Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

* * * * * 1 głosy

Chcesz kupić, sprzedać Terrano - najpierw go poznaj !!!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
782 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_picia277

Gość_picia277
  • Gość

Napisano 15 wrzesień 2006, 12:48

Witam. Mój kolega zakręcił się na punkcie Terrano. Poradzcie koledzy na co zwrocic uwagę podczas kupowania Terrano I? Jaka opcja silnikowa jest lepsza? najciekawsza wydaje się 2,7TD. Czy może lepiej jest kupić np. 2,4 i zamontować gaz? ile przebiegu wytrzymują te silniki?
Wiecie może jakie elementy powinny być wymienione przy jakich przebiegach?
z góry dzięki za pomoc
pzdr
  • 0

#2 OFFLINE   MacKo

MacKo

    Fordomaniak :)

  • Użytkownik
  • 609 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Nowa Sól
  • Kraj:GERMANY
  • Model:Ford Connect Tourneo 1.8TDCi 109KM 260Nm
  • Nr rejestracyjny:FNW
  • :

Napisano 16 wrzesień 2006, 21:49

cześć
biorąc pod uwagę to ze to terenówka to:
1. zobaczcie stan ramy... czy nie ma spawów, i czegokolwiek odbiegajacego od normy...
2. obejrzyjcie dach czy nie ma wybrzuszeń... swiadczy to o ostrej jeździe w terenie...
3. w jakim stanie są skrzynia i reduktor.... sprawdźcie czy H4 L4 (4H i 4L) działają... oprócz kontrolki na desce powinne być odczuwalne włączenie przedniego napędu a w przypadku reduktora charakterystyczne jest to że auto jest bardo wolne (możn a bez problemu ruszyć nawet z 3) ale odczuwalnie "silne"...

silnik moim zdanie mjedynie słuszny to 2.7TD... no chyba ze trafisz na 3.0 V6 :twisted:
  • 0

#3 OFFLINE   slayer17

slayer17

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 936 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Bieszczady/Lesko
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano
  • Nr rejestracyjny:RLS
  • Time Online: 2s

Napisano 26 grudzień 2007, 19:50

Coś mi się zdaje, ze nawet bym się nie przejechał go zobaczyć. Nie chce mi się też wierzyć, że ten egzemplarzyk jeździł na ATkach. Snorkel z rury kanalizacyjnej - klasyka :one:

Ogólnie Tyran I jest sprawnym autkiem w terenie, wydaje mi się, że wystarczą mu porządne opony i już może tam gdzieś w średni hardkor pomykać.

Spalanie to średnio 10l/100 - można zejść do 8l, można też podskoczyć do 12 - ale to już w zimie przy rozbijaniu zasp.

Największe bolączki - gnijąca rama (ten problem trapi większość terenówek z zachodu), nie dotyczy tylko terrana, pajero i frontery - widziałem nawet Land Cruisera z ramą jak sito :D

Kolejna - automatyczne sprzęgiełka piast przednich (również dotyczą większości) - lecą równo - na rynku możesz spotkać 4 wersje: Działają, Zaspawane, Nie działają (ale właściciel próbuje wkręcić, że to nie to koło się kręci), wymienione na manualne.

Silnik jak jest dobrze traktowany, oleje i filtry wymieniane to nic się nie powinno dziać. Sprawdzić układ chłodniczy od razu - lubi fiksować jak ma zapchaną chłodnicę.
Skrzynia biegów - troszkę niefortunnie ułożyskowana - nie lubi jak samochód był ścigany ponad 100km/h z ciężką przyczepą, jak zaczyna wyć 4 i 5 to trzeba robić - koszt do 1000zł na cacy. Moje jedyne usterki to na razie uszczelka chłodnicy oleju, stary korek do chłodnicy, sprzęgiełka :D i niestety rama.... to ostatnie po nowym roku eliminuję.

Aha - nadkola + drzwi są ocynkowane - nie wiem jak reszta. Progi przy tylnych drzwiach normalnie rdzewieją we wszystkich, jak również podłoga pod tylną kanapą, ale generalnie blacharka trzyma się :one:

Automatyczna blokada tylnej osi - spytać sprzedawcę kiedy był wymieniany olej w tylnym moście, pojechać na trawę albo śnieg i sprawdzić, czy przy mocnym bucie 2 koła z tyłu ciągną jednocześnie.

Generalnie: Posprawdzaj napędy, spytaj się jak się ich użytkuje, silnik i rama to też kluczowe rzeczy. Rama jak nie jest mocno załatwiona to powinna być do zrobienia - ale kupuj tylko z dobrą.
  • 0

#4 OFFLINE   t-olo

t-olo

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 62 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Słupsk
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera WP12 2.2 di 2002 r./Sunny N14 Hatchback 1.4 16V 1993 r.
  • Nr rejestracyjny:GS
  • :

Napisano 30 maj 2008, 13:30

Witam kolegów. Przymierzamy się do kupna Nissana Terrano tak koło 2000 r. Będzie jeździł w firmie i po terenie bo zajmujemy się geodezją i osobówki już nie dają rady. A terenóweczką wjadę i nie będę musiał kilometrów ze sprzętem na plecach zaliczać. Jaki rodzaj nadwozia byście wybrali 3 czy 5 drzwi i jaki silnik. Słyszałem że bardzo żywotne są 2.7 TD ale myślałem też nad 2.4 benzyna i założyć do niego porządną instalację gazową. Co o tym myślicie???? I ogólnie posłuchał bym porad specjalistów jak Nyska w terenie się spisuje. Czy ma blokady napędów, czy łatwo się prowadzi etc. Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam. OLO.
  • 0

#5 OFFLINE   t-olo

t-olo

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 62 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Słupsk
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera WP12 2.2 di 2002 r./Sunny N14 Hatchback 1.4 16V 1993 r.
  • Nr rejestracyjny:GS
  • :

Napisano 30 maj 2008, 18:33

Witam kolegów. Przymierzamy się do kupna Nissana Terrano tak koło 2000 r. Będzie jeździł w firmie i po terenie bo zajmujemy się geodezją i osobówki już nie dają rady. A terenóweczką wjadę i nie będę musiał kilometrów ze sprzętem na plecach zaliczać. Jaki rodzaj nadwozia byście wybrali 3 czy 5 drzwi i jaki silnik. Słyszałem że bardzo żywotne są 2.7 TD ale myślałem też nad 2.4 benzyna i założyć do niego porządną instalację gazową. Co o tym myślicie???? I ogólnie posłuchał bym porad specjalistów jak Nyska w terenie się spisuje. Czy ma blokady napędów, czy łatwo się prowadzi etc. Założyłem ten sam temat na TERENOWE ale zero odzewu :zdziw: także adminków proszę o wyrozumiałość :D Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam. OLO.
  • 0

#6 Gość_majcz

Gość_majcz
  • Gość

Napisano 01 czerwiec 2008, 12:59

Witam potencjalnie nowego użytkownika Terrano.
Pół roku temu miałem ten sam problem. Wybrałem Terrano II (właściwie Forda Maverick ale jest to Nissan z innym znaczkiem) z silnikiem 2,7 TD wersja trzydrzwiowa. W związku z wykonywaną pracą też dużo jeżdżę w terenie. Wtej chwili uważam że mo wybór był wyśmienity. Samochód bardzo dobrze sprawuje się na trudnych drogach gruntowych, zużycie paliwa jest akceptowalne ( w terenie 11-12 litrów na szosie przy ekonomicznej jeździe 90-100 km/godz można zejść poniżej 8 l/100km). Całkowicie wystarcza mi wielkość bagażnika a różnych klamotów też muszę sporo wozić. Dodatkowo jest to mój samochód rodzinny. Ja + żona, miejsca aż nadto nawet z bagażem na dwutygodniowy urlop. Samochód nie ma blokady mostów, jest tylko reduktor, ale prawdę mówiąc korzystałem z niego sporadycznie bo w większości trudnych sytuacji wystarczyło włączyć przedni napęd. Co się tyczy motoru to chyba rzeczywiście są wytrzymałe , mój samochód gdy kupowałem (Niemcy) miał 238 tys do tej pory zrobiłem ok 15 tys i nic, suchutki silnik żadnych kłopotów z odpalaniem. Ostatnio w skrzyni biegów coś czwórka niedomaga (zobacz mo niedawny post) myślę że to chyba synchronizator.
Więc gdybym miał polecać albo kupować nowszy wybrałbym Nissana 2,7 TD trzydrzwiowego.
pozdrawiam Krzysiek
  • 0

#7 OFFLINE   slayer17

slayer17

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 936 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Bieszczady/Lesko
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano
  • Nr rejestracyjny:RLS
  • Time Online: 2s

Napisano 01 czerwiec 2008, 15:14

Terrano ma cierną blokadę tylnego mostu, tzw LSD, które czasami pomaga, ale nie warto na nie liczyć.

Do geodezyjnej roboty powinien wystarczyć. Inwestycja w dobre opony i można spokojnie w teren lecieć :D
  • 0

#8 OFFLINE   123

123

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 4 postów
  • :

Napisano 05 maj 2009, 08:58

witam wszystkich
Mariusz - małopolskie - jeżdżę Golfem 4 1,9 TDI 2000r i Mercedesem C klasse W202 1998r

imam się z zamiarem kupienia prawdziwej terenówki...
nigdy nie miałem auta z napędem 4x4 i nie wiem nic o tych sprzęgiełkach, przekładniach, 4H 2 LH itp....
blokada dyfra i reduktor to wiem o co chodzi !

poza tym - nigdy nie miałem "japońca" i mam trochę obaw jak to będzie...

ma być z klimą (wakacyjne wyjazdy z dziećmi)
ma ciągnąć przyczepę kempingową ( m.w. 750kg/dmc1000kg) więc raczej diesel... chyba 2,7 najlepszy będzie :?: :| :?:

chciałbym aby nie miał okragłych świateł z przodu - tylko już ta nowasza buda - i waham się między 3 a 5 drzwi...

czy sa jakieś wersje godne polecenia lub silniki... szczególnie często wadliwe mechanizmy na które zwracać uwagę ...??


na pewno pogadam z kimś na żywo i przejadę się takim autkiem jak nadarzy się sposobność - ale najpierw postanowiłem uderzyć tutaj - na forum

:| :!:
  • 0

#9 OFFLINE   bigi

bigi

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 257 postów
  • Skąd:Choszczno
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 05 maj 2009, 12:18

- jesli chodzi o 4h/4l itp - opcja szukaj - najlepiej wpisz sprzegielka - powinno Ci wywalic kilka tematow jak nie znajdziesz to polecam forum na rajdy4x4.pl tam bylo o tym sporo.

- w terrano nie masz pelnej blokady tylnego mostu.

- jak wsiadziesz w japonca to zezlomujesz te niemieckie auta :D

- silnik nie do zajechania to 2,7td

- newralgiczne sa sprzegielka przednich piast - ale to jak poczytasz to bedziesz wiedzial.

- ja bym wybral 5 drzwi. skoro bedziesz wozil dzieciaki to lepiej dojsc do nich przez drzwi a nie poprzez odchylanie fotela.
  • 0

#10 OFFLINE   123

123

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 4 postów
  • :

Napisano 05 maj 2009, 16:52

dzięki "bigi"
już troszkę poczytałem o tych przełożeniach , sprzęgiełkach, reduktorach i blokadach....

ALE TO MAŁO !!! czytam dalej !!!

a powiedzcie mi jeszcze jak z "masami" w TERRANO....

tzn czy ciągnąć mogę cycepę 1000kg --nie przekraczając tym samym 3500kg / tzn kat. "B"
:(

tzn chciałbym poznac DMC z dowodów rej. różnych wersij nadwoziowych i silnikowych Terrano... w różnych rocznikach przedstawia się to penie róznie.... ale może którys ma mniej DMC niż 2500kg....
  • 0

#11 OFFLINE   watto

watto

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Model:Sunny Y10 VAN
  • :

Napisano 28 maj 2009, 15:34

zamierzam się na Terr II 2.7d 5d, roczniki 94-98
jaka wersja silnika jest lepsza TD czy TDI ? - auto głównie będzie używane na co dzień.
na co głównie zwracać uwagę przy zakupie ?
  • 0

#12 OFFLINE   azm-61

azm-61

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Eksperci

  • 329 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Toruń
  • Kraj:POLAND
  • Model:Maverick 2,7TD long, Terrano 2,7TDi long
  • Time Online: 4d 3h 55m 1s

Napisano 28 maj 2009, 18:41

Witaj!

Na początek podam Ci różnice między tymi silnikami.
Są to te same silniki, a różnią się tylko małą modernizacją przez firmę.
2700TD
pompa wtryskowa rotacyjna (mechaniczna)
głowica 8 zaworowa
silnik bez intecullera (chłodnicy powietrza)
moc 100 KM
2700 TDI
pompa wtryskowa elektroniczna
silnik z intercullerem
moc 135 KM

Oba silniki są bardzo wytrzymałe.
Spalanie na trasie minimalnie poniżej 10 l/100, w mieście 12/13 l pod warunkiem, że wszystko jest sprawne i przy w miarę spokojnej jeździe.
Zawrotnych szybkości tym samochodem to nie osiągniesz.
Przed kupnem postaraj się pojeździć tym samochodem, a wtedy zobaczysz czy Ci odpowiada.
Przy zakupie zwróć uwagę w jakim stanie jest rama samochodu gdyż one bardzo rdzewieją tak jak i w innych terenówkach.
Mój ma już 15 lat a drzwi nie były jeszcze w ogóle konserwowane i nie ma w nich nawet odrobiny korozji. Ogólnie na pewno zajdziesz jakieś małe skupiska rdzy ale nie na całym samochodzie. Z moich doświadczeń to korodują przednie błotniki nad plastikowymi nadkolami (nie całe) i doły błotników przy progach, podłoga pod tylnym siedzeniem, przednie części progów, nadkole tylne prawe przy wlewie paliwa. Mówimy tu o samochodach ok. 10 letnich. Oczywiście dużo zależy też od eksploatacji i gdzie był trzymany.
Czy licznik był kręcony tego sam nie sprawdzisz jeśli ktoś chciał to starannie ukryć.

Jak coś mi jeszcze wpadnie do głowy to dopiszę, a i inni użytkownicy w tym temacie też mają pole do popisu.

Życzę powodzenia przy zakupie.
Andrzej
  • 0

#13 OFFLINE   watto

watto

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Model:Sunny Y10 VAN
  • :

Napisano 29 maj 2009, 21:11

A jak wygląda sprawa z silnikami, który byście polecali do codziennej jazdy, chodzi mi o mniejsze spalanie ( głównie ) a też o małą awaryjność, czy jednostki TDI mają dobrą opinię w tej kwestii ? Większa moc jest kusząca :) ale nie kosztem wyższej awaryjności.

Jakie oponki byście polecali do takiego wozu, tak jak napisałem w większości poruszam się po drogach utwardzonych, co sądzicie o oponach typu C ( samochody dostawcze ) bo taki temat na forum był poruszany, czy w ogóle brać je pod uwagę, może macie jakieś swoje typy oponek do codziennej jazdy.
Brać pod uwagę 15 czy 16 ?

Następna kwestia elektryki, jak jest z awaryjnością ? szukać fury max wypas ( klima, elektryczne szyby itp. ) czy raczej w manualu ?

Co sądzicie o polibuszach ? nie jest to droga inwestycja, a słyszałem że opłacalna.

uffff, to na razie tyle mi się nasunęło :)

dzięki z góry za zainteresowanie !!

[ Dodano: Wto 02 Cze, 2009 13:46 ]
halo halo ! co tak cicho ? a ja mam tyle pytań :(

[ Dodano: Pią 05 Cze, 2009 11:14 ]
dzięki azm za odpowiedź !!
ale mam jeszcze sporo pytań, a zainteresowanie tym działem jest znikome, wchodząc na to forum miałem nadzieję że mi pomożecie :(
  • 0

#14 OFFLINE   chemmist

chemmist

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 247 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Piaseczno
  • Kraj:POLAND
  • Model:P12 QR20DE, P11.144 CD20T były: V10 QG18DE oraz N15 CD20
  • Time Online: 23m 2s

Napisano 16 czerwiec 2009, 07:12

Witajcie!
Mogę okazyjnie kupić Terrano I `91 z silnikiem 2.4 benzyna 12V na gaźniku, mozecie mi wyjaśnić w jakich latach występowały te silniki, czy w terrano I były też z wtryskiem, i ogólnie jak ten gaźnikowy sie sprawuje, również w połaczeniu z gazem.
Dziękuję i pozdrawiam!
  • 0

#15 OFFLINE   technolog88

technolog88

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 10 postów
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 16 czerwiec 2009, 16:33

Witam jestem przed zakupem Terrano II z lat 96 99.
Zastanawiam się mocno czy kupić T w dieslu czy lpg jakie są wasze przemyślenia w tej sprawie jak to widzicie. Oczywiście chciał bym by palił jak najmniej bo znając naszych rządzących to ceny pali nie spadną a wzrosną.

Auto będę wykorzystywał do lekkiego terenu i dość ciężkiej przyczepki no i do
jazdy codziennie do pracy tj, 40 km co dzień.

Jako praktycy którą wersję i z jakich lat krótkiego terrano polecacie i w jakim paliwie ?
  • 0

#16 Gość_mosquito

Gość_mosquito
  • Gość

Napisano 16 czerwiec 2009, 17:52

Jako,że własnie przymierzam się do sprzedaży Tyranka z 95 r benzynke 2,4 z gazem to jak najbardziej polecam ten model i silniczek :D :D
Ogłoszenie jest w dziale giełda :P
  • 0

#17 Gość_szpyton

Gość_szpyton
  • Gość

Napisano 23 czerwiec 2009, 15:36

Witam wszystkich użytkowników.

Noszę się z zamiarem zakupu Terrano II w dieslu.
Jaka jest Wasza opinia o silniku 3,0 TDi (154 KM)?

Jest mniej popularny i mniej do niego gratów na allegro, to zauważyłem, ale czy jest bardziej awaryjny?
Wolałbym mieć pod butem więcej mocy przy tej masie auta,ale nie za cenę niezawodności?

Czy oprócz silnika i ew.skrzyni są różnice w obu modelach? W zawieszeniu, przeniesieniu napędów itp?

Pozdrawiam
  • 0

#18 OFFLINE   bigi

bigi

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 257 postów
  • Skąd:Choszczno
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 23 sierpień 2009, 21:30

no 2.4 na lpg to syf. 2.7 td jest prawie bezawaryjny ale po wstawieniu opon 31" jest juz nie przyspiesza a sie rozpedza. nie wiem jak przy 3.0 ale slyszalem ze daje rade. Co do ekonomiki chyba w tym przypadku najlepiej 2.7 - na standardowych kolkach wyjdzie kolo 9l/100km przy ruchu pozamiejskim.
przy zakupie proponuje uwage zwrocic na rame i mocowania budy - pozniej to moze sie okazac kluczowym problemem - czasem nie do naprawienia.
  • 0

#19 OFFLINE   nizinsky

nizinsky

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 60 postów
  • Kraj:UNITED KINGDOM
  • :

Napisano 02 wrzesień 2009, 22:41

Czesc jestem z tego forum tylko w innym modelu (Primera) przymierzam sie do zamiany na Terrano II. Chce troche informacji od uzytkowników tego auta. Chce kupic auto z silnikiem diesela rocznik 2001 02 i wyzej.Który silnik jest najlepszy i czy te auta maja jakies swoje zle strony??Czy sa defektywne. Dzieki z góry za odpowiedz Marcin
  • 0

#20 OFFLINE   Stefanopulus

Stefanopulus

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 197 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Kraków'n'okolice
  • Kraj:POLAND
  • Model:R20
  • Nr rejestracyjny:KM
  • Time Online: 46m 46s

Napisano 04 wrzesień 2009, 12:35

Czesc jestem z tego forum tylko w innym modelu (Primera) przymierzam sie do zamiany na Terrano II. Chce troche informacji od uzytkowników tego auta. Chce kupic auto z silnikiem diesela rocznik 2001 02 i wyzej.Który silnik jest najlepszy i czy te auta maja jakies swoje zle strony??Czy sa defektywne. Dzieki z góry za odpowiedz Marcin


Cześć,
Poczytaj ten wątek http://forum.nissank...no-pytaj-tutaj/

W tych rocznikach dizelki są dwa:

2.7 TDi - 125 kucy - spali każde paliwo (nawet lotnicze ;), rozrząd na kołach zębatych, generalnie pilnować oleju, lać paliwo i jeździć.

3.0 TDi - chyba 156 koni czy jakoś tak, rozrząd chyba na łańcuchu, ale głowy nie dam więc poczekajmy na kogoś kto się zna ;) Trzeba lać wysokiej jakości paliwo. Pali mniej niż mniejszy brat ale były problemy ze smarowaniem w jakieś partii produkcyjnej i przy dłuższych trasach lubił plunąć zaworami przez maskę ;)

Ja celowałem w silnik 2.7 TDi bo jest porstszy, pięknie działa i jeszcz mnie nie zawiódł. Do mojego 3 drzwiowego Tysia w zupełności wystarczy jego moc i momęt. Spalanie na oponach szosowych 225/70/16 przy jeździe mieszanej ok 8.5 l/100km od Kwietnia do pierwszych śniegów w zimie średnio 9 litrów.

Na miększych oponach AT 235/70/16 średnie spalanie przy mieszanej ok 8.8 l/100km ale nadal testuję ;D

Samochód na autostradzie spisuje się świetnie, w terenie również super. Na drogach lokalnych i dziurawych telepie (pełna rama) ale o to przecież chodzi ;)

Jedyną wadą jaką w nim znajduję to predyspozyca do rdzewienia.

Zamierzasz nim jeździć terenie czy tylko po czarnym?

Pozdro.
  • 0