Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Praca tylnego zawieszenia


Gość breezer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No wiec tak, w tym tygodniu zglosilem stukanie w tylnym zawieszeniu w serwisie w Gdansku (poprzednio w Elblagu stwierdzili ze to nic takiego). Bylem umowiony w serwisie na dzisiaj. Jak siedzialem w biurze jeszcze przed ogladaniem samochodu to akurat wszedl mechanik i mowil o jakims innym Qashqaiu, ze sa amortyzatory do wymiany poniewaz rozwulkanizowane sa tuleje amortyzatorow. No to ja sie usmiechnalem do pana ktory mnie obslugiwal i powiedzialem ze pewnie u mnie bedzie to samo. Potem zasiadlem wygodnie w kanapie i obserwowalem na monitorze co sie dzieje w serwisie z moim samochodem. Zagladali pod kola, zagladali do bagaznika. Najpierw chyba mysleli ze to klapa bagaznika bo cos tam psikali czy smarowali. Pozniej wybrali sie na jazde probna ale widocznie stukanie nie ustapilo, bo znowu wzieli go na podnosnik. Pozniej znowu pojechali na jazde probna tym razem we dwoch mechanikow ;) Wrocili, w koncu zaczeli go bujac raz z jednej strony (lapiac za tylne nadkole) raz z drugiej. No i co sie okazalo. Stwierdzili ze powszechny problem rozwulkanizowanych tulejek u mnie nie wystepuje, ale za to sa stuki z tloczyska amortyzatora tylnego lewego. Tak wiec maja mi wymienic ten amortyzator w ramach gwarancji. Zobaczymy czy to zalatwi sprawe...

Ale dobrze przynajmniej ze sa swiadomi tych problemow z zawieszeniem i nie sciemniaja. Odnosze wrazenie, ze to rozwulkanizowanie tulejek amortyzatorow moze wystepuje po troche dluzszym uzytkowaniu (ja mam dopiero 3000km na liczniku), bo koles ktoremu wlasnie mieli wymienic oba amortyzatory mowil ze przejechal juz 17000km. A u mnie stukanie wlasciwie wystepowalo od poczatku. No nic, mam nadzieje ze wszystko skonczy sie skucesem :sylwester:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co panikować :) . Ważne żeby jak pojawiają się stuki wymieniali na gwarancji i nie robili z tym problemów.

W Megane miałem po 7 tys . wymieniane łożyska w kolumnach mcpershona - bo stukało przy skręcaniu - i to była choroba dość powszechna tego modelu - po wymiainie przejechałem prawie 100 tys i było ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skąd wiecie ,żę nie wymieniaja na takie same ? Przeciez producent akurat takie poleca jeśli je montuja ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem po wymianie lewego tylnego amortyzatora. Niestety okazalo sie ze dalej stuka :diabel2: Serwisanci stwierdzili ze to musi ten byc drugi tylny amortyzator bo wszytko inne wykluczyli, wiec za pare dni znowu wymiana i zobaczymy :D A mowilem zeby od razu dwa wymieniac :028:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem po wymianie lewego tylnego amortyzatora. Niestety okazalo sie ze dalej stuka :diabel2: Serwisanci stwierdzili ze to musi ten byc drugi tylny amortyzator bo wszytko inne wykluczyli, wiec za pare dni znowu wymiana i zobaczymy :D A mowilem zeby od razu dwa wymieniac :028:

 

bardzo dziwnie ze w aso wymienili tylko jeden, zazwyczaj zaleca sie zeby wymieniac oba na raz zeby byly identyczne i identycznie "zuzyte"; no chyba ze miales prawie nowe i dlatego wymienili tylko jeden

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dziwnie ze w aso wymienili tylko jeden, zazwyczaj zaleca sie zeby wymieniac oba na raz zeby byly identyczne i identycznie "zuzyte"; no chyba ze miales prawie nowe i dlatego wymienili tylko jeden

no tak, w zasadzie 2 miesiace na nich tylko jezdzilem. Przy okazji dowiedzialem sie, ze problemy z tulejkami gumowo-metalowymi amortyzatorow (rozwulkanizowanie) zaczynaja sie srednio po 12-15tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, w zasadzie 2 miesiace na nich tylko jezdzilem. Przy okazji dowiedzialem sie, ze problemy z tulejkami gumowo-metalowymi amortyzatorow (rozwulkanizowanie) zaczynaja sie srednio po 12-15tys km.

 

miejmy nadzieje ze te ktore wstawiaja już będą lepsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec wymienili mi w koncu drugi amortyzator z tylu i tym razem jest juz duzo lepiej. Nie jest to kompletna cisza i jak sie bardziej wsluchac to ciagle cos tam slychac, ale nie jest to juz tak uciazliwe jak przedtem. Tak wiec polecam wizyte w serwisie :030:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie to normalnie nic nie stuka -25 tyś-1,5 roku-mam papier że słyszę-wiem ,zacznie... .Poprzeczne nierówności na ostrych zakrętach to może być kuku.Leci ....Prawda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam.bojanek

Witam,

 

czy może ktoś z was wie o jakiś innych amortyzatorach do QQ. Lepszych i cichszych.

Gdzie można takie znaleść i jak to się przedstawiam cenowo. Z góry dziękuję

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

czy może ktoś z was wie o jakiś innych amortyzatorach do QQ. Lepszych i cichszych.

Gdzie można takie znaleść i jak to się przedstawiam cenowo. Z góry dziękuję

 

Pozdrawiam

 

możesz mieść problem aby samodzielnie takie znaleźć - QQ to zbyt nowe auto i nie ma jeszcze części do niego w większości katalogów (Ani Kayaba ani Bilstein ani Monroe nie mają amorków do QQ w katalogu). Być może pasują inne ale to tylko serwis zajmujący się amorkami ci dobierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pepe_aso_honda

Witam,u mnie stukalo od samego wyjazdu z salonu ale teraz to juz przegiecie i mozna ten stuk okreslic tylko brzydkim slowem ze napier..... i na wtorek wizyta w serwisie,zobaczymy co w krakowie powiedza na ta kwestie ale tematu na pewno nie odpuszcze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pepe_aso_honda

12000 km ,generalnie autko bardzo fajne ale te stuki to masakra,jutro jade to dam znac..

 

[ Dodano: Wto 17 Mar, 2009 22:46 ]

Wymieniono amortyzatory tylne,nawet nie musieli zamawiac bo mieli na stanie( jestem pewny ze problem znali jak mieli je od reki)godzina w serwise i jest rewelacja, cisza jak makiem zasial.Szkoda tylko ze nie robia akcji serwisowej(koszty co...) bo podejzewam ze wiekszosc aut z 2008 ma ten sam problem a duza czesc ludzi zanim kupi to auto czyta co jest w sieci na jego temat i jezeli czyta to ktos z nissana to powinien wiedziec ze na pewno przez to nie jeden potencjalny klijent zrezygnowal z zakupu tego modelu z powodu opini na temat glosnego a w zasadzie stukajacego zawieszenia a szkoda bo autko jest wyjatkowe.Płentując nie ma aut gdzie nie wprowadzali by jakis akcji,kampanii,poprawek itd

 

[ Dodano: Wto 17 Mar, 2009 23:02 ]

a dodajac jeszcze do opisow wczesniejszych "qashqajowiczow" to ze tuleje sie rozwulkanizowuja jest to wada produkcyjna,prawdopodobnie sachs lub dostawca gumy do sachs lub blad w procedurze zalewania tulei lub po prostu awaria maszyny jest powodem w.w. problemu,teraz mam nissan sachs zalozone i wczesniej pewno tez takie byly,generalnie problem jest juz po wyjezdzie z salonu jako glosno pracujace zawieszenie tylne a nasila sie dopiero przy przebiegach miedzy 10-20tys km i stan z glosno pracujacego zawieszenia zmienia sie w napier.... z tylu auta :))-pozdrawiam japan zwolennikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienili mi tylne amortyzatory - musze stwierdzic że jest zdecydowanie lepiej.

Ale teraz wydaje mi sie że za głośno pracuje przednie zawieszenie :D

 

Sorry za okrutny żart, ale mi się sam nasunął - może przełożyli Ci te z przodu na tył i vice versa, żeby obniżyć koszt wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienili mi tylne amortyzatory - musze stwierdzic że jest zdecydowanie lepiej.

Ale teraz wydaje mi sie że za głośno pracuje przednie zawieszenie :D

 

Sorry za okrutny żart, ale mi się sam nasunął - może przełożyli Ci te z przodu na tył i vice versa, żeby obniżyć koszt wymiany.

 

z tylu są inne niż z przodu więc nie przełożyli; nawala z przodu bo pewnie wszystkie były padnięte, a teraz jak tył się usztywnił to przód bardziej pracuje i dlatego bardziej słychać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Potwierdzam wymianę dwóch tylnych amortyzatorów w moim aucie przez serwis Polody Poznań. Przebieg 4200 km. Wymiana bez żadnych dyskusji. Przyjechałem, zgłosiłem problem, po 2 godzinach odebrałem auto. Z moich obserwacji jest lepiej ale nie idalnie (podobno nic nie jest idealne). Przed wymianą byłem pod autem. Moje zdziwienie budziły 2 gumowe odbojniki na elementach resorujących. Podejrzewałem, że to te elementy są powodem stuków. Obecnie ich nie ma (odbojników).

 

Pozdrawiam

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy to są stuki jakby półka tylna lub koło zapasowe "podskakiwało"?Od 2 tygodni u mnie występuje taki problem przy większych nierownościach. Jak będzie cieplej to przyjrze się temu blizej, ale obawiam się to niestety jak pisany tutaj problem. Mój QQ ma przejechane 33 tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...