Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Komputer pokladowy v2.0


komprez
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszy post będzie zawsze aktualizowany co do prac nad kompuetrem ... ułatwi to czytanie całości :)

 

22.02.2011

 

Prace nad komputerem wrzą ... tak więc na chwile obecną zrezygnowałem z pomiarów spalania za pomocą interfejsu .. dlaczego ?

1. za duże błedy

2. nie wyłapuje wszytskich "tyknięć" wtrysku

 

Postarałem się o przenośny oscyloskop i zrobiłem pomiary wtrysków .. nie mają sie nijak do tego co pokazuje nam NDS .. :)

 

A jak obiecałem oto przykładowe fotki prototypu pracujacego narazie na biurku :

 

1.jpg2.jpg

 

Jak narazie komp przechodzi testy zliczania impulsów wtrysku , jeśli będzie wszystko ok

dorzucę następne implementacje oraz screeny :)

 

Bądźcie cierpliwi !

Edytowane przez komprez
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukal

Jak ci się uda wszystko sklecic do kupy to daj znac piszę się na zakup. Na pewno przydało by się średnie i chwilowe spalanie, temperatura w kabinie i na zewnątrz. Dobre też było by coś o przypomnieniu włączenia świateł, no i jeśli to możliwe mierzenie przyspieszenia do 100. Tyle na szybkości wymyśliłem :) Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za sugestie - wszystko jak najbardziej da sie zrobic :)

 

ale tak :

 

- srednie chwilowe spalanie , tu jest problem natury wtryskiwaczy. Nie wiadomo ile

podaja paliwa :( i to raczej prawie jest niedokladne ... ale cos pomyslimy w tej kwesti

 

- temp in/out - bez problemow , tylko 2 czujniki dolozyc

 

- przypomnienie o swiatlach to juz zabawa z podlaczeniem sie pod instalacje ale jak ktos

lubi grzebac mozna to zrobic :) np miganiem lcd z pipczemiem.

 

- pomiar 0-100 bez problemow ... :) mozna by bylo nawet defginiowac od jakiej do jakies predkosci ma robic pomiar :)

 

No to tyle narazie , jutro beda foty i filmik bo dzis konczylem program i nie zdarzylem juz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedzie bedzie ... sorki ale akurat nie mam aparatu (pozyczylem) tak wiec

byc moze jutro odzyskam to wrzuce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z góry dzięki. Weź pod uwagę również ekonomię skali 99 jest lepsze niż wszystko co między 100 a 199. Wierz mi znam się trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie !

 

Sprawa sie ruszy niebawem - sorki mialem remont w pokoju i warsztat nieczynny :D

mysle ze do konca tygodnia porobie przykladowe foto komputerka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

No pewnie ze ruszylo :)

 

Obecnie napisany jest program bazowy i funkcjonuje juz :

 

- laczenie sie z komputerem

- odczyt napiecia, obrotow, predkosci, temperatury silnika.

 

Do zrobienia zostalo :

 

- ustawienia początkowe (modyfikacje mieszanek zaplonow)

- odczyt bledow wraz z krotkimi opisami

 

TO bedzie koncowa wersja 1.0

W nastepne beda wrzucane nowe opcje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Kiedy premiera????????????????

 

 

Na chwilę obecną projekt stoi ... nie mam czasu na dokończenie :/

Wszytsko już chodzi mniej więcej ale pasuje to upchać w jakaś obudowe

a niechce pokazywać wiochy :)

 

Obiecałem sobie że po weselu,urlopie,wakacjach rusze z tematem także wypatruj pod koniec sierpnia :)

Edytowane przez komprez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Pech chciał że (a może nie pech :D ) komputer został odstawiony ...

 

Jego miejsce począł nowy ... będzie to coś bardziej wypaśnego !

Jak narazie komputerek siedzi w samochodzie na teście pomiaru napięcia, i pomiaru zawartości baku paliwa :)

Soft się pisze ... tym razem obiecuje dokończyć dzieło :)

 

Parametry :

 

- LCD FULL COLOR 176x132pix 16mln kolorów

- Procesor 25mhz

- 4 wejścia pomiarowe (napięcie)

- 8 wejść typu 0-1 (on-off)

- diagnostyka OBD (tylko nissany z OBD1 czyli 14 pin szara wtyczka)

- diagnostyka LPG (tylko STAG300 ale to będzie dopiero w planach)

 

Tyle narazie mam , dopracowuje sobie komunikacje auta z komputerem oraz

organizuje wyswietlanie danych na lcd oraz menu.

 

Zamieszcze może dziś fotki z działającego prototypu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Generalnie nie mam opatentowanego staga jeszcze bo najpierw musze skonczyc z OBD.

Ale jesli masz fejsa , podasz model staga i zrobisz co Ci powiem .. podeslesz logi

to wszystko da sie zrobic :)

 

Zdjęć jeszcze nie dam bo aparat wczoraj odmówil posuszenstwa :/ (pier... aku) :P

 

Aktualizacja postu 22.02.2011 :) PATRZ wypowiedź nr1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie nie mam opatentowanego staga jeszcze bo najpierw musze skonczyc z OBD.

Ale jesli masz fejsa , podasz model staga i zrobisz co Ci powiem .. podeslesz logi

to wszystko da sie zrobic :)

 

 

a co potrzebujesz ze staga?? napisz co zrobić to poradzimy ;)

do tego może by załączyć taki przycisk do autodiagnostyki i nie trzeba by było wkładać zworki w złącze ;)

 

a i może dołożyć możliwość diagnozowania lambady ;) w zakresie od 0V do 1V, i przepływomierza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiego masz staga ? zrób fotke sterownika i wtyczki diagnostycznej :)

 

Całe wskazania silnika będą dostępne przez złącze OBD w naszych nyskach.

Co prawda ja buduje car-pc cały gdzie będzie zintegrowany komputer z lcd 8 '' dotykowym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STAG200, wtyczka raczej nie ma znaczenia bo wpinamy się w kable ale jest taka czarna płaska 4 piny

 

czy wsad do procka i schemat będzie dostępny???;) czy tylko gotowy wyrób??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ludzi zaznajomionych z tematem oczywiście udostępnie wsad na życzenie :)

 

A stag200 to starszy , ja mam 300-tkę .. jak tylko ogarne się z OBD i resztą

będziemy kombinować ze stagami , myślę że protokoły są te same tak więc nie powinno

być problemów, gorzej będzie z rozszyfrowaniem protokołu ale już samo

łączenie ze sterownikiem udało mi się wyciągnąć :)

 

DINO, jeśli posiadasz odpowiednie uprawniania możesz podpiąć temat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jest podpięty, a STAG200 a 300 to prawie to samo

 

dzięki :)

 

no tak , to samo tylko nie wiem ile parametrów obsługuje ten sterownik ...

 

dasz rade wrzucic screen z ac gaz synchro z tego sterownika swojego ?

chodzi mi o pierwszy panel gdzie są wszytskie wskazania ...

Będę coś już mieć na uwadze :) Poźniej będzie wyższa szkoła jazdy ..

Aha i jaki masz fejs do niego ? na usb nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fejs na USB oryginał AC

 

jeżeli chodzi o STAG-a to fajnie by było wiedzieć czasy wtrysków PB, ciśnienie i obroty, aby było zapisywane najniższe przy jakich obrotach, (chodzi o wydolność reduktora) oraz wgląd w ustawienie wskaźnika gazu, można by było wtedy pospisywać wartości i po podpięciu fejsa poustawiać w miarę dokładnie,

280_11_53_02.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to faktycznie jest to samo co u mnie... za niedługo dam CI soft do tzw sniffingu :)

I zrzut zapodasz wtedy to będę badać czy transmisje są identyczne , wtedy będzie łatwiej

oprogramować jeśli będzie to samo :) a tak nawiasem mówiąc czasy wtrysków masz bardzo wysokie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...