Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

system hamowania zjazdu w t31 se


Gość Mirabelek76
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze przemóc się i chociaż przewertować manuala ;)

 

Po drugie systemu wspomagania podjazdu się nie aktywuje, o ile wiem to działa sam na zasadzie, że jak chcesz ruszyć pod górkę i zdejmiesz nogę z hamulca to przez kilka sekund samochód ci nadal trzyma zaciśnięty hamulec. Warunkiem jest, że auto musi uznać iż jest przechył.

Co do wspomagania zjazdu to masz przełacznik na środkowej konsoli w pobliżu dźwigni zmiany biegów i przełaczania napędu. Jak go włączysz zapala ci sie kontrolka z samochodem zjeżdżającym z górki. Powinieneś zauważyć.

 

pozdr.

Alv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System kontroli podjazdu działa gdy przechył wynosi ok 10% i nie musisz nic włączać, w praktyce to jest średnia górka ;) , aby aktywować system zjazdu musisz włączyć pokrętłem napęd 4X4 lock /w lewo do końca/ i kliknąć przełącznik kontroli zjazdu obok, nie naciskać żadnych pedałów autko samo będzie kontrolować zjazd - nie pozwoli Ci na uślizgi i jazdę bokiem, prędkość ok 7 km/h, tylko zjazd musi się odbywać z dość stromej górki, te systemy działają bardzo sprytnie ;).

Przetestowałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UWAGA OSTRZEŻNENIE dla osób kupujacych nowego x-a ,

Mój model w opcji SE nie miał zamontowanego systemu kontroli zjazdu i wjazdu, mimo iż za niego zapłaciłem. Sprzedawca w salonie Zaborowski w Warszawie stwierdził, że nissany z silnikiem benzynowym nie miały montowanego tego systemu. We wszystkich folderach i ulotkach był on elementem wyposażenia opcji SE. Ile może być wart taki system? jakiego odszkodowania mogę się domagać? Jak drogą walczyć?

Po swoich doświadczeniach z różnymi ASO doszedłem do wniosku, że im nie odpuszczę. Klient się liczy dopóki nie zapłaci .... Pomóżcie proszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UWAGA OSTRZEŻNENIE dla osób kupujacych nowego x-a ,

Mój model w opcji SE nie miał zamontowanego systemu kontroli zjazdu i wjazdu, mimo iż za niego zapłaciłem. Sprzedawca w salonie Zaborowski w Warszawie stwierdził, że nissany z silnikiem benzynowym nie miały montowanego tego systemu. We wszystkich folderach i ulotkach był on elementem wyposażenia opcji SE. Ile może być wart taki system? jakiego odszkodowania mogę się domagać? Jak drogą walczyć?

Po swoich doświadczeniach z różnymi ASO doszedłem do wniosku, że im nie odpuszczę. Klient się liczy dopóki nie zapłaci .... Pomóżcie proszę

 

Witam,

masz na myśli to: (DDS) jest to Przełącznik kontroli zjazdu. http://www.samar.pl/index.html?__la=pl&amp...y=46ef7d8634da0

drugi przycisk z lewej koło lewarka zmiany biegów.

Panowie ci opisali sposób działania.

Z tego co się doczytałem to jest to we wszystkich wersjach T31.

 

Następny układ jest (USS) Uphill Start Support – Łatwe ruszanie na wzniesieniu.

jego definicja jest taka: Podczas zatrzymania na wzniesieniu układ USS automatycznie utrzymuje hamowanie podczas, gdy kierowca zwalnia pedał hamulca, aby wcisnąć pedał przyspieszenia. Zapobiega to stoczeniu się pojazdu.

System USS działa automatycznie w następujących sytuacjach:

-samochód jest zatrzymany na wzniesieniu przez naciśnięcie pedału hamulca

-przekładnia jest ustawiona na bieg do jazdy w przód lub do tyłu

 

Uwaga!!: Maksymalny czas utrzymania wynosi 2 sekundy. Po dwóch sekundach pojazd zacznie się staczać i system USS nie będzie działał.

 

Myślę, że masz i USS i DDS.

 

Pozdrówka

Vratko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego, czy USS jest montowany w benzynowym T31, czy nie to sie nie wypowiem, bo nie wiem. Natomiast miałem okazję porównać T31 w wersji 173KM z jeepem cherokee 2.8 CRD. Różnica była taka, że w szerokim był automat, a w x-t ręczna skrzynia. Ale powiem szczerze, że pomimo, że przymierzam się do kupna x-t to ten mechanizm w szerokim działa bez porównania lepiej. Miałem okazję sprawdzać na tej samej górce.

Szeroki trzymał faktycznie te dwie sekundy i po dodaniu gazu płynnie ruszał. W x-t szarpnął i efekt był taki, że silnik mi gasł. I tak parę razy próbowałem. Generalnie to ja takiego systemu po nic nie potrzebuję, bo ruszam normalnie przekładając szybko nogi po pedałach, a jak jest ciężko to z ręcznego, ale chciałem sprawdzić, jak działa. Jak dla mnie szału nie ma. Może to kwestia przyzwyczajenia. ale jak na razie to wolę ruszać po mojemu. Jeszcze mi się nie zdarzyło stoczyć ;)

 

pzdr.,

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego, czy USS jest montowany w benzynowym T31, czy nie to sie nie wypowiem, bo nie wiem. Natomiast miałem okazję porównać T31 w wersji 173KM z jeepem cherokee 2.8 CRD. Różnica była taka, że w szerokim był automat, a w x-t ręczna skrzynia. Ale powiem szczerze, że pomimo, że przymierzam się do kupna x-t to ten mechanizm w szerokim działa bez porównania lepiej. Miałem okazję sprawdzać na tej samej górce.

Szeroki trzymał faktycznie te dwie sekundy i po dodaniu gazu płynnie ruszał. W x-t szarpnął i efekt był taki, że silnik mi gasł. I tak parę razy próbowałem. Generalnie to ja takiego systemu po nic nie potrzebuję, bo ruszam normalnie przekładając szybko nogi po pedałach, a jak jest ciężko to z ręcznego, ale chciałem sprawdzić, jak działa. Jak dla mnie szału nie ma. Może to kwestia przyzwyczajenia. ale jak na razie to wolę ruszać po mojemu. Jeszcze mi się nie zdarzyło stoczyć ;)

 

pzdr.,

M.

Od początku października jeżdżę T31 173KM i miałem okazję sprawdzić USS na jednej górce po drodze do pracy. Ruszanie było bardzo płynne, po zwolnieniu hamulca samochód ani drgniął. Całe ruszanie tak jak na prostej. Górka jest bliższa tych 10% niż 100%, być może przy większych są problemy. Szarpania i gaśnięcia przy ruszaniu też mi się przytrafiały na początku (niezależnie od nachyleń), ale to był raczej brak wyczucia samochodu.

 

Gdy kupowałem x-trail'a, zapytałem dealer'a, czy USS jest też z MT (opisy w instrukcji dotyczyły AT), odpowiedział mi, że jest we wszystkich. O benzynowych nie rozmawialiśmy, ale wszystkie to wszystkie.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość Robert_103

UWAGA OSTRZEŻNENIE dla osób kupujacych nowego x-a ,

Mój model w opcji SE nie miał zamontowanego systemu kontroli zjazdu i wjazdu, mimo iż za niego zapłaciłem. Sprzedawca w salonie Zaborowski w Warszawie stwierdził, że nissany z silnikiem benzynowym nie miały montowanego tego systemu. We wszystkich folderach i ulotkach był on elementem wyposażenia opcji SE. Ile może być wart taki system? jakiego odszkodowania mogę się domagać? Jak drogą walczyć?

Po swoich doświadczeniach z różnymi ASO doszedłem do wniosku, że im nie odpuszczę. Klient się liczy dopóki nie zapłaci .... Pomóżcie proszę

 

ja właśnie odebrałem x-a - 2.0dCi XE z 2010 i również nie ma przycisku aktywacji kontroli zjazdu(DDS)...w katalogach z 2010 i 2011 napęd z DDS jest we wszystkich wersjach. szukałem drobnego druczku...ale nic nie ma o tym, coby DDS występował tylko w wyższych wersjach specyfikacji

czy możliwe, ze asystent zjazdy został zautomatyzowany i działa tak jak podjazdu - sam wykrywa spadek i ...

czy ktoś odbierał samochów w tym roku z przyciskiem kontroli zjazdu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem t31 w opcji SE, jak aktywować system kontroli wjazdu i zjazdu?

Kupiłem 2 litry w benzynie po 300 km docierania (max 3000 obrotów) śrenia 10,5 warszawa

Koledzy pomóżcie mi :(

 

W cennikach jest informacja, ze DDS wystepuje tylko z silnikami diesla:

"System ALL MODE 4x4-i z ESP + DDS -system wspomagania zjazdu ze wzniesienia (dla silników diesla) + USS - system wspomagania podjazdu ze wzniesienia"

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

dzięki, instrukcje oczywiście posiadam. chodzi mi oto czy system działa przy zjeździe z każdej górki. robiłem zjazd wszystko załączone jak nakazuje instrukcja a kontrolka ciągle migała. a może padł system ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg. mnie to predzej nie wszystkie warunki zostaly spelnione

auto powinno bez uzycia 'gazu' zjezdzac ze wzniesienia, prawde mowiac probowalem wlaczyc system zanim przeczytalem instrukcje, nie udalo sie, kontrolka pulsowala, teraz nie mam warunkow zeby sprawdzic

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli ktoś próbował działanie DDS to proszę podzielić się  doświadczeniem i opisać w jakich warunkach zadziałał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

@ johnyjp, dzis zjezdzalem slimakiem w galerii handlowej 'Sukcesja' (Lodz), kat nachylenia ok. 20': 1-bieg, 4WD Lock, DDS On i bez dotykania gazu samo auto sobie powoli jechalo a za mna jakis nerwus migal swiatlami ; )

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem w sobotę, spora górka ok. 30-35' , podłoże żwirowe  wszystko załączone jak powinno i DDS ciągle migał. Może auto musi iść ślizgiem i jak traci przyczepność to system powinien zadziałać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kolejna próba i bez zmian, wszystko włączone jak w instrukcji, a kontrolka nadal migała :thumbsdown: . Co może być przyczyną, czy padł układ. Może ktoś miał podobny problem. :0recourse:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...