Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

* * * * * 1 głosy

Chcesz kupić, sprzedać Terrano - najpierw go poznaj !!!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
785 odpowiedzi w tym temacie

#761 OFFLINE   bobyahed2dis

bobyahed2dis

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Opole
  • Flaga:
  • Model:Nissan Terrano I 92'
  • Silnik:V6 3.0
  • Time Online: 8h 48m 27s

Napisano 19 wrzesień 2016, 19:24

Noo przyznam szczerze ,ze dobrze lecicie z tematem ! wujek google wskazał mi drogę akurat na temat ,który Lemmy opisywał -got it  :dj:

Azm to ostatnie zdjęcie ramy pokazuje dokładnie w jakim ja miejscu mam największy ubytek na tym zgjeciu u góry ramy  :warning:

Na długo to wytrzymuje ? chodzi mi o te preparaty przeciw rdzewieniu
A słyszał ktoś z Was ze 3.0E pali olej ? bo nie wiem czy szykować się na cały remont silnika czy to jakieś uszczelniacze zaworów ,choć z drugiej strony myślę sobie ,że jak silnik będzie na stole przy ściąganiu ramy to grzech nie zrobić pierścieni panewek uszczelek rozrządu żeby był spokój na lata (słyszałem ,że toporne silniki) przebieg to okolo 250 tysi
@Lemmy to ewidentnie Twój sezon  :gun: 

 


Użytkownik bobyahed2dis edytował ten post 19 wrzesień 2016, 20:13

  • 0

#762 OFFLINE   lemmy69

lemmy69

    humped camel

  • Użytkownik
  • 6973 postów
  • Płeć:
  • Skąd:łódzkie
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:das Auto II , Saab 95 , T1 V6 , T1 V6
  • Silnik:1.3 , 2.0t , czyzero man. , czyzero aut.
  • Nr rejestracyjny:EZG
  • Time Online: 94d 11h 39m 41s

Napisano 19 wrzesień 2016, 20:43

Temat nazywał się chyba "Renowacja kielichów sprężyn czyli ze spawarką mu do twarzy" ... chyba 

Wyglądało to podobnie jak u Andrzeja

jest jeszcze pewien sposób na przedłużenie żywota ramy w tym miejscu ... na wspawanym elemencie, tuż przy ściance ramy trzeba wywiercić 2-3 otwory (dreny) aby błoto ściekało ... ot, taki patencik

Korzystając zaś z okazji że Andrzej jest na linii po raz kolejny pozwolę sobie zareklamować miseczki drążków reakcyjnych dolnych wahaczy jego produkcji ... warto się w nie zaopatrzyć zawczasu ... będą niezbędne przy remoncie ramy ;)


  • 0

#763 OFFLINE   azm-61

azm-61

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Eksperci

  • 329 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Toruń
  • Kraj:POLAND
  • Model:Maverick 2,7TD long, Terrano 2,7TDi long
  • Time Online: 4d 5h 18m 7s

Napisano 20 wrzesień 2016, 09:17

Miejsce przy kielichach sprężyn też tak "pięknie gnije" gdyż w ramie są dwa otwory i są one zakryte blachą nachodzącą na ramę.

Na tej wysokości są też otwory w pionowej części ramy od strony koła gdzie w czasie jazdy wpada woda i błoto. To powoduje, ze wskazane miejsce tak szybko rdzewieje. Z jednej strony wycinałem fragment ramy co widać na zamieszczonych przeze mnie zdjęciach ale w spawanym fragmencie nie wierciłem już tych otworów. Z drugiej strony nie robiłem sztukowania ramy w tym miejscu bo jeszcze była względna ale te dwa zbędne otwory zaspawałem i oszlifowałem przed nałożeniem drugiego elementu.

Na zdjęciach widać, że blachy nakładałem z pasków i ktoś może się zastanawiać czemu takie paski wspawałem zamiast nałożyć i wspawać jeden nowy element. Otóż jest to celowym zabiegiem gdyż dolna część blachy mocowania kielicha nachodzi na ramę od dołu i przyspawana jest tylko z trzech stron. Ja tę blachę spawałem z czterech stron aby nie wchodziła tam woda. Fabrycznie od strony kielicha na całej jego długości nie ma spawu, a dwie blachy łączą się tylko na zasadzie styczności i tam woda przede wszystkim się dostaje zwłaszcza, że półkolista blacha wzmacniająca spód kielicha jest zadarta do góry względem ramy i tam cały czas leży błoto i jest wilgoć co potęguje rdzewienie ramy w tym miejscu. Jurek w swojej relacji też na to zwracał uwagę. Jest to feler konstrukcyjny tego miejsca. Ja to najwęższe miejsce wyprofilowałem inaczej robiąc tam spływ wody. Na zdjęciach może tego nie widać ale tam mam odgięte to miejsce w dół co nie będzie powodowało gromadzenia się wody. Dodatkowo zabezpiecza to miejsce wykonany przeze mnie dodatkowy ciągły spaw i to jest wyjaśnieniem wstawiania pasków blachy.

Dodatkowo otwory w ramie na wysokości tylnego koła zaślepiam plastikowymi korkami. Pasują względnie zaślepki rurek z metalowych mebli. Tak miałem zrobione w Mavericku (od jego remontu w 2006 r.) i do ramy nie przedostawała się w tym miejscu woda, a przede wszystkim błoto.

Ja w dolnej części ramy nie wierciłem żadnych dodatkowych otworów aby woda tam nie penetrowała zbędnych zakamarków i spływała w obie strony swobodnie. Z przodu w dolnej części ramy jest oryginalny otwór, a z tyłu rama jest otwarta więc woda ma gdzie spływać.

Ale ile głów tyle pomysłów więc każdy wybierze sobie to co chce.

 

Prośba do moderatora lemmy69

Jurku, może zrobicie zupełnie osobny temat odnośnie tylko naprawy ramy naszych pojazdów. Przecież jest to jeden z ważniejszych składników samochodów i często są na ten temat zadawane pytania ale w różnych tematach i szukając później informacji okazuje się, że nie można w danej chwili niczego znaleźć. Jak natrafię na takie informacje w różnych tematach to będę je Tobie przesyłał.


  • 0

#764 OFFLINE   fikolek2

fikolek2

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 707 postów
  • Płeć:
  • Skąd:CIDRY
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano 2
  • Silnik:3.0DI
  • Time Online: 28d 42m 22s

Napisano 20 wrzesień 2016, 22:19

Ja bym bardziej optował za tym że to nie pomyłka producenta a celowe działanie, im nie na ręke jest żeby auto zbyt długo jeździło bo nowe modele w salonach sie kurzą.
  • 0

#765 OFFLINE   Thunder

Thunder

    Nic mi się nie chce...

  • Moderator Globalny

  • 4526 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Małopolska/Bawaria
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:X-trail T30 Sport type 2004r. 2,2dCi / Cytryna Jumpy 2,0 Hdi
  • Silnik:136KM / 109 KM
  • Nr rejestracyjny:KBR

Napisano 20 wrzesień 2016, 22:48

Prośba do moderatora lemmy69

Jurku, może zrobicie zupełnie osobny temat odnośnie tylko naprawy ramy naszych pojazdów. Przecież jest to jeden z ważniejszych składników samochodów i często są na ten temat zadawane pytania ale w różnych tematach i szukając później informacji okazuje się, że nie można w danej chwili niczego znaleźć. Jak natrafię na takie informacje w różnych tematach to będę je Tobie przesyłał.

Taki temat możesz założyć sam i podawać do niego linki związane z tematem, a czego nie dasz rady zrobić sam ogarnie Jurek, lub ktoś władny w tym dziale ;)

Możesz założyć np. tu, uzupełniać na bieżąco, bez zbędnych pytań i wywodów użytkowników.

 


  • 0

#766 OFFLINE   pigeon4x4

pigeon4x4

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Model:e36
  • Silnik:1800benzyna
  • Time Online: 28m 37s

Napisano 07 listopad 2016, 13:31

Siemacie Bracia i Siostry! Jadę jutro do Klisza oglądać http://allegro.pl/ni...09.html#thumb/1 Zamierzam udać się nim do http://www.landstrefa.pl  na oględziny. Jakie są Wasze odczucia i przemyślenia co do tego auta? Pozdrawiam Michał


  • 0

#767 ONLINE   Badger1s

Badger1s

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 628 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano I 2.7 TD
  • Nr rejestracyjny:DJE
  • Time Online: 16d 11h 24m 48s

Napisano 07 listopad 2016, 21:29

Jak dla mnie przebieg trochę z czapki :D
  • 0

#768 OFFLINE   nissterr

nissterr

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 118 postów
  • Płeć:
  • Skąd:WN
  • Model:R20
  • Silnik:2.7TDI
  • Time Online: 1d 32m 19s

Napisano 08 listopad 2016, 21:11

U nas wszystkie ze wszystkich roczników mają około 200.ooo ;)

Choć z zewnątrz wygląda całkiem nieźle. Trzeba by obejrzeć podłogę pod wykładziną i ramę...


  • 0

#769 ONLINE   Badger1s

Badger1s

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 628 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano I 2.7 TD
  • Nr rejestracyjny:DJE
  • Time Online: 16d 11h 24m 48s

Napisano 08 listopad 2016, 22:09

Aaa to taki standard? Te 200000? :D
  • 0

#770 OFFLINE   GPablo

GPablo

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Śląsk
  • Model:szukam
  • Time Online: 3h 29m 21s

Napisano 09 luty 2017, 01:12

Koledzy jaki jet rozrząd w Terrano 3.0 154? Tam jest łańcuch zgadza się??
Poszukuję dla siebie Terrano 2 w Końcu. 2.7 lub 3.0 obojętnie ☺
Wiem ze polecacie trwalszy 2.7 ale i 3.0 chyba nie trzeba skreślać? Skłaniam się jednak do automatu.
Nissan będzie jedynym autem w domu i wielozadanoowym. I na co dzień i w teren ale taki teren tylko do wycieczek rodzinnych więc jedynie opony AT i może wyciagarka czy snorkel. Większość nie ma na wyposażeniu tempomatu ale widziałem do kupienia gotowe zestawy od Nissana. Łatwo to dorobić??
Dzięki i pozdro
  • 0

#771 OFFLINE   siwy72

siwy72

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 7 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Świętokrzyskie
  • Flaga:
  • Model:Terrano II 3D
  • Silnik:2.7 TDI
  • Nr rejestracyjny:TSZ
  • Time Online: 1d 17h 33m 32s

Napisano 18 luty 2017, 21:37

Coś ten wątek jest powikłany.
W T II do 1996 włącznie jest zwykła pompa mechaniczna.
W T II od 1997 jest elektroniczna pompa Zexela
W T II od 1998(?) jest elektroniczna pompa Bosch
Silnik 2,7 TD - bez intercoolera występował tylko z pompą mechaniczną

Jeśli pisałeś o silniku 2,7 TD - to oczywiście masz rację. Ma on pompę mechaniczną.

Jesteś pewien, że cały 96 rok miał mechaniczną pompę ? mam T2  z 2.7 TDI z tego roku dopiero kilka dni ale jeszcze nie sprawdzałem jaką pompę mam, przepływka Hitachi jest.


  • 0

#772 OFFLINE   łysy

łysy

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 598 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Jastrzębie-Zdrój
  • Model:Terrano 1 2.7TD
  • Nr rejestracyjny:SJZ
  • Time Online: 7d 21h 35m 4s

Napisano 19 luty 2017, 01:43

Tdi ma pompę mechaniczną tylko że sterownikiem czyli bez linki gazu
  • 0

#773 OFFLINE   Rafi

Rafi

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 275 postów
  • Płeć:
  • Skąd:lubelskie
  • Model:Terrano II 3.0 Di 2002 3D
  • Nr rejestracyjny:LPU
  • Time Online: 12d 11h 25m 32s

Napisano 11 marzec 2017, 18:53

GPablo jedna fura do wszystkiego to bardzo zła  droga !


  • 0

#774 ONLINE   Badger1s

Badger1s

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 628 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano I 2.7 TD
  • Nr rejestracyjny:DJE
  • Time Online: 16d 11h 24m 48s

Napisano 11 maj 2017, 22:06

Panowie, ile może być warte TII 2,7Tdi, w blacharskim stanie bardzo kiepskim, za to silnik igła, nowe sprzęgło, reszta też sprawna, ze zdrową ramą?
  • 0

#775 OFFLINE   damiang33

damiang33

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 202 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Lubelskie
  • Model:Terrano II R20
  • Silnik:2.7tdi
  • Nr rejestracyjny:LLB
  • Time Online: 19d 14h 6m 33s

Napisano 12 maj 2017, 05:36

Ostatnio widziałem do sprzedania anglika T2 z 2004r za jakieś 6tys a można i taniej trafić, więc jako dawca części to dobra alternatywa
  • 0

#776 ONLINE   Kucharo

Kucharo

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 170 postów
  • Płeć:
  • Skąd:śląsk
  • Flaga:
  • Model:350z
  • Silnik:VQ35HR
  • Time Online: 55d 14h 50m 52s

Napisano 05 sierpień 2017, 11:56

Być może ktoś poszukuje Terrano tak jak i ja, zmarnowałem trochę czasu i pieniędzy, a być może komuś oszczędzę tego.

 

http://allegro.pl/sh...3477977#thumb/1

 

Cena atrakcyjna, ale nie z przypadku, samochód po wstępnych oględzinach wydaje się całkiem w porządku, w środku jest dosyć zaniedbany, upaprany, tona kurzu, ale w końcu to samochód terenowy więc wiele można wybaczyć.

Wizualnie oznaki korozji przy tylnej klapie (norma) i to tyle, prawy tylny błotnik obtarcie lewy bodajże też, ale wszystko przecież można zaakceptować. 

Przebieg być może jest oryginalny, silnik jak to 2.7 raczej bez zarzutu, napędy trochę "klikają", ale również sprawne, hamulec bardzo miękki ( być może zapowietrzony).

Meksyk rozpoczyna się od spodu, amortyzatory 4x po 30 w porywach 40%, 2x osłony przegubów + tuleje na wahaczach sparciałe - do wymiany.

206161721_qhpesqr.jpg

Jest jakaś rzeźba przy drążkach reakcyjnych, jeden na swoim miejscu, drugi poza + jakieś dziwne nie wiadomo czemu potrzebne spawy.

206233921_qhpesqn.jpg

206293581_qhpesqw.jpg

Mimo tych wad byłem skłonny jeszcze do zakupu tego samochodu, ale teraz wisieńka na torcie, tylna część ramy. ;)

206228661_qhpeapp.jpg

Ogólnie nie ma rzeczy nie do zrobienia, można odratować, jednak sporo by trzeba dołożyć, a rzeźby już jest aż nadto. :)

 

Aaa jakby ktoś miał sprawdzone terrano II i chętnie chciał sprzedać ( warunki : 3d, 2.7tdi i najlepiej jak najmłodsze) to zapraszam do kontaktu, cena aż tak bardzo nie gra roli. :)


Użytkownik Kucharo edytował ten post 05 sierpień 2017, 11:57

  • 0

#777 OFFLINE   lemmy69

lemmy69

    humped camel

  • Użytkownik
  • 6973 postów
  • Płeć:
  • Skąd:łódzkie
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:das Auto II , Saab 95 , T1 V6 , T1 V6
  • Silnik:1.3 , 2.0t , czyzero man. , czyzero aut.
  • Nr rejestracyjny:EZG
  • Time Online: 94d 11h 39m 41s

Napisano 05 sierpień 2017, 14:13

To są drążki skrętne ;)
Reakcyjne zaś łączą tyły wahaczy dolnych z ramą (tam trzeba oblukać tzw. miseczki)
To że drążki są różnie wkręcone to żadna sensaccja ale jeśli były spawane do flansz to oznacza zerwane wielokliny tychże flansz.
Tej ramy nie da już odratować, standardowe pęknięcia ... rura-poprzeczka utrzymuje górne (krótkie) wachacze czyli właściwie most :(
...choć kiedyś wysyłałem komuś ten fragment ramy i ponoć dało radę to "zregenerować" ... ale tamto auto latało tylko w terenie :-D

Panowie, jeśli auto tzn. buda dobrze rokuje to w czym problem?
Rama to też część wymienna ... przecież :D
  • 0

#778 ONLINE   Kucharo

Kucharo

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 170 postów
  • Płeć:
  • Skąd:śląsk
  • Flaga:
  • Model:350z
  • Silnik:VQ35HR
  • Time Online: 55d 14h 50m 52s

Napisano 05 sierpień 2017, 16:39

Ach no, nie wszyscy mają czas i chęci na przekładki. ;) 

Co do drążków być może, nie jestem fachowcem z mechaniki tym bardziej nie chcę takiego udawać, moje spostrzeżenia można traktować tylko kontrolnie - być może ktoś się skusi na ten samochód. :)

Swoja drogą, chętnie się dowiem na co szczególnie zwrócić uwage. :)


  • 0

#779 OFFLINE   marcin316

marcin316

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 239 postów
  • Płeć:
  • Skąd:okolice Lublina
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano 2.7 TDi
  • Nr rejestracyjny:LLB
  • Time Online: 9d 22h 40m

Napisano 05 sierpień 2017, 16:59

Patrząc na tylną część ramy zapytałbym jak właściciel nie boi się tym jeździć... W moim wyglądało to znacznie lepiej, nie było żadnych widocznych pęknięć ale płaty rudej można już było śrubokrętem zdrapywać i podjąłem decyzję o sprzedaży. Nie chciałem czekać aż za dwa czy trzy lata wyglądałby tak samo jak ten z ogłoszenia...


  • 0

#780 OFFLINE   lemmy69

lemmy69

    humped camel

  • Użytkownik
  • 6973 postów
  • Płeć:
  • Skąd:łódzkie
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:das Auto II , Saab 95 , T1 V6 , T1 V6
  • Silnik:1.3 , 2.0t , czyzero man. , czyzero aut.
  • Nr rejestracyjny:EZG
  • Time Online: 94d 11h 39m 41s

Napisano 05 sierpień 2017, 17:29

Bez paniki :D
Dopóki rama trzyma się budy to jest git :)
Robiłem 2-3 takie auta gdzie po podniesieniu budy, zdjęciu silnika, zawiasu etc... rama sama się złamała, chyba z tęsknoty :D
Terrano
Patrol
Pajero

A tak ogólnie to chciałbym podziękować Nissanowi za stworzenie 2-iej generacji Terrano w longu ... brzydkie jak s...n ale je lubię bo rama pasuje do 1-ki :D


Użytkownik lemmy69 edytował ten post 06 sierpień 2017, 08:42

  • 0