Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zakup Navary, Pierwsze wymiany, Rozrząd


daz

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że jest to mój pierwszy post na tym forum, chciałem wszytskich przywitać i odrazu mam pytanie. Szukałem na formum, dużo się dowiedziałem o tym samochodzie ale mam jeszcze kilka pytań na które nie udało mi się znaleźć odpowiedzi.

Jutro kupuje Navare, model d40 KingCab z 2005r. Czy możecie tak na szybko podpowiedzieć na co zwrócić szczególną uwage , zakładając że auto mało lekki wypadek (prawy przód), byłem już go raz oglądać, i jak by nie to że auto ma wystrzelone pasy bezpieczeństaw, czyli zblokowane, to nie nosi żadnych śladów wypadku . Właściciel twierdzi że on już go kupił jako naprawiony. Auto po wypadku ma oryginalny zderzak, tylko lekko pęknięty w jednym miejscu, wszytskie fabryczne szyby, z 2005r, tak wiec przypuszczam że mozliwe że wypadek nie był mocny, ale może podpowiecie na co w takiej sytuacji jeszcze zwrócić uwagę? Może te samochody mają jakieś słabe punkty które przy nawet najmniejszym wypadku mogą polecieć? Np, rama??

Drugie pytanko, jeśli już go kupie, oczywiście odrazu pojade na pierwsze wymiany (filtry, oleje), ale podpowiedźcie jak tam jest z rozrządem? Czy tam jest łańcuch czy pasek? Dodam że samochód ma przejechane 90000km.

Będe wdzięczny za wszelkie rady i w miare szybkie podpowiedzi, bo juto rano jestem umówiony ze sprzedajcym.

 

Pozrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

parę miesięcy temu jak byłem na urlopie w Szwecji w jakiejś gazecie czytałem o porównaniu kilku aut tego typu w zderzeniach czołowych - ku mojemu zdziwieniu auto wypadło bardzo słabo, więc zastanów się zanim je kupisz. Gabaryty akurat w tym wypadku troszkę bywają mylne.

Jeśli auto po stłuczce było dobrze naprawione nie powinienieś się niczym przejmować, sprawdź jeszcze czy poduchy nie wystrzeliły, bo może być tak, że masz tylko zaślepki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, koniecznie sprawdź ramę - nie wiem czy uda Ci się na podnośniku zobaczyć czy nie była ruszona. Może pojedź do specjalisty na pomiar ramy - wydasz 100 albo dwie a będziesz pewny tego co masz. :one: Szyby mozna skompletowac , żeby był ten sam rocznik :P

 

Samochód ma rozrząd na łancuchu - nie musisz nic robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprocz tego co pisza wszyscy powyzej sprawdz tez czy dzialaja wszystkie napedy i czy nie swieca kontrolki. Rama przy - tak jak mowisz - lekkim uderzeniu nie powinna byc ruszona. Moja navara byla dosc mocno rozbita i rama byla ruszona tylko troszke. Kieruj sie wlasnym rozsadkiem, a powinienes dokonac dobrego zakupu ;) Powodzonka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wiekie za rady, napewno będą pomocne. Ja już raz miałem okazje oglądać ten samochód, tak więc jak patrzyłem pod maskę to wyglada na to że nic nie było tam ruszane, czyli wypadek rzeczywiście mógł byc nie wielki, zakładając nawet że zderzak zostal orginalny. Jeśli chodzi o napędy to włączałem je ale podopwoedzcie czy tak powinno być, bo nie jeździełm nigdy terenówką i nie wiem czy taka jest klej rzeczy. Mianowice po przełączeniu na 4wd zaświeciła się lampla na wskaźnikach że ma załączone 4 koła, dalej po przełączeniu na 4lo, zaświeciła się jeszcze chyba własnie LO, z tego co pamiętam. Za to jak przełączyłem spowrotem na 2wd to ta ikonka podwozia tak dziwnie się świeciła, znaczy przednie "koła" na ikonce zaczeły mrugać, a po jakiś 30 sekundach świecił się już tylko tylny napęd. I teraz pytanie, czy tak własnie powinno się to zachowywać??

 

I jak sprawdzić aby mieć 100% pweności że napędy działają? mówie to sprawdzeniu na drodze a nie w servise? np. ruszuć gwałtownie na piachu czy coś w tym stylu i patrzeć czy ruszy czy mieli tylko tyłem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachowanie LCDka z kontrolą napędów prawidłowe: jak przełączasz z 4H na 2H to miga do czasu, aż będzie w stanie przełączyć. Najszybciej robi to jak go lekko pogonisz i puścisz gaz.

 

W zasadzie tak, na piachu powinien zamielić obiema osiami.

 

Na asfalcie mimo włączonego 4x4 na wprost powinien jechać bez problemu, nawet 150km/h (proszę nie komentować przez maniaków instrukcji) i to będzie najlepszy test czy rama jest prosta!

Przy mocniejszym skręcaniu z włączonym 4x4 na asfalcie będzie szarpać i blokować ci kierownicę (naprężenia) i to jest ok (sprawdzaj na parkingu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zapnie Ci się napęd na wszystkie koła odczujesz to na pewno na kierownicy. Ze względu na zapięty przód wszystko zaczyna chodzić ciężej :) Jeżeli masz blokadę tylnego dyfra w niej to załączysz ją dopiero po zapięciu reduktora. Posprawdzaj wszystkie napędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc kupiłem i nie zapeszając auto jest SUPER!!!! Nawet nie sądziłem że tak fajnie się tym jeździ. Samochód idzie jak po szynach, a moc i przyspieszenie mnie pozytywnie zaszkoczyły. Posprawdzałem napędy, wszytskie chodzą, i żeczywiście jak się załączy 4h, odrazu czuć na kierownicy taki jak by opór. I mam jeszcze jedno pytanko, może głupie i oczywiste ale wole się upewnić. Jak prawiłowo wrzucać w navarce wsteczny bieg? Chodzi mi o to czy wchodzi tak samo jak wszystkie inne, czy np trzena wcisnąc lewarek w dół, jak np w niektórych fiatach???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak prawiłowo wrzucać w navarce wsteczny bieg? Chodzi mi o to czy wchodzi tak samo jak wszystkie inne, czy np trzena wcisnąc lewarek w dół, jak np w niektórych fiatach???

 

Na luzie wciskasz lewar w dol, pozniej na maxa w prawo i do tylu (tak jak 6 bieg tylko ze lewarek w dol) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...