Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

QQ - 1,6 CZY 2.0 co wybrac proszę o poradę użytkowników


honnki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

poradźcie co wybrać QQ z silnikiem 1,6 czy 2,0. Preferuję spokojną jazdę choć nie chciałbym przeżywać stresów na światłach czy skrzyżowaniach. Który mniej pali i jest mniej uciążliwy w eksploatacji?? Dodam że nie zależy mi na dodatkach przy silniku 2,0 - chodzi mi o szczerą ocenę waszych QQ no i może jakieś pierwsze uwagi o usterkach i serwisach. Wybiorę chyba ten w łodzi przy ulicy żeligowskiego - macie jakieś opinie na jego temat?????? i jeszcze jedno pytanko - czy w podstawowej wersji radio jest z MP3 ?????

ps. też przyłączam się do tych którzy chcą mieć oddzielny dział dla QQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozsadny wybór to 2.0 roznica w spalaniu znikoma jednak pare koni wiecej to i bezieczenstwo na drodze lepsze nie bedziesz sie przynajmniej pocil przy wyprzedzaniu 1.6 na ta bude to jest moim zdaniem troszke przymało sam sie zastanawiam nad kupnem nisana miedzy MURANO a QQ a murano fajne tylko te spalanie mnie odrzuca w ekonomicznosci QQ wygrywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poradźcie co wybrać QQ z silnikiem 1,6 czy 2,0. Preferuję spokojną jazdę choć nie chciałbym przeżywać stresów na światłach czy skrzyżowaniach. Który mniej pali i jest mniej uciążliwy w eksploatacji?? Dodam że nie zależy mi na dodatkach przy silniku 2,0 - chodzi mi o szczerą ocenę waszych QQ no i może jakieś pierwsze uwagi o usterkach i serwisach. Wybiorę chyba ten w łodzi przy ulicy żeligowskiego - macie jakieś opinie na jego temat?????? i jeszcze jedno pytanko - czy w podstawowej wersji radio jest z MP3 ?????

ps. też przyłączam się do tych którzy chcą mieć oddzielny dział dla QQ

 

Zdecydowanie 2.0 - ten samochód swoje waży więc 1.6 z 2-3 osobami i bagażem nie pojedzie; nie mówiąc już o dynamicznym wyprzedzaniu. Jesli preferujesz spokojną jazdę to 2.0 spali ci około 7-7.5L

 

jesli chodzi o mp3 to zaden nie ma tego w standardzie ani w opcji; jedyna możliwość to satnav ale to koszt 10k - pewnie warto zainwestować jak się ma kilka blaszek na zbyciu :)

 

Na brytyjskim forum QQ jest dość duży topic na ten temat i jest dokładnie rozrysowane jak podłączyć zewnętrzne urządzenia (np playery mp3) do radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co czytałem to navka w QQ jest w opcji nie ma duzo kaszek z nawkami ale sie zdazają

widziałem QQ z duzym wysuwanym z dachu monitorem z tyłu dla gosci:) bajera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec nic waszym zdaniem nie przemawia za modelem 1,6 , chyba tylko cena??? a co z serwisami moze jest ktoś z łodzi i powie cos o serwisie na ulicy przybyszewskiego???

dzieki za odpowiedzi

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdzę 1.6 i na dynamikę nie narzekam, oczywiście auto nie zrywa asfaltu ale da się spokojnie wyprzedzać.

 

Chociaż trzeba przyznać, że faktycznie w 3-4 osoby to już lekki muł jest i jeśli często ma jeździć komplet pasażerów to większy silnik będzie wygodniejszy...

 

Z drugiej strony jeśli QQ ma służyć głównie do jazdy po mieście to 2.0 jest niepotrzebne, bo tu różnica w spalaniu jest już znaczna, a korzyści z mocy właściwie żadne.

 

W kwestii serwisu na razie się nie wypowiem, bo auto mam od 3 miesięcy i na raziei przez 6 tys. km nic się nie działo (odpukać...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączenie mp3 do radia poprzez FM jest niezadawalające jakościowo.Coś tłumi i nie gra jak trzeba.

 

no ale nikt tu nie pisze o mp3 przez FM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do spalania to i tak bym gazował sekwencją lpg lub cng

 

a widziałeś już gazowane QQ? ciekawy jestem jak te silniki znoszą zagazowanie - obawiam się że nie za dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co z komfortem jazdy i jak sprawuje sie manualna klima?? słyszałem różne opinie na te tematy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komfort jazdy moim zdaniem super, szczególnie na równych drogach.

Na dziurach przy szybkiej jeździe trochę buja ale to wynik większego prześwitu niż w standardowych osobówkach.

 

Poza tym w środku cisza... dopiero powyżej 120 km/h robi się trochę hałaśliwie.

 

Klima manulana potrzebuje trochę czasu żeby schłodzić bardzo nagrzane wnętrze, w innych warunkach daje sobie spokojnie radę. Co do klimy do brakuje według mnie takiego ustawienia nawiewu, które dmucha jednocześnie na szybę i z głównych dysz.

 

Mim zdaniem największa kaszana w QQ to system audio (przynajmniej w podstawowej wersji) - to w ogóle nie gra tylko buczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komfort jazdy moim zdaniem super, szczególnie na równych drogach.

Na dziurach przy szybkiej jeździe trochę buja ale to wynik większego prześwitu niż w standardowych osobówkach.

Poza tym w środku cisza... dopiero powyżej 120 km/h robi się trochę hałaśliwie.

Zgadza się wszystko powyższe poza prędkością; przy 140 słyszysz że wogóle silnik pracuje, ale tak naprawdę nawet przy większych prędkosciach jest bardzo cicho.

Klima manulana potrzebuje trochę czasu żeby schłodzić bardzo nagrzane wnętrze, w innych warunkach daje sobie spokojnie radę. Co do klimy do brakuje według mnie takiego ustawienia nawiewu, które dmucha jednocześnie na szybę i z głównych dysz.

Ale to że powoli schładza nie wynika z jej "manualności" Automat działa tak samo; po prostu jest mała sprężarka żeby spalanie nie wzrastało dramatycznie a po drugie nikt nie chce jeździć w lodówce :)

Mim zdaniem największa kaszana w QQ to system audio (przynajmniej w podstawowej wersji) - to w ogóle nie gra tylko buczy.

Może nie jest najlepszy system audio pod słońcem, ale kaszaną bym tego nie nazwał; ba poważne braki ale jak na fabryczne to i tak jest niezłe. W necie mozna już kupić zamienniki pasujące do QQ odtwarzające DVD, mp3 itd; nie wiem jak z jakością dźwięku ale wyglądają całkiem fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem tak. Jechałem QQ w 1,6 benzynie oraz 2,0. Dopiero jak wsiadlem w 2,0dCi to moge powiedziec ze jest miodzio.I taki wlasnie silniczek kupilem.150KM , 320Nm to jest elastycznosc i masz zapas mocy na kazdym biegu.Na trasie idzie 210km/h.W miescie pali mi 8ltr ale zawsze jezdze na takich obrotach zeby miec trubo do dyzpozycji. Jednym slowem benzyna to porażka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem tak. Jechałem QQ w 1,6 benzynie oraz 2,0. Dopiero jak wsiadlem w 2,0dCi to moge powiedziec ze jest miodzio.I taki wlasnie silniczek kupilem.150KM , 320Nm to jest elastycznosc i masz zapas mocy na kazdym biegu.Na trasie idzie 210km/h.W miescie pali mi 8ltr ale zawsze jezdze na takich obrotach zeby miec trubo do dyzpozycji. Jednym slowem benzyna to porażka.

 

Dla mnie porażką jest cena dci; przy przebiegach rocznych 20-25 tyś inwestycja z dizla zwróci się po 5-6 latach - jeśli ktoś ma zamiar jeździć dłużej bądź robi większe przebiegi to rzeczywiście warto rozważyć dci, ale ze względów finansowych a nie osiągowych; jeździłem tym 2.0 dci ale nie zauważyłem większej różnicy w osiągach pomiędzy tymi dwoma silnikami; akurat szybkość maksymalną jaką można osiągnąć nie jest żadnym wyznacznikiem - polonezem też się rozbujasz do 200 ale co z tego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie z kristo cena 2,0 dci jest kosmiczna i za tą kasę można już kupić furę z wyższej półki. Nie wiem jak dla was ale dla mnie podstawowe wersje są godne zainteresowania i to głównie ze względu na cenę a porównując wyposażenie z innymi modelami w tym przedziale cenowym biją je na głowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie nie było stać na dwulitrowego diesla więc w ogóle nie brałem go pod uwagę przy zakupie. Chociaż przejechałem się nim na próbę i faktycznie dynamika jest dobra.

 

Tyle tylko, że ja wybierałem pomiędzy zwykłym kompaktem (Focus, Auris, 308, C4) w wyższej wersji niż podstawowa a podstawowym QQ - no i widać na co się zdecydowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristo, poprzeglądałem kilka watków i widze że wszędzie Cie pełno - pamietaj tylko że nie masz monopolu na racje. Cena dCi jest faktycznie wyższa ale ja na przykład kupiłem fure na dniach otwartych i za wersje Tekna z tym 2,0 dCi dałem 88tyś. W tej cenie można kupić inne fury, np Forda Focusa 1,8 Tdci. Wzialem jazde próbną tym wózkiem i moge śmiało powiedzieć że to porażka. Wziąłem również za 84tyś jazdę próbną Skodą Octavia 1,9 tdi (105km) - fajny ale głośny. Jak mam dać 72 patyki za QQ 1,6 i nie mieć ani depnięcia ani satysfakcji pod dystrybutorem to nie uważam to za fajny zakup. Jeśli człowiek wydaje 72 patyki to ma prawo do jakiejś frajdy. A zwrot kasy po 5 latach też nie jest najważniejszy. Większość ludzi kupuje samochody po impulsem i dlatego że nazbierał akurat tyle a tyle pieniążków. Później może ich już nie mieć. A pod dystrybutorem sie można zluzować. ZACYTUJE JEDNO Z CZASOPISM MOTORYZACYJNYCH (AUTO MOTO I SPORT) : JAK QASHQAI TO TYLKO Z MOCNYM DIESELEM. POPIERAM W 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie moge nic powie3dzieć na temat QQ ale wiem jedno że okazje się zdarzają nawet w Salonach i tu by warto poszukać Iława i Elbląg oferuje w promocji QQ z 2.o dci za 74 kółka i to jest warte uwagi a 1.6 za 68 koła wiec różnica prawie żadna a mocy i wygody dużoa tak po za tym napiszcie jak wygladaja cenowo przeglądy gwarancyjne ale faktycznie a nie to co mówią w salonach ten QQ też mi leży i po mału sie do niego prymierzam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to fakt chyba ta cena ciut za niska choc pocieszające jest to że w końcu zaczynają się akcje promocyjne i upusty.Może i da radę wyrwać cos taniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedługo może będzie QQ z 3,5-litrowym dieslem, wtedy 700 koni i dawaj zrywać asfalt.... 2,0 będzie się mogło schować.

 

Śmieszą mnie takie rady: kup 2,0 bo lepsze niż 1,6. Przecież to "oczywista oczywistość"!

Pytanie jest raczej takie: co najlepiej zaspokoi nasze potrzeby przy uwzględnieniu określonego budżetu.

 

Moim zdaniem QQ 1,6 ma dynamikę porównywalną lub bardzo nieznaczie gorszą do innych kompaktów z podobnymi silnikami.

 

Zwracam też uwagę na subtelne różnice w wadze QQ:

- z silnikiem 1,6 waży 1300 - 1400 kg:

- 2,0 dci waży 200 kg więcej

- 2,0 benzyna waży w zależności od wersji od 60 do 200 kg więcej

 

Różnice w masie częściowo wpływają na to, dynamika poszczególnych wersji może być bardziej zbliżona do siebie niż to wynika z "miażdzącej" różnicy w mocy poszczególnych silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...