Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Problem ze skrzynią biegów


Gość Macka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

No i wyszlo,ale to,ze walnalem 200km heheh i ze jestem przewrazliwiony.Po kilku rundkach moim autem i nasluchem,P.Dmowski stwierdzil,ze takie terkotanie to nie terkotanie i skrzynia chodzi normalnie,a ze lekko sobie na 2 swiszczy to pikus,bo przy tym przebiegu zadna skrzynia nie jest cichutka.Bardziej stawial ze terkotanie jest raczej od docisku niz lozysk.Jednym slowem nie chcial mnie naciagac na niepotrzebne koszty.Gosc konkretny i zna sie na rzeczy,a do tego bardzo przyjemny.

adr7o Tobie chyba nawet wspominal,ze byl gosc za piec dwunasta :D

Edytowane przez grzeg255
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam

poszukuje sensownego serwisu ktory spojrzałby mi na skrzynie biegów w N16 2.2Di z 2000roku w zielonej gorze lub okolicach poniewaz mam dziwny luz na skrzyni, tzn nawet przy wlaczonym biegu moge ruszac swobodnie drazkiem jakbym mial auto na luzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

poszukuje sensownego serwisu ktory spojrzałby mi na skrzynie biegów w N16 2.2Di z 2000roku w zielonej gorze lub okolicach poniewaz mam dziwny luz na skrzyni, tzn nawet przy wlaczonym biegu moge ruszac swobodnie drazkiem jakbym mial auto na luzie...

 

Jak nie masz wycieków oliwy i luzów na półosi to nie masz się czym przejmować, u mnie np na 5 biegu rączka buja się sama na boki podczas jazdy ;), a kiedyś mi się zdarzyło też pobujać drążkiem na prawo i lewo i też się bujał więc ja nogę ze sprzęgła myślac że jest na luzie a ten się zadusił i zgasł... Nie wiem jak u innych ale podejrzewam, że ten typ tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten typ tak nie ma, gdyz lewarek jest prawie sztywno polaczony ze skrzynia, dodatkowo dolozono ciegno posrednie, po to aby wlasnie usztywnic drazek,

albo polecialy tulejki, albo masz rozlaczone ciegno posrednie. Czyli puscily sruby. Ale raczej to soe nie zdarza samoistnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz wycieków oliwy i luzów na półosi to nie masz się czym przejmować, u mnie np na 5 biegu rączka buja się sama na boki podczas jazdy ;), a kiedyś mi się zdarzyło też pobujać drążkiem na prawo i lewo i też się bujał więc ja nogę ze sprzęgła myślac że jest na luzie a ten się zadusił i zgasł... Nie wiem jak u innych ale podejrzewam, że ten typ tak ma.

 

 

Witam

 

U mnie jest podobnie choć rączka aż tak mocno jak u szanownego kolegi się nie buja, mam natomisat inny problem związany z precyzją pracy rączki, problem dotyczy głównie 3 i 4 biegu, aby wrzucić 3 należy ustawić dzwignie bardziej w prawo niż "sama prowadzi" a do tego bardzo precyzyjnie podobnie na 4 biegu, nie jest to typowe chaczenie skrzyni biegów jak przy uszkodzonych synchronizatorach, czy braku oleju, wyraźnie czuć że problem dotyczy samego mechanizmu dzwignia zmiany biegów-skrzynia. Mam okazję jeździć wieloma autami i w żadnym aż taka nieprecyzyjność wybierania biegów nie występuje. No chyba że trzeba nauczyć się z tym żyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten typ tak nie ma, gdyz lewarek jest prawie sztywno polaczony ze skrzynia, dodatkowo dolozono ciegno posrednie, po to aby wlasnie usztywnic drazek,

albo polecialy tulejki, albo masz rozlaczone ciegno posrednie. Czyli puscily sruby. Ale raczej to soe nie zdarza samoistnie.

 

Dzięki za wskazówki, Almerą jeździło 3 mechaników, jeden od skrzyni biegów, drugi też zna się trochę na samochodach a u trzeciego byłem na stacji kontroli pojazdów i żaden z nich nic dziwnego nie zauważył, być może to ja niepotrzebnie wyolbrzymiłem temat, bo na luzie lewarek kiwa się dużo mocniej niż na którymkolwiek biegu, aczkolwiek na biegu też da się pokiwać a na 5 sam się kiwa, szczególnie zauwżalne przy przyśpieszaniu;-))). Tak czy inaczej mam od 2 godzin poważniejszy problem ze sprzęgłem który już opisałem przed momentem, więc teraz to ja potrzebuję wskazówek i pomocy;-))).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

 

Chciałabym dowiedzieć się czy nr telefonu do Pana Dmowskiego podany na stronie http://lukaszdmowski.prv.pl/ jest nadal aktualny ? Staram się tam dodzwonić od kilku dni ale ma ciągle wyłączony telefon...

 

Pozdrawiam

Marta

Ja dzwoniłem do Pana z Siedlec w połowie listopada br i odebrał telefon, może na urlop się udał...604264428

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość anderman

witam wszystkich.mam pytanie czego objawem może być cięzkie wyciąganie biegów.i to tylko 1 i 2.tak jakbym w ogóle sprzegła nie nacisnął...z góry dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam wszystkich.mam pytanie czego objawem może być cięzkie wyciąganie biegów.i to tylko 1 i 2.tak jakbym w ogóle sprzegła nie nacisnął...z góry dzięki za odpowiedź.

 

Ciężko pomóc, spróbuj zrobić kilka testów, na włączonym, wyłączonym, ciepłym, zimnym silniku, u mnie jest cały czas mały problem z jedynką która wchodzi jakby na 2 razy, czasami wchodzi dobrze czasami z takim charakterystycznym "chrupnięciem" i to niezależnie od wszystkiego, czy na zimno czy na ciepło, podejrzewam synchronizator, ale jeżdżę już moją Nyską od maja i ciągle jest tak samo, problem się nie pogłębia.

 

Jeżeli u Ciebie problem dotyczy tylko 1 i 2 biegu to wykluczył bym sprzęgło choć nie do końca, bo u mnie przy uszkodzonym docisku jedynka gorzej wchodziła od pozostałych biegów a właściwie to często w ogóle nie wchodziła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ciężko pomóc, spróbuj zrobić kilka testów, na włączonym, wyłączonym, ciepłym, zimnym silniku, u mnie jest cały czas mały problem z jedynką która wchodzi jakby na 2 razy, czasami wchodzi dobrze czasami z takim charakterystycznym "chrupnięciem" i to niezależnie od wszystkiego, czy na zimno czy na ciepło, podejrzewam synchronizator, ale jeżdżę już moją Nyską od maja i ciągle jest tak samo, problem się nie pogłębia.

 

Jeżeli u Ciebie problem dotyczy tylko 1 i 2 biegu to wykluczył bym sprzęgło choć nie do końca, bo u mnie przy uszkodzonym docisku jedynka gorzej wchodziła od pozostałych biegów a właściwie to często w ogóle nie wchodziła.

 

jeżeli mamy podobną budowę skrzyni jak N15 to kolega z Grupy Bielskiej (ma n15 z takim samym problemem) twierdzi że jest tam jakiś przeciwdrązek i dlatego te biegi tak wchodzą.czasami ten przeciwdrążek nie działa jak powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

witam wszystkich.mam pytanie czego objawem może być cięzkie wyciąganie biegów.i to tylko 1 i 2.tak jakbym w ogóle sprzegła nie nacisnął...z góry dzięki za odpowiedź.

 

Witam wszystkich,

 

U mnie niestety nagle pojawiły się kłopoty ze skrzynią. Dziś zablokowała mi się na chwile 2ka, podczas jazdy słychać dodatkowy dźwięk (szum, świst) układu napędowego...

Nie chcę tego przegapić, w pierwszej kolejności wymienię olej ( nie wiem czy i kiedy był wymieniany), jeśli nie pomoże chyba obiorę kierunek na Siedlce ...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Wydaje mi się, że powinniśmy się pytać: "Pan przed czy po wizycie w Siedlcach?".

 

Ja już jestem po, łożyska na dwóch wałkach wymienione i jest ok jak na razie. Dobrze, że są tacy specjaliści.

 

P.S. - portfel lżejszy o 500zł.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam,

 

Wydaje mi się, że powinniśmy się pytać: "Pan przed czy po wizycie w Siedlcach?".

 

Ja już jestem po, łożyska na dwóch wałkach wymienione i jest ok jak na razie. Dobrze, że są tacy specjaliści.

 

P.S. - portfel lżejszy o 500zł.

 

Pozdr.

Podepnę się pod temat. Czy ktoś może mi napisać symbole/numery łożysk do skrzyni biegów N16? Własnie wymieniałem w tym tak polecanym warsztacie ok 18 m-cy temu i niestety łożyska znowu szumią. Nie wiem co to były za łożyska ale napewno wadliwe. Warsztat stracił u mie dobrą opinię i nie będę go polecał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na razie spokój, jestem po 2 latach od wymiany, 2 miechy temu byłem przy okazji na kontroli u Pana Darka i wszystko ok, luzów nie widać, oleju nie ubywa, więc nie mogę nic złego na robotę napisać. Z resztą kolejki mówią same za siebie. Producentem tych łożysk to on nie jest więc pretensje niezasłużone moim zdaniem. Poza tym łożyska mogą padać nie koniecznie z powodu własnych wad. Są jeszcze ośki na których są osadzone i które się obracają, co nie? Co do numeru łożysk to jest podany właśnie w tym temacie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...