Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Problem z kontrolką CHECK ENGINE


Gość Dudek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem z kontrolka CHECK ENGINE, spróbuje opisać co i jak.

 

Przy przebiegu 63tyskm (przebieg w 100% ori) założyłem instalacje gazową do tego czasu ZERO problemów, po przejechaniu ok 500km na gazie zaświeciła sie kontrolka CHECK ENGINE dodam że nastąpiło to ok 5 minut po tym jak zatankowałem paliwo i odjechałem (BP). Udałem się do mechanika odczytał błąd, diagnoza problem z sondą. w Związku z tym że byłem ok 350km od domu poprosiłem o skasowanie błędu i udałem się w drogę powrotną. Po skasowaniu błędu zero problemów samochód znowu jeździł jak nowy. Po przyjechaniu do domu umówiłem się z mechanikiem, niestety nie zdążyłem do niego dojechać znowu CHECK ENGINE, diagnoza uboga dawka paliwa. Aby wykluczyć problemy z LPG skasowaliśmy błąd wyłączyliśmy LPG i miałem jeździć tylko na PB. Po dwóch dniach jazdy na PB znowu CHECK ENGINE, diagnoza uboga dawka paliwa, sonda sprawdzona OK. Skasowaliśmy błąd włączyłem LPG i skontaktowałeś sie z ASO NISSANa, miałem poczekać na kolejny CHECK ENGINE i podjechać ....i tak przejechałem prawie 9tys bez żadnego problemu aż tu ostatnio znowu CHECK ENGINE znowu do mechanika diagnoza SONDA!! Skasowaliśmy błąd miałem przyjechać za 3 dni na wymiane sondy ale....po skasowaniu błędu samochód pracuje jak nowy - zero problemów czyli sonda działa!!! Ręce mi opadają!! Niby samochód sprawny ale strach jechać gdzieś w dłuższą trasę a wakacje się zbliżają!!

 

Znawcą nie jestem, rozumiem że coś może się zepsuć i komputer informuję o tym ale....jeżeli sonda pada to rozumiem że nie działa ale dlaczego po skasowaniu błędu samochód pracuje idealnie!!!

 

Może miał ktoś podobny przypadek, albo podsunie ktoś jakieś rozwiązanie, co sprawdzić itp? Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mialem taki problem z sonda. Tez wyskakiwal mi check. Po podlaczeniu pod komputer mechanik go wyregulowal i tez dobrze jezdzil ale przez niecaly dzien. na poczatku wyszlo ze sonda jest sprawna ale jednak doszlo do tego ze trzeba bylo ja wymienic.

Wes sprawdz u mechanika nastepnym razem jak sonda pracuje. Ona ma przedzial pracy chyba 0.1 -1 V. Niepamietam dokladnie. Ale musi w calym zakresie pracowac wtedy wiadomo ze jest sprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Byłem u mechanika, podpięliśmy Almerę pod kompa i wszystko w porządku. "Sonda działa książkowo" - tak powiedział mechanik. Teraz już w ogóle nie rozumiem co się dzieje, fura chodzi super ale poprzednie błędy nie zostały zdiagnozowane poprawnie więc w każdym momencie sytuacja może się powtórzyć. Co gorsze w tym tygodniu daje się słyszeć w samochodzie metaliczny odgłos dochodzący spod samochodu. Jak na moje ucho to katalizator.

 

Po dodanie 1 do 1 i chwili zastanowienia i rozmowie z mechanikiem, przychodzi do głowy mi tylko jedno - sonda nie jest OK a co najgorsze możliwe że przez nią katalizator pada. Jedyna możliwość ratowania tej sytuacji to wymiana sondy (która według kompa podpiętego do samochodu jest OK) Już nie wiem co mam mysleć czy jest możliwość żeby katalizator padał przy przebiegu ok 74000 km z czego na gazie ok 10000? (przebieg pewny na 100%)

 

Może ktoś ma jakiś inny pomysł?

Jak sprawdzić czy ten metaliczny odgłos to kat?

Czy wymieniać sondę na nowa? Mechanik poleca BOSHa.

Za wszelkie wskazówki, rady będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, kupiłam niedawno Almerk z instalacja LPG i jeszcze przed zakupem zauwazyłam, że pali się check engine.

Były właściciel objasnil mi, że w momencie gdy zainstalował LPG ta kontrolka zaczeła sie palić. Wielokrotnie usuwali mu ten błąd w serwisie gdzie instalowąl LPG (Domański). Ponoć to taka prawidłowość po zamontowaniu instalacji gazowej. Mozna ją usuwać, ale i tak sie pojawia po czasie. Ponoć tak komputer reaguje na inny rodzaj zasilania.

 

Były właściciel jeździł z ta zapaloną kontrolką i ja tez teraz jeżdżę. Samochód ładnie sunie i nie słyszę żadnych niepokojących zmian.

 

Zastanawia mnie tylko w jaki sposób dowiem się o niepokojących zmianach jeśli ta kontrolka zawsze będzie sie palić....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez posiadam sekwenycjna instalację gazu i niestety tez pali się check - zbyt uboga mieszanka P0171. Sonda i pzrepływomierz pracuje ok. Myslę o czyszczeniu pzrepustnicy i o sprawdzeniu sondy i przepływomierza w trakcie jazdy a nie na postoju. Check zapala się na LPG i PB, nie ma zasady kiedy po skasowaniu (ostatnio po 600km, czasami juz po 50km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też Check zapala się na benzynie i na gazie. Instalke LPG zakładał sam syn Domańskeigo, który wtedy byl właścicielem mojego autka. Więc nie przypuszczam, żeby instalacja zostaał źle zrobiona. Jak wybiorę sie w sierpniu na przegląd to dopytam o ta kontrolke.

 

[ Dodano: Wto 23 Cze, 2009 10:07 ]

ja tez byłam w sobote u mechanika i podpiął mi pod kompa samochód. Wyszło, ze check engine pali się z dwóch powodów: cewka lub sonda.

 

Facet mówił przy okazji, ze sparwdzął napięcie sondy i jest niby ok. Ale gdybym poczula mulenie samochodu lub spore spalanie to niestety te dwie części do wymiany :( Przy LPG to częste usterki.

 

Cenowo dośc drogo :/ ok. 900 zł oryginalne części sztuka....

 

Nie wiem co robic jestem przed wyjazdem na wakacje i na taki wydatek narazie mnie nie stać.

 

W czwaratek wymienię olej bo już czas i świece. a narazie jeździ mi sie dobrze więc chyba nic nie zrobie z tymi ustrekami. Poprzedni właściciel mojego auta jeździł na zapalonej kontrolce i mówił ze to od gazu (tak mu mówili w serwisie gdzie instalowął LPG, kilkakrotnie usuwali błąd i znów sie pojawal, więc to olał).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość krys.kj

Witam zakupiłem Almerę z 2001r z silnikiem 1,5 90KM i ciągle mi sie świeci taka kontrolka

 

fr6698_nissan.JPG

 

teraz pytanie ile by w aso kosztowało sprawdzenie co jest nie tak lub co moze być przyczyną tego oraz czy restart komputera poprzez odłączenie "-" klemy z akumlatora da rade i czy ten restart nie rozkoduje radja które jest fabryczne

 

ye2814_C9131890_7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam i dochodzę do wniosku że słusznie jestem przeciwnikiem instalacji LPG. Fajnie jest jeździć za 1,70 za litr paliwa ale wychodzi na to że albo oszczędność albo samochód. Montaż instalacji gazowej jest tak poważną ingerencją w konstrukcje samochodu że musi skutkować problemami i nie dotyczy to tylko nissanów ale i wiele innych marek właściwie mało które auto jest odporne na przeróbkę. kiedyś była opinia że ople i VW łatwo przerobić a fordy i PSA trudno.Teraz już nie jest to takie oczywiste i wychodzi na to że jak chce się tanio śmigać lepiej kupić dobrego disla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zakupiłem Almerę z 2001r z silnikiem 1,5 90KM i ciągle mi sie świeci taka kontrolka

 

Obrazek

 

teraz pytanie ile by w aso kosztowało sprawdzenie co jest nie tak lub co moze być przyczyną tego oraz czy restart komputera poprzez odłączenie "-" klemy z akumlatora da rade i czy ten restart nie rozkoduje radja które jest fabryczne

 

Obrazek

 

[ Dodano: Czw 02 Lip, 2009 11:03 ]

Witam zakupiłem Almerę z 2001r z silnikiem 1,5 90KM i ciągle mi sie świeci taka kontrolka

 

Obrazek

 

teraz pytanie ile by w aso kosztowało sprawdzenie co jest nie tak lub co moze być przyczyną tego oraz czy restart komputera poprzez odłączenie "-" klemy z akumlatora da rade i czy ten restart nie rozkoduje radja które jest fabryczne

 

Obrazek

 

Nie wyswietlilo mi sie zdjecie ale podejrzewam, ze chodzi Ci o kontrole Check Engine (zolty symbol silnika).

Najprawdopodobniej odlaczenie klemy nic nie da (testowalem na Almerze z 2003 r.) a na 100% rozkoduje radio - jesli nie masz kodu to radio do wyrzucenia (bo w ASO pewnie slono licza za odblokowanie).

 

Nie wiem ile ASO sobie liczy za diagnoze komputerowa ale u "zwyklego" mechanika przynajmnie 50zl (w zaleznosci od miasta podejrzewam).

 

Ja zainestowalem we wlasny interfejs i sam sobie odycztuje/usuwam bledy (interfejs na USB na allegro 135zl + wysylka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić czy ten metaliczny odgłos to kat?

 

Jak metaliczny dźwięk to pewnie katalizator...

 

Rok temu też zapaliło mi się check engine, diagnostyka wykazała problem z katalizatorem. Po naprawie metaliczny dźwięk zniknął, check engine już się nie zapaliło. Po przejechaniu jakiś 15k kilometrów, metaliczny dźwięk powraca, więc sądzę że katalizator się znowu rozpada...

 

Samochód jak w opisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byała wczoraj wyjasnic w ASO paląca sie u mnie kontrolke Check. No i chyba na kumatego mechanika trafiłam. Wytłumaczyl mi wszystko. Okazało sie że moja instalacja gazowa jest podpieta pod sonde lambde i dlatego check sie zapala, gdy po raz 10 komputer wychwyci jakies zle parametry ( uboga miesznka na zmiane z bogata).

 

Ponadto na benzynie samochód jeździ kiepsko, muli i ponoć szarpie, wtedy lamnda w ogóle nie działa (pokzaywął mi na kompie). Natomiast po przełaczeniu na gaz parametry sa ksiązkowe. Mechanik powiedział, ze lambda działa i jest OK. i wszytsko rozbija sie o to podłączenie gazu do lambdy. Komp szaleje czasami w trakcie jazdy, bo za niskie obroty i troche benzyna próbuje wyrównac a troche gazem. Na szczęści powiedział że komputery w naszych autach sa mądre i one sobie radza z z różnymi parametrami sondy lub z uboga mieszkana benzyny. Niestety check jest nieunikniony. I będzie się pojawiał po 10 powtórzeniu sie błędu.

Jedyna możliwośc pozbycia się checka to usunięcie instalacji gazowej podpiętej popd lambde. mam starą generacje gazową i wtedy tak podpinali gazówke.

 

To tyle może komus to pomoże. ja narazie przestaje o tym mysleć, ale przynajmniej w 3 serwisie ktoś potrafil wytłumaczyć mi o co Khaman z checkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Tino 1,8 + LPG. Po przejechaniu 23000 km zaświeciła się kontrola Check Engine. W warsztacie po podpięciu do kompa okazało się, że przez chwilę nie było iskry na pierwszym cylindrze. Skasowanie błedu i diagnostyka 100 zł, wymiana cewki indukcyjnej 450 zł (nie ma zamienników).Pojechałem do Chorwcji i znowu się zaświeciło ale po kilku dniach zgasło samo.

Podobno po założeniu instalacji gazowej układ zapłonowy jest bardziej narażony na wszelkie nieprawidłowości w działaniu ???

Zobaczymy co będzie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko mi doszło kiepskie przyspieszenie teraz i nie wiem czy to tez nie cewak. I śmierdzi jakąś spalona guma w kabinie.

 

Miał ktoś z was? na zimnym jedzie dobrze, a potem nagle trach i ciężki pedał gazu, jedzie max do 2500 obtów, a jak wrzuce wyższy bieg to znowu muli i wooolno przyspiesza.

 

Cewka czy cos w układzie wydechowym??? sonda ok. w ASO mi sprawdzali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...