wiem że to nie są dobre oleje. Ja osobiście nie polecam żadnego z nich.
  • 0

#9 Nitram

Nitram

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 342 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wa-wa

Napisano 25 maj 2008, 21:24

1. jakiej marki jest "dobry" mineralny i dlaczego akurat ten?

Nie mam dokładnie sprecyzowanego "dobrego" oleju, to zależy od samochodu a dokładniej od silnika. Do Almery używam Valvoline ewentualnie użył bym Motul

2. mówiąc "...Castrol, Shell i Lotos - to nie są dobre oleje..." masz na myśli mineralne, półsyntetyki a może syntetyczne? uzasadnij swoją opinię,

rozmowa w tym poście zatrzymała sie na wyborze oleju mineralnego i o takich pisze
choć jak bym z tej trójcy miał wybrać półsyntetyk do mojej Almery to tylko Shell sie kwalifikuje.

Biorąc pod uwagę powyższe oraz wnikliwe analizy kart specyfikacji produktu-własności fizyko-chemicznych olei różnych producentów wybrałem Shell'a

i dobry wybór,
a "reklama dźwignią handlu", osobiście nie wierzę w to co producent pisze na temat swojego produktu ;) kieruje się własnym doświadczeniem i podpowiedziami znajomych.


a moje zdanie jest takie, że NIC się nie stanie jak odkręci tą fatalną pomyłkę i wleje 10W40 (np. Valvoline który jest tu bardzo chwalony)

nie twierdzę że sie coś stanie, ten silnik dużo wytrzymuje i jest odporny na wycieki ale osobiście nie polecał bym już przejścia na półsyntetyk, lepiej zalać dobry mineralny i nie przekraczać terminów wymian ;)
  • 0