Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

* * * * * 1 głosy

Chcesz kupić, sprzedać Terrano - najpierw go poznaj !!!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
782 odpowiedzi w tym temacie

#41 OFFLINE   azm-61

azm-61

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Eksperci

  • 329 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Toruń
  • Kraj:POLAND
  • Model:Maverick 2,7TD long, Terrano 2,7TDi long
  • Time Online: 4d 3h 55m 1s

Napisano 04 grudzień 2009, 09:50

Witaj!

Kolego, wszystkie odpowiedzi na Twoje pytania są na tym forum i to nie tak bardzo odległe w czasie tylko trzeba zadać sobie odrobinę trudu i poczytać poprzednie wypowiedzi. O oponach to już było wiele tematów, a i o silnikach nie dużo mniej. Trudno jest odpowiadać w kółko na te same pytania każdemu kto tylko zawita na to forum.
Ale jeśli tak bardzo chcesz to tak w dużym skrócie: silnik TD był produkowany do 1996 roku, później TDI więc wyboru nie masz. Z opinii użytkowników 2,7 i 3 litrowych silników można wywnioskować , że jednak silnik 2,7 jest lepszy czyli mniej awaryjny ale może ktoś jeszcze na ten temat coś napisze. O oponach to musisz jednak sobie poczytać inne tematy, a było o tym dużo pisane bo jest to indywidualny wybór każdego posiadacza auta i do różnych celów każdemu one mają służyć i różne zachcianki zaspokajać.

Powodzenia
Andrzej
  • 0

#42 OFFLINE   ADAM85

ADAM85

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 370 postów
  • Skąd:WIELUŃ
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 05 grudzień 2009, 18:50

Witaj Laik,
z tego co wiem ludzie zdecydowanie polecają 2,7 diesla.
Na więcej pytań niech odpowiedzą inni - ja też powiedzmy "szukam".
Czemu Twój wybór padł na Terrano II???
Pozdro
  • 0

#43 Gość_laik

Gość_laik
  • Gość

Napisano 06 grudzień 2009, 10:18

Wcześniej brałem pod uwagę Grand Vitarę do 2004 roku ( równiez na ramie ) lecz ona nie ma bagażnika :( - więc z niej zrezygnowałem
Ostanio znajomy mi polecił jeszcze Pajero III 3,2 diesel z SS lub ewentualnie Pajero Sport 2,5 diesel z ES.
Szukam pomocy co wybrać, mam nadzieję że doczekam się na konkretną odpowiedź :):)
Pozdrawiam wszystkich i czekam na Wasze opinie i pomoc w wyborze !!

Użytkownik terranosaur edytował ten post 09 marzec 2011, 10:17

  • 0

#44 Gość_quark

Gość_quark
  • Gość

Napisano 25 grudzień 2009, 13:39

Witam

Mam zmiar zakupić Terrano II 2.7tdi lub 2.7td, moje pytanie dotyczy minimalnego spalania obydwu tych modeli,
znajomy ma z silnikiem 2,7 tdi z 99 roku i podobno w trasie spala mu 8 litrów. Prawda to?
  • 0

#45 OFFLINE   bigi

bigi

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 257 postów
  • Skąd:Choszczno
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 26 grudzień 2009, 16:56

jezeli kupujesz takie auto i liczysz na spalanie minimalne to polecam mala suke, utrzymanie tego auta to nie jazda golfem - to kosztuje. wiec na spalanie sie nie nastawiaj. Normalnie przy standardowych oponach jesli nic nie padniete (pompa, wtryski...) to spokojnie na trasie sie w 9 powinien zmiescic (przy normalnych predkosciach). natomiast jesli zaczniesz go upalac w blocie to 15 nie bedzie niczym szczegolnym, moj w trybie mieszanym przy wiekszuch oponach bierze 12 na trasie nie wiem bo najdluzsza trasa dla mnie liczy 60km.
Posiadajac terano musisz sie liczyc z innymii kosztami (delikatne zawieszenie przodu, elektronika, sprzegielka przy nieumiejetnej jezdzie). A to sa dopiero koszty. Skrzynie ktore siadaja tez nie sa tanie, jesli jeszcze trafisz wersje z rudym bonusem to regeneracja ramy czy lepienie dziur od spodu tez nie jest zakupem kolpaka za 30zl. Takze spalanie to dalsza kwestia, no chyba ze miesiecznie bedziesz krecil kilka tysiecy to wtedy spalanie bedzie wazne, ale mysle ze jak przymiesz 10 na setke w trasie to bedzie OK.
  • 0

#46 OFFLINE   Hinek

Hinek

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 63 postów
  • Kraj:POLAND
  • Time Online: 8m 36s

Napisano 27 grudzień 2009, 00:20

moje pytanie dotyczy minimalnego spalania obydwu tych modeli,
znajomy ma z silnikiem 2,7 tdi z 99 roku i podobno w trasie spala mu 8 litrów. Prawda to?

Nieprawda. T II jest autem paliwożernym i drogim w utrzymaniu. Eksploatacja wyjdzie jakieś
2x drożej niż np. Golfa z podobnego rocznika. Co najmniej...
  • 0

#47 Gość_jednoslady

Gość_jednoslady
  • Gość

Napisano 02 styczeń 2010, 18:06

Masz w planie zakup Tyrana - zapytaj tutaj.

Odpowiemy :D


Witam , Mam w planie zakup Terrano II rok okolo 1997 - 2001 . . Mam problem czy 3 czy 5 drzwiowe . W ogłoszeniach większy wybór jest 3 drzwiowych ale chciał bym sie dowiedzieć jaka jest różnica w długości miedzy 3 a 5 drzwiową wersja . Czy miejsca po złożeniu siedzeń jest mnie i jak mniej to o ile .

Użytkownik jednoslady edytował ten post 03 styczeń 2010, 10:50

  • 0

#48 OFFLINE   Hinek

Hinek

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 63 postów
  • Kraj:POLAND
  • Time Online: 8m 36s

Napisano 15 styczeń 2010, 22:52

chciał bym sie dowiedzieć jaka jest różnica w długości miedzy 3 a 5 drzwiową wersja . Czy miejsca po złożeniu siedzeń jest mnie i jak mniej to o ile .

Oczywiście że mniej i to sporo. W długim TII mieści się przecież trzeci rząd siedzeń. Nie bez powodu wersja 3-drzwiowa jest znacznie tańsza.
Jak dla mnie krótki TII jest ciasny i niewygodny dla pasażerów z tyłu.
Pozdr
  • 0

#49 OFFLINE   mcgregorius

mcgregorius

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Płeć:
  • :

Napisano 16 styczeń 2010, 21:25

Witam wszystkich
Jestem nowy na forum chciałbym kupic terrano z gazem.Czy może orientuje sie ktoś jak sprawdzic czy sprzegiełka w piastach są sprawne i na co zwrócic uwage przy kupnie.Znalazłem jednego w okolicach tarnowa 2.4 z gazem legalizacja gazu konczy sie za dwa lata zastanawiam sie jakiego rodzaju instalacja tam może byc założona(wydaje mi sie ż dosć stara więc boje sie troche o spalanie gazu.Samochód ma "niby" najechane około 179 tyś.
Oto link do tego ogłoszenia http://www.otomoto.p...ow&id=C11017680 Z góry dziekuje za wszystkie podpowiedzi .
  • 0

#50 OFFLINE   Dżem

Dżem

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1750 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Lublin
  • Kraj:POLAND
  • Time Online: 13d 4h 4m 8s

Napisano 17 styczeń 2010, 10:56

'96 rok to już inne światła były, w tym roku model przeszedł lift więc ostrożnie z tą datą prod.
  • 0

#51 OFFLINE   piotr323f

piotr323f

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Płeć:
  • Skąd:˙
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano 2 TD27Ti BFG MT
  • Time Online: 1h 22m 1s

Napisano 30 styczeń 2010, 17:58

Witam wszystkich użytkowników!
Jestem od 5 dni szczęśliwym posiadaczem Nissana Terrano 2 2.7 TDI, przebieg 138kkm, 2000 rok, nie mam jakiejkolwiek . Mam mały problem z orginalnym radiem Nissana, wersja taka wysoka, z napisem NATS, z wbudowanym przyciskiem świateł awaryjnych. Problem jest taki, że nie mogę radia uruchomić, bezpiecznik sprawdzony. W związku z tym czy ktoś się orientuje czy jest potrzebny do radia jakiś kod, ewentualnie czy możliwa jest wymiana tego radia na coś normalnego i co wtedy z tym przyciskiem od świateł awaryjnych.

Pozdrawiam
Piotr
  • 0

#52 OFFLINE   alilee

alilee

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 44 postów
  • Płeć:
  • Kraj:POLAND
  • Model:była P-10, K-11 jest N-15
  • Nr rejestracyjny:PMI
  • :

Napisano 31 styczeń 2010, 12:44

Witam wszystkich moja przygoda z motoryzacją zaczęła się od Nissana (pomijając czasy młodzieńcze z 126p :)) miałem primerę P10, poźniej micre K11,obecnie mam Almę N15, oczywiście zdarzyły się inne auta (206, passat) jednak to od Nissana zaczynałem i może przez jakiś sentyment coś mnie do niego ciągnie (może to że auta te nigdy mnie nie zawiodły na drodze, może szczęście do nich, a może niechęć do jazdy oplo-fordo-wolkswageno-francuzem :) których pełno na ulicy)
Ale może skończę te frazesy i przejdę do meritum: jeszcze nie miałem terenówki. I moje pytanie dotyczy właśnie terrano II z okolic 1995-98. Wiem już z forum że skrzynia biegów to słaby punkt auta. A co z samym silnikiem?? Interesuje mnie diesel 2,7 , czy jest to awaryjna jednostka, jak sprawują się pompy wtryskowe? Jak ma sie sprawa z rozrządem, jego wymianą (benzynówki miały łańcuszek bardzo żywotne moim zdaniem rozwiązanie)nie jestem pewien co ma terrano (koła zębate?) czy też pasek jak almera - zasadniczo czy jest to element żywotny, drogi w wymianie??

może też kilka rad na co uważać oglądając auto?? jak prosto i szybko sprawdzić działanie napędów, gdzie szukać typowych wycieków które będą miały wpływ na awaryjność?? Proszę po prostu Ludzi którzy już mają(mieli) to auto i co sie z nimi działo, co przysporzyło problemów a o czym nie musieli myśleć??
  • 0

#53 OFFLINE   bigi

bigi

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 257 postów
  • Skąd:Choszczno
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 31 styczeń 2010, 13:08

silnik 2,7 jest to nadzwyczaj wytrzymala jednostka (kola zebate).
Awaryjnosc jest ich niewielka, takze spokojnie mozesz sie na taki napalic.

O napedach sprobuj poszukac, bo wydaje mi sie ze juz bylo, w razie czego
tutaj:
http://forum.nissank...-sprzegielkach/
jest jak dzialaja sprzegielka w patrolu - a zasada dzialania jest taka sama,
zebys wiedzial jak nie zepsuc nowo kupionego auta :D

Newralgiczny punkt to wlasnie te sprzegielka (czesto leca w skutek nieumiejetnej
eksploatacji) oraz wazniejsza czesc auta - rama.
Najlepiej gdybys wzial kogos kto sie na tym zna na zakup, ale nie mechanika od osobowek
tylko kogos kto sie zna na 4x4 (chodzi o sprawdzenie). Jesli pojedziesz ogladac sam
to poloz sie pod auto, szpikulec w reke i proboj wbic w rame (glownie pod drzwiami, slupkiem
i przy zbiorniku paliwa).
Numeru ramy mozesz sie nie doszukac, sprawdz chociarz tabliczke znamionowa czy sie zgadza.
dobra musze spadac. Jakby co to pytaj.
  • 1

#54 OFFLINE   alilee

alilee

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 44 postów
  • Płeć:
  • Kraj:POLAND
  • Model:była P-10, K-11 jest N-15
  • Nr rejestracyjny:PMI
  • :

Napisano 31 styczeń 2010, 13:52

Dzięki za szybką reakcję.
wiedziałem że cos tam trzeba majstrować przy kołach aby mieć napęd, ale zapytam jeszcze (choć pewnie wyjdę na nieuka) w takim razie do czego wajcha w środku?? skoro trzeba wychodzic z auta ?? może łopatologicznie jakie pozycje ma ta wajcha - i w zależności od pozycji co trzeba zrobić aby mieć naped na 2 lub 4 koła?

Mam kolejne pytania - mianowicie czy silnik diesla to nissanowska konstrukcja czy zapożyczenie z innego koncernu?? Czy Terrano było produkowane tylko w Hiszpanii czy może i w Japonii (dla niektórych ma to znaczenie:)). Jakie występowały wersje wyposażeniowe, w ogłoszeniach spotkałem LS i GL (chyba) co lepsze, bogatsze?

Użytkownik terranosaur edytował ten post 09 marzec 2011, 10:36

  • 0

#55 OFFLINE   bigi

bigi

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 257 postów
  • Skąd:Choszczno
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 31 styczeń 2010, 17:42

ja mam tersje T1 z 1995 roku produkowana w japoni, z kolei chyba wszystkie T2 byly robione w hiszpanii.
Z tego co sie orientuje do t2 dolozyli intercooler komputer i kupe elektroniki, skopali ogrzewanie i takie tam.
Co do wersji to nie wiem, na pewno w standardzie masz elektryke szyb, lusterka, wspomaganie. W t2 chyba standardem byl abs, klimat to chyba opcja.

Jesli chodzi o ta wajhe to poszukaj bo juz na pewno na forum bylo, a roznica ze sprzegielkami opisanymi w linku ktory podawalem a tymi w terrano jest taka ze w terrano standardowo masz automaty i po przelaczeniu wajhy w z 2 na 4 dolaczasz reduktorem przod, poruszajace sie oski zapinaja sprzegielka w kolach i dopiero teraz masz 4x4, takze po przelozeniu z 2 na 4 nei dawaj w wpi..e tylko rusz powoli az sie zapna i dopiero mozesz dac buta. Podobnie jest jak przelaczasz na 4 i uzywaszz wstecznego. Albo jesli masz zalaczane 4 i dajesz do przodu i do tylu to rob to na poczstku powoli.
Z kolei jak dajesz z 4 na 2 musisz cofnac kilka metrow zeby sprzegielka sie rozpiely (jak sie wsluchasz uslyszysz cichutkie klikniecie w kolach) i dopiero wtedy jedziesz na 2.
No chyba ze kupiszz auto z manualami, albo sam wymienisz to juz wtedy zupelnie inna bajka.
  • 0

#56 OFFLINE   alilee

alilee

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 44 postów
  • Płeć:
  • Kraj:POLAND
  • Model:była P-10, K-11 jest N-15
  • Nr rejestracyjny:PMI
  • :

Napisano 31 styczeń 2010, 18:58

ja mam tersje T1 z 1995 roku produkowana w japoni, z kolei chyba wszystkie T2 byly robione w hiszpanii.
Z tego co sie orientuje do t2 dolozyli intercooler komputer i kupe elektroniki, skopali ogrzewanie i takie tam.
Co do wersji to nie wiem, na pewno w standardzie masz elektryke szyb, lusterka, wspomaganie. W t2 chyba standardem byl abs, klimat to chyba opcja.

Jesli chodzi o ta wajhe to poszukaj bo juz na pewno na forum bylo, a roznica ze sprzegielkami opisanymi w linku ktory podawalem a tymi w terrano jest taka ze w terrano standardowo masz automaty i po przelaczeniu wajhy w z 2 na 4 dolaczasz reduktorem przod, poruszajace sie oski zapinaja sprzegielka w kolach i dopiero teraz masz 4x4, takze po przelozeniu z 2 na 4 nei dawaj w wpi..e tylko rusz powoli az sie zapna i dopiero mozesz dac buta. Podobnie jest jak przelaczasz na 4 i uzywaszz wstecznego. Albo jesli masz zalaczane 4 i dajesz do przodu i do tylu to rob to na poczstku powoli.
Z kolei jak dajesz z 4 na 2 musisz cofnac kilka metrow zeby sprzegielka sie rozpiely (jak sie wsluchasz uslyszysz cichutkie klikniecie w kolach) i dopiero wtedy jedziesz na 2.
No chyba ze kupiszz auto z manualami, albo sam wymienisz to juz wtedy zupelnie inna bajka.



troszke mi namieszałeś T1 to to stare z trójkątna szybką z boku?? czy tez miałeś na myśli auto przed modernizacją bez intercoolera??

Znasz jakis prosty sposób sprawdzenia tych mechanizmów w warunkach komisowych?? jakieś dzwieki dobiegające z konkretnego miejsca, mówiące o niesprawności układu??
  • 0

#57 OFFLINE   bigi

bigi

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 257 postów
  • Skąd:Choszczno
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 31 styczeń 2010, 19:42

t1 bylo robione do 1996, a t2 robione chyba od 1994, przy czym t1 to ten ladny kanciaty :D a t2 wyglada jak przerosniete seicento (tak moja zona mowi).
sprawdzenie sprzegielek polega na tym zeby sprawdzic czy przod sie zapina i ciagnie oraz czy pozniej rozpina po przelaczeniu na 2 (czy nie zabite na stale mlotkiem). Na pewno nie obejdzie sie bez przejazdzki a najlepiej na podnosnik - tam bedziesz mogl stwierdzic czy sie dobrze rozpina czy nie.
Najpierw na trawe albo zuzej (albo snieg :D) - dajesz w pi...e i widzisz ze auto stoi a tyl mieli kolami.
pozniej zalaczasz na 4 i ruszasz powoli, po przejechaniu kilku metrow dajesz w piz..e i widzisz ze ruszasz pieknie a przez okno widzisz ze przod ciagnie - znaczy sie dziala :D
zeby sprawdzic czy reduktor chodzi jak powinien znajdujesz bardzo stroma gorke i podjezdzasz tylem i widzisz ze daleko nie podjedziesz bo tyl sie slizga jak po psiej kupie, zalaczasz na 4l i znowu powoli ruszasz i widzisz ze auto podjezdza tylem pod gorke - znaczy sie przod sie zapial - znaczy sie dziala.
dalej jedziesz na podnosnik (nie kanal), wlazisz pod auto, dajesz na 2 na wajsze i krecisz reka poloska - powinienes poczuc opor - sprzegielko sie zapnie, nastepnie krecisz kolem w tyl powinno kliknac i poloska sie nie krecic - znaczy sie sprzegielko sie rozpielo - czyli dziala. ( itak oba kola).

przy wlewie do tylnego mostu powinienes znalezc czerwona naklejke (lsd oil only) jesli takowa masz (przetrzyj most bo moze byc brudna) to znaczy ze masz blokade mostu LSD, a raczej nie blokade a mechanizm cierny ograniczajacy roznicowke. Daj na luz i pokrec jednym kolem - teoretycznie drugie powinno krecic sie zgodnie z tym co krecisz, jesli nie to masz walniete LSD. wez jeszcze kogos zeby przytrzymal to drugie kolo - powinien miec problem z jego przytrzymaniem, nie wiem jaki powinien byc opor, ale nie powinno sie latwo dac utrzymac jak bedziesz krecil tamtym.

Co do silnika to sie nie wypowiem, patrz jednak zeby nie byl myty, lepiej niech bedzie zasyfiony ale bedziesz widzial czy cos cieknie czy nie - szczegolnie turbo.

Jeszcze sprawdz luzy na przednich kolach - koncowki drazkow, wspornik czy lozyska w kolach to punnkty ktore lubia miec luzy.
No i gumy - terrano ma sporo gum, a one nie sa tanie.
Pamietaj jednak ze na wahaczach z tylu masz silentbloki bo niektorzy f(l)achowcy probuja wmowic ze tuleje sa do wymiany bo widac jak siedza.
  • 0

#58 OFFLINE   alilee

alilee

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 44 postów
  • Płeć:
  • Kraj:POLAND
  • Model:była P-10, K-11 jest N-15
  • Nr rejestracyjny:PMI
  • :

Napisano 31 styczeń 2010, 20:14

Przepraszam nie wiedziałem że były produkowane jednocześnie stąd moje zdziwienie i specyficzny opis :) moja żona zawsze marzyła o takim przeroslaku:) Twoja żona nie mysli o przesiadce z terenowca na coś normalnego?? Pytam bo sie zastanawiam jak moja bedzie reagować.

dzieki za tak obszerny opis i pomoc, powiedz jeszcze od kiedy powinno załączyć sie turbo??

Użytkownik terranosaur edytował ten post 09 marzec 2011, 10:37

  • 0

#59 OFFLINE   bigi

bigi

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 257 postów
  • Skąd:Choszczno
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 31 styczeń 2010, 20:22

z turbem nie wiem - obrotomierz mi raz chodzi a raz nie :D

co do kobiety - ona nie chce slyszec o zmianie :D
  • 0

#60 OFFLINE   alilee

alilee

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 44 postów
  • Płeć:
  • Kraj:POLAND
  • Model:była P-10, K-11 jest N-15
  • Nr rejestracyjny:PMI
  • :

Napisano 31 styczeń 2010, 20:41

moja ma i często z niego korzysta, ku mojemu przerażeniu :unsure:

http://www.otomoto.p...ow&id=C11084669


możesz cos powiedzieć o tym egzemplarzu?? coś Ci sie w oczy żuca???
  • 0