Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Przepływomierz BOSCH z czujnikiem tempeartury


Gość Wowek_L
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Wowek_L

Witam Szanownych Forumowiczów

 

Problem jaki chciałem tu przedstawić nie został jednoznacznie opisany i rozwiązany do tej pory na forum. Być może uda sie ustalić "oficjalną" wersję.

 

PROBLEM: do ALMERY N16 (benzyna) dostępne są 2 typy przepływomierzy:

1. 0280218005 - do wersji przed FL, dodatkowo przed filtrem powietrza występuje oddzielny czujnik temperatury. Jest dostępny jako zamiennik BOSCH za całkiem rozsądne pieniądze (czasem nawet za ok 240zł jako cześć regenerowana fabrycznie przez Boscha - naklejka EXCHANGE)

2. 0280218094 - wersja po FL. Ten typ ma zintegrowany czujnik temperatury. Kosztuje ok 800zł.

 

Na zdjęciu poniżej widać jak zbudowany jest przepływomierz .......... 094 po wyjęciu z obudowy (tej przykręcanej do puszki filtra).

 

be44aaf22f3eb9df.jpg

 

Moje pytanie:

 

Czy przepływomierz ......005 ma kostkę podłączeniową na 5 styków?

 

Czy jest w nim miejsce do przyłączenia termistora, tzn czy są styki metalowe tak jak na zdjęciu zaznaczone na czerwono?

 

Czy jakiś forumowicz mógłby podesłać mi zdjęcia "wnętrza" przepływki ....005

 

 

Prosze o wypowiedzi i podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość berdysz

ja mialem tak przekladany termisotor przez goscia co pracuje w nissanie (robil to prywatnie :) ) Po tej czynnosci samochod zaczal mi palic ok 0.5 - 1 litra wiecej niz przy starej przeplywce, ale wydaje mi sie ze przez to jest duuzooo mocniejszy, teraz pali mi ok 8l w jezdzie miszanej. Wracajac do powyzszego tematu jest mozliwa zamiana o ktorej pisalales a co najwazniejsze jest sporo taniej

 

Nissan Almera N16 przed FL (fabryczna przeplywka ...94)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wowek_L
fabryczna przeplywka ...94

 

Z tego co "wyniuchałem" w serwisówce oraz w katalogu Boscha wynika ze przepływomierz ...094 i ...005 nie różnią sie względem części wykonawczej do pomiaru przepływu powietrza a tylko występowaniem termistora. Konkluzją było by stwierdzenie ze 005 można zastąpić 094 ale pod względem ekonomicznym to istna porażka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość vqsoft1
Witam Szanownych Forumowiczów

 

Problem jaki chciałem tu przedstawić nie został jednoznacznie opisany i rozwiązany do tej pory na forum. Być może uda sie ustalić "oficjalną" wersję.

 

PROBLEM: do ALMERY N16 (benzyna) dostępne są 2 typy przepływomierzy:

1. 0280218005 - do wersji przed FL, dodatkowo przed filtrem powietrza występuje oddzielny czujnik temperatury. Jest dostępny jako zamiennik BOSCH za całkiem rozsądne pieniądze (czasem nawet za ok 240zł jako cześć regenerowana fabrycznie przez Boscha - naklejka EXCHANGE)

2. 0280218094 - wersja po FL. Ten typ ma zintegrowany czujnik temperatury. Kosztuje ok 800zł.

 

Na zdjęciu poniżej widać jak zbudowany jest przepływomierz .......... 094 po wyjęciu z obudowy (tej przykręcanej do puszki filtra).

 

Obrazek

 

Moje pytanie:

 

Czy przepływomierz ......005 ma kostkę podłączeniową na 5 styków?

 

Czy jest w nim miejsce do przyłączenia termistora, tzn czy są styki metalowe tak jak na zdjęciu zaznaczone na czerwono?

 

Czy jakiś forumowicz mógłby podesłać mi zdjęcia "wnętrza" przepływki ....005

 

 

Prosze o wypowiedzi i podpowiedzi.

 

z racji ze w ostatnim czasie mocno zaprzyjazniłem z przepływomierzami moge tu troche zasiac niepewność

 

005 jak i 094 wystepowaly w samochodach przed liftem. natomiast 005 byl w większości montowany w furach po lifcie

 

ja mam 2001 i mialem niestety 094

 

 

co do kostki podłączeniowej

zarówno 005 jak i 094 ma zlacze 5cio stykowe. jednak w 005 nie sa wykorzystane 2 styki

którymi wlansie w 094 idzie sygnal z termistora

 

co do zdjęcia 005 - jest to dokładnie taki sam przepływomierz jedynie brak w nim ( nie zamontowano) termistora, ale sa wszystkie konieczne mocowania na ten termistor.

 

ja przeplywke wymieniłem w ASO koszt 429 pln z diagnostyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wowek_L
natomiast 005 byl w większości montowany w furach po lifcie

 

no nie zgodzę sie... 094 występuje w benzynie zawsze po FL i czasem, jak w twoim przypadku przed FL.

 

 

Właśnie testuje 005 jako "zamiennik" 094. Na razie nie przełożyłem termistora, zamiast tego mam opornik 2kOhm. Przejechałem jakieś 150km od piątku, wszystko jak narazie działa bez zarzutu.

 

Jedyny kłopot przy przekładaniu termistora to odkręcenie 2 nietypowych śrub żeby można było wyjąć wnętrze przepływomierza z obudowy. Nie mam narazie takiej końcówki wiec ..mam chwilowo opornik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest też 094.Z katalogu Bosch wynika ,że 005 robili dla Almer do 10.2000.Dalej dawali 094( od 11.2000).Sądzę że jakby dostać taki sam termistor (podaje tylko temp zasysanego powietrza) to można powalczyć i powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość vqsoft1
natomiast 005 byl w większości montowany w furach po lifcie

 

no nie zgodzę sie... 094 występuje w benzynie zawsze po FL i czasem, jak w twoim przypadku przed FL.

 

hmm

wydawalo mi sie ze po lifcie byly 005

 

 

Właśnie testuje 005 jako "zamiennik" 094. Na razie nie przełożyłem termistora, zamiast tego mam opornik 2kOhm. Przejechałem jakieś 150km od piątku, wszystko jak narazie działa bez zarzutu.

 

Jedyny kłopot przy przekładaniu termistora to odkręcenie 2 nietypowych śrub żeby można było wyjąć wnętrze przepływomierza z obudowy. Nie mam narazie takiej końcówki wiec ..mam chwilowo opornik.

 

te nietypowe śruby to torx plus 20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wowek_L
torx plus 20

Super konkret mi teraz podpowiedziałeś! Dzieki :)

 

[ Dodano: Pon 26 Maj, 2008 23:35 ]

jakby dostać taki sam termistor

Termistora już szukałem. Jest troszkę nietypowy, wyskalowany na 2kOhm przy 25st (zazwyczaj sa 2,2kOhm) i ze wzgledu na obudowe ma małą pojemność cieplną wiec szybko reaguje na zmiany. Jednakże najzyklejszy 2,2 działa też dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witajcie, troszkę odświeżę temat.

 

posiadam WP11.144 QG18DE z roku 2001, przepływka zamontowana 0280218005 z termistorem.

 

Jako że zaczęły się problemy z szarpaniem, zakupiłem regenerowany przepływomierz w Intercarsie (312zł po rabacie katalogowa cena 397zł) przepływomierz ten posiada nr zamienny 0986280232, ale jak się okazało ten regenerowany już nie posiada termistora.

 

Po montażu "nowego" przepływomierza, nyska troszkę odżyła, mniej szarpie, ale jednak szarpie, dlatego zastanawiam się czy pomóc może wstawienie tego termistora w przepływomierz, i jak to zrobić. Prawdopodobnie w moim starym przepływomierzu ten termistor jest uszkodzony (jak sprawdzić działanie termistora).

 

Dlatego proszę o poradę co można zrobić:

- czy kupić gdzieś termistor i wstawić go w nowy przepływomierz

- czy przełożyć ze starego i sprawdzić czy jest ok

Jeśli kupić to jakiego termistora mam szukać, czy będzie to tego typu?

 

 

zdjęcie ze strony:

http://1.1.1.5/bmi/euroelektronik.com.pl/site/uploaded_files/passive/resistors/Termistor%2020K%20NEWm.jpg

 

Pozdrawiam Ostek

 

 

UP

 

Może ktoś poradzi jaki termistor kupić, i jak sprawdzić stary?

Edytowane przez Ostek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Już chyba trochę po czasie odzywam się w tym temacie - ale może kolejnym osoba się przyda!

 

Robiłem ostatnio taką podmianę - czyli oryginalnego BOSCHA z termistorem zamieniałem na BOSCHA bez termistora!!!

 

Termistor kupiłem za ok 2zł - będzie w zasadzie każdy NTC o wartości ok 3,3 K przy 25 stopniach C.

 

np.

http://www.allegro.pl/search.php?string=termistor+3%2C3kom&buy=0&new=0&pay=0&vat_inv=0&personal_rec=0

 

 

Tak naprawdę odczyt temperatury zasysanego powietrza ma ok 5% udział w doborze mieszanki jaką dostaje silnik, tak więc jest to sprawa czwartorzędna !!!

Jeśli by tam wstawić zwykły opornik 3,3k nic złego by się nie stało i w zasadzie ni było by odczuwalnej różnicy!!! A jeśli zamotujemy termistor o tej wartości to skład mieszanki będzie niemalże identyczny jak przy oryginale - różnica będzie stanowić ułamek procenta !!!

 

Powtarzam - sprawa przetestowana!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

 

Proszę o podanie wartości termistora, bo wątek wyżej była wartość 2,2k a Ty podajesz 3,3k, chociaż oryginalnie jest podobno 2,0k.

 

Pozdrawiam i dziękuję z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście 2,2k - przepraszam wszystkich najmocniej - 3,3 to jest wartość napięcia jaka ma byc przy 25 stopniach czyli jeszcze raz:

Termistor 2,2 kohm przy 25 stopniach, i wtedy napięcie na nim ma być 3,3V !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 miesiące temu...

Czy mógłby ktoś powiedzieć czy termistor się wlutowuje czy tylko wpina w mocowanie, bo właśnie jestem przed wymianą przepływomierza i chcę zrobić to samo co opisane powyżej.

 

Jeszcze coś takiego mi się w oko rzuciło przy szukaniu http://www.bmw.pun.p...opic.php?id=139, może ktoś próbował? Takich modów próbowali koledzy od opli i fiatów i sobie chwalą tyle, że w dieslach.

 

Dodam,że u siebie mam problem z opadaniem obrotów i auto gaśnie. Po odpięciu przepływomierza to samo, z tym że jak dalej pedał w podłogę to się dławił przy wchodzeniu na obroty. Wyjąłem przepływomierz i czyściłem go specjalnym środkiem CRC Air Sensor Clean, poprawa ktrótkotrwała, ale przepływomierz jest z końca 2001 i pewnie nikt do niego nie zaglądał od nowości i dość mocno przysyfiony był. Chcę wypróbować wszystkiego zanim to dziadostwo zmienię na nowe :(

Edytowane przez GreeN_OnE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby ktoś powiedzieć czy termistor się wlutowuje czy tylko wpina w mocowanie, bo właśnie jestem przed wymianą przepływomierza i chcę zrobić to samo co opisane powyżej.

 

... termistor zagniatamy w mocowaniach ( nic nie lutujemy )

 

Pozdr.

Edytowane przez retros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagniatamy ? ! lutowanie jest dużo lepszym wyjściem i pewniejszym, ja lutowałem nic nie zagniatałem, wg mnie to głupota jest, a jak się wysunie ? i poleci dalej do silnika ?

 

w orginale termistor jest zagniatany - twój argument że jak się wysunie - jest błędny - zagniatany jest w dwóch miejscach a w jenym topimy uchwyt plastiku - wszystko dokładnie widać na zdjęciu -

6b454140.jpg

 

... ciekawe co byś powiedział jak by lut ci " odszedł "

 

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech Ci będzie, ja lutuje dużo pewniejsze łączenie jak i lepsze przewodzenie. Końcówki do głośników samochodowych też się " zagniata" a jednak dodatkowo lutuje się dla lepszego sygnału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech Ci będzie, ja lutuje dużo pewniejsze łączenie jak i lepsze przewodzenie. Końcówki do głośników samochodowych też się " zagniata" a jednak dodatkowo lutuje się dla lepszego sygnału.

 

... nie ma się co sprzeczać - jak kto woli - lutujemy lub zagniatamy

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy proszę mnie oświecić. Chciałem pomierzyć napięcia na swoim przepływomierzu, zgodnie z opisem na forum (żołty kabel i minus z aku). Na mierniku skala ustawiona na 20V i nic nie pokazuje. Dopiero po zmianie skali na 200mV wartości następujące 7mV na obrotach jałowych i to samo przy 2500obr/min, puściłem pedał gazu i dopiero jak obroty spadły prawie do zera napięcie wzrosło do 22mV.

Czy to możliwe ze mam aż tak padnięty przepływomierz czy źle dokonałem pomiaru bo już zgłupiałem bo raczej ciężko to źle pomierzyć :/ ?

 

Dodam jeszcze, że silnik dławi mi się jak schodzą obroty po przygazówce, więc wszystko wskazuje na przepływomierz :(

Edytowane przez GreeN_OnE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Piszecie, że należy przełożyć termistor ja nie znam się na elektronice, ale to co jest na zdjęciu na pierwszej stronie wygląda jak rezystor tz. opornik a nie termistor, który wygląda inaczej http://sklep.avt.pl/...tor 3-3kom.html, taki to termistor był zamontowany w przepływce podróbce w środku tam gdzie jest taka blaszka w oryginalnym tam nie było nic, jak to jest ?

Edytowane przez piotr_the
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

te nietypowe śruby to torx plus 20

Jakby ktoś miał zamiar kupować tylko jeden klucz (tak jak to ja zrobiłem) to mała uwaga -  w moim przepływomierzu czujnik jest na torx plus 25 (TS25)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Juzeffo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Pare lat już mineło od tej wymiany.

Rozumiem, że wszystko gra jak powinno i mogę śmiało brać 005 i przełożyć termistor ze starego 094?


Mi już tak łatwo nie poszło. Zamówiłem w ciemno 005, kupiłem termistor 2,2k, zabieram sie za wymiane i widzę, że mam całkiem inny MAF niż reszta.

Mój to 22680-AW400 AFH60-24 ( jak w Primerze)

 

Wtyczka niestety jest inna, więc musze sprawdzić czy 005 będzie ok i kupic wtyczkę od 005 :/

 

Almera N16 2005 FL QG15DE 98KM

 

Jak to się stało?

Edytowane przez vulture30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...