Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

* * * * * 1 głosy

Chcesz kupić, sprzedać Terrano - najpierw go poznaj !!!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
771 odpowiedzi w tym temacie

#761 OFFLINE   bobyahed2dis

bobyahed2dis

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Opole
  • Flaga:
  • Model:Nissan Terrano I 92'
  • Silnik:V6 3.0
  • Time Online: 8h 48m 27s

Napisano 19 wrzesień 2016, 19:24

Noo przyznam szczerze ,ze dobrze lecicie z tematem ! wujek google wskazał mi drogę akurat na temat ,który Lemmy opisywał -got it  :dj:

Azm to ostatnie zdjęcie ramy pokazuje dokładnie w jakim ja miejscu mam największy ubytek na tym zgjeciu u góry ramy  :warning:

Na długo to wytrzymuje ? chodzi mi o te preparaty przeciw rdzewieniu
A słyszał ktoś z Was ze 3.0E pali olej ? bo nie wiem czy szykować się na cały remont silnika czy to jakieś uszczelniacze zaworów ,choć z drugiej strony myślę sobie ,że jak silnik będzie na stole przy ściąganiu ramy to grzech nie zrobić pierścieni panewek uszczelek rozrządu żeby był spokój na lata (słyszałem ,że toporne silniki) przebieg to okolo 250 tysi
@Lemmy to ewidentnie Twój sezon  :gun: 

 


Użytkownik bobyahed2dis edytował ten post 19 wrzesień 2016, 20:13

  • 0

#762 OFFLINE   lemmy69

lemmy69

    Nissanmaniak

  • Moderatorzy

  • 6828 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Aleks. Łódzki
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:WD21 V6
  • Silnik:VG30e b+lpg
  • Nr rejestracyjny:EZG

Napisano 19 wrzesień 2016, 20:43

Temat nazywał się chyba "Renowacja kielichów sprężyn czyli ze spawarką mu do twarzy" ... chyba 

Wyglądało to podobnie jak u Andrzeja

jest jeszcze pewien sposób na przedłużenie żywota ramy w tym miejscu ... na wspawanym elemencie, tuż przy ściance ramy trzeba wywiercić 2-3 otwory (dreny) aby błoto ściekało ... ot, taki patencik

Korzystając zaś z okazji że Andrzej jest na linii po raz kolejny pozwolę sobie zareklamować miseczki drążków reakcyjnych dolnych wahaczy jego produkcji ... warto się w nie zaopatrzyć zawczasu ... będą niezbędne przy remoncie ramy ;)


  • 0

#763 OFFLINE   azm-61

azm-61

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Eksperci

  • 312 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Toruń
  • Kraj:POLAND
  • Model:Maverick 2,7TD long, Terrano 2,7TDi long
  • Time Online: 3d 17h 21m 39s

Napisano 20 wrzesień 2016, 09:17

Miejsce przy kielichach sprężyn też tak "pięknie gnije" gdyż w ramie są dwa otwory i są one zakryte blachą nachodzącą na ramę.

Na tej wysokości są też otwory w pionowej części ramy od strony koła gdzie w czasie jazdy wpada woda i błoto. To powoduje, ze wskazane miejsce tak szybko rdzewieje. Z jednej strony wycinałem fragment ramy co widać na zamieszczonych przeze mnie zdjęciach ale w spawanym fragmencie nie wierciłem już tych otworów. Z drugiej strony nie robiłem sztukowania ramy w tym miejscu bo jeszcze była względna ale te dwa zbędne otwory zaspawałem i oszlifowałem przed nałożeniem drugiego elementu.

Na zdjęciach widać, że blachy nakładałem z pasków i ktoś może się zastanawiać czemu takie paski wspawałem zamiast nałożyć i wspawać jeden nowy element. Otóż jest to celowym zabiegiem gdyż dolna część blachy mocowania kielicha nachodzi na ramę od dołu i przyspawana jest tylko z trzech stron. Ja tę blachę spawałem z czterech stron aby nie wchodziła tam woda. Fabrycznie od strony kielicha na całej jego długości nie ma spawu, a dwie blachy łączą się tylko na zasadzie styczności i tam woda przede wszystkim się dostaje zwłaszcza, że półkolista blacha wzmacniająca spód kielicha jest zadarta do góry względem ramy i tam cały czas leży błoto i jest wilgoć co potęguje rdzewienie ramy w tym miejscu. Jurek w swojej relacji też na to zwracał uwagę. Jest to feler konstrukcyjny tego miejsca. Ja to najwęższe miejsce wyprofilowałem inaczej robiąc tam spływ wody. Na zdjęciach może tego nie widać ale tam mam odgięte to miejsce w dół co nie będzie powodowało gromadzenia się wody. Dodatkowo zabezpiecza to miejsce wykonany przeze mnie dodatkowy ciągły spaw i to jest wyjaśnieniem wstawiania pasków blachy.

Dodatkowo otwory w ramie na wysokości tylnego koła zaślepiam plastikowymi korkami. Pasują względnie zaślepki rurek z metalowych mebli. Tak miałem zrobione w Mavericku (od jego remontu w 2006 r.) i do ramy nie przedostawała się w tym miejscu woda, a przede wszystkim błoto.

Ja w dolnej części ramy nie wierciłem żadnych dodatkowych otworów aby woda tam nie penetrowała zbędnych zakamarków i spływała w obie strony swobodnie. Z przodu w dolnej części ramy jest oryginalny otwór, a z tyłu rama jest otwarta więc woda ma gdzie spływać.

Ale ile głów tyle pomysłów więc każdy wybierze sobie to co chce.

 

Prośba do moderatora lemmy69

Jurku, może zrobicie zupełnie osobny temat odnośnie tylko naprawy ramy naszych pojazdów. Przecież jest to jeden z ważniejszych składników samochodów i często są na ten temat zadawane pytania ale w różnych tematach i szukając później informacji okazuje się, że nie można w danej chwili niczego znaleźć. Jak natrafię na takie informacje w różnych tematach to będę je Tobie przesyłał.


  • 0

#764 OFFLINE   bobyahed2dis

bobyahed2dis

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Opole
  • Flaga:
  • Model:Nissan Terrano I 92'
  • Silnik:V6 3.0
  • Time Online: 8h 48m 27s

Napisano 20 wrzesień 2016, 21:53

faktycznie powiedzenie mówi "Masz łeb i choy to kombinuj" choć przyznam ,że dużo mi zobrazowałeś tą pomyłkę inżynierów z Japonii by ją poprawić ,a co do jakości spawów mam na podwórku brata spawacza-ślusarza także to tez zachęciło mnie do kupna bo wiem ze dużo mnie to nie wyniesie za spawacza robocizne i będę przy tym asystował 

plus taka wiedza ludzi z tym problemem którzy już leczyli to na kilka sposobów na pewno wyjdzie dobrze ! 

Nie ukrywam ,że muszę zdobyć dużo wiedzy na temat samochodów terenowych bo skoro zaczynam przygodę z taranami to na jednym się nie skończy  :D  :D

więc też podpisuje się pod azm co do gorącego tematu naprawy tego modelu  B)

Pozdrawiam !


  • 0

#765 OFFLINE   fikolek2

fikolek2

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 690 postów
  • Płeć:
  • Skąd:CIDRY
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano 2
  • Silnik:3.0DI
  • Time Online: 22d 22h 3m 30s

Napisano 20 wrzesień 2016, 22:19

Ja bym bardziej optował za tym że to nie pomyłka producenta a celowe działanie, im nie na ręke jest żeby auto zbyt długo jeździło bo nowe modele w salonach sie kurzą.
  • 0

#766 OFFLINE   Thunder

Thunder

    Nic mi się nie chce...

  • Moderatorzy

  • 3803 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Małopolska/Bawaria
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:X-trail T30 Sport type 2004r. 2,2dCi / Cytryna Jumpy 2,0 Hdi
  • Silnik:136KM / 109 KM
  • Nr rejestracyjny:KBR

Napisano 20 wrzesień 2016, 22:48

Prośba do moderatora lemmy69

Jurku, może zrobicie zupełnie osobny temat odnośnie tylko naprawy ramy naszych pojazdów. Przecież jest to jeden z ważniejszych składników samochodów i często są na ten temat zadawane pytania ale w różnych tematach i szukając później informacji okazuje się, że nie można w danej chwili niczego znaleźć. Jak natrafię na takie informacje w różnych tematach to będę je Tobie przesyłał.

Taki temat możesz założyć sam i podawać do niego linki związane z tematem, a czego nie dasz rady zrobić sam ogarnie Jurek, lub ktoś władny w tym dziale ;)

Możesz założyć np. tu, uzupełniać na bieżąco, bez zbędnych pytań i wywodów użytkowników.

 


  • 0

#767 OFFLINE   pigeon4x4

pigeon4x4

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Model:e36
  • Silnik:1800benzyna
  • Time Online: 28m 37s

Napisano 07 listopad 2016, 13:31

Siemacie Bracia i Siostry! Jadę jutro do Klisza oglądać http://allegro.pl/ni...09.html#thumb/1 Zamierzam udać się nim do http://www.landstrefa.pl  na oględziny. Jakie są Wasze odczucia i przemyślenia co do tego auta? Pozdrawiam Michał


  • 0

#768 OFFLINE   Badger1s

Badger1s

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 593 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano I 2.7 TD
  • Nr rejestracyjny:DJE
  • Time Online: 15d 8h 7m 4s

Napisano 07 listopad 2016, 21:29

Jak dla mnie przebieg trochę z czapki :D
  • 0

#769 OFFLINE   nissterr

nissterr

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 96 postów
  • Płeć:
  • Skąd:WN
  • Model:R20
  • Silnik:2.7TDI
  • Time Online: 21h 38m 9s

Napisano 08 listopad 2016, 21:11

U nas wszystkie ze wszystkich roczników mają około 200.ooo ;)

Choć z zewnątrz wygląda całkiem nieźle. Trzeba by obejrzeć podłogę pod wykładziną i ramę...


  • 0

#770 OFFLINE   Badger1s

Badger1s

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 593 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano I 2.7 TD
  • Nr rejestracyjny:DJE
  • Time Online: 15d 8h 7m 4s

Napisano 08 listopad 2016, 22:09

Aaa to taki standard? Te 200000? :D
  • 0

#771 OFFLINE   tarpan 2

tarpan 2

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 182 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Chorzów
  • Kraj:POLAND
  • Model:terrano 2 2,7TDI
  • Nr rejestracyjny:SH...
  • Time Online: 2h 36m 1s

Napisano 27 listopad 2016, 11:41

http://otomoto.pl/of...-20161126205222

 

 

 

cena oczywiście do negocjacji 

 

pozdrawiam

 

Daniel


  • 0

#772 OFFLINE   Sygma

Sygma

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 504 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Kraj:POLAND
  • Model:trochę tego jest
  • Nr rejestracyjny:LU
  • Time Online: 1h 21m 2s

Napisano 30 listopad 2016, 11:42

Możesz coś więcej napisać o tym aucie ?

Znajmy potrzebuje.. i wysłałem linka z ogłoszenia do niego. Co wymaga zrobienia by było naprawdę na cacy ?


  • 0