Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Napędy. Stuki i łomot


Gość dominmik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dominmik

witam,mam od niedawno Terrano II z 2001r. i mam taki problem , przy max. skręcie czy to w prawo czy w lewo piszczy tak jakby pasek ale do tego z przdnich kół dochodzi jakiś łomot , stukot ,tylko przy max. skręcie !?ktoś pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję sprawdzić przeguby i końcówki drążków.W większości aut takie stuki w przednim zawieszeniu przy maks skręcie to wina przegubów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to te ograniczniki . ja też już miałem wymieniać coś w zawieszeniu, ale kumaty mechanik powiedział mi zebym dał troszeczkę luzu przy pełnym skręcie , to ustąpi ten nieprzyjemny chałas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

 

Ja smaruję te ograniczniki co jakiś czas gęstym smarem i nie wiem co to jest zgrzytanie zawieszenia przy pełnym skręcie.

Jak kupiłem mojego Mavericka to pierwszy raz w terenie przy pełnym skręcie przeraziłem się - myślałem, że zawieszenie jest całkiem wyrąbane. Na kanale okazało się, że zawieszenie jest bardzo dobre a przyczyna zgrzytania tkwi właśnie w tych ogranicznikach.

 

Pozdrawiam użytkowników Terrano i Maverick-ów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA ani nie smaruję ani nie wymieniam końcówek tych ograniczników.

 

Po prostu kwestia olania tego dźwięku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smarować te ograniczniki, czy ich nie smarować to wybór indywidualny.

Ja wolę smarować i nie popisywać się zgrzytającym zawieszeniem przed innymi użytkownikami. Ktoś kto już doświadczył tego zgrzytania wie, że nie jest to przyjemny odgłos.

Przesmarowanie ich to przecież kwestia 1 minuty i wcale nie trzeba tego robić z kanału. Wymiana ich na nowe nic nie zmieni, na sucho też będą zgrzytać.

Oczywiście, każdy ma prawo wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość brteksus11

Cześc wszystkim.mam terrano 2 i mam problem ze stukami przy maksymalnym skręcie ale z tyłu i nie wiem o co chodz doradźcie mi coś. Przeważnie trzeszczy jak jade do tyłu i skręcam maksymalnie. pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

 

Na początek pytanie czy umiesz sam coś zrobić przy samochodzie, czy jeździsz do "zaprzyjaźnionego mechanika".

Podałeś trochę za mało danych , każda podpowiedź będzie tylko przypuszczeniem, ale zacznij od sprawdzenia stanu tylnego zawieszenia - to podstawa. Sprawdź wszystkie łączenia elastyczne, następnie podnieś tylną oś i postaw ją na koziołkach, pamiętaj o dobrym zabezpieczeniu samochodu aby Ci nie spadł - BHP. Jak będziesz miał dwa tylne koła w górze to pokręć nimi w jedną i drugą stronę może w tym momencie dostrzeżesz coś zgrzytającego. Jeśli tak to ściągnij koła i sprawdź czy tarcze kotwiczne nie ocierają o bębny - to te blachy za bębnami do których dochodzi przewód hamulcowy. Następnie sprawdź stan wszystkiego co jest pod bębnami, może szczęki są już zużyte. Kiedyś miałem przypadek w Oplu, że przy cofaniu coś ocierało pomimo, że były nowe szczęki. Źle się układały przy cofaniu i ocierały, a potem nawet blokowały koła. Musiałem je zmienić na inne - to tak na marginesie. Jak ściągniesz bębny to sprawdź czy jakaś sprężyna nie pękła i dostaje się pomiędzy bęben a szczęki hamulcowe.

Na razie to nawet nie myślę o przekładni w moście aby Cię nie straszyć.

 

Stawiam raczej na coś ocierającego pod bębnami - pęknięta sprężyna ściągająca szczęki lub coś z ich otoczenia.

 

A co faktycznie się dzieje to będziesz wiedział jak zaczniesz szukać.

Wskazówki już masz.

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość brteksus11

witam i dzięki za rady:)

Nie wiem na ile ścieszka coś wykarze ale w zawieszeniu niby wszystko ok ale hamulec lewy tył trzyba troche ale czyżby od tego te stuki?? no miałem wcześniej cienkiego i wszystko sam robiłem no chyba że mnie coś przerastało( ale niema co porównywać cienkiego do terrano:)) w poniedziałek zajże do tych kół tylko chce wiedzieć czy jeżeli to most to ile to mnie będzie kosztować?? A tak to może opisze problem dokładniej jade do tyłu i skręcam maksymalnie w jedna albo w drógą strone i słysze dość głośne trzaski wydobywające sie z okolic tylnego mostu i zaczyna mnie to martwić żebym nie wtopił w niego więcej kasy niż go kupiłem.

 

[ Dodano: Sob 04 Kwi, 2009 21:38 ]

No i oczywiście pozdrawiam i miłej imprezki w sobote:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

 

Jeśli hamulec trochę trzyma (nie przeczytałeś tego co napisałeś), a tak zrozumiałem to szczęki są przy samym bębnie i przy cofaniu bęben może je podrywać, a następstwem tego mogą być właśnie te stuki. Pierwsze usuń usterkę trzymania hamulca, a potem martw się tylnym mostem, może nie będzie tak źle.

 

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...