Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

[P11.144/W11.144] EGR Recylkulacja spalin


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_sellow

Gość_sellow
  • Gość

Napisano 10 październik 2008, 15:52

Czy mógłby mi ktoś napisać gdzie znajduje sie w tym modelu w/w zawór.Silnik 2.0 benz z 2001 roku. ...............Używałem opcji szukaj.!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 0

Reklama

#2 OFFLINE   BULI

BULI

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 11 październik 2008, 09:01

sellow, a w manualu patrzyłeś?? - masz go na górze w przyklejonych tematach.
  • 0

#3 Gość_sellow

Gość_sellow
  • Gość

Napisano 11 październik 2008, 10:18

Buli ja nie znam języka angielskieg
  • 0

#4 OFFLINE   jurgenik

jurgenik

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 588 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rzeszów
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 11 październik 2008, 10:38

Buli ja nie znam języka angielskieg


Ale tam jest manual po Polsku!

Wydawnictwo Haynes - "Poradnik obsługi i naprawy - NISSAN PRIMERA", M. Cooms, S. Rendle, WKŁ Warszawa 2002.

Rozdział 4D Układ kontroli emisji - strona 186

A w dziale "Zrób to sam" masz jeszcze takie coś:

http://www.nissanklu...a53ebaf3686a27d

Zwróć tylko uwagę na ważną adnotację na początku dokumentu:
UWAGA: w niektórych modelach jak w P11.144 za EGR jest czujnik temperatury spalin i usunięcie
EGR spowoduje zapalenie się kontrolki Check Engine - w takich modelach nie usuwajcie EGR!

  • 0

#5 Gość_sellow

Gość_sellow
  • Gość

Napisano 11 październik 2008, 12:04

Dziękuje pięknie za odpowiedz na moje pytanie ,szukaj tam albo szukaj tam pisałem przeciez że korzystałem z opcji szukaj.Mi chodzi o model P11.144 po lifcie z 2001r (czytaj tu||,a wy karzecie mi oglądać starsze modele.One są poprostu inne.Najlepiej poradzić szukaj w Google.......Dziękuje bardzo....
  • 0

#6 OFFLINE   BULI

BULI

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 11 październik 2008, 14:37

sellow, nie obrażaj się ale chyba te silniki 2.0 były i są takie same to chyba nie ma znaczenia w jakim modelu P11 czy P11.144.

Najlepiej poradzić szukaj w Google.......Dziękuje bardzo....

jest to też rozwiązanie ;)
  • 0

#7 OFFLINE   jurgenik

jurgenik

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 588 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rzeszów
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 11 październik 2008, 14:42

Dziękuje pięknie za odpowiedz na moje pytanie ,szukaj tam albo szukaj tam pisałem przeciez że korzystałem z opcji szukaj.Mi chodzi o model P11.144 po lifcie z 2001r (czytaj tu||,a wy karzecie mi oglądać starsze modele.One są poprostu inne.Najlepiej poradzić szukaj w Google.......Dziękuje bardzo....


Kolego, jesteś nowy więc będę łagodny, ale nie pisz więcej takich rzeczy do ludzi którzy chcieli Ci pomóc i poświęcili swój cenny czas na poszukanie za Ciebie odpowiednich informacji.
Powiedz mi co innego jest w silniku 2.0 w P11 i P11.144?
Zaworu EGR raczej nie schowano do bagażnika ani do akumulatora, a przecież o niego pytasz. Wygląda też tak samo.
BULI napisał Ci gdzie są manuale, ja napisałem Ci który jest po Polsku i dokładnie na której stronie szukać. Nie wiem - może nie umiesz czytać wcale - a nie tylko po angielsku.
  • 0

#8 Gość_Rubinio

Gość_Rubinio
  • Gość

Napisano 11 październik 2008, 16:20

Witam,

W benzynowym silniku 2.0 z 2001 nie ma zaworu EGR.

Pozdrawiam
Robert
  • 0

#9 Gość_sellow

Gość_sellow
  • Gość

Napisano 11 październik 2008, 18:03

Witam,

W benzynowym silniku 2.0 z 2001 nie ma zaworu EGR.

Pozdrawiam
Robert

I co ty na to mądralo Jurgienik
  • 0

#10 OFFLINE   and_pec

and_pec

    traktormaniak :-))

  • Ekspert
  • 2789 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Kraj:POLAND
  • Model:WP11.144 '01 TD xenony N16 QG18 '04 Climatronik +BRC Sequent 24
  • Nr rejestracyjny:LU****H LU****R
  • :

Napisano 11 październik 2008, 19:15

sellow Nikt tu nie jest na twoje rozkazy. Mi też wielokrotnie zamykano tematy i dobrze robili. Jest wyszukiwarka, są google . Niektórzy mają jeszcze mózgi.
Nie pień się, no chyba że chcesz być odznaczony wstęgą jak ja :P
Nie żuca się błotem, w kogoś kto chce cię gdzieś skierować. Jak będziesz postępował tak dalej nie licz na odpowiedzi w swoich wątkach
JurgenikSR20DE nigdy nie miało EGRa, miały je SR20Di(jednopunkt) i SR20De(wielopunkt 8V). SR20De były montowane w fazie II od VI'93 do X'96. W fazie III X'96do IX'99 i 144 były SR20DE(wielopunkt 16V) Wersje bez kata też ich nie miały i z katem faza I VI'90 do VI'93

Polecam Poradnik Haynes str 186 dla umiących z niego korzystać :D i inne przydatne
http://www.nissanklu...pic.php?t=37837
  • 0

#11 OFFLINE   jurgenik

jurgenik

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 588 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rzeszów
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 11 październik 2008, 22:06

Dotyczy P11.144:

Zastosowanie zaworu sterujacego zawirowaniem mieszanki jest jedna z czterech innowacji majacych na celu redukcje emisji weglowodorów (HC) i tlenków azotu (NOx). Uzycie pierscienia uszczelniajacego o nowym ksztalcie, równie istotnie wplynelo na ograniczenie emisji weglowodorów. W ukladzie wydechowym zastosowano specjalny, napedzany przez silnik krokowy, zawór sterujacy recyrkulacja spalin (EGR - Exhaust Gas Recirculation system), a takze nowy, lzejszy i niezwykle zwarty katalizator z powiekszona o 50% powierzchnia aktywna.
Udana, 130-konna jednostka SR20DE równiez zostala poddana modernizacji, dostosowujacej ja do wymagan normy CED III. Oprócz systemu diagnostycznego, zastosowano nowy walek rozrzadu o zmienionym profilu krzywek oraz zmodyfikowany kolektor ssacy, co istotnie wplynelo na poprawe osiagów, podczas gdy zastosowanie elektronicznego zaworu recyrkulacji spalin (EGR) i wiekszego katalizatora istotnie poprawilo czystosc spalin.


Żródło:
http://www.autocentr...le/p11_144.html

Rubinio napisał/a:
Witam,

W benzynowym silniku 2.0 z 2001 nie ma zaworu EGR.

Pozdrawiam
Robert

sellow napisał:
I co ty na to mądralo Jurgienik

Bez komentarza!

p11.144 Gość napisał:
Wysłany: Pią 28 Sty, 2005 09:54 ku przestrodze

Niestety,zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją(SR20DE) i zapalił się check engine-co się okazuje-po zasięgnięciu opinii w zaprzyjażnionym ASO dowiedziałem się, że nowsze modele mają EGR a zaraz za nim czujnik temperatury spalin czy cuś-brak spalin,brak temperatury-błąd.
Obawiam się,że tuning za 2 zł nie zawsze przynosi korzyści a nawet strate w postaci kosztów zakupu przeciętej rury-Zdecydowanie odradzam ten sposób tuningu.

Coobcio Dr. Nismo
Twórca NPT napisał:


[...]Dzikuemuy za przestrogoe co do nowszych silników


  • 0

#12 Gość_Rubinio

Gość_Rubinio
  • Gość

Napisano 12 październik 2008, 08:55

[quote="jurgenik"]Dotyczy P11.144:

[quote]Rubinio napisał/a:
Witam,

W benzynowym silniku 2.0 z 2001 nie ma zaworu EGR.

Pozdrawiam
Robert

sellow napisał:
I co ty na to mądralo Jurgienik[/quote]
Bez komentarza!

Witam,

Ja tylko napisałem co widzę pod własną maską i co jest napisane w dokumentacji serwisowej do modelu P11.144 z benzynowym silnikiem 2.0. Jeżeli ktoś uważa inaczej pewnie też ma rację.
To co jest napisane na stronie autocentrum to jest tekst jakichś pismaków nie koniecznie zgodny z prawdą.
W dokumentacji jest również napisane że EGR występuje w silniku CD i QG.

Pazdrawiam.

Robert
  • 0

#13 OFFLINE   and_pec

and_pec

    traktormaniak :-))

  • Ekspert
  • 2789 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Kraj:POLAND
  • Model:WP11.144 '01 TD xenony N16 QG18 '04 Climatronik +BRC Sequent 24
  • Nr rejestracyjny:LU****H LU****R
  • :

Napisano 12 październik 2008, 09:57

Jurgenik w Haynes też nie ma nic na temat EGRa w SR20DE. Ty z kolei cytujesz autocentrum. Myślę że Haynes nie mylił by się w przeciwieństwie do tamtych artykułów
Może niech ktoś się wypowie co ma ten silnik, poza Robertem. Też uwarzam że go tam nie ma.
  • 0

#14 Gość_sellow

Gość_sellow
  • Gość

Napisano 12 październik 2008, 11:11

Zadałem pytanie na tym forum z tego powodu,że -------
Zapaliła mi sie kontrolka silnika .Zaprzyjazniony elektryk z warszt.sam. podłączył auto pod komputer.Diagnoza wykazała dwie usterki.Czujnik temp.paliwa i recylkulator spalin.Akurat mój samochód nie posiada tego czujnika(na 100%)Komputer oszukalismy rezystorem 1kom miedzy styk 82 a mase.Drugi błąd jednak został-zawór egr,mechanicy i elektryk szukali go w moim samochodzie i nie znalezli.Przejrzałem forum i literature o której wspomina kolega Buli i Jurgienik i dopiero wtedy zadałem pytanie na tym forum,jeżeli kogoś uraziłem to przepraszam.Tak samo jak nie ma u mnie w/w czujnika to może też nie być zaworu egr a winny może być moduł sterujący ECM który poprostu zaczyna się psuć.
Posiadałem wersje Nissana N10,N12,P10,P11i obecnie P11.144,ztąd denerwuje sie jak ktoś traktuje mnie jako laika,ale mimo wszystko sory i dziękuje wszystkim którzy próbują mi pomóc
  • 0

#15 OFFLINE   woro_woro

woro_woro

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 253 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:WP11.144
  • Nr rejestracyjny:NOLXXXX
  • :

Napisano 12 październik 2008, 18:29

Posiadałem wersje Nissana N10,N12,P10,P11i obecnie P11.144,ztąd denerwuje sie jak ktoś traktuje mnie jako laika,ale mimo wszystko sory i dziękuje wszystkim którzy próbują mi pomóc

"sellow
nie bić jestem nowy"

Moze to dlatego. A na powaznie, kiedys tez przy jakiejs kontroli LPG komputer wyswietlil blad sensora EGR w mojej nysie. Nie szukalem go jednak, bo po skasowaniu bledu juz sie wiecej nie pojawil. Wyglada na to ze EGR jednak jest. Sprobuje zrobic fotki spod maski jak bedzie jasno.
  • 0

#16 OFFLINE   BossMan

BossMan

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 51 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Kraj:POLAND
  • Model:Previa ACR30, 2.4 aut.
  • Nr rejestracyjny:KR
  • :

Napisano 16 październik 2008, 22:37

Tez mialem taka zagwozdke kiedys i mam podejrzenie, ze to co dawniej nazywalo sie EGR, w P11.144 nazywa sie PCV (Positive Crankcase Ventilation):

Za manualem do P11.144, EC-SR20DE:
"This system returns blow-by gas to the intake collector.
The positive crankcase ventilation (PCV) valve is provided to conduct crankcase blow-by gas to the intake manifold."

[EDIT - 15.01.2009]
Wycofuje powyższe stwierdzenie :) Doszkoliłem się nieco i wygląda na to, że PCV to odma (LINK), nie EGR. :)

Pzdr,
Adam
  • 0

#17 OFFLINE   woro_woro

woro_woro

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 253 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:WP11.144
  • Nr rejestracyjny:NOLXXXX
  • :

Napisano 19 październik 2008, 22:35

to co dawniej nazywalo sie EGR, w P11.144 nazywa sie PCV (Positive Crankcase Ventilation)

No i przyjrzalem sie kolektorowy wylotowemu u siebie - zawor po dawnym EGR jest zaslepiony zakretka. Wiec albo poprzedni wlasciciel juz sobie z tym poradzil, albo faktycznie w p11.144 nie ma EGR. Innej rurki wychodzacej z kolektora wylotowego nie zlokalizowalem.

Dołączona grafika
  • 0

#18 Gość_sellow

Gość_sellow
  • Gość

Napisano 20 październik 2008, 16:34

U mnie identycznie wygląda jak na wyżej zamieszczonym zdjęcu.Jednak diagnostyka pokazuje błąd - recylkulacja spalin,no i samochód podczas jazdy dusi się przy nagłym dodaniu gazu
  • 0

#19 Gość_beton

Gość_beton
  • Gość

Napisano 23 październik 2008, 20:31

Witam! serdecznie wszystkich auto-maniaków nissana primery wszelkiej masci. Właśnie wyszedłem z kanału i w moim nissanie P-11 2.0 benzyna (prawdopodobnie silnik SR20De) 99r. przed liftem również nie ma żadnej rurki wychodzącej z kolektora wydechowego(EGR), oprócz rurki(metalowo gumowej) po stronie sondy L, która się łączy z pokrywą zawrów. :)
  • 0