Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Układ chłodzenia.


Gość beapar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jestem nowy.Od kilku dni jestem posiadaczem Nissana Terrano II mój problem polega na układzie chłodzenia.Kiedy silnik chodzi na wolnych obrotach to wskażnik temperatury dochodzi do połowy ale jak będę jechał przez kilka kilometrów przy obrotach około 2500-3000 wskazinik podskoczy do czerwonej kreski . Nie wiem co się dzieje, płyn się nie gotuje ,wymieniono termostat,czyjnik,wisko działa,płynu nie ubywa.Proszę o pomoc bo miejscowi mechanicy puszczą mnie z torbami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli dochodzi ci do czerwonej kreski to juz jest zle to jakies 130 stopni masz to powinno gotowac jak nic - napisz jak sprawdziłes ze ci nie gotuje?? otwarłes korek przy max temp??

 

jesli na prawde nic sie nie dzieje z silnikiem to moze czujnik temperatury albo jego instalacja szwankuje, oby :<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otworzyłem korek i włorzyłem palec do płynu , płyn był gorący ale nie parzył , czujnik wymieniony na nowy sprawdzony.

 

:651: :065: lol gratuluje odwagi :D Normalna temperatura pracy silnika to 90 stopni,jeśli naprawdę był tylko gorący a nie parzył to i tak jest za niska temperatura ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KevinTworog

ja też tak miałem i też wszystko wymieniłem, a okazało się że poprostu chłodnica była zakamieniona. Wyjołem ją zawiozłem do gościa co nanprawia chłodnice zapłaciłem 30zł (nowa chłodnica kosztuje 800zł najtaniej) za odkamienienie i jak ręką odją. Byłem wy tym roku już na tej chłodnicy w chorwacji z przyczepą campingową gdzie upały były po 40 stponi, a wskaźnika połowy nie przekroczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd zes kamien w chłodnicy wziął :/ jeździłes na wodzie :!!: to od razu wymien silnik bo skorodował jak nic :>

 

No a ty beper masz jaja

 

choc to prawie niemożliwe ale (kiedy ci osiągnie czerwoną kreskę) sprawdź temperatury węży chłodniczych jesli ten gurny bedzie w miarę ciepły (gorący) a ten dolny bedzie zimny a węże które idą do nagrzewnic ?? no własnie gorące powinny być to może ci co montowali termostat cos zawalili np włożyli jakąś szmatę żeby woda nie ciekła i nie wyjęli :zly: może w chłodnicy masz chłodek a w silniku małe piekiełko :kosci:

 

gdyby cos w samej chłodnicy lub z wiskozą było nie tak to by ci ręke upaliło jak włożyłes :028:

 

[ Dodano: Nie 14 Wrz, 2008 09:28 ]

A i najważniejsze już nie odkręcaj więcej korka chłodnicy jak sie nagrzeje, nie chcemy żeby ci zabrakło szczescia :kosci:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sam wziołem się do rozwiązania tego problemu . Odkręcam obudowę termostatu , a wśrodku pusto nie ma termostatu :029: ,podobno włożyli nowy.Po nagrzaniu silnika wszystkie węże ciepłe , wskażnik temperatury powyrzej połowy, temperatura płynu w chłodnicy 43 stopnie. Morze faktycznie chłodnica zawalona i przy większych obrotach nie nadąrza chłodzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze sprawdź czy cała chłodnica ma równą temperaturę, jak jest raz ciepło raz simno to będzie zakamieniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KevinTworog

ja wody nie lałem do chłodnicy. Poprostu wystarczy przepłukać układ.

Czy chłodnica jest zakamieniona najlepiej sprawdzić w sposób następujący.

Weź zagrzej silnik min do połowy stanu na skali i pomacaj chłodnice czy jest cała ciepła czy tylko w około jest gorąca. Ja obstawiam w 100% że środek chłodnicy będziesz miał zimny, więc zakamieniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...