Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zakup. Sprawdzenie Terrano II 3.0 TDI


Gość kazimoto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie

 

Chcem kupic Terrano II. Prosze o pomoc kogos z Wroclawia. W jakim serwisie mozna go najlepiej sprawdzic. Mi przychodzi tylko ASO Nissan do glowy. Moze jednak jest jakis dobry serwis znajacy sie na takich autach.

 

Druga sprawa na co powinienem zwrocic szczegolna uwage.

Chodzi o model Dakar z 2003 roku.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem,

Kilka ogólników ode mnie.

Jeśli coś jest nie tak to proszę forumowiczów o poprawienie/uzupełnienie

 

- Na początek spisz sobie numer VIN z tabliczki znaminowej i rozkoduj go np. tutaj http://www.autobaza.pl/ab/pl/web/productaa0100

 

Zobacz czy dane zgadzają się z rzeczywistością, np. kolor karoserii, ilość drzwi, skrzynia pojemność i sugerowana data produkcji ;D

 

- Na kanale sprawdź ramę, czy nie ma rdzy. Jak rama do bani to daj sobie spokój - Małe powierzchowne ogniska rdzy to nie problem. Aha jak rama jest zakonserwowana to powinna Ci się włączyć czerwona lampka w głowie (bo nieuczciwy sprzedawca może w ten sposób zamaskować paskudny stan ramy)

 

- Sprawdź sobie plomby na śrubach drzwi i pod uszczelkami (plomba w tym wypadku to zalakowany łep śruby). Jeśli nie tworzą już jedności to było coś grzebane

 

- Zerknij na śruby mocujące szyny foteli czy są skorodowane. Jak są bardzo skorodowane to furak albo dużo brodził, albo był zalany, albo wszystko ok :)

 

- W bagażniku zdejmij wykładzinę z podłogi i sprawdź czy nie ma rdzy (często gniły nadkola)

 

- Oczywiście sprawdź numery seryjne szyb (czy są od kompletu?)

 

- Czy drzwi się lekko zamykają (kierowcy zawsze trochę gorzej od pasażera)

 

- Czy nie ma wibracji w okolicach 1000-1200rpm (nie powinno być!!!)

 

- Czy pali od pierwszego podejścia

 

- Dym z wydechu (jak to jest diezel, to poczytaj o różnych kolorach dymu), ale bez przesaday przy niskich temperturach na rozruchu będzie dymił aż miło ;)

 

- Sprawdź faktyczny stan pedałów i kierownicy (czy bardzo zniszczone (zwróć na to uwagę szczgólnie gdy oferowany samochód ma nowe opony

 

- Przejedź się furakiem, zobacz czy ci leży, czy BIEGI dobrze wchodzą

 

- niektóre roczniki mają problem z wyświetlaczem na blacie, któr gaśnie albo nie wyświetla wszystkich cyferek. (czasami przebieg 40000km w 9 letnim wozie wynika właśnie z tego, że się nie wyświetla cyfra '1' albo '2' ;)

 

- tak mi przyszło do głowy że jak jest automat i mimo tego jest hak to hmm automat i holowanie ...

 

- sprawdź pasy czy nie są wystrzelone (wtedy przy zapinkach będą pomarańczowe taśmy widoczne)

 

- Z boku kierownica powinna mieć takie zaślepki, otwórz i zobacz czy jest poduszka powietrzna ;D

 

- Popatrz ogólnie na śruby czy nie są zamalowane, jak są zamalowane to może (ale nie musi) oznaczać że większa powierzchnia była malowana

 

- zobacz czy szczeliny między błotnikami są takie same (nap. maska silnika w okolicach zawiasów)

 

- otwórz tylną kanapę powinien być podnośnik i klucz (w brew pozorom ważna rzecz :D )

 

- czy niema wycieków z silnika (sprawdź ilość płynu chłodzącego)

 

- Jak masz miernik lakieru to go użyj

 

W sumie to co wyżej możesz ocenić sam.

 

Jeśli chcesz mieć pewność na piśmie że jest wszystko ok to najlepiej do ASO (podłączą kompa i sprawdzą czy są poduszki - chyba że zmostkowane obwody)

 

Możesz też podjechać do stacji kontroli pojazdów celem sprawdzenia zawieszenia i ogólnego stanu technicznego (koszt kilku stówek)

 

Zawsze przysługuje ci informacja na piśmie po diagnozie samochodu.

 

Aha mam bardzo złe doświadczenia z warsztatem sieci Q-service (Kraków) więc go odradzam.

 

Poszukaj jeszcze na forum

 

Udanych zakupów i przyjemności z jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość MarcusGawin

Witaj Kazimoto,gratuluję zakupu ;) ,możesz opisać pierwsze wrażenia?a i czym wcześniej jeżdziłeś?Ładny kolor i ciemne szyby mi tez się taki podoba,zastanawiam się między Teranno II Long a X-trailem.Pozdrawiam :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kazimoto

Wczesniej jezdzilem plaskaczem (Renault Thalia) wiec zmiana jest duza.

Jestem zafascynowany Terrano. Jezdze nim tylko w lekki teren jak ten na zdjeciach do maks 30 cm sniegu. W takim terenie radzi sobie oczywiscie bez zastanowienia.

Czy Terrano czy X-Trial? W tym wyborze ci nie pomoge. Wydaje mi sie, ze sa to juz inne auta i z wygladu i z techniki. Wyboru musisz dokonac sam.

 

Aha Moja polowica domaga sie odpowiedzi na wyzej postawione pytanie.

Jest tak samo kontentna jak !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No piękna bestyja, widzę że przekonałeś połowicę ... długością ;) (miał być 3D)

Gartule.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...