Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

QQ 1.6 czy 2.0 ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
86 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_adamb

Gość_adamb
  • Goście

Napisano 31 marzec 2009, 13:16

witam
Zastanawiam się na kupnem QQ w wersji benzyna - tylko nie wiem jaka jest różnica w dynamice jazdy pomiedzy 1.6 a 2.0 - jeszcze nie bylem na jezdzie testowej.

Do tej pory jezdzę autkiem mniejszym (corolla 1.6) i wiem, że czasem przyadłoby się troche więcej mocy. Głównie jezdze w mieście ale czasem robie również wieksze wypady i w takim przypadku niestety konieczna jest czasem redukcja.

Może ktoś z Was rownież miał podobny dylemat ? co lepiej wybrac ?
  • 0

Reklama

#2 Jastrząb

Jastrząb

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 908 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Olsztyn
  • Nr rejestracyjny:NO

Napisano 31 marzec 2009, 13:28

adamb pomyśl troszkę inaczej, QQ to duże auto, opony też nie należą do najmniejszych, opory toczenia/powietrza ze względy że to SUV są też troszkę inne (ale mogą być mniejsze niż w Polonezie, w dzisiejszych czasach to juz sam nie wiem). Silnik 1.6 na pewno w przedziale 0-120km/h będzie sobie radził z tym autem, gorzej jak będzie coś do wyprzedzenia i będziesz musiał się bujnąć do 150km/h. Poza tym pomyśl ile więcej pracy będzie musiał wykonać silniczek 1.6 i jak mocno i na jak długo będziesz w nim wciskał pedał gazu. Ale dla pewności przejedź się 1.6 i 2.0 , porównaj i na pewno sam odczujesz co bardziej pasuje. pozdrawiam :)
  • 0

#3 bujany

bujany

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Londyn/Warszawa
  • Model:n14, n16
  • Nr rejestracyjny:WA, FM

Napisano 31 marzec 2009, 13:53

Do tej pory jezdzę autkiem mniejszym (corolla 1.6) i wiem, że czasem przyadłoby się troche więcej mocy. Głównie jezdze w mieście ale czasem robie również wieksze wypady i w takim przypadku niestety konieczna jest czasem redukcja.



sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.
  • 0

#4 Gość_adamb

Gość_adamb
  • Goście

Napisano 31 marzec 2009, 14:01

sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.


W sumie to masz racje :) - jestem bardziej skłonny na 2.0. Jedyne to czego obawiam się to wysokie spalanie w mieście.
  • 0

#5 Kserokop

Kserokop

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 197 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Białystok
  • Model:QASHQAI 1,6 VISTA
  • Nr rejestracyjny:BI

Napisano 31 marzec 2009, 14:23

Ja tam mam 1,6 i wcale nie jest źle na trasie całkiem sobie radzi i 150 osiąga bez problemu
  • 0

#6 Gość_adamb

Gość_adamb
  • Goście

Napisano 31 marzec 2009, 14:41

Ja tam mam 1,6 i wcale nie jest źle na trasie całkiem sobie radzi i 150 osiąga bez problemu


wielkie dzieki

no właśnie takie wypowiedzi mnie interesują, jakie są opinie posiadaczy QQ z 1.6, jak ten silnik sobie radzi? jakie jest realne spalanie?
  • 0

#7 honnki

honnki

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:QASHQAI 2,0 benzynka VISA
  • Nr rejestracyjny:ETM

Napisano 31 marzec 2009, 15:33

nie znajdziesz jednoznacznej odpowiedzi a kazdy bedzie chwalil swoj silnik. ja mam 2,0 a przekonala mnie do tego 6-stopniowa skrzynia biegów i opinie uzytkownikow przeczynane na jakims forum. dzis nie załuje wyboru poniewaz 6-bieg w trasie to naprawde wielki plus a spalanie w miescie oscyluje w granicach 9l.
1,6 pali mniej o litr półtora??????? ale za to dynamika elastycznosc jest niesamowita. w trasie oscyluje w granicach 6-6,5.
nie mowie który silnik jest lepszy bo nie powozilem 1,6 wiec prosze kolegów posiadaczy 1,6 o zrozumienie mojej wypowiedzi bo nie neguje tego silnika.
pozdrawiam i radze Ci spruboj pojezdzic i tym i tym. :one:
  • 0

#8 bujany

bujany

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Londyn/Warszawa
  • Model:n14, n16
  • Nr rejestracyjny:WA, FM

Napisano 31 marzec 2009, 15:43

to spalanie to mit powielany przez ludzi którzy nigdy nie jeździli samochodem z dużą pojemnością, mocą. Wszystko zależy od techniki jazdy, mały silnik przy stosunkowo małej mocy musisz mocniej cisnąć żeby uzyskać podobne osiągi a co za tym idzie to właśnie mały silnik spali więcej niż ten o większej pojemności. Kiedyś w Top Gear robili ciekawy test. Wzieli Toyotę Prius (hybryda która to niby tak mało pali - owszem mało pali ale tylko jak jeździsz jak emeryt, jak próbujesz się poruszać z normalną prędkością to pali często więcej niż podobnej klasy samochód- wiem bo użytkowałem zarówno Priusa I jak i II) i najnowsze BMW 3 MPOWER o mocy ponad 400KM. Założenie było takie że Prius wali po torze a BMW ma mu dotrzymywać kroku. Po przejechanej trasie okazało się że to Prius spalił więcej aniżeli BMW. Podam Ci inny przykład. Nissan Sunny 1.4 gaźnik. Mówimy o spalaniu w mieście, jak chcę to spali około 8l/100km a jak go pocisnę to pali i 16l/100, uwierz że bez problemu można i większe spalanie wyciągnąć. BMW e30 2.5l, bo taki silnik miałem wcześniej, jak chcę to pali 10l/100 a jak go poganiam to wciąga 24l/100km. Waga samochodów podobna, silnik o ponad litr większy, dwa cylindry więcej, 100KM więcej, a spalanie można osiągnąć na bardzo podobnym poziomie

I teraz reasumując, jak będziesz chciał to spokojnie osiągniesz spalanie w 2.0 takie jak w 1.6 a przynajmniej na bardzo zbliżonym poziomie a to za sprawą tego że nie musisz silnika kręcić do takich obrotów jakie musiał byś nakręcić w mniejszym motorze żeby uzyskać takie same osiągi a w razie potrzeby masz zapas mocy który zawsze może się przydać czy to podczas wyprzedzania czy dla przyjemności (zapas oczywiście w stosunku do mniejszego silnika). Dla mnie śmieszne jest właśnie wkładanie za małych motorów do pewnych samochodów, oczywiście podyktowane jest to pseudoekonomią i nieznajomością realiów przez przyszłych nabywców.
  • 0

#9 Kserokop

Kserokop

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 197 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Białystok
  • Model:QASHQAI 1,6 VISTA
  • Nr rejestracyjny:BI

Napisano 31 marzec 2009, 17:07

1,6 pali na mieści ok 8 trasa 6,5 jazda ok 120 ze 7

[ Dodano: Wto 31 Mar, 2009 18:09 ]
ale tak jak piszą koledzy najlepiej jak pojeździsz i zobaczysz czy opłaca ci się zapłacić więcej za 2,0
  • 0

#10 LLC

LLC

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 130 postów

Napisano 31 marzec 2009, 19:35

A ja piwiem tak QQ powinien być sprzedawany tylko z silnikiem 2.0l. Inne wynalazki do tego samochodu się nie nadają. To jest SUV więc silnik 1.6 to trochę śmieszne jest. Dynamika przy 2.0 jest adekwatna do masy i wielkości tego samochodu. Za taką kasę ten samochód musi iść do przodu i nie ma o czym tu rozmawiać. Silnik 2.0 dci Renault-Nissan uważam za najlepszy jaki jest na świecie. Codziennie ten silnik mnie zaskakuje swoimi możliwościami. W przypadku 2.0l benzyny jest podobnie. Do tego powinni już fabrycznie je także tuningować tak z 140-150KM do 170-180 dla benzyny i diesla. Wówczas spalanie jeszcze spada, a moc uszczęśliwia kierowcę na trasie :) Mam nadzieję, że Nissan zdecyduje się wsadzić do QQ w przyszłości nowy motor 3.0 dci V6 240KM :)
  • 0

#11 Gość_luxbox

Gość_luxbox
  • Goście

Napisano 31 marzec 2009, 20:31

Mam 1,6 i uważam ze jest wystarczający do jazdy w mieście i na trasie. W mieście pali sporo, bo u mnie około 9,3 l . Jednak od razu mówię ze na trasie radzi sobie całkiem nieźle i bzdura jest ze przy 150 sobie nie radzi. Mój idzie bez problemy 180, a jechałem pond 190 tak dla sprawdzenia :). uważam ze dynamika tego auta jest wystarczająca i ja wolałem zainwestować w wyposażenie niż w silnik. Jeździłem i 1,6 i 2,0 moje odczucie było takie ze różnica miedzy nimi nie jest warta 7000 tys.
  • 0

#12 kristo

kristo

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 557 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:MR20DE

Napisano 01 kwiecień 2009, 07:12

A ja piwiem tak QQ powinien być sprzedawany tylko z silnikiem 2.0l. Inne wynalazki do tego samochodu się nie nadają. To jest SUV więc silnik 1.6 to trochę śmieszne jest. Dynamika przy 2.0 jest adekwatna do masy i wielkości tego samochodu. Za taką kasę ten samochód musi iść do przodu i nie ma o czym tu rozmawiać. Silnik 2.0 dci Renault-Nissan uważam za najlepszy jaki jest na świecie. Codziennie ten silnik mnie zaskakuje swoimi możliwościami. W przypadku 2.0l benzyny jest podobnie. Do tego powinni już fabrycznie je także tuningować tak z 140-150KM do 170-180 dla benzyny i diesla. Wówczas spalanie jeszcze spada, a moc uszczęśliwia kierowcę na trasie :) Mam nadzieję, że Nissan zdecyduje się wsadzić do QQ w przyszłości nowy motor 3.0 dci V6 240KM :)


Sam jeżdżę 2.0, ale po mieście spokojnie wystarczy 1.6; jak ktoś jeździ 90% przebiegu po mieście i raz czy dwa na rok wyjeżdża na wakacje to nie ma co się zastanawiać - trza brać 1.6.
To że qq to SUV to chyba gruba przesada; XTrail to może i SUV ale QQ to samochód miejski; to że ma lekko podniesione zawieszenie nie czyni z niego suva
  • 0

#13 Gość_adamb

Gość_adamb
  • Goście

Napisano 01 kwiecień 2009, 09:05

luxbox, dzieki za opinie.
W sumie nie wiem teraz co myśleć. Niektórzy sprzedawcy mówią, że dużej różnicy między 1.6 a 2.0 nie ma a inni, że róznica jest kolosalna - pewnie to zależy od polityki danego salonu :)

Teraz mam problem z umowieniem się na jazdę testową bo w salonach jeszcze nie ma nowych QQ - wszystko wyprzedane :), a żeby sobie porównać właśnie 2 silniki to już całkiem zachód.

Pozdrawiam
  • 0

#14 kristo

kristo

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 557 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:MR20DE

Napisano 01 kwiecień 2009, 09:11

najczęściej maja demo 1.6 ALBO 2.0 i benzyna i podobnie dizel; ciężko znaleźć dealera który trzyma wszystkie rodzaje silników demo. Pomyśl racjonalnie, rozważ jaki masz teraz silnik i czego ci w nim brakuje/nie brakuje
  • 0

#15 buba1996

buba1996

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 171 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:W-wa
  • Model:QQ J10

Napisano 01 kwiecień 2009, 09:34

dorzucę swoją opinię
jako że mam 1,6 a moje poprzednie auto przyspieszało poniżej 6 sec do 100km/h (i przejechałem nim 100 tys km)
to chyba mogę śmiało coś popisać :diabel:

przede wszystkim różnica między 1,6 i 2,0 benzyna jest w napędzie; 1,6 jest tylko przednionapędowe to jest wada bo zawsze lepiej mieć 4x4, ale z drugiej strony 1,6 ma 115KM i waży 1300kg a 2,0 ma 140KM (minus straty na napędzie 4x4) i wazy 1400kg i tu dodam że te różnice powodują że w takich rozważaniach szedł bym raczej w kierunku 2,0 diesel ... bo benzyna 1,6 2wd i 2,0 4wd będą przyspieszały podobnie kiepsko
a diesel na tyle Nm że jako jedyny (i tu wogóle nie mówimy o 1,5) może sobie sprawnie radzić z napędem 4x4 i majsą mini suva
taka jest też prawda że napędy 4x4 będą zawsze więcej paliły niż 2wd i to w prosty sposób wynika ze strat które istnieją na napędzie 4x4
z innej strony w suvie przydał by się ten napęd

reasumując: tak naprawdę musisz sobie zadać podstawowe pytanie: ile masz kasy i co za nią oczekujesz bo jeśli jej nie masz $$ to 1,6 spokojnie Ci wystarczy, będzie tanie w ubezpieczeniu i utrzymaniu, ale jeśli dysponujesz kwotą ok 90-100 tys zł to już warto pomyśleć o dieslu (ale tylko 2,0) albo o konkurencji

PS: dodam jeszcze jedną ważną poruszoną wyżej przez kolegów sprawę 1,6 ma 5cio biegową skrzynię biegów i jeśli ktoś lata pow 150km/h (niestety QQ raczej słabo się do tego nadaje) to będzie się denerwował bo silnik będzie miał zbyt wysokie obroty ... ewidentnie też 200km/h było by przy 1,6 w zasięgu ... gdyby nie koniec 5tego biegu przy ok 185km/h buhahaha :kosci:
  • 0

#16 Gość_adamb

Gość_adamb
  • Goście

Napisano 01 kwiecień 2009, 10:07

buba1996, dzieki za opinie :)

napisałeś, że masz 1.6 - czy jesteś zadowolony ? czy jednak czasem brakuje Tobie mocy ? czy jest wystarczająco ?
  • 0

#17 raffall

raffall

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 48 postów

Napisano 01 kwiecień 2009, 11:14

adamb, bez względu na to jaki masz silnik zawsze zdarzy sie sytuacja w której "czasem brakuje mocy"... przecież zawsze może być szybciej, dalej, wyżej..... :D

moim zdaniem jeżeli do tej pory jeździełeś corollą 1,6 to wielkiej różnicy z QQ 1,6 nie będzie - przynajmniej ja tak miałem po przesiadce z Megane II 1,6.

Silnik 2.0 na pewno pozwala na żwawszą jazdę ale czy wartą różnicy w cenie zakupu i wyższych kosztach eksploatacji? Na to pytanie musisz odpowiedzieć sam...
  • 0

#18 medyk

medyk

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 385 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:G.Śląsk
  • Model:QQ 1,6 ; R. Megane 1,6
  • Nr rejestracyjny:SK

Napisano 01 kwiecień 2009, 19:06

piszecie,że 1,6 to za mało na QQ więc podaje dla przykładu

QQ 1,6 1297 kg - 115 KM
M.Lancer 1,5 1250 kg - 109 KM
Mazda 3 1,6 1245 kg - 105 KM
F.Focus 1,8 kombi 1265 kg - 125 KM
Astra III 1,6 1190 km - 115 KM

Tak więc macie masy porównywalne i KM również.. A dla mnie 1,6 jest wystarczający,w mieście pali mi śr 8,5 . Z tymi prędkościami to możecie sobie pomarzyć jak wam zrobia 50 zł /za 1 km przekroczenia prędkości hehe
  • 0

#19 LLC

LLC

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 130 postów

Napisano 01 kwiecień 2009, 20:08

To masz szczęście, że jakiś Fiat Siena czy Albea z większym silnikiem Cię nie zrobił na trasie na szaro. Jakbyś miał taką sytuację mając QQ za ponad 60 tys. i taka porażka na trasie. Więc nie ma co myśleć tylko brać 2.0l bo mocy nigdy za dużo.
  • 0

#20 kristo

kristo

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 557 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:MR20DE

Napisano 01 kwiecień 2009, 21:42

To masz szczęście, że jakiś Fiat Siena czy Albea z większym silnikiem Cię nie zrobił na trasie na szaro. Jakbyś miał taką sytuację mając QQ za ponad 60 tys. i taka porażka na trasie. Więc nie ma co myśleć tylko brać 2.0l bo mocy nigdy za dużo.


co ty wypisujesz za bzdury ??? Co to znaczy "nie zrobił na trasie na szaro" ? Uznajesz za porażkę że ktoś cię wyprzedził? To współczuje
  • 0