Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

[P11/WP11] pytanie dotyczy rozrządu primera 2.0TD


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_agnes3013

Gość_agnes3013
  • Gość

Napisano 16 grudzień 2008, 21:35

WITAM kilka dni temu wymieniono mi rozrząd i mechanik poinformował mnie iż musiał przestawić go o 2 ząbki ponieważ ustawiony w oryginalnym punkcie nie odpalał .Czy tak ustawiony rozrząd mógł spowodować spadek mocy(przepływomierz wymieniony)samochód nie ma przyspieszenia .CO O TYM MYŚLICIE :(
  • 0

Reklama

#2 OFFLINE   and_pec

and_pec

    traktormaniak :-))

  • Ekspert
  • 2789 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Kraj:POLAND
  • Model:WP11.144 '01 TD xenony N16 QG18 '04 Climatronik +BRC Sequent 24
  • Nr rejestracyjny:LU****H LU****R
  • :

Napisano 16 grudzień 2008, 22:17

Ze nie ma pojęcia o rozrządzie i robi cię w Bambo. Masz dwa paski, który przestawił, od pompy krótszy czy drugi dłuższy od wałka. Jak nie ma mocy to spieprzył robotę. Już nie jeden miał tu takie problemy po wymianie z przestawieniem o parę zębów. Nie katuj silnika. Niech to poprawia, najlepiej kto inny. Jak było przed wymianą? Jakie napięcie na przepływce? czy nie ma błedów? czy nie zostawiasz teraz za sobą chmury?
  • 0

#3 OFFLINE   baciarek

baciarek

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 521 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rzeszów
  • Kraj:POLAND
  • Model:P11.144 2.0 TD 99/00
  • Nr rejestracyjny:RZ
  • Time Online: 1h 16m 11s

Napisano 16 grudzień 2008, 22:23

Moim zdaniem trzeba ustawić według oznaczeń i zaholować od razu do pompiarza, w celu poprawnego ustawienia zapłonu. Inaczej będzie lipa
  • 0

#4 Gość_artur14/

Gość_artur14/
  • Gość

Napisano 16 grudzień 2008, 22:44

ja mam zamiar wymieniać rozrząd na dniach a tu mnie straszysz takimi rzeczami ! jak ma działać rozrząd jeżeli nie jest ustawiony jak powinien?
co ta za fachowiec robił?
  • 0

#5 OFFLINE   jurgenik

jurgenik

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 588 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rzeszów
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 16 grudzień 2008, 22:50

WITAM kilka dni temu wymieniono mi rozrząd i mechanik poinformował mnie iż musiał przestawić go o 2 ząbki ponieważ ustawiony w oryginalnym punkcie nie odpalał .Czy tak ustawiony rozrząd mógł spowodować spadek mocy(przepływomierz wymieniony)samochód nie ma przyspieszenia .CO O TYM MYŚLICIE :(


MMAAAAAAATKOOOOO!!!!!!! Następny geniusz mechanizacji rolnictwa (mechanik oczywiście). Na forum jest dziesiątki tego typu postów, a ja temat też przerabiałem i wielokrotnie odpisywałem.
WSZYSTKO MA BYĆ USTAWIONE JAK FABRYKA DAŁA!!!!!!!
Mnie już takich głupot rzeszowscy mechanicy naopowiadali, że prawie wpadłem w depresję, a okazało się, że jednak jest wszystko normalnie tylko majster musi być z głową a nie z gębą od gadania i teoriami wyssanymi z palca. Poza tym serwisówki mają koszmarne błędy.
  • 0

#6 Gość_agnes3013

Gość_agnes3013
  • Gość

Napisano 17 grudzień 2008, 07:47

witam and_pec, napięcie na przepływce ok przed wymianą też był słabszy (jak go kupiłiśmy to po 3 dniach była wymiana tego rozrządu samochód sprowadzony)mechanik który to robił ma bardzo dobrą opinie i doświadczenie czyżby mógł az tak to żle zrobić ale samochód odpala super jeżdzi tylko chodz jestem kobietą to czuje ze pod nogą brakuje (na autostradzie go rozpędziłam to pocisną tylko 150 czy to możliwe)i jeszcze na kompie nie ma zadnych błędow. A po waszych wypowiedziach to boje sie do primery wsiadac :(
  • 0

#7 Gość_B12

Gość_B12
  • Gość

Napisano 17 grudzień 2008, 11:27

mechanik poinformował mnie iż musiał przestawić go o 2 ząbki ponieważ ustawiony w oryginalnym punkcie nie odpalał

A zanim się tym zajął to odpalał? Rozumiem, że tak.

ponieważ ustawiony w oryginalnym punkcie nie odpalał

W oryginalnym dla producenta czy tego mmechanika?
  • 0

#8 OFFLINE   klonek

klonek

    konkretny gość

  • Użytkownik
  • 190 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Płock
  • Kraj:POLAND
  • Model:P11.144 sedan
  • Nr rejestracyjny:WP .....
  • :

Napisano 17 grudzień 2008, 14:56

konieczna jest wymiana pompy wody wraz z rozrzadem??
  • 0

#9 Gość_agnes3013

Gość_agnes3013
  • Gość

Napisano 17 grudzień 2008, 15:06

B12, odpalał przed wymianą ( punkcie oryginalnym producenta)
  • 0

#10 Gość_B12

Gość_B12
  • Gość

Napisano 17 grudzień 2008, 15:11

konieczna jest wymiana pompy wody wraz z rozrzadem??

Nie.
Przy wymianie pompy, pasek rozrządu się ściąga bo trochę przeszkadza.
W starszym CD17 pompa jest napędzana paskiem rozrządu, to może stąd ta teoria. Chociaż też nie trzeba jej wymieniać.

[ Dodano: Sro 17 Gru, 2008 15:22 ]

B12, odpalał przed wymianą ( punkcie oryginalnym producenta)

Myślę, że gość pierwszy raz to robił w tym silniku. Pozaznaczał sobie położenia kół po swojemu, ale nie zaskoczył, że na kole pompy wtryskowej jest podwójne oznakowanie. Nie on pierwszy z resztą dał się na to wziąć. Na forum też jest trochę o tym. I jeśli jeszcze to nie nastąpiło, to nie pozwól czasami na ruszanie pompy, czyli jakąś regulację zapłonu czy kąta wtrysku.
  • 0

#11 Gość_agnes3013

Gość_agnes3013
  • Gość

Napisano 17 grudzień 2008, 19:04

B12, nikt po tym ustawieniu nie grzabał w pompie ale będę musiała oddać do innego mechanika aby odnowa ustawił ten rozrząd :( i wtedy chyba będzie musiał wyreulowac pompe czy tak? :029:
  • 0

#12 Gość_B12

Gość_B12
  • Gość

Napisano 17 grudzień 2008, 19:45

i wtedy chyba będzie musiał wyreulowac pompe czy tak? :029:

A po co? Kąt wyprzedzenia wtrysku ustawiony raz a dobrze, nie zmienia się w trakcie eksploatacji silnika. Co niektórzy fachowcy źle ustawiwszy rozrząd, co właśnie zmienia m.in. kąt wtrysku, usiłują to nadrobić, skorygować, obracając pompę. A przestawienia rozrządu tylko o 1 ząb nie da się skorygować obracając pompę, bo jest za mały zakres takiej regulacji.
Także po ustawieniu rozrządu w pierwotne miejsca, wszystko wróci do normy.
  • 0

#13 Gość_agnes3013

Gość_agnes3013
  • Gość

Napisano 17 grudzień 2008, 19:52

B12, dzięki myślę że teraz ten drugi mechanik zrobi juz wszystko dobrze i samochód odzyska moc w( piątek drugie ustawienie rozrządu)strasznie się tym martwie czy wszystko będzie ok :(
  • 0

#14 OFFLINE   and_pec

and_pec

    traktormaniak :-))

  • Ekspert
  • 2789 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Kraj:POLAND
  • Model:WP11.144 '01 TD xenony N16 QG18 '04 Climatronik +BRC Sequent 24
  • Nr rejestracyjny:LU****H LU****R
  • :

Napisano 17 grudzień 2008, 23:14

napięcie na przepływce ok przed wymianą też był słabszy

OK to znaczy ile. Powinno być 1,9-2,3 na ciepłym silniku.
Nie jest to demon szybkości. czuje się to zwłaszcza jak przedtem miało się benzynę.
Książkowo według Nissana to ma 14s do 100km/h
B12 wszyscy zalecają po wymianie rozrządu ustawienie kąta wtrysku. Ty temu zaprzeczasz. Czemu?
  • 0

#15 OFFLINE   jurgenik

jurgenik

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 588 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rzeszów
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 17 grudzień 2008, 23:45

B12 temu nie zaprzecza, tylko zakłada sytuację idealną, w której przy wymianie rozrządu powinno się ustawić wszystko idealnie tak jak przed wymianą. Oczywiście wykluczamy przestawienie o ząb lub 2 bo to wogóle nie podlega dyskusji - tak jak to niektórzy mechanicy usiłują zalegalizować - i to potwiwerdza moją opinię kilka tematów obok w której pisałem o zakresie regulacji pompy. Natomiast można trafić w położenia pośrednie w zakresie 1 zęba i trzeba wtedy dostroić pompę na czujniku zegarowym albo na kompie.
  • 0

#16 Gość_B12

Gość_B12
  • Gość

Napisano 18 grudzień 2008, 11:33

wszyscy zalecają

Jacy wszyscy? Chyba fachowcy, którzy narzekają na brak roboty. Nagle po wymianie paska (większość kłopotów wtedy się pojawia) w CD17 czy CD20, czyli prostych silnikach, trzeba ustawiać pompę - bzdura. Jakaż to zmiana z tego powodu zaszła? Może wyjaśnisz. Jeśli chodzi o mnie to nie trzymam się teorii o których tylko gdzieś tam słyszałem. Najmniejsza działka o jaką można przestawić rozrząd to 1 ząb i o mniej się fizycznie nie da. To co regulować? Jak się nic nie rozregulowało.
  • 0

#17 Gość_serwis

Gość_serwis
  • Gość

Napisano 18 grudzień 2008, 13:25

Poza tym, na paskach do tych silników są paski, które mają się zgrywać z punktami na kołach. Inaczej nie założysz, więc co ma się nie zgadzać? :)
  • 0

#18 OFFLINE   and_pec

and_pec

    traktormaniak :-))

  • Ekspert
  • 2789 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Kraj:POLAND
  • Model:WP11.144 '01 TD xenony N16 QG18 '04 Climatronik +BRC Sequent 24
  • Nr rejestracyjny:LU****H LU****R
  • :

Napisano 18 grudzień 2008, 14:25

Też jest to dla mnie oczywiste. Po co poprawiać po fabryce. Jakiś wieś tuning czy co :D Kuców mu w ten sposób chcą dodać :diabel:
Wychodzi na to że w Lublinie( i nie tylko) nie ma fachowca od diesli, a tych których znam z fachu to są poza i mają straszliwe kolejki do siebie, albo kosmiczne ceny :/
  • 0

#19 Gość_krzysS105

Gość_krzysS105
  • Gość

Napisano 18 grudzień 2008, 20:17

zgadzam sie z kolega serwis u siebie tez wymieniałem sam wszystko i założyłem tak jak podaje fabryka zgodnie ze znakami na pasku i wszystko hula jak przed wymiana zadnych innych ustawien pompy.
zaznaczam ze po pierwszym załozeniu paska po jednym przekreceniu wału nie ma juz mozliwosci sprawdzenia ustawien znakow tak jak w innych autach.
przypuszczam ze taki własnie popelnil bład mechanik u agnes zalozyl pasek obrocil 2 razy walem tak jak w innych autach dla pewnosci czy nie ma kolizji i wyszlo mu ze cos mu nie pasuje o 2 zeby gdyz kazde przekrecenie walu to roznica 1 zeba od znaku i tak do skutku
  • 0

#20 Gość_serwis

Gość_serwis
  • Gość

Napisano 18 grudzień 2008, 20:33

Dokładnie tak jak piszesz. Na dole na wale nie ma znaku odniesienia, jest tylko na kole pasowym. Facet poruszał sobie wałem i zgłupiał... Ciekawe ile godzin to ustawiał:)
  • 0