Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

[N16] pompa wspomagania hydr. elektr. N16 1.5 dci


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_bouli

Gość_bouli
  • Gość

Napisano 20 listopad 2008, 18:05

gdyby ktoś by miał problemy z pompą wspomagania hydrauliczno elektrycznym almera N16 1.5 dci to służę pomocą moja pompa piszczała przy skręcie kół aż w końcu całkiem padła. Po rozkręceniu okazało się, że wytarły się szczotki na wirniku. Koszt szczotek 4 szt to 100 zł + koszt przesyłki. na allegro chcą za regenerowaną pompę 600 zł a wystarczy ją po rozkręceniu wymyć w benzynie wymienić szczotki i działa. całkowity koszt remontu samemu to 200 zł a nie jak chcą 600. jeśli ktoś ma podobny problem o szczegóły proszę pytać służę poradą szczegółową.[/color]
  • 0

Reklama

#2 Gość_cukiero76

Gość_cukiero76
  • Gość

Napisano 21 lipiec 2010, 08:40

gdyby ktoś by miał problemy z pompą wspomagania hydrauliczno elektrycznym almera N16 1.5 dci to służę pomocą moja pompa piszczała przy skręcie kół aż w końcu całkiem padła. Po rozkręceniu okazało się, że wytarły się szczotki na wirniku. Koszt szczotek 4 szt to 100 zł + koszt przesyłki. na allegro chcą za regenerowaną pompę 600 zł a wystarczy ją po rozkręceniu wymyć w benzynie wymienić szczotki i działa. całkowity koszt remontu samemu to 200 zł a nie jak chcą 600. jeśli ktoś ma podobny problem o szczegóły proszę pytać służę poradą szczegółową.[/color]


Witam
Czy można prosić o tel do Pana. Bardzo pilnie potrzebuje napraić pompę w moim Nissanie :)
Prosze o esemesa na tel 506-917-584 będę bardzo wdzieczny za szybką odpowiedz dziękuje
  • 0

#3 OFFLINE   Tofu

Tofu

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 7666 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:KRAKÓW
  • Kraj:POLAND
  • Model:byłp P10 GT i p11 SR20 obecnie 1.9 T4

Napisano 21 lipiec 2010, 09:58

jak chcesz to możesz to ładnie opisać i przykleimy dla potomnych :rolleyes:
  • 0

#4 OFFLINE   lookas

lookas

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 12 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kielce
  • Kraj:POLAND
  • Model:NIssan Almera 1.5 dCi 2003
  • Time Online: 1h 24m 32s

Napisano 07 październik 2010, 20:46

Podłączam się do prośby, ale pewnie nic z tego nie będzie...
Czy ktoś samodzielnie regenerował pompę wspomagania? Niestety mój budżet jest ograniczony więc wolałbym nie bulić kasy warsztatowym naciągaczom i spróbować zrobić to samemu...
  • 0

#5 OFFLINE   nestio_vip

nestio_vip

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 224 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ruda Śląska
  • Kraj:POLAND
  • Model:Almera N16 1.8 16V 01r.
  • Nr rejestracyjny:SL
  • Time Online: 5m 39s

Napisano 08 październik 2010, 13:54

A czy budowa pompy w 1,5 dci jest taka sama jak w 1.8 benzyniaku 114KM?? Czesto tak mam,ze gdy silnik jest zimny, mam spore problemy z kreceniem kierownica i do tego piszczy pasek. Czy to oznacza ze mi tez pada pompa?? Czy to wina paska?? A moze kolo pasowe jest wytarte??
  • 0

#6 OFFLINE   lookas

lookas

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 12 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kielce
  • Kraj:POLAND
  • Model:NIssan Almera 1.5 dCi 2003
  • Time Online: 1h 24m 32s

Napisano 18 październik 2010, 11:21

Z tego co czytałem to pompy od benzyniaków różnią się od dieslowskich. Mało tego - na allegro jest ich garstka i to nie od almerek, tylko od kangurów. Przykład tutatj
http://allegro.pl/po...1237396785.html
...wydaje się być identyczna jak w almerkach 1.5 dci...
  • 0

#7 OFFLINE   Maharaja

Maharaja

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Model:Nissan Almera 1,5 dCi
  • Nr rejestracyjny:WY
  • :

Napisano 16 sierpień 2011, 11:33

Moja niestety całkiem padła. Macie może jakieś namiary gdzie mogę kupić coś na wymianę za rozsądną kwotę? W serwisie zaśpiewali tyle, że tylko siąść i płakać :(
Nissan Almera rok produkcji 2003; 1,5 dCi diesel, pojemność silnika 1461 moc 60 kW.
Proszę o kontakt na email: maharaja001@interia.pl
  • 0

#8 OFFLINE   mario bross

mario bross

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:nissan N16 1,5
  • :

Napisano 02 grudzień 2011, 12:06

gdyby ktoś by miał problemy z pompą wspomagania hydrauliczno elektrycznym almera N16 1.5 dci to służę pomocą moja pompa piszczała przy skręcie kół aż w końcu całkiem padła. Po rozkręceniu okazało się, że wytarły się szczotki na wirniku. Koszt szczotek 4 szt to 100 zł + koszt przesyłki. na allegro chcą za regenerowaną pompę 600 zł a wystarczy ją po rozkręceniu wymyć w benzynie wymienić szczotki i działa. całkowity koszt remontu samemu to 200 zł a nie jak chcą 600. jeśli ktoś ma podobny problem o szczegóły proszę pytać służę poradą szczegółową.[/color]


Ja też mam problem ze wspomaganiem ( raz jest za chwilę go nie ma). Jak byś mógł to opisz jak się wymienia te szczotki i czy problem jest z ich kupnem

Użytkownik mario bross edytował ten post 02 grudzień 2011, 11:55

  • 0

#9 OFFLINE   mirekg9

mirekg9

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 5310 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Kraj:POLAND
  • Model:Tino 2.2 dci-136kM-03r. Renault Clio II-1,4 98kM; Była Micra K11 - 1,0-16v +LPG

Napisano 02 grudzień 2011, 13:59

mario bross - czytaj uważnie!!!!!!!!!!!!!! Tamten post był z 3 lat wstecz!!!!!!!!!!!!!!! Jeśli się od razu nie odezwał, to pewnie teraz tym bardziej!!!!!!!!!!!!
  • 0

#10 OFFLINE   tmarq

tmarq

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Kraj:POLAND
  • Model:Almera N16 1.5dCi 2003
  • Nr rejestracyjny:CB
  • :

Napisano 04 grudzień 2011, 21:41

Hej,

ja jakiś czas temu (około roku, może półtora) miałem ten sam problem i regeneracja wyniosła ok 250PLN. Działa do tej pory bez problemu. W razie potrzeby służę adresem bydgoskiego warsztatu (specjalista od Renault, z doświadczeniem za granicą).

pozdrawiam
Tom
  • 0

#11 ONLINE   mario bross

mario bross

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:nissan N16 1,5
  • :

Napisano 06 grudzień 2011, 16:30

Dziękuję Tom,

Ale ja potrzebuję dobry warsztat z południwej strony Warszawy.
  • 0

#12 OFFLINE   kosewicz

kosewicz

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk
  • Kraj:POLAND
  • Model:N16 1.5dci
  • :

Napisano 07 grudzień 2011, 18:05

Ewentualnie poszukaj na allegro lub szrotach. Ja kilka miesięcy temu kupiłem pompę z rozbitka za 300zł a swoją uszkodzoną sprzedałem na allegro za 200zł (oczywiście zaznaczając wyraźnie, że jest niesprawna). Wymiana kosztowała mnie jakieś 70zł, więc razem z płynem wspomagania całość zamknęła się w jakiś 200 zł kosztów.
  • 1

#13 OFFLINE   kaziu588

kaziu588

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 99 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań-Suchy Las
  • Kraj:POLAND
  • Model:N16 1.5dci 2004
  • Nr rejestracyjny:PZ 2285T
  • :

Napisano 14 marzec 2012, 21:18

Bedę wymieniał w sobote szczotki, bo wspomaganie dwa razy mi zanikło i słyszę popiskiwanie pomy. Narazie podaje gdzie kupilem szczotki,a w weekend opisze jak to sie robi. Oto nr aukcji. 2169849009 .

Witam!Wiec tak:
1. Wyciągamy pompę odkręcając ja całą od spodu tak jak pokazują strzałki. sa dwa sposoby, albo odczepić wężyki i szybko zatkać je i zbiorniczek, aby nie za duzo wyleciało i wtedy wyciagnac razem ze zbiorniczkiem, albo odkręcić torxy które widać i spod spodu wyciagnac silnik, ale tak aby nie trzaść za bardzo zbiorniczkiem po podspocem jest uszczelka i bedzie leciec troche. Ja wybralem te drugą opcje. Widaomo odczepiamy jeszzce kabelek, wysuwając najpierw tą czerwoną blokade.
2. Rozbieramy przecinakiem i młotkiem dekel silniczka delikatnie. Wyleci pełno startych szczotek. Czyszcimy i montujemy nowe. Przyda sie odkurzacz i szmatka np z benzyną.i jakas szczoteczka stara do zębów.
3. skrecamy w odwrotnej kolejności.
trzeba liczyć 3h. bo ciężko jest wyjac silniczek.

Acha. i jedna istotna sprawa dot samych szczotek. mozna je kupic na allegroszu, tak jak ja, i co sie okazalo? byly troche za szerokie. wiec wziąłem drobny papierek na stół i jechane szlifowanko. Wiec cio następuje. Kupic u pana Józia, w pobliskim sklepie najblizesze wymiarom szczotki za 2zł sztuka, a nie jak ja 14zł, i je zmiejszyc. 0,5h roboty. wymiary praidlowe to. 6x12x22. nie ma zanczenia tu mikrometry. Jak bedzie 0,5mm w tą czy w drugą, to nie ma sie co przjemowac. no i na druciki wystajace zworic uwage. spokojnie starczą 5cm. Ucinamy stare przy złączu i do nich lutujemy druciki od nowej szzcotki.
Konec roboty, około 3h.

acha. i jeszcze cos. jesli mamy na to wplyw to warto zwrocic uwage z jakiej mieszaniny sa wykonane szczotki. bo: oryginalne mają jakis spory procent miedzi,a te kupne mają jej troche mniej. Wiec starczą pewnie nie na 120tys km, jak u mnie, a na 80, albo i mniej. w kazdym badz razie zabawa kosztuje do 70zł +3h pracy.
Pozdro

Załączone pliki


Użytkownik kaziu588 edytował ten post 16 marzec 2012, 14:49

  • 1