Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

[N14] ściąganie na boki podczas jazdy ;)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gość_walazzios

Gość_walazzios
  • Gość

Napisano 28 maj 2008, 09:27

W moim przypadku wystarczyła wymiana tulei gumowych na stabilizatorach.
Zawieszenie podparte jest na amortyzatorach i ....
Stabilizator ma zasadniczy wpływ na tor jazdy (przesunięcia wzdłużne zawieszenia) szczególnie na jazdę po łuku drogi.
Jeśli ktoś chętny to służę zdjęciami katalogowymi zawieszenia N13 i N14.
czyzbyroman@wp.pl


moge poprosic o zdjecie stabilizatora przod zebym sam sobie sprawdzil czy nie ma luzow???

gleboko watpie zeby ci ze stacji sie mylili ale....... nie zawadzi sprawdzic

:)

a te gumy stabilizatora sa tanie to moge wymienic sobie tak czy siak
  • 0

Reklama

#22 Gość_Kevin1986

Gość_Kevin1986
  • Gość

Napisano 03 czerwiec 2008, 00:34

widzę ,że wszyscy mamy podobny problem u mnie tez bierznik od srodka bierze no i po wymianie łożyska (wybite) jade na zbierzność i geometrię przed zmianą opon ściągało na prawo teraz od jakiegoś czasu dość mocno na lewo

ps. wole jak mnie ściąga na prawo do rowu bo jak na czołówkę to trochę lipa :P
  • 0

#23 OFFLINE   Kombiaczek

Kombiaczek

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 51 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera P12 2.2 di
  • :

Napisano 03 czerwiec 2008, 07:34

Cóz panowie ja rozwiazałem swój problem. Okazło sie ze przyczyna rzucania na boki były zbyt szerokie opony, Byłem u kolesia od opon i załozył mi mniejsze tzn 16" 205/60 i juz była róznica, przejechałem sie po mieście w miejsca gdzie mnie najczęściej sąciągało i rzucało i .... jak ręka odjał. Gumiarz mówił ze to problem niskiego profilu opony, jest wówczas mniej elastyczna, sztywniejsza i wszelkie doły koleiny itp przenosi na układ jezdny. Jak mi to mówił ok 2 miesiace temu to mu nie wierzyłem iszukałem dalej w zawieszenieu, i nic, aż tu nagle zmiana oponek pomogła. Dodam ze jeździłem na 17'' 215/50 - czyli na takich jak zaleca Nissan w przypadku kół 17". Cóz, przynajmniej całe zawieszenie mam teraz w porzadalu, gdyby nie ta dolegliwość, pewnie nie prędko bym do niego zajrzał.
  • 0

#24 OFFLINE   z2maciek

z2maciek

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 414 postów
  • Skąd:Dolny Śląsk
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 03 czerwiec 2008, 13:34

Hehe no to my się tu zastanawiamy nad przyczyną a tu taka prozaiczna sprawa. Trzeba było od razu powiedzieć że masz założone w aucie jakieś szalone, niedopasowane do tego auta koła na których się szpanuje, a poza tym nie da się jeździć normalnie :) (szczególnie po naszych drogach)
  • 0

#25 OFFLINE   BLACK60

BLACK60

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 185 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Konstantynów Ł
  • Kraj:POLAND
  • Model:P10 SR2.0Di, WP11 SR2.0DE a kiedyś niezawodny sunny n14
  • Nr rejestracyjny:EPA
  • :

Napisano 03 czerwiec 2008, 13:58

Bombel, przy nie wyważonych kołach poczujesz jak telepie kierą, już tak od 80 km/h to widać, ale, czy wyważanie wpływa na ściąganie? Na ten temat bym polemizował.

Co do nierówności dróg w RP, to często jest tak, że w tym samym miejscu ściąga zawsze w tą samą stronę, a w innym w inną. Nierówności, koleiny, słaby podkład mają na to wpływ.
  • 0

#26 OFFLINE   Kombiaczek

Kombiaczek

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 51 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera P12 2.2 di
  • :

Napisano 03 czerwiec 2008, 20:24

Te koła i rozmiar opon to firmówki, mój nissan z takimi kołami i z takim rozmiarem opon został zakupiony w polskim salonie, oczywiscie nie przeze mnie, zaden tam szpan :)

Black60 masz racje, w pewnych miejscach zawsze sciagało w tę sama strone, powinienem sie domyslic że to moze wina lezy po stronie drogi a nie auta
  • 0

#27 Gość_walazzios

Gość_walazzios
  • Gość

Napisano 10 czerwiec 2008, 16:17

hmm i co sie okazalo: po wymianie opon sciaganie w koleinach ustalo - okazalo sie ze stare opony byly tragiczne, ale lekkie sciaganie w lewo zostalo

nie wiem od czego to jest ale niedługo znowu czeka mnie wizyta u mechanicznego bo za tydzien i pare dni wyjezdzam do holandii, na 23 musze byc wiec mam 2x 1100km przed soba i jakies 1000km na miejscu zrobie........

na co powinienem zwrócić uwagę? jak są do wymiany gumy stabilizatorów - to mogę jeździć z takimi????? nic nie puka wiec teoretycznie........... :)
  • 0

#28 OFFLINE   wieshaq

wieshaq

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1333 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Kraj:POLAND
  • Time Online: 1m

Napisano 10 czerwiec 2008, 17:40

Wstawiam pro forma http://www.nissanklu...pic.php?t=41309
  • 0

#29 Gość_eNcoM

Gość_eNcoM
  • Gość

Napisano 27 czerwiec 2008, 21:15

przeguby nic do tego nie mają ja stawiałbym na gałki układu kierowniczego ewentualnie geometrię zawieszenia przód/tył
ale raz miałem taką przygodę z oponkami firmy dębica passio opony były równo zdarte bieżnika jakieś 5mm a tu niestety jedna oponka ściągała w zależności od tego po której stronie była raz w prawo raz w lewo :D (gdy byłą na przodzie z tyłu spokój)
  • 0

#30 Gość_stu

Gość_stu
  • Gość

Napisano 30 czerwiec 2008, 15:41

jak u mnie sciagal to tylko z przodu roibielm naprawey... sworzenie ,łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora, przy okazji gumy na przegubach no i geometria jakies 20kkm temu i co wczoraj wymienialem hamulce tzna tarcze klocki i przewody gumowe okazalo sie ze nowe sworzenie 20 tys km i sa do smieci !!! paranoja
  • 0

#31 Gość_walazzios

Gość_walazzios
  • Gość

Napisano 30 czerwiec 2008, 16:58

dosc dawno nie pisalem na forum........... i dosc dawno temu rozwiazalem......... no prawie problem sciagania :)

okazalo sie ze .................. zbierzność...........

został mi problem ze po zawroceniu na maksymalnym skrecie w lewo lub prawo przez chwile po manewrze sciaga w ta strone w ktora skrecalem, zdaje mi sie ze to te gumy stabilizatorow albo uklad wspomagania

natomiast ktos wczesniej pisal o nieprawdziwosci testow amortyzatorow

otoz ............. 80% wyszlo czy tam 70% o ile pamietam a okazalo sie ze amorki sie ostro poca ........... na jesien je wymienie, takze trzeba samemu sprawdzic i tyle :)
  • 0

#32 OFFLINE   z2maciek

z2maciek

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 414 postów
  • Skąd:Dolny Śląsk
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 30 czerwiec 2008, 23:38

został mi problem ze po zawroceniu na maksymalnym skrecie w lewo lub prawo przez chwile po manewrze sciaga w ta strone w ktora skrecalem, zdaje mi sie ze to te gumy stabilizatorow albo uklad wspomagania

Takie objawy nie mogą mieć żadnego związku z gumami stabilizatorów. Z układem wspomagania - też wątpię. Najprawdopodobniej problem leży w tym, że cięzko obracają się łożyska kolumn mcphersona (te na górze, na których opiera się górny talerzyk sprężyny). W takim przypadku po dużym skręcie pozostają one nieco przekręcone w stosunku do pozycji na wprost i z tego powodu siły skręcające poprzez sprężyny przenoszą się na zwrotnicę. Sprawdź te łożyska.
  • 0