Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Niska żywotność żarówek=może światła dzienne


Gość lechu1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Widziałem ostatnio auta z ledami montowanymi we wlotach powietrza na atrapie przedniej pomiędzy "żeberkami " tak 1m od siebie.Co wy na to ?Jak przepisy mówią?Praktyka?Gwarancja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dzienne światełka Helli podstawowy model od maja ubiegłego roku- ekstra sprawa, nie ciągną ponad 10A jak mijania tylko niecały 1A (mają łącznie 12W mocy). Ponadto mam je podłączone nieprawidłowo- nie świecą się jednocześnie tylne światła pozycyjne (w całej Europie można tak jeździć ale oczywiście jakiś polski idiota urzędas wymyślił że u nas ma być inaczej- mam go głęboko w d....!). Nawet jak Cię zatrzyma patrol, to możesz się powołać na przepisy europejskie (które są nadrzędne względem polskich) i śmiało odmówić przyjęcia mandatu. Od kiedy ich używam ludzie z naprzeciwka czasami mrugają mi "długimi" bo myślą że jadę na halogenach- taka mała niedogodność. Jednym słowem- bardzo polecam- ale wybierz te, które mają homologacje- Hella też robi diodowe dzienne- jak chcesz zobaczyć fotki mojego auta to kliknij na link "prezentacja czerwonego Bluebirda" w moim podpisie- jak coś to służę schematem podpięcia do instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepisy Polskie są w dalszym ciągu nadrzędne nad przepisami unijnymi, wiele krajów ma tak samo jak my choć jest klika które przyjęły wyższość unijnych. Skoro już tak chcesz się powoływać na przepisy unijne, to:

-masz światła do jazdy dziennej podłączone tak że uruchamiają się automatycznie wraz z uruchomieniem pojazdu?

-automatyczne włączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania

-minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy to 20cm2?

-intensywność światła od 400 do 800 kandeli?

-są prawidłowo rozmieszczone?

itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepisy Polskie są w dalszym ciągu nadrzędne nad przepisami unijnymi
- oj wybacz ale to akurat nieprawda

 

Cytat:

"Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ, uznawany również przez Polskę, określający homologację świateł dziennych, nie wymaga włączania tylnych świateł pozycyjnych. Ponieważ prawo europejskie w przypadkach spornych ma pierwszeństwo przed prawem polskim, nieprzyjęcie mandatu i sprawa w Sądzie Grodzkim powinna zakończyc się wygraną, ponieważ sąd nawet jeśli nie jest świadom istnienia Regulaminu 48, musi zweryfikować jego istnienie, zanim wyda wyrok." - ze strony http://bezswiatel.4.pl/. W którymś z ostatnich "Auto Światów' czy "Motorów" też tak pisali.

 

-masz światła do jazdy dziennej podłączone tak że uruchamiają się automatycznie wraz z uruchomieniem pojazdu?

 

jak najbardziej tak- zgaśnie lampka ciśnienia oleju- dzienne się włączają.

 

-automatyczne włączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania

Choć to nie jest duży problem aby to zrealizować- ja jednak wolę "ręcznie" wyłączać dzienne.

Co do intensywności świateł i powierzchni ich świecenia- zakupiłem produkt markowy, więc myślę że Hella mieści się w tych granicach- inaczej nie wpuściliby czegoś takiego na rynek.

 

-są prawidłowo rozmieszczone?

 

oczywiście że tak- może to stanowić problem przy nowszych autach z bardziej zabudowanym zderzakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bujany - jak widać są różnorakie źródła- ja jednak pozostanę przy swojej wersji. Podobnie kiedyś było z trzecim światłem stopu- wiele lat było niedozwolone, a w europie zachodniej śmiało mogłeś je mieć. Nie wiem dlaczego w Polsce zawsze znajdzie się jakiś "arcypajac" i namąci... na zasadzie- tam jest dobrze to u nas musi być inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn chodzi ci o to że mógłbym je zamontować w grillu?? Przymierzałem ale do mnie akurat by tam nie weszły... jest gdzieś w necie obrazek gdzie to można montować. W "Motorze " pokazywali jak założyli w orurowaniu auta i też było elegancko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee, a gdzie to wyczytałeś?

 

samochód ma homologacje na projekt przedstawiony przez producenta, nie wiem czy zmieniając konstrukcje samochodu nie unieważniasz tej homologacji i wtedy nie możesz poruszać się po drogach publicznych; nie będę się kłócił ale policja pewnie też nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee, a gdzie to wyczytałeś?

 

samochód ma homologacje na projekt przedstawiony przez producenta, nie wiem czy zmieniając konstrukcje samochodu nie unieważniasz tej homologacji i wtedy nie możesz poruszać się po drogach publicznych; nie będę się kłócił ale policja pewnie też nie :)

 

według Twojej teorii montując np homologowany zamiennik reflektora głównego dajmy na to Helli (która słynie z jakości produktów) w której to są zastosowane LED tracisz homologację na samochód, a co za tym idzie na poruszanie się po drogach a przy kontroli policja zabierze Ci dowód, podczas wypadku jeżeli ktoś się tego dopatrzy to ubezpieczyciel nie wypłaci Ci odszkodowania itd.? No to informuje Cię że jesteś w błędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...