Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] EGR Recylkulacja spalin


Gość sellow
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Buli ja nie znam języka angielskieg

 

Ale tam jest manual po Polsku!

 

Wydawnictwo Haynes - "Poradnik obsługi i naprawy - NISSAN PRIMERA", M. Cooms, S. Rendle, WKŁ Warszawa 2002.

 

Rozdział 4D Układ kontroli emisji - strona 186

 

A w dziale "Zrób to sam" masz jeszcze takie coś:

 

http://www.nissanklub.pl/uploads/DIY/Tunin...a53ebaf3686a27d

 

Zwróć tylko uwagę na ważną adnotację na początku dokumentu:

UWAGA: w niektórych modelach jak w P11.144 za EGR jest czujnik temperatury spalin i usunięcie

EGR spowoduje zapalenie się kontrolki Check Engine - w takich modelach nie usuwajcie EGR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje pięknie za odpowiedz na moje pytanie ,szukaj tam albo szukaj tam pisałem przeciez że korzystałem z opcji szukaj.Mi chodzi o model P11.144 po lifcie z 2001r (czytaj tu||,a wy karzecie mi oglądać starsze modele.One są poprostu inne.Najlepiej poradzić szukaj w Google.......Dziękuje bardzo....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sellow, nie obrażaj się ale chyba te silniki 2.0 były i są takie same to chyba nie ma znaczenia w jakim modelu P11 czy P11.144.

Najlepiej poradzić szukaj w Google.......Dziękuje bardzo....
jest to też rozwiązanie ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje pięknie za odpowiedz na moje pytanie ,szukaj tam albo szukaj tam pisałem przeciez że korzystałem z opcji szukaj.Mi chodzi o model P11.144 po lifcie z 2001r (czytaj tu||,a wy karzecie mi oglądać starsze modele.One są poprostu inne.Najlepiej poradzić szukaj w Google.......Dziękuje bardzo....

 

Kolego, jesteś nowy więc będę łagodny, ale nie pisz więcej takich rzeczy do ludzi którzy chcieli Ci pomóc i poświęcili swój cenny czas na poszukanie za Ciebie odpowiednich informacji.

Powiedz mi co innego jest w silniku 2.0 w P11 i P11.144?

Zaworu EGR raczej nie schowano do bagażnika ani do akumulatora, a przecież o niego pytasz. Wygląda też tak samo.

BULI napisał Ci gdzie są manuale, ja napisałem Ci który jest po Polsku i dokładnie na której stronie szukać. Nie wiem - może nie umiesz czytać wcale - a nie tylko po angielsku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sellow Nikt tu nie jest na twoje rozkazy. Mi też wielokrotnie zamykano tematy i dobrze robili. Jest wyszukiwarka, są google . Niektórzy mają jeszcze mózgi.

Nie pień się, no chyba że chcesz być odznaczony wstęgą jak ja :P

Nie żuca się błotem, w kogoś kto chce cię gdzieś skierować. Jak będziesz postępował tak dalej nie licz na odpowiedzi w swoich wątkach

JurgenikSR20DE nigdy nie miało EGRa, miały je SR20Di(jednopunkt) i SR20De(wielopunkt 8V). SR20De były montowane w fazie II od VI'93 do X'96. W fazie III X'96do IX'99 i 144 były SR20DE(wielopunkt 16V) Wersje bez kata też ich nie miały i z katem faza I VI'90 do VI'93

 

Polecam Poradnik Haynes str 186 dla umiących z niego korzystać :D i inne przydatne

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=37837

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotyczy P11.144:

 

Zastosowanie zaworu sterujacego zawirowaniem mieszanki jest jedna z czterech innowacji majacych na celu redukcje emisji weglowodorów (HC) i tlenków azotu (NOx). Uzycie pierscienia uszczelniajacego o nowym ksztalcie, równie istotnie wplynelo na ograniczenie emisji weglowodorów. W ukladzie wydechowym zastosowano specjalny, napedzany przez silnik krokowy, zawór sterujacy recyrkulacja spalin (EGR - Exhaust Gas Recirculation system), a takze nowy, lzejszy i niezwykle zwarty katalizator z powiekszona o 50% powierzchnia aktywna.

Udana, 130-konna jednostka SR20DE równiez zostala poddana modernizacji, dostosowujacej ja do wymagan normy CED III. Oprócz systemu diagnostycznego, zastosowano nowy walek rozrzadu o zmienionym profilu krzywek oraz zmodyfikowany kolektor ssacy, co istotnie wplynelo na poprawe osiagów, podczas gdy zastosowanie elektronicznego zaworu recyrkulacji spalin (EGR) i wiekszego katalizatora istotnie poprawilo czystosc spalin.

 

Żródło:

http://www.autocentrum.pl/nissanclub/modele/p11_144.html

 

Rubinio napisał/a:

Witam,

 

W benzynowym silniku 2.0 z 2001 nie ma zaworu EGR.

 

Pozdrawiam

Robert

 

sellow napisał:

I co ty na to mądralo Jurgienik

Bez komentarza!

 

p11.144 Gość napisał:

Wysłany: Pią 28 Sty, 2005 09:54 ku przestrodze

 

Niestety,zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją(SR20DE) i zapalił się check engine-co się okazuje-po zasięgnięciu opinii w zaprzyjażnionym ASO dowiedziałem się, że nowsze modele mają EGR a zaraz za nim czujnik temperatury spalin czy cuś-brak spalin,brak temperatury-błąd.

Obawiam się,że tuning za 2 zł nie zawsze przynosi korzyści a nawet strate w postaci kosztów zakupu przeciętej rury-Zdecydowanie odradzam ten sposób tuningu.

 

Coobcio Dr. Nismo

Twórca NPT napisał:

 

[...]Dzikuemuy za przestrogoe co do nowszych silników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotyczy P11.144:

 

Rubinio napisał/a:

Witam' date='

 

W benzynowym silniku 2.0 z 2001 nie ma zaworu EGR.

 

Pozdrawiam

Robert

 

[b']sellow napisał:[/b]

I co ty na to mądralo Jurgienik

Bez komentarza!

 

Witam,

 

Ja tylko napisałem co widzę pod własną maską i co jest napisane w dokumentacji serwisowej do modelu P11.144 z benzynowym silnikiem 2.0. Jeżeli ktoś uważa inaczej pewnie też ma rację.

To co jest napisane na stronie autocentrum to jest tekst jakichś pismaków nie koniecznie zgodny z prawdą.

W dokumentacji jest również napisane że EGR występuje w silniku CD i QG.

 

Pazdrawiam.

 

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurgenik w Haynes też nie ma nic na temat EGRa w SR20DE. Ty z kolei cytujesz autocentrum. Myślę że Haynes nie mylił by się w przeciwieństwie do tamtych artykułów

Może niech ktoś się wypowie co ma ten silnik, poza Robertem. Też uwarzam że go tam nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadałem pytanie na tym forum z tego powodu,że -------

Zapaliła mi sie kontrolka silnika .Zaprzyjazniony elektryk z warszt.sam. podłączył auto pod komputer.Diagnoza wykazała dwie usterki.Czujnik temp.paliwa i recylkulator spalin.Akurat mój samochód nie posiada tego czujnika(na 100%)Komputer oszukalismy rezystorem 1kom miedzy styk 82 a mase.Drugi błąd jednak został-zawór egr,mechanicy i elektryk szukali go w moim samochodzie i nie znalezli.Przejrzałem forum i literature o której wspomina kolega Buli i Jurgienik i dopiero wtedy zadałem pytanie na tym forum,jeżeli kogoś uraziłem to przepraszam.Tak samo jak nie ma u mnie w/w czujnika to może też nie być zaworu egr a winny może być moduł sterujący ECM który poprostu zaczyna się psuć.

Posiadałem wersje Nissana N10,N12,P10,P11i obecnie P11.144,ztąd denerwuje sie jak ktoś traktuje mnie jako laika,ale mimo wszystko sory i dziękuje wszystkim którzy próbują mi pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadałem wersje Nissana N10,N12,P10,P11i obecnie P11.144,ztąd denerwuje sie jak ktoś traktuje mnie jako laika,ale mimo wszystko sory i dziękuje wszystkim którzy próbują mi pomóc

"sellow

nie bić jestem nowy"

 

Moze to dlatego. A na powaznie, kiedys tez przy jakiejs kontroli LPG komputer wyswietlil blad sensora EGR w mojej nysie. Nie szukalem go jednak, bo po skasowaniu bledu juz sie wiecej nie pojawil. Wyglada na to ze EGR jednak jest. Sprobuje zrobic fotki spod maski jak bedzie jasno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mialem taka zagwozdke kiedys i mam podejrzenie, ze to co dawniej nazywalo sie EGR, w P11.144 nazywa sie PCV (Positive Crankcase Ventilation):

 

Za manualem do P11.144, EC-SR20DE:

"This system returns blow-by gas to the intake collector.

The positive crankcase ventilation (PCV) valve is provided to conduct crankcase blow-by gas to the intake manifold."

 

[EDIT - 15.01.2009]

Wycofuje powyższe stwierdzenie :) Doszkoliłem się nieco i wygląda na to, że PCV to odma (LINK), nie EGR. :)

 

Pzdr,

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co dawniej nazywalo sie EGR, w P11.144 nazywa sie PCV (Positive Crankcase Ventilation)

No i przyjrzalem sie kolektorowy wylotowemu u siebie - zawor po dawnym EGR jest zaslepiony zakretka. Wiec albo poprzedni wlasciciel juz sobie z tym poradzil, albo faktycznie w p11.144 nie ma EGR. Innej rurki wychodzacej z kolektora wylotowego nie zlokalizowalem.

 

egr.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! serdecznie wszystkich auto-maniaków nissana primery wszelkiej masci. Właśnie wyszedłem z kanału i w moim nissanie P-11 2.0 benzyna (prawdopodobnie silnik SR20De) 99r. przed liftem również nie ma żadnej rurki wychodzącej z kolektora wydechowego(EGR), oprócz rurki(metalowo gumowej) po stronie sondy L, która się łączy z pokrywą zawrów. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Panowie także potwierdzam w SR20DE 140km Primera WP11/144 2001r lift ,niema EGRa miejsce w kolektorze na rórke do niego jest fabrycznie zaślepione nyplem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...