Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zawieszenie inne niż fabryka dała.


Gość 7,62
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Moja navka zyskała dzisiaj nowe tylne zawieszenie: resory OME +40mm +100kg średniej twardości i amory OME. Hehe :D zupełnie inna jazda! Jeżdżę ze stałym obciążeniem ok 0,5t i wreszcie samochód przestał zachowywać i wygladać się jak motorówka :D

Czy ktoś z Was jeździ na jakimś niefabrycznym zawieszeniu? Jakie spostrzeżenia?

A może ktoś wymieniał przód? - Bo się przymierzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka drobna uwaga ....

Sprawdź czy na sprężynach OME stoi równo tył

... jak jest równo to oki :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W navce z tyłu są resory ;) . Nie rzuciło mi się w oczy nic podejrzanego ale dzieki, rano zwrócę jeszcze na to szczególną uwagę :)

Zwróć uwagę bo o OME była straszna awantura

Przyszła partia nierównych piór .... tylko nie pamiętam czy do Navar ... na pewno do Toyot ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W navce z tyłu są resory ;) .

Myślę resory ... piszę sprężyny ;)

Chodziło mi zdecydowanie o resory

 

[ Dodano: Sro 11 Lut, 2009 01:21 ]

Jak leżał jeden na drugim, to wyglądały na równe, ale jeszcze sprawdzę pod obciążeniem.

Sprawdziłbyś gdyby leżały obok siebie

Różnica może wynosić nawet do 2 cm na stronę

 

... ale jak zwykle pewnie straszę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślisz na temat przodu?

Mi padły 2 zestawy OME ... jeden po 3 miesiącach ... drugi po 2

Ktoś ma teorię spiskową że OME jest Made in China ... pudełka robią w Polsce

Przerzucam się na Dobinsona ;)

OME na dzień dzisiejszy to straszny fajans ... jak dla mnie

Nie trzymają żadnych parametrów stałych obciążeń :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, to źle mi wróży :/ No cóż, teraz pozostaje tylko testować ;)

Sprawdziłem tył - wyglada na to, że stoi równo :one:

 

[ Dodano: Czw 26 Lut, 2009 01:43 ]

Dołożyłem jeszcze poduszki pneumatyczne prawie domowej roboty ;) i przejechałem na nich na razie 1000km.

Zupełnie inna jazda niż na fabrycznym zawieszeniu :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Ile mniej więcej kosztuje podwyższenie Navy tak ok. 5 cm?

Podajcie jakiś przedział cenowy :)

Ok 3 tyś ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.dobinsons.pl/?id=408

Trzeba zadzwonić , pogadać i .... dostać dobrą cenę :one:

 

Dobinsons jest producentem

 

OME produkcję zleca zewnętrznej firmie .... po jakości widać że chyba w Chinach :/

 

Ps.

Nie jestem dystrybutorem Dobinsonsa ....

... tylko rozżalonym użytkownikiem OME :fuckyou2:

 

Dobinsons + 100 mm leży w pudełku :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg cennika Dobinsona na stronie zestaw przód + 40mm i tył + 50mm to koszt 4800 zł brutto

 

Kolega OFF-ROADER liczy zapewne netto, więc mamy 3970 zł, teraz "tylko" kwestia urwać 25% i mamy zestaw za 3 tysie.

 

Pozdrawiam

 

maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chciałbym zwiększyć ładowność navki, a w zasadzie zależy mi na poprawie prowadzenia przy obciążeniu ok 500-600 kg - kiedy to tył "pływa" jak szalony.

 

Pytanie jakie chciałbym w związku z tym postawić jest takie, czy jest sens montować resory o zwiększonej nośności (sztywności) bez wymiany amorów na inne niż seria?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wzmocnione resory mają też wiekszą parabolę i podnoszą autko o kilka cm. Fabryczne amortyzatory nie są do tego przystosowane, są poprostu za krótkie. Musisz je także wymienić. No i jest jeszcze jedna sprawa. Jeśli nie chcesz mieć za bardzo "z górki", to musisz wtedy także wymienić przód.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam,a wymieniając tylne amory na mocniejsze bez zamiany resorów,pomoże to w tym

'pływaniu' przy większym załadunku,znalazłem amory które podobno zwiększają ładowność o 400kg http://www.wyprawa4x4.pl/..._n185-1417.html

 

Kolego, to nie amortyzatory zwiekszają ładowność, tylko resory. Amory, które znalazłeś są przystosowane właśnie do współpracy z takimi resorami. Można je również zamontować z fabrycznymi resorami, ale to nie wpłynie na ładowność.

 

A tak a propos ładowności. To o czym zapewnia producent, to jawne oszustwo! Gdyby załadować tyle co oni tam wypisują (785kg) i jeździć z tym stale, to zawieszenie nie wytrzymałoby pewnie nawet pół roku. Takie dane powstały tylko po to, żeby można było nazwać Navkę samochodem ciężarowym, a tak naprawdę, to żeby nie robić samochodowi kuku, to można najwyżej wrzucić 300kg i to jeszcze pod warunkiem, że nie zjeżdża się nim za często z asfaltu. Amen. :(:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...